Mannelijke agenten mogen geen vrouwen in boerka controleren.

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

LordDragon
Bevlogen

Re: Mannelijke agenten mogen geen vrouwen in boerka controleren.

Bericht door LordDragon »

Ik bedek mijn gezicht
Beste vera, je spreekt chinees voor me.
Deze komt tot mijn knie, maar laat mijn gezicht vrij.
Is je gezicht nou vrij of niet?

Als het regent zet ik een kap op maar dan kunnen anderen nog mijn gezicht en de uitdrukking daarin zien. Ik ken kleuterjuffen die moslima zijn, zij dragen een kapje, maar hun gezicht is vrij.
Ik heb ook een drie-laags niqaab, dan heb je een soort flapjes op de plek waar de oren zitten, omdat je 2 lagen van voor je gezicht naar achteren over je hoofd flapt.
Altijd ingepakt, waarom? Ik draag ook dikke vesten ensjo inde winter; maar waarom mag jij in de zomer niet in t-shirt en zwembroek rondlopen? Is je lichaam iets om je voor te schamen? Waarom jumpen jullie midsummer in een zwempoel bij 32 graden met die levensgevaarlijke kledingstukken aan? (als het om zwemmen gaat snap ik er echt niks van, het lijkt alsof je dan per sé wil verdrinken)

Maar goed, ik vind dat "gezicht vrij" een vereiste is, anders zie je de mimiek niet van de andere en dat vind ik een belangerijk aspect voor goede communicatie. "gezichtsuitdrukking" Er zijn uitzonderingen bvb met en wintermuts aan op de moto, maar die neem je af als je ergens binnenkomt, dus ... (vandaar mijn vraag, maar het is dus blijkbaar geen kapje?)

MVG, LD.
I must not fear. Fear is the mind-killer. Fear is the little-death that brings total obliteration. I will face my fear. I will permit it to pass over me and through me. And when it has gone past I will turn the inner eye to see its path. Where the fear has gone there will be nothing. Only I will remain.
Vera
Forum fan

Bericht door Vera »

siger schreef:Hé Vera, dat is lang geleden.

Waarom draag je dat en hoelang al?
Idd ; )

Ik draag dat omdat ik denk dat het beter is voor de Islamitische vrouw, zeker in Nederland. Ik heb onderzoek gedaan naar de definitie van Arabische woorden zoals hijaab en djilbaab in de tijd van de vroege Islaam, en mijn conclusie was dat de Islamitische vrouwen toen hun gezicht bedekten. Die vrouwen zijn onder de beste mensen van de mensen. De beste mens van de mensen was Mohammed, en als hij dit zijn vrouwen gebood, waarom zou ik dit niet dragen?

Eerst parttime sinds december (overal behalve op school), sinds juli fulltime (behalve tijdens colleges, daar is een niqaab-verbod)
dochter van Henk
Ongeloveloos
Banned

Bericht door Ongeloveloos »

Vera schreef:Die vrouwen zijn onder de beste mensen van de mensen. De beste mens van de mensen was Mohammed, en als hij dit zijn vrouwen gebood, waarom zou ik dit niet dragen?
Goede vraag ! ware het niet dat die beste mensen van de mensen in deze tijd achterlijke holbewoners zouden zijn.
Treat religion like your penis.
Dont show it off in public and don't shove it down your children's throat...
LordDragon
Bevlogen

Ik draag dat omdat ik denk dat het beter is voor de Islamitische vrouw, zeker in Nederland. Ik heb onderzoek gedaan naar de definitie van Arabische woorden zoals hijaab en djilbaab in de tijd van de vroege Islaam, en mijn conclusie was dat de Islamitische vrouwen toen hun gezicht bedekten. Die vrouwen zijn onder de beste mensen van de mensen. De beste mens van de mensen was Mohammed, en als hij dit zijn vrouwen gebood, waarom zou ik dit niet dragen?
In de 48 verzen die mo heeft geschreven staat nergens dat een vrouw zich achter iets moet verbergen. Tot de kruistochten waar momslia vrouwen erom gekend om met blote borsten en gesluierd gelaat "buikdansen" te doen. (en zelfs nog lange tijd erna)

Als je je gelaat bedekt dan ben je bezig met jezelf te verstoppen, hoe zou je dan onder de beste van de mensen kunnen zijn?

MVG, LD.
I must not fear. Fear is the mind-killer. Fear is the little-death that brings total obliteration. I will face my fear. I will permit it to pass over me and through me. And when it has gone past I will turn the inner eye to see its path. Where the fear has gone there will be nothing. Only I will remain.
Praetorian
Forum fan

Bericht door Praetorian »

LordDragon schreef:
In de 48 verzen die mo heeft geschreven staat nergens dat een vrouw zich achter iets moet verbergen. Tot de kruistochten waar momslia vrouwen erom gekend om met blote borsten en gesluierd gelaat "buikdansen" te doen. (en zelfs nog lange tijd erna)

Als je je gelaat bedekt dan ben je bezig met jezelf te verstoppen, hoe zou je dan onder de beste van de mensen kunnen zijn?

MVG, LD.

Beste LordDragon,

Er zijn meer soera's geschreven, dan alleen de soera's van Mohammed. Ik zou zeggen pak eens een koran en kijk naar de opbouw.

Het bedekken van het gelaat heeft niets te maken met verstoppen. Het heeft er mee te maken, dat de vrouw mannen niet de gelegenheid geeft om onzedelijke gedachten te hebben. Maar ik ben natuurlijk een leek als het gaat om de Islam. Het lijkt mij dan ook verstandiger dat je deze vraag voorlegt aan Stan. Dat is een moslim en die kan jou er meer over vertellen.

Praetorian
Gladiator in arena consilum capit!
Malo mori quam foedari!
LordDragon
Bevlogen

Het heeft er mee te maken, dat de vrouw mannen niet de gelegenheid geeft om onzedelijke gedachten te hebben.
De vrouw kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de gedachten van de man; een man dient zichzelf onder controle te houden. En dan nog zit ik met de vraag, waarom past het gezicht bedekken in het rijtje?
Even voor de goeie orde. Van mij mogen molima's dragen wat ze willen, de enige voorwaarde die ik stel vanwege communicatieve redenen, is het onbedekt laten van het gezicht. Ik zeg dus niet ze moeten allemaal in minirok rondlopen, ook al mogen ze dat gerust. IS het teveel gevraagd ?

MVG, LD.
Praetorian
Forum fan

Bericht door Praetorian »

LordDragon schreef:
Het heeft er mee te maken, dat de vrouw mannen niet de gelegenheid geeft om onzedelijke gedachten te hebben.
De vrouw kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de gedachten van de man; een man dient zichzelf onder controle te houden. En dan nog zit ik met de vraag, waarom past het gezicht bedekken in het rijtje?
Even voor de goeie orde. Van mij mogen molima's dragen wat ze willen, de enige voorwaarde die ik stel vanwege communicatieve redenen, is het onbedekt laten van het gezicht. Ik zeg dus niet ze moeten allemaal in minirok rondlopen, ook al mogen ze dat gerust. IS het teveel gevraagd ?

MVG, LD.
Beste LordDragon,

Ik weet te weinig van de Koran om een goed en correct antwoord te geven, dus heb ik Stan gevraagd om eens te reageren op jouw post. Hij is tenslotte Moslim en kan dat beter uitleggen.

Mij maakt het trouwens ook niet uit of ze nu wel een hoofddoek dragen of niet. Zolang het geen boerka is, vind ik het best. Er wordt dan wel geroepen vrijheid van meningsuiting, maar je hebt ook nog zoiets van vrijheid van godsdienst en vrijheid van cultuur.

Praetorian
Gladiator in arena consilum capit!
Malo mori quam foedari!
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Vera schreef:Het heeft er mee te maken, dat de vrouw mannen niet de gelegenheid geeft om onzedelijke gedachten te hebben.
Ik weet niet of het je is opgevallen maar de meeste mannen zijn het stadium van wild oerwouddier allang ontgroeid. Daarnaast zijn ze wel zeker in staat om onzedelijke gedachten te hebben, bijvoorbeeld: 'Wat zou er voor moois onder die Nikaab zitten?" Het is dus gewoon een achterlijk argument, of zouden de mannen om mij heen voortdurend onzedelijke gedachten hebben? Ik heb toch het idee dat mijn relatie met mannen prima is en ook altijd was, zonder dat ik ooit in een tent heb gelopen. Of zitten moslimmannen soms wat primitiever in elkaar dat de vrouw verhult moet zijn omdat ze het anders niet tegen kunnen houden om haar te bespringen of in ieder geval de gedachte daaraan niet kunnen tegenhouden? Kortom, zitten moslims die vrouwen in Burka willen nog in het primitieve holbewoners stadium? Ik ken trouwens ook moslims die het helemaal niet gewenst vinden dat hun vrouw in Burka of Nikaab loopt, integendeel zelfs. Dus jij verhult je zelf niet voor moslims in het algemeen, maar vooral voor diegenen die zichzelf niet in de hand hebben? En wat heeft dit in vredesnaam met geloof te maken. Het is eigenlijk een belediging voor de man, je gaat er immers van uit dat die overlopen van onzedige gedachten wanneer zijn een vrouw zien.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
siger

Bericht door siger »

Kitty schreef:Daarnaast zijn ze wel zeker in staat om onzedelijke gedachten te hebben, bijvoorbeeld: 'Wat zou er voor moois onder die Nikaab zitten?"
Misschien zou de wereld wel veel sexyer zijn als alle vrouwen een nikaab droegen. De ruimte die dat aan mijn verbeelding biedt is onbegrensd. Ik zou op mijn ouderdom al na een uurtje dringend naar huis moeten...of nee, misschien pak ik er wel eentje onderweg. Het is toch haar schuld. Ik was overrompeld door al die suggestieve niqaabs.
Plaats reactie