Beste vera, je spreekt chinees voor me.Ik bedek mijn gezicht
Is je gezicht nou vrij of niet?Deze komt tot mijn knie, maar laat mijn gezicht vrij.
Als het regent zet ik een kap op maar dan kunnen anderen nog mijn gezicht en de uitdrukking daarin zien. Ik ken kleuterjuffen die moslima zijn, zij dragen een kapje, maar hun gezicht is vrij.
Altijd ingepakt, waarom? Ik draag ook dikke vesten ensjo inde winter; maar waarom mag jij in de zomer niet in t-shirt en zwembroek rondlopen? Is je lichaam iets om je voor te schamen? Waarom jumpen jullie midsummer in een zwempoel bij 32 graden met die levensgevaarlijke kledingstukken aan? (als het om zwemmen gaat snap ik er echt niks van, het lijkt alsof je dan per sé wil verdrinken)Ik heb ook een drie-laags niqaab, dan heb je een soort flapjes op de plek waar de oren zitten, omdat je 2 lagen van voor je gezicht naar achteren over je hoofd flapt.
Maar goed, ik vind dat "gezicht vrij" een vereiste is, anders zie je de mimiek niet van de andere en dat vind ik een belangerijk aspect voor goede communicatie. "gezichtsuitdrukking" Er zijn uitzonderingen bvb met en wintermuts aan op de moto, maar die neem je af als je ergens binnenkomt, dus ... (vandaar mijn vraag, maar het is dus blijkbaar geen kapje?)
MVG, LD.