Kitty,Kitty schreef:Dat klopt ook, maar toch zegt het mij niet voldoende om daaruit te concluderen dat de grootste groep moslims De Sharia wil, temeer daar niet omschreven is wat men dan precies bedoelt met De Sharia. Homo's ophangen op het plein? Handen afhakken bij dieven? Vrouwen steningen bij overspel? Of alleen maar een regeling van het erfrecht volgens de voorschriften in de Koran.
Er zijn allerlei variaties in de details, maar zoals Tariq Ramadan schreef: alle islam-geleerden zijn het eens over steniging, verminking etc...(ik heb het ergens nog eens drie keer achter elkaar gepost omdat men het niet wou zien staan, maar ik probeer het nog eens:
"Alle ulamâ’ (geleerden) uit de islamitische wereld, vroeger en nu en uit alle denkrichtingen, erkennen dat er schriftuurlijke teksten bestaan waarin sprake is van lijfstraffen (Koran en Sunna), van steniging van overspelige mannen en vrouwen (Sunna) en van de doodstraf (Koran en Sunna). Het gaat hier om de objectieve inhoud van teksten die door de ulamâ’ nooit in twijfel is getrokken."
(http://www.tariqramadan.com/spip.php?ar ... 78?lang=en)