Kwakzalveres Jomanda wordt toch vervolgd.
Moderator: Moderators
Dus er is geen reden waarvoor je je hebt afgewend van de 'seculiere' geneeskunde en terecht bent gekomen bij het 'alternatieve circuit'?hickhack schreef:Omdat het een simpel vooroordeel is .En in vooroordelen heb ik geen trek.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
ik zie jou niet inhoudelijk ingaan op de vraag,hickhack schreef:Wat is de reden van je vooroordeel?
Ons verstand denkt enkel in patronen die zijn aangeleerd,waar heb je deze standaard antwoordreflex vandaan?
Yomanda dient hier als afschrikmiddel,er wordt hier met mediaal,brachiaal geweld een afschrikkend example tentoongestelt. Doet me denken aan een schavot uit de middeleeuwen.
Op deze manier wordt afwijkend denken en gedrag tentoongesteld en geen mens die het in z'n hoofd zal halen het eigen denken nog te achtervragen....Allen zijn blij dat het eigen denkentenminste'' normaal'' verloopt en dobberen mee...Wat een slaapverwekkend en vervelend gedoe zeg....is dat alles waartoe men hier in staat is?
wat mij opvalt aan jomanda is dat zij `healings` geeft. wat voor soort healings? healings waarbij zij voornamelijk haar portemonnee spekt. inzake millecam zie je dit duidelijk naar voren komen.... nee,... laat die eguliere geneeskunde links liggen,... geloof mij,... de kanker is weg,... en als het niet goed gaa? kom dan maar bij mij.
als je dit niet wilt zien, dan staar jij jezelf wel erg blind, naar mijns inziens.
Martha
Genieten is het waarderen van de geneugtendes levens
met daarin standaard inbegrepen een overweldigend kaasplankje
Martha
Martha
Mag ik eens weten waarom je mij telkens bewust verkeerd citeerd ?Sararje schreef: Zo ken ik iemand die eens beweerde dat Vliegenzwam en nachtschade elkaars tegengestelde zijn maar die dat nog steeds niet hard heeft gemaakt. Toch zal deze persoon dat blijven beweren (mogelijk tegen beter weten in). Op dat moment heb je m.i. veel grotere oogkleppen op.
ik heb nooit beweerd dat viegenzwam en nachtschade elkaars tegenhanger zijn !
Ik heb beweerd dat Wolfskers(Atropa belladonna) een tegengif is voor vliegenzwam (Amanita muscaria)
Maar............Raven schreef:
Ik heb beweerd dat Wolfskers(Atropa belladonna) een tegengif is voor vliegenzwam (Amanita muscaria)
Is dat zo?
En hoe weet je dat?
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Dat is zo.cluny schreef:Maar............Raven schreef:
Is dat zo?
En hoe weet je dat?
Tja .. ik weet wat over planten en kruiden je bent een heks of je bent het niet he
en er zijn boeken die zo oud zijn dat er geen ISBN nummer in staat.
maar als je de "medical sheets " wil zien:
http://www.emedicine.com/ped/topic2863.htm
(kijk bij atropine)
De natuur moet om te kunnen "werken" een hoop problemen oplossen, in de wilde natuur zijn dus een hoop "oplossingen" te vinden, iets om bij stil te staan als er weer een lading bos moet wijken voor een of ander industrie gebied.
owja ik ben geen homeopaat , en als je een kilo wolfskers besjes eet weet ik zeker dat je niet meer over reincarnatie hoeft te twijfelen
Laatst gewijzigd door Raven op 25 okt 2008 14:38, 1 keer totaal gewijzigd.
is belladonna geen pijnstiller?Raven schreef:Mag ik eens weten waarom je mij telkens bewust verkeerd citeerd ?Sararje schreef: Zo ken ik iemand die eens beweerde dat Vliegenzwam en nachtschade elkaars tegengestelde zijn maar die dat nog steeds niet hard heeft gemaakt. Toch zal deze persoon dat blijven beweren (mogelijk tegen beter weten in). Op dat moment heb je m.i. veel grotere oogkleppen op.
Genieten is het waarderen van de geneugtendes levens
Martha
Martha
Kennelijk een zeer kort geheugen:Raven schreef:Mag ik eens weten waarom je mij telkens bewust verkeerd citeerd ?Sararje schreef: Zo ken ik iemand die eens beweerde dat Vliegenzwam en nachtschade elkaars tegengestelde zijn maar die dat nog steeds niet hard heeft gemaakt. Toch zal deze persoon dat blijven beweren (mogelijk tegen beter weten in). Op dat moment heb je m.i. veel grotere oogkleppen op.
http://www.freethinker.nl/forum/viewtopic.php?t=5700
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
Ja schat je hebt mooi jou eigen post en blijkbaar ook mijn quote gewijzigd..
Plaatje van de discussie
mijn antwoord slaat nu namelijk als een tang op een varken ..
ik heb het over "die twee" en jij noemt geen 2 dingen .. geloof je het zelf ?
er stond eerst "wolfskers en vliegenzwam"
erg kinderachtig
edit: sararje: Grote plaatje veranderd in linkje
Plaatje van de discussie
mijn antwoord slaat nu namelijk als een tang op een varken ..
erg kinderachtig
edit: sararje: Grote plaatje veranderd in linkje
Waar heb ik jouw posting geedit? Die bewering mag je hardmaken, want ik edit niet zonder reden en zonder rode tag in andermans postings, zelfs de jouwe niet. Kortom, je ziet spoken. Dat het als een tang op een varken slaat, is jouw probleem. Ik heb er niet in geedit! Maak die bewering maar eens hard!
Overigens, dat plaatje is onnodig groot. Ik verklein die wel voor je.
Overigens, dat plaatje is onnodig groot. Ik verklein die wel voor je.
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
De post is niet veranderd Raven, je moet goed lezen, het ging om deze post:
http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 949#143949
Hier noemde jij de twee zaken en je zou later uitleggen waarom het zo 'grappig' was om die samen te noemen. Dat uitleggen deed je dus ook later. En indien Sararje achteraf zijn eigen post edit, dan is dat gewoon zichtbaar omdat dat er dan onderstaat. Je kunt dus aan het origineel zien dat hij hier niets veranderd heeft.
http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 949#143949
Hier noemde jij de twee zaken en je zou later uitleggen waarom het zo 'grappig' was om die samen te noemen. Dat uitleggen deed je dus ook later. En indien Sararje achteraf zijn eigen post edit, dan is dat gewoon zichtbaar omdat dat er dan onderstaat. Je kunt dus aan het origineel zien dat hij hier niets veranderd heeft.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)
Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)
En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)
En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
-
Theoloog
Je vergeet dat je terugkwam - na het plegen van de afwas op je aankondiging hier. En daar ging het wel degelijk over nachtschade en vliegenzwam. Kijk maar:Raven schreef:Ja schat je hebt mooi jou eigen post en blijkbaar ook mijn quote gewijzigd.. (...)
Of heeft Sararje dat volgens jou ook veranderd?Raven schreef:Grappig dat je die 2 samen noemt.. als je wil laten zien dat je ook iets weet mag je vertellen waarom ik dat grappig vind.. ik zal na de afwas antwoord geven.Sararje schreef:bijvoorbeeld Vliegenzwam of Nachtschade
( nee de afwas betoveren zodat ze zichzelf doet doe ik ook niet aan )
Dan zou hij dus in alle eerdere postings waar het over nachtschade ging, en dat was een vrij uitgebreid uitstapje over o.m. aardappelen waar verschillende posters bij betrokken waren, moeten hebben geknoeid.
Je bent er later nota bene zelf op ingegaan. Kennelijk had je toen niet door dat Sararje het over 'Wolfskers' had gehad, maar herinner je je dit nu ineens wel?
Ik vind het eigenlijk wel ernstig dat jij een moderator zonder verder bewijs beschuldigt van het editeren van een post, enkel en alleen omdat jij achteraf ziet dat je er pagina's lang naast hebt gezeten.Raven schreef:Geldt ook voor paprika en tomaat alleen zijn dan de "bessen" niet giftig maar de rest welKitty schreef:De bladeren en andere delen van de aardappelplant zijn wel degelijk zeer giftig, de knollen echter niet. De 'plant' zou ik hier dus ook maar niet eten.The Prophet schreef:Wat de Nachtschade betreft: ik eet regelmatig een plant uit de Nachtschadefamilie en ondervind daar geen enkele schade van (ook geen nachtschade). Die plant staat bekend onder de naam Aardappel, misschien heb je er wel eens van gehoord.Link
Een excuus aan Sararje lijkt me nu wel op z'n plaats. Tenzij jij kan bewijzen dat Sararje die postings van al die forumleden heeft ge-edit zonder dat zij dit hebben gemerkt.