Moslims willen Submission II verbieden.

Discussies over de Islam.

Moderator: Moderators

Gerard
Bevlogen

Bericht door Gerard »

Fenomeen schreef:Ik maak me wel eens zorgen om GH, dan denk ik, die bloeddruk van de beste man moet zowat richting plafond gaan. ;-)
Valt reuze mee. Ik volg slechts de wet van Archimedes de wet van de communicerende 'bloed'vaten. Als de het bloedniveau van de christen fundi's door een hoge druk hoog stijgt stijgt die van mij evenredig mee. Als het overstroomt zie je het pas op het forum verschijnen. Nee dat is slechts metaforisch. Ik laat me niet zo opfokken door de christenfundamentalisten maar soms is wat tegenwicht hard nodig.
Fenomeen schreef:Zowiezo lijkt een aantal mensen weer flink geschrokken zie ik, mn de 'ik kopieer minder fraaie bijbeltekstjes-club' lijkt als door een wesp gestoken.
Als het in dit tempo doorgaat met bijbelteksten plakken staat hier in no time zowat de voltallige bijbel. :D
In ieder geval een groot deel van die heilig verklaarde Bijbel. Het mag best wel eens onderstreept worden dat die Bijbel helemaal niet een boek is van liefde zoals de christenen, zowel fundi's als de normale christenen, beweren.
"Er zijn mensen die men overtuigt met verheven gebaren, maar die men wantrouwig maakt met argumenten."
Friedrich Nietzsche
FonsV
Diehard

Bericht door FonsV »

Dag Fenomeen,
Fenomeen schreef:Laat maar komen die rechtzaken, goed idee, ik heb 'm maar vet gequote.
Zo denk ik er ook over. Hier heb je zo'n rechtszaak:

Buurman A was belijdend aanhanger van het 'HP-isme'. HP-isme kun je een 'religie' of 'geloof' noemen. Buurman A had het 'n een droom ontvangen' en het ontvangene had hij opgeschreven in een boek 'HB' genaamd. Daar stond beschreven wat een mens te doen en te laten heeft om niet uiteindelijk vernietigd te worden (of iets anders 'engs'):

* iedere dag, de zondag uitgezonderd, moet een offer worden gebracht aan HP; op vrijdag een vis (onbewuste roomse invloed?)

* op zondag vijfmaal (06.00 uur, 09.00 uur, 12.00 uur, 15.00 uur en 18.00 uur) knielen, buigen, en weer opstaan, alles met het gezicht naar de zon, intussen de tafel van zeven opzeggend.
Waarom vijfmaal? Omdat 5 het derde priemgetal is.
Waarom het derde priemgetal? Omdat 3 het heilige getal is.
Waarom de tafel van zeven? Omdat 7 het geluksgetal is. (Noem dat maar eens onzin!)

* het knippen of scheren van lichaamshaar is verboden.

* het dragen van een donkere zonnebril is vanaf de puberteit verplicht (jongens 13 jaar, meisjes 12 jaar).

* het lidmaatschap van één liefdadige instelling (mits ideologisch verantwoord) is verplicht.

* eenmaal tijdens het leven dient een hoge berg (minimaal 3000 meter) te worden beklommen.

* alle niet HP-ers dienen, desnoods met geweld, 'bekeerd' te worden.

* de vijanden van het HP-isme dienen te worden uitgeroeid.

Buurman B schamperde: 'Hokus Pokus-isme zeker"?

Hij werd voor het gerecht gedaagd op grond van de artikelen 147 lid 1, 147 lid 2, 147 lid 3, 147a lid 1, 147a lid 2, 147a lid 3 en 429bis, erfenis van Jan Donner, minister van justitie (1932) en bekend onder de naam 'Wet inzake smadelijke godslastering'.

Buurman A legde de eed af: "Zo waarlijk helpe mij HP almachtig". Daarmee nam de rechter geen genoegen want hij achtte dat in strijd met de grondwettelijk geregelde scheiding van kerk en staat. Buurman A weigerde zijn eed in andere woorden te gieten.

Buurman B: "Ik beloof de waarheid te zeggen en niets dan de waarheid". Dat was toegestaan.

De klacht werd uiteindelijk niet ontvankelijk verklaard.

De rechter bracht buurman A wel onder ogen dat, als hij buurman B of een ander naar de voorschriften van zijn HB te na kwam, hij gerechtelijk zou worden vervolgd en gestraft conform de in Nederland geldende wetten.
Buurman A vroeg wat er dan van de vrijheid van godsdienst overbleef. De rechter zei dat hij het antwoord op die vraag zojuist had gegeven.

'Een goede buurman is beter dan een verre vriend'. :wink:

Groeten.

Fons.
Stanhope
Ervaren pen

Bericht door Stanhope »

Devious schreef:
Hi Stanhope. Laat ik het zo zeggen. Ik voel mij pas beledigd als men gelovigen gaat voortrekken.
Als Hirsi Ali niet mag beledigen, dan mag de Koran dat ook niet.
OK

Skeptic schreef:
Ben erg benieuwd of je het nu snapt.
Ik snap je wel en denk er iets anders over.

Zoals je weet ben ik vrijzinnig. Een vrijzinnige is in de ogen van vele evangelischen, gereformeerden en baptisten het ergste soort mensen dat er is. Volgens hun kom ik natuurlijk in de hel. Vraag me niet wat het is en ik weet ook niet waar het is. Ik geniet altijd wel van de discussies met die groepen. De J-getuigen zijn iets milder, volgens hun blijf ik gewoon dood.

Jij en ik komen dus volgens de zogenaamde gelovigen in de hel, tenzij we ons bekeren naar hun evangelie. PFFF, kom ik nou nooit van je af. :lol:

Van mij mogen die mensen zo denken, het doet me niets. Indien hun ideeën veranderen in (feitelijke) bedreigingen vind ik dat er ingegrepen moet worden.

In de Bijbel staan inzichten en verhalen van duizenden jaren geleden. Er zijn mensen die daar wel eens in lezen, prima toch. Dit wil natuurlijk niet zeggen dat wij naar al die oude inzichten moeten acteren.

Als iemand een zwaard vindt uit de Romeinse tijd hoeft die persoon zich toch niet verplicht te voelen om te gaan moorden. :!:

Beter is:

Dan zullen zij hun zwaarden omsmeden tot ploegijzers
en hun speren tot snoeimessen.
Geen volk zal nog het zwaard trekken tegen een ander volk,
geen mens zal meer weten wat oorlog is.

Strijd de goede strijd! Vrijheid voor alle mensen.

Groet,

Stan
Laatst gewijzigd door Stanhope op 04 mar 2005 19:34, 1 keer totaal gewijzigd.
skeptic
Erelid
Contacteer:

Bericht door skeptic »

Stanhope schreef: Ik snap je wel en denk er iets anders over.

Van mij mogen die mensen zo denken, het doet me niets. Indien hun ideeën veranderen in bedreigingen vind ik dat er ingegrepen moet worden.

I
Strijd de goede strijd! Vrijheid voor alle mensen.

Groet,

Stan
Maar niet zo erg veel anders. :)
Mensen die sterke overtuigingen hebben zonder dat daar bewijzen voor zijn, horen in de marge van de maatschappij thuis en niet in de paleizen van de macht. (Sam Harris)
Plaats reactie