Hoe de hel goed te praten

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

Henoch2007
Banned
Contacteer:

Bericht door Henoch2007 »

a.r. lijdt aan het ziekelijke herhalings-principe. Maar God houdt van je kerel!

Henoch.
"Jezus zeide: Ik ben de weg en de waarheid en het leven; niemand komt tot de Vader (God) dan door Mij." (Johannes 14:6)
Marinus
Bevlogen

Bericht door Marinus »

Henoch2007 schreef:a.r. lijdt aan het ziekelijke herhalings-principe. Maar God houdt van je kerel!

Henoch.
:lol:
Jonathan Rauch: (apatheism is) "a disinclination to care all that much about one's own religion and even a stronger disinclination to care about other people's"
Henoch2007
Banned
Contacteer:

Oh ben jij angel engerdje! :oops:
"Jezus zeide: Ik ben de weg en de waarheid en het leven; niemand komt tot de Vader (God) dan door Mij." (Johannes 14:6)
a.r.

Bericht door a.r. »

Huhh ??? Hoe kom je daarbij ? Een goddelijke ingeving ? Weer één die niet blijkt te kloppen, de zoveelste in 2000 jaar, ach............we wachten op uhhh 2012 of 13 of 20 nou ja tot de bom valt dus ........... tot stof zullen wij wederkeren HAHAHAHA zowaar een waar woord gevonden in het christelijk woestijngodsdienstje.........STOF Henoch, meer zal er niet van je overblijven STOF, atoompjes en verder ......natuurkundewetten zij dank helemaal niets
Laatst gewijzigd door a.r. op 30 nov 2007 00:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Henoch2007
Banned
Contacteer:

Hoe kom je daar nu bij.....totdat de bom valt? Dan moet je bij onze Iraanse vriend zijn. Ben jij gered dan a.r.?
a.r.

Bericht door a.r. »

Gered????????? Mijn armzalige Henochje, mannetje zonder moed, menneke die angst heeft om te leven, er IS NIETS te redden...........STOF zult gij worden en NIETS MEER DAN STOF en je armzalige ZIJN zal vergeten worden, je zult binnen no time tot slechts atoompjes vervallen en dat was HET dan ...........reeds dood voor je geleefd hebt..........
Henoch2007
Banned
Contacteer:

Wat een stuk zielig fatalist zonder hoop ben jij zeg! Jij moet duidelijk gered worden.

Het belangrijkste is:
1. Christus leren kennen.
2. Christus bekend maken.

H.
Theoloog

Bericht door Theoloog »

Henoch2007 schreef:Wat een stuk zielig fatalist zonder hoop ben jij zeg! Jij moet duidelijk gered worden.
Ik kan het niet beter zeggen dan Maarten van Roozendaal: Red mij niet!

..
jouw hemel .. is voor mij de hel
een hemel met jou .. is de hel voor mij

..
a.r.

Bericht door a.r. »

@ Henoch, mijn lieve armzalige sloeber, jij die niets van het leven begrepen hebt en ook niet zal begrijpen, ik voel ten diepste medelijden voor je. Je bent verloren voor de mensheid, je leven verkwist ten bate van een eftelingsprookje, gedoemd om in het grote "NIETS" te verdwijnen, terwijl je juist het volkomen tegenovergestelde voor ogen had............hoe pathetisch, hoe onzinnig, wat een verkwisting van een mensenleven, je had een voorbeeld kunnen zijn voor anderen, voor een betere en hogere mens.......helaas je bent voor altijd verloren, je naam is gedoemd om in diepe duisternis ten onder te gaan............hoe triest.....u hebt nooit een woord van mij begrepen.......naar F. Nietzsche .....en ..... Nu ben ik licht, nu vlieg ik, nu zie ik mijzelf onder mij, nu danst door mij heen een god.........hoeveel verder had de mensheid reeds kunnen zijn als dat vervloekte geloof niet had bestaan
Lex-Legis
Forum fan

Bericht door Lex-Legis »

a.r. schreef:.... Nu ben ik licht, nu vlieg ik, nu zie ik mijzelf onder mij, nu danst door mij heen een god.........hoeveel verder had de mensheid reeds kunnen zijn als dat vervloekte geloof niet had bestaan
Je wordt spontaan Theatraal van Henoch?! :-)

Lex-Legis
"We never judge a statement by its author, but only on its own merit."
-Rabbi Moshe Chaim Luzzato (1707-1746)
a.r.

Bericht door a.r. »

Lex-Legis schreef:
a.r. schreef:.... Nu ben ik licht, nu vlieg ik, nu zie ik mijzelf onder mij, nu danst door mij heen een god.........hoeveel verder had de mensheid reeds kunnen zijn als dat vervloekte geloof niet had bestaan
Je wordt spontaan Theatraal van Henoch?! :-)

Lex-Legis
:wink: @ Lex-Legis,

Laat ik het zo zeggen, Henoch beroert spontaan mijn diepste ZIJN in negatieve zin en Nietzsche beroert mijn diepste ZIJN in positieve zin............klinkt lekker zweverig ........en roept dus tenminste enige reactie op.........welaan vrienden met met fijne oren er klinkt mij een lied.........laten we wandelen, wandelen in de nacht..............
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Marinus schreef:
:oops: Sorry.
Het is al goed :? Nogmaals ik vind het fijn als mensen zichzelf zijn. En geen rol spelen om hun gevoelens te onderdrukken. Persoonlijk zie ik homo's het liefst volledig geintegreerd. Dus elk onderscheid zou moeten verdwijnen. Acceptatie die in alle culturen volledig is. Geen problemen met adoptie of visa voor bepaalde landen. Homofilie moet de gewoonste zaak van de wereld worden. Waar niemand meer van op kijkt. En gelukkig gaat het deze kant ook op. Alleen soms vraag ik mij af of deze vooruitgang niet vertraagd wordt door leernichten, homo-ontmoetingsplaatsen in openbare parken, darkrooms en exhibitionistische parades. In mijn directe omgeving zijn ook diverse niet-hetero's. De meesten hebben een doorsnee profiel. Huisje, boompje en beestje. En op zaterdag een toastje op de bank. Deze groep ergert zich vaak aan de uitwassen. Zij moeten zich verdedigen tegen een bepaald beeld. Wat vaak uit het bovenstaande voort is gekomen. Terwijl zij hier helemaal niet aan voldoen en ongewild hierin mee worden getrokken. Een neef van mij zei ooit: "Het vreemde is dat men vaak denkt dat homo's niet monogaam zijn en zich te buiten gaan aan allerlei uitspattingen". Terwijl ik vorig jaar samen met mijn man ons 25-jarig samenzijn heb gevierd. En de helft van onze heterosexuele gasten gescheiden was.

Groetjes,

Tjeerdo
>Edwin<
Forum fan
Contacteer:

Bericht door >Edwin< »

Henoch2007 schreef:[..] ik argumenteer niet inhoudelijk; ik verkondig door God gegeven berouw tot bekering!
Aha, spirituele kanker.
It's always night, or we wouldn't need light.

-Thelonious Monk
MOODY BLUE
Diehard

Bericht door MOODY BLUE »

Henoch2007 schreef:a.r. lijdt aan het ziekelijke herhalings-principe. Maar God houdt van je kerel!

Henoch.
Ik ben er heel trots op, dat ik voor het getuigenis van mijn Heer van dit forum gebannen ben geworden, omdat Jezus zegt:

En jij Henoch wilt graag internet martelaartje spelen? :wink:
Afbeelding

I'm more than that, I know I am, at least, I think I must be.

There you go man, keep as cool as you can.
Plaats reactie