De schaduwzijde van het christendom

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Jutter
Ervaren pen

Bericht door Jutter »

Jona schreef:je snapt best wat ik bedoel :roll: in levende lijve, dan zal iedereen Hem zien terug komen op de wolken..
Zonder er doorheen te flikkeren. Knap hoor.

Mijn vader is een tovenaar
Het is echt, het is heus, het is raar maar waar
Een tita-tovenaar
Het is waar, het is raar, het is waar
Hij heeft het ook aan mij geleerd
Maar soms gaat het wel eens verkeerd
En gaat het niet zoals ik wil
Dan doe ik dit... en alles staat stil

We wonen in een luchtkasteel
Vlakbij een regenboog
Wewonen heel, we wonen heel
Wij wonen heel heel hoog
We eten tita tovertaart
Met tita tovervla
Ja het is wel de moeite waard
Zo'n tita-toverpa

refr.

Pa maakt voor mijeen toverfluit
Een tita toverfluit
En speel ik op die tita-fluit
Dan komt daar Tato uit
Ja dan komt Tato-toveraap
Met wie ik spelen ga
Met Tita-Tato-toveraap
Van Tita toverpa

refr.
~Als je het denken aan pappa overlaat, blijf je een kind.~
The ?uestionmark Shaped Hole :a rationalist's fairytale in the making.
eef
Forum fan
Contacteer:

Bericht door eef »

jezus is ook erg knap :D ik ben blij dat jij ook vind dat hij knap is :D
Wat als mijn geloof niet waar is en de evolutie theorie wel? Dan verlies ik niks. Maar wat als mijn geloof wel waar is, dan heb ik niets verloren maar ben jij wel verloren...
bad_religion

Bericht door bad_religion »

Jona schreef:je snapt best wat ik bedoel :roll: in levende lijve, dan zal iedereen Hem zien terug komen op de wolken..
Het enige wat ik snap is dat jij mijn stelling niet begrijpt hetgeen voor mij aangeeft dat je ook niet verder dan de aangegeven doctrines ben gekomen inzake het verdiepen van je ( behoorlijk blind) geloof...
onemangang
Forum fan

Bericht door onemangang »

eef schreef:jezus is ook erg knap :D ik ben blij dat jij ook vind dat hij knap is :D
Zo is het maar net! Er is niemand die zo knap is als Jezus!

Want:
Wie anders dan Jezus vervloekt een vijgenboom ?
Wie anders dan Jezus drijft een complete kudde varkens de afgrond in?
Wie anders dan Jezus gelooft dat je drie dagen in een walvis kan overleven?
Wie anders dan Jezus gelooft dat alle sterren op de aarde kunnen vallen?
Wie anders dan Jezus denkt dat er in vissen muntstukken zitten?
Wie anders dan Jezus laat anderen van zijn lichaam eten en drinken?
Wie anders dan Jezus kan de hele wereldbol zien vanaf de top van een berg?
Wie anders dan Jezus denkt dat epilepsie door demonen wordt veroorzaakt?
Wie anders dan Jezus kan dit zeggen::
Lucas 10:21 Op dat moment begon hij vervuld van de heilige Geest te juichen en zei: ‘Ik loof u, Vader, Heer van hemel en aarde, omdat u deze dingen voor wijzen en verstandigen hebt verborgen, maar ze aan eenvoudige mensen hebt onthuld. Ja, Vader, zo hebt u het gewild.
bad_religion

Bericht door bad_religion »

eef schreef:jezus is ook erg knap :D ik ben blij dat jij ook vind dat hij knap is :D
Ja, zomaar aan een kruis gaan hangen en je voor dood houden, ff een paar daagjes rust, en daar begint het circus weer :lol: :lol:
chromis
IT Tech. & Moderator

Bericht door chromis »

Dat zei iemand die ik ken ooit tegen een Jehova die aan de deur kwam. De persoon in kwestie was een man.

"Ja, jezus is inderdaad knap. Knap? Een lekker ding! Dat is het!".

Ze waren zo weer weg.
onemangang
Forum fan

Bericht door onemangang »

Jona schreef:Op de dag van Jezus' terugkomst zal iedereen Hem zien, en dan zullen alle profetien vervuld zijn.
Ja maar Jona...

Heb je wel goed gelezen in de Bijbel wanneer hij duidelijk maakt WANNEER hij terug zou keren?

Mar 9,1
‘Ik verzeker jullie: sommigen die hier aanwezig zijn zullen niet sterven voordat ze de komst van het koninkrijk van God in al zijn kracht hebben meegemaakt.’

De mensen aan wie hij dit zei zijn allang hartstikke dood. Minstens 1950 jaar. En Jezus hebben ze niet gezien. De hogespriester al helemaal niet, aan wie hij de belofte deed. Dus wat moeten we hiermee? In de bijbel staat de oplossing:

Deut 18:22
als een profeet zegt te spreken in de naam van de HEER, maar zijn woorden komen niet uit en er gebeurt niets, dan is dat geen profetie van de HEER geweest. Heb geen ontzag voor een profeet die zich dat aanmatigt.
eef
Forum fan
Contacteer:

Bericht door eef »

onemangang schreef:
Zo is het maar net! Er is niemand die zo knap is als Jezus!

Want:
Wie anders dan Jezus vervloekt een vijgenboom ?
Wie anders dan Jezus drijft een complete kudde varkens de afgrond in?
Wie anders dan Jezus gelooft dat je drie dagen in een walvis kan overleven?
Wie anders dan Jezus gelooft dat alle sterren op de aarde kunnen vallen?
Wie anders dan Jezus denkt dat er in vissen muntstukken zitten?
Wie anders dan Jezus laat anderen van zijn lichaam eten en drinken?
Wie anders dan Jezus kan de hele wereldbol zien vanaf de top van een berg?
Wie anders dan Jezus denkt dat epilepsie door demonen wordt veroorzaakt?
Wie anders dan Jezus kan dit zeggen::
Lucas 10:21 Op dat moment begon hij vervuld van de heilige Geest te juichen en zei: ‘Ik loof u, Vader, Heer van hemel en aarde, omdat u deze dingen voor wijzen en verstandigen hebt verborgen, maar ze aan eenvoudige mensen hebt onthuld. Ja, Vader, zo hebt u het gewild.
Hmm... als je het zo bekijkt dan ben ik ook erg knap, maar Jezus is nog knapper omdat Hij zijn leven voor een ieder heeft gegeven, zodat we niet verloeren hoeven gaan, maar het eeuwig leven kunnen krijgen. Dan ben je pas knap, als je dat kan doen!
Wat als mijn geloof niet waar is en de evolutie theorie wel? Dan verlies ik niks. Maar wat als mijn geloof wel waar is, dan heb ik niets verloren maar ben jij wel verloren...
collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik »

Ja ik vin je errug knap :oops:

Waarom heb je avatar op Ronduit gewijzigd?
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
eef
Forum fan
Contacteer:

Bericht door eef »

collegavanerik schreef:Ja ik vin je errug knap :oops:

Waarom heb je avatar op Ronduit gewijzigd?
omda ik het zat was naar mn eigen kop te kijken :wink: Neej, ik vind dat ie niet mer zo lijkt... mare wie ben jij dan? ik weet wie erik is en jij bent collegevanerik mara hoe heet je op ronduit?
collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik »

Alleen ik weet wie Erik is. :D

Ik post niet op Ronduit.

Wie ben ik? Goede vraag!
De zoektocht naar het antwoord heeft me naar het atheisme geleid.
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
eef
Forum fan
Contacteer:

Bericht door eef »

Oow, je bekijkt alleen de reacties ofzo? Dank je wel trouwens dat je me knap vind :oops:
Jona
Geregelde verschijning

Bericht door Jona »

onemangang schreef:
Jona schreef:Op de dag van Jezus' terugkomst zal iedereen Hem zien, en dan zullen alle profetien vervuld zijn.
Mar 9,1
‘Ik verzeker jullie: sommigen die hier aanwezig zijn zullen niet sterven voordat ze de komst van het koninkrijk van God in al zijn kracht hebben meegemaakt.’

De mensen aan wie hij dit zei zijn allang hartstikke dood. Minstens 1950 jaar. En Jezus hebben ze niet gezien. De hogespriester al helemaal niet, aan wie hij de belofte deed. Dus wat moeten we hiermee? In de bijbel staat de oplossing:
Heb je de kantekeningen erbij ook gelezen?

1 En Hij zeide tot hen: Voorwaar,1) Ik zeg u, dat er sommigen zijn van degenen, die hier staan,2) die den dood niet zullen smaken, totdat zij zullen hebben gezien, dat het Koninkrijk Gods met kracht gekomen is.3)

3) met kracht gekomen is.
Grieks, in kracht; dat is krachtiglijk, alzo dat zulks niemand zal kunnen tegenstaan.

De kanttekening bij een ander evangelie waar ook een vers als deze staat (Matthëus 16:28 ) is als volgt:
28 Voorwaar zeg Ik u: Er zijn sommigen van die hier staan,29) dewelke den dood niet smaken zullen, totdat zij den Zoon des mensen zullen hebben zien komen in Zijn Koninkrijk.30)

30) zien komen in zijn koninkrijk.
Dit kan verstaan worden òf van zijn verrijzenis en hemelvaart, òf van de zendig des Heiligen Geestes en de verbreiding des Evangelies onder de heidenen, of ook van zijne verheerlijking op den berg, waarvan gesproken wordt in het begin van het volgende hoofdstuk.
Als terugkijken pijn doet, vooruitkijken bang maakt: Kijk dan naast je: Hij is met je!
Gerard
Bevlogen

Bericht door Gerard »

Deze discussie is wel tot een héél bedenkelijk laag en freethinker onwaardig niveau gezakt. Hel lijkt wel een christen forum waar ik juist afhaak vanwege dit niveau.

Doe effe normaal en ietsje volwassener graag.
"Er zijn mensen die men overtuigt met verheven gebaren, maar die men wantrouwig maakt met argumenten."
Friedrich Nietzsche
insomnia
Forum fan

Bericht door insomnia »

Daaraan zou ik willen toevoegen:
Hoe vrij konden de dames en heren vrijdenkers denken op hun 16e? 8)
C'est le ton qui fait la musique
Plaats reactie