www.ronduit.nl

Hier kun je links naar relevante websites posten, graag met een toelichting erbij.

Moderator: Moderators

Erik
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Erik »

eef schreef:Ziektes worden verspreid door de mens...
En hoe zijn die ziektes dan onstaan?
Vergeet niet dat jouw god volgens het geloof alle leven heeft geschapen, dus ook deze ziekten!
eef schreef:Als God zorgt dat de mens geen ellende meer mee maakt zal hij de dingen die de mens doet en zegt anders laten zijn.
Zoals ik al zei het gaat niet alleen om de dingen die een mens zegt en doet, het juist om de dingen waar de mens geen invloed op heeft, natuurrampen, ziekten etc.
Dit is een onderdeel van ons bestaan waar het concept "robot" niets mee te maken heeft!
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)

Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)
eef
Forum fan
Contacteer:

Bericht door eef »

Volgens mij vallen naturrampen e.d. onder dingen die de mens mee maakt...
Wat als mijn geloof niet waar is en de evolutie theorie wel? Dan verlies ik niks. Maar wat als mijn geloof wel waar is, dan heb ik niets verloren maar ben jij wel verloren...
Erik
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Erik »

eef schreef:Volgens mij vallen naturrampen e.d. onder dingen die de mens mee maakt...
En dat wil zeggen?

En waarom geef je geen antwoord op de vraag?
Erik schreef:En hoe zijn die ziektes dan onstaan?
Vergeet niet dat jouw god volgens het geloof alle leven heeft geschapen, dus ook deze ziekten!
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)

collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik »

malaria wordt verspreid door een mug van onschuldig ziek kind op onschuldig gezond kind (we hebben het hier voornamelijk over kleuters en zuigelingen.)

Wij zijn allen schuldig, ja ja.
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
eef
Forum fan
Contacteer:

Bericht door eef »

ik geef geen antwoord doordat je het antwoord dat jij vind al onder je vraag hebt gezet. En als je een reactie trug leest weet je wat dat wil zeggen. I
Wat als mijn geloof niet waar is en de evolutie theorie wel? Dan verlies ik niks. Maar wat als mijn geloof wel waar is, dan heb ik niets verloren maar ben jij wel verloren...
Erik
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Erik »

eef schreef:ik geef geen antwoord doordat je het antwoord dat jij vind al onder je vraag hebt gezet. En als je een reactie trug leest weet je wat dat wil zeggen. I
Doe nou niet zo flauw en geef gewoon jouw antwoord op de vraag.
De opmerking "Vergeet niet dat jouw god volgens het geloof alle leven heeft geschapen, dus ook deze ziekten!" is bedoeld om als overdenking mee te laten wegen in je antwoord.

Ik wil jouw antwoord op de vraag!

eef
Forum fan
Contacteer:

Bericht door eef »

Aids wordt verspreid door de mens en de mens kan er dus wel degelijk iets aan doen dat er miljoenen mensen besmet zijn met aids.
malaria wordt verspreid door de mug zoalscollegevanerik al zei.

Wat die andere ziektes betreft, ik wete niet wat voor ziektes het zijn en ik weet ook niet hoe ze verspreid worden. Miss door virussen/bacterien.
Erik
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Erik »

De vraag was:
En hoe zijn die ziektes dan onstaan?

Je hebt er nog steeds geen antwoord op gegeven.
eef schreef:Aids wordt verspreid door de mens en de mens kan er dus wel degelijk iets aan doen dat er miljoenen mensen besmet zijn met aids.
Zie bovenstaande vraag.

En de kerk is trouwens 1 van die instanties die ervoor zorgt dat vooral in Afrika aids zich kan blijven verspreiden door tegen de mensen te zeggen dat ze vanwege het geloof geen condooms mogen gebruiken! :x
eef schreef:malaria wordt verspreid door de mug zoalscollegevanerik al zei.
Heeft God de mug geschapen of de mens?
Zie bovenste vraag.
eef schreef:Wat die andere ziektes betreft, ik wete niet wat voor ziektes het zijn en ik weet ook niet hoe ze verspreid worden.
Dat doet er niet toe!
Waar komen ze vandaan?

eef
Forum fan
Contacteer:

Bericht door eef »

Ik heb geen idee waar ze vandaan komen. Miss heeft satan die ziektes wel gemaakt... Ik weet het niet, en ik weet dat jij nu weer met een of andere beredenering komt dat God die ziektes gemaakt heeft.

Oowjaah, en omdat een aantal kerken het doen, zijn alle kerken zo? Dat heten vooroordelen erik. omdat de ene bloem geel is, is de andere ook geel. lekkere beredenering heb je :?
Biggetje

Bericht door Biggetje »

eef schreef:
Oowjaah, en omdat een aantal kerken het doen, zijn alle kerken zo? Dat heten vooroordelen erik. omdat de ene bloem geel is, is de andere ook geel. lekkere beredenering heb je :?
Al die kerken baseren zich op dezelfde bijbel, en komen tot verschillende conclusies.
Hoe weet jij dan dat jij de goede conclusie hebt getrokken en waarom al die andere dan minder goed zouden zijn?
De mens lijkt te beperkt om alwetend te kunnen leven, maar te slim om in onwetendheid te sterven
bad_religion

Bericht door bad_religion »

eef schreef:Ik heb geen idee waar ze vandaan komen. Miss heeft satan die ziektes wel gemaakt... Ik weet het niet, en ik weet dat jij nu weer met een of andere beredenering komt dat God die ziektes gemaakt heeft.
Maar jij ontkent nu dat God de schepper is, dus ook de malaria mug, virussen en schadelijke bacteriën zijn van zijn hand. Als je de moeite had genomen om de Bijbel te lezen, dan lees je dat Satan alleen als verleider voor komt, het is God die alles schept, het is God die de boom van goed en kwaad in het paradijs zet en het is God die de mens vervloekt. Niet Satan !

Kijk dat je uittvluchten probeert te bedenken dat is jouw zaak, maar de Bijbel vermeld anders, dit impliceert dat de Bijbel c/q Christendom geen sluitende theorie is, en dat God onmogelijk alleen een God van liefde kan zijn !
collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik »

eef schreef:ik geef geen antwoord doordat je het antwoord dat jij vind al onder je vraag hebt gezet. En als je een reactie trug leest weet je wat dat wil zeggen. I
Even wat context zoeken: Eef geloof jij dat voor de zondeval Adam en Eva vegetarisch waren?
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
eef
Forum fan
Contacteer:

Bericht door eef »

Biggetje schreef:
eef schreef:
Al die kerken baseren zich op dezelfde bijbel, en komen tot verschillende conclusies.
Hoe weet jij dan dat jij de goede conclusie hebt getrokken en waarom al die andere dan minder goed zouden zijn?
omdat ik zelf de bijbel lees. En daar mn conclusie uit trek, en ik zeg je, ik ben het lang niet altijd eens met wat er in de kerk gebeurt... Dit omdat ik zelf de bijbel lees, en niet alleen dat, ik luister ook naar de uitleg van anderen. Daar basseer ik mijn mening op.

@collegevanerik
Volgens mij is dit zo'n vraag waar je mij mee in de val probeert te lokken,omdat dit helemaal niet in het topic naar voren is gekomen. doet me denken aan een bijbels verhaal... maar ik weet niet of ze vegatarisch waren, er wordt beweert dat nadat iedereen uit de ark was dat toen er toen pas vlees eters kwamen, k weet het niet.
Jutter
Ervaren pen

Re: www.ronduit.nl

Bericht door Jutter »

eef schreef:Iedereen die het christendom loopt af te kraken ga eens naar www.ronduit.nl klik dan op discussie. Hier probere we uitleg te geven als je vragen hebt. Kom gewoon kijken, er komen veel discussies los. iedereen wordt met respect behandelt.
Het geloof wordt niet geloofwaardiger als je omringt bent door meer gelovigen. Discussie voeren met mensen die de rationaliteit hebben laten varen is geen bevredigende ervaring. Het Christendom en respect voor de mens gaan niet samen.
~Als je het denken aan pappa overlaat, blijf je een kind.~
The ?uestionmark Shaped Hole :a rationalist's fairytale in the making.
eef
Forum fan
Contacteer:

Bericht door eef »

Ik zeg ook niet dat het gelooff geloofwaardiger wordt. hier zijn meer christenen, en met hoe meer je bent des te meer je weet des te meer je kan uitleggen. Mare.. dan zie jij de verkeerde christenen. In de bijbel staat dat je je naaste als jezelf moet liefhebben, hoe kan je iemand lief hebben zonder respect? Dat kan niet.
Plaats reactie