Freethinker artikelen zijn incorrect

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

Plaats reactie
eef
Forum fan
Contacteer:

Bericht door eef »

Erik schreef:
jona schreef:Als we het over de duistere heer gaan hebben, hebben we het over iemand anders, wel over satan. Die's niet bepaald liefdevol..
Als we zien hoe intens gemeen deze liefdevolle heer kan zijn, dan is er maar 1 uitkomst mogelijk voor deze rekensom:
Satan = Duister
Moord+Slavernij+Discriminatie+etc. = Duister
God = Moord+Slavernij+Discriminatie+etc.
God = Satan
Ik dacht dat jij wel meer verstand van de bijbel had..Satan zal verslagen worden, zal God zichzelf verslaan :roll: zeer logisch.
Soms kan je redeneren, maar of die redenering altijd klopt is wat anders, denk da jij ook wel zo slim bent om dat te weten.
Wat als mijn geloof niet waar is en de evolutie theorie wel? Dan verlies ik niks. Maar wat als mijn geloof wel waar is, dan heb ik niets verloren maar ben jij wel verloren...
bad_religion

Bericht door bad_religion »

eef schreef:Ik dacht dat jij wel meer verstand van de bijbel had..Satan zal verslagen worden, zal God zichzelf verslaan :roll: zeer logisch.
Soms kan je redeneren, maar of die redenering altijd klopt is wat anders, denk da jij ook wel zo slim bent om dat te weten.
Zolang God een persoonlijkheidje is die z'n eigen kind offerd en mensen in eeuwig hellevuur douwt is het misschien mogelijk dat god de echte satan is.....
Jona
Geregelde verschijning

Bericht door Jona »

bad_religion schreef:
eef schreef:Ik dacht dat jij wel meer verstand van de bijbel had..Satan zal verslagen worden, zal God zichzelf verslaan :roll: zeer logisch.
Zolang God een persoonlijkheidje is die Z'n eigen Kind offerd en mensen in eeuwig hellevuur douwt is het misschien mogelijk dat God de echte satan is.....
In deze post geef je eigenlijk toe dat God dus bestaat?
Als terugkijken pijn doet, vooruitkijken bang maakt: Kijk dan naast je: Hij is met je!
Erik
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Erik »

eef schreef:Ik dacht dat jij wel meer verstand van de bijbel had..Satan zal verslagen worden, zal God zichzelf verslaan zeer logisch.
Ik ben verheugd dat je mijn rekensommetje hebt begrepen, je antwoord is juist! :wink:

De god zoals beschreven in de bijbel ontkent zijn eigen bestaan (-1+1=0), denk hier maar eens diep over na.
Maar wees blij hij is de enige god niet!
jona schreef:In deze post geef je eigenlijk toe dat God dus bestaat?
Volgens mij geeft bad_religion een antwoord gezien vanuit jouw perspectief. :roll:
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)

Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)
bad_religion

Jona schreef:
bad_religion schreef:
Zolang God een persoonlijkheidje is die Z'n eigen Kind offerd en mensen in eeuwig hellevuur douwt is het misschien mogelijk dat God de echte satan is.....
Als jouw dat gelukkig maakt, wil je er dan wel notie van maken dat deze "god" waar ik het dan over heb een verschrikkelijk vervelende despoot is die alleen door dwang en martelstraf zijn "koninkrijk" in stand kan houden....
Erik
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Erik »

Ondertussen blijkt die Flep wel een slinks kereltje te zijn, je spuit wat onzin op een ander forum over artikelen die niet kloppen en blablablabla......

En vervolgens laat je anderen het oplossen.... die dat overigens ook niet doen.
Vriend Flep heeft geen tijd om hier zijn kritiek te plaasten en de artikelen zodoende te zuiveren, maar blijkbaar wel genoeg tijd om stevig op het ronduit-forum door te posten.
Ik denk dat we er dus van uit kunnen gaan dat er niet echt iets mis is.
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)

Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious »

Jona schreef: Die woorden als leugenbeesten ga ik sowieso niet op in datje het weet, scheelt je weer wat typwerk ;)
Oh, die leugengeesten. Dat zijn niet mijn woorden, maar die van de bijbel.
In 1 Koningen 22 vers 19 tot en met 23 wordt duidelijk hoe Jahwe opdracht geeft tot misleiding en bedrog en hoe Hij hiervoor een zogenaamde leugengeest gebruikt: ‘Ik zag Jahwe, gezeten op zijn troon en heel het heir des hemels links en rechts om Hem heen. Jahwe vroeg: ‘Wie wil Achab misleiden, zodat hij oprukt naar Ramot in Gilead en daar sneuvelt?’ De een zei dit de ander dat. Toen kwam eer een geest voor Jahwe staan en zei: ‘Ik zal hem misleiden. Jahwe vroeg hem: ‘Hoe?’ Hij antwoordde: ‘Ik ga erop uit en word een leugengeest in de mond van al zijn profeten. Toen zei Jahwe: ‘Door hem te misleiden zult Gij over hem zegevieren. Ga en doet het.’ Welnu, Jahwe heeft een leugengeest gelegd in de mond van al uw profeten, want Jahwe heeft tot uw ondergang besloten.
Verder, als jij een overtreding doet dan hoort daar een straf op te volgen. Adam en Eva wisten dat ze niet van de vrucht van die boom mochten eten, ze waren gewaarschuwd. Ze deden het toch, dan volgt daar straf op.. verdiende loon.

Je mist de clou. Adam en Eva konden zich geen beeld vormen van de gevolgen van het eten van die boom, omdat ze nog niet wisten wat goed en kwaad was.
(Maar aan de andere kant is daar wel het verzoenoffer, waar jij denk ik op doelt met 'mensenoffer'. Bedenk wel dat het Mensenoffer was. De mens moest als gevolg van de overtreding in het Paradijs sterven, nu kwam Jezus naar de aarde om te sterven zodat de schuld van iedereen die in Hem gelooft is voldaan)
Lees jij de bijbel überhaupt wel?
Richteren 11
30 En Jeftha beloofde den HEERE een gelofte, en zeide: Indien Gij de kinderen Ammons ganselijk in mijn hand zult geven;
31 Zo zal het uitgaande, dat uit de deur van mijn huis mij tegemoet zal uitgaan, als ik met vrede van de kinderen Ammons wederkom, dat zal des HEEREN zijn, en ik zal het offeren ten brandoffer.
32 Alzo trok Jeftha door naar de kinderen Ammons, om tegen hen te strijden; en de HEERE gaf hen in zijn hand............39 En het geschiedde ten einde van twee maanden dat zij tot haar vader wederkwam, die aan haar volbracht zijn gelofte, die hij beloofd had;

Jouw God accepteert hier een mensenoffer. Hoe kun je verwachten van mensen dat ze zoiets aanbidden?
Iedereen heeft een ingeschapen God's gevoel. Hoe God werkt, dat weet ik niet, dat weet geen sterveling. Maar ik weet wel dat Hij werkt. Mensen zullen geoordeeld worden naar wat ze wisten van de Wet.

En als je nog nooit hebt gehoord van die wet? Niet in alle landen hebben ze bijbels in huis he? En ik meende altijd dat het toch onmogelijk was om je aan de wet te houden, en dat daarom christus gekomen was? Toch? Dus al die mensen gaan toch naar de hel? Dus God geeft mensen geen gelijke kansen? Dus God is onrechtvaardig! (even hypothetiserend dat God zou bestaan)
Als je me niet vriendelijk wilt groeten en daarom die puntjes erachter zet dan hoef je het niet neer te zetten or ;)
Wat jammer dat je zo snel conclusies trekt. Het lijkt erop dat je vol vooroordelen zit. Als ik je niet vriendelijk zou willen groeten, dan zou ik dat dus ook niet doen. Maar ik doe het wel, dus.... . En als je een beetje beter oplet, dan zou je zien dat ik iedereen zo groet.

Een welgemeende vriendelijke groet............ (met puntjes :wink: )
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
eef
Forum fan
Contacteer:

Bericht door eef »

Erik schreef:Ondertussen blijkt die Flep wel een slinks kereltje te zijn, je spuit wat onzin op een ander forum over artikelen die niet kloppen en blablablabla......

En vervolgens laat je anderen het oplossen.... die dat overigens ook niet doen.
Vriend Flep heeft geen tijd om hier zijn kritiek te plaasten en de artikelen zodoende te zuiveren, maar blijkbaar wel genoeg tijd om stevig op het ronduit-forum door te posten.
Ik denk dat we er dus van uit kunnen gaan dat er niet echt iets mis is.
Aan wie is dit gericht? Miss kan je dit tegen flep zelf zeggen? Want dit heeft niet echt nut, iets over iemand zeggen waar die gene waarscheinlijk niet eens achter komt...
Wat als mijn geloof niet waar is en de evolutie theorie wel? Dan verlies ik niks. Maar wat als mijn geloof wel waar is, dan heb ik niets verloren maar ben jij wel verloren...
Erik
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Erik »

eef schreef:Aan wie is dit gericht? Miss kan je dit tegen flep zelf zeggen?
Dit is een algemene constatering en niet specifiek aan iemand gericht, maar wie de schoen past trekke hem aan.
Flep heeft op het ronduit-forum duidelijk laten blijken hier niet zijn kostbare tijd in te willen steken, als hij oprecht was geweest had hij de posting die hij daar geplaatst heeft hier moeten plaatsen, dat heeft hij niet gedaan, en dat zegt mij genoeg over zijn eventuele kennis van zaken.

Flep komt als gast vast en zeker regelmatig de hei over kijken dus dit leest hij vast wel.
Ik had Flep al meerdere keren uitgenodigd om hier over een aantal dingen te disussieren, maar het is duidelijk dat hij verkiest van niet.

eef
Forum fan
Contacteer:

Bericht door eef »

En met een goeie reden ook. Hij heeft uitgelegd dat hij geen zin heeft om nog langer achter de computer te zitten. Jij nodigde hem uit, hij slaat jou uitnodiging af. Waarom moet hij dat hier komen zeggen als jij hem uitnodigt?
Jona
Geregelde verschijning

Bericht door Jona »

bad_religion schreef:
Jona schreef:
bad_religion schreef: Zolang God een persoonlijkheidje is die Z'n eigen Kind offerd en mensen in eeuwig hellevuur douwt is het misschien mogelijk dat God de echte satan is.....
Als jouw dat gelukkig maakt, wil je er dan wel notie van maken dat deze "God" waar ik het dan over heb een verschrikkelijk vervelende despoot is die alleen door dwang en martelstraf Zijn "Koninkrijk" in stand kan houden....
Zolang je alle dingen die gebeuren niet onder jou uiteindelijke verantwoording houdt zul je dit blijven denken ja.
Als terugkijken pijn doet, vooruitkijken bang maakt: Kijk dan naast je: Hij is met je!
Erik
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Erik »

eef schreef:En met een goeie reden ook. Hij heeft uitgelegd dat hij geen zin heeft om nog langer achter de computer te zitten. Jij nodigde hem uit, hij slaat jou uitnodiging af. Waarom moet hij dat hier komen zeggen als jij hem uitnodigt?
Hallo zeg, met goede reden?
Dit wist hij nog niet op het moment dat hij deze posting plaatste dus?

Als hij toch niet van plan was om te komen reageren waarom dan zo'n posting plaatsen in de eerste plaats?

Als je niets zinnigs weet te zeggen kun je altijd nog beter je mond houden!

bad_religion

Jona schreef:
bad_religion schreef:
Jona schreef: In deze post geef je eigenlijk toe dat God dus bestaat?
Als jouw dat gelukkig maakt, wil je er dan wel notie van maken dat deze "God" waar ik het dan over heb een verschrikkelijk vervelende despoot is die alleen door dwang en martelstraf Zijn "Koninkrijk" in stand kan houden....
Zolang je alle dingen die gebeuren niet onder jou uiteindelijke verantwoording houdt zul je dit blijven denken ja.
Ach m'n beste, dacht je soms dat ik het eeuwig hellevuur vrijwillig inspring ? Volgens jouw levensovertuiging komt het omdat ik niet een brave christen wou zijn. Ik maakte de fout dat het wat ontwikkelder idee aanhing dat iedereen zijn eigen leven mag leiden zoals hij dat wil zolang je anderen maar niet kwetst !
eef
Forum fan
Contacteer:

Bericht door eef »

Erik schreef:
eef schreef:En met een goeie reden ook. Hij heeft uitgelegd dat hij geen zin heeft om nog langer achter de computer te zitten. Jij nodigde hem uit, hij slaat jou uitnodiging af. Waarom moet hij dat hier komen zeggen als jij hem uitnodigt?
Hallo zeg, met goede reden?
Dit wist hij nog niet op het moment dat hij deze posting plaatste dus?

Als hij toch niet van plan was om te komen reageren waarom dan zo'n posting plaatsen in de eerste plaats?

Als je niets zinnigs weet te zeggen kun je altijd nog beter je mond houden!
Dan vraag ik me af waarom jij je mening vertelt, voor mij is het toch niet zinnig.. dan kan je toch beter je mond houden...
Jona
Geregelde verschijning

Bericht door Jona »

Mis ik de clou? Nee ik mis de clou zeker niet. Ze mochten het niet doen. Ze wisten dat, als jij iets niet mag, dan moet je dat niet doen.

Over Jeftha. Jeftha had een belofte gedaan, en zijn dochter stemde er mee in.
Hoe ik kan verwachten dat iemand God aanbidt. Van onszelf wil niemand Hem aanbidden, het geloof wordt ons gegeven (ik ga niet het verhaal houden over vrije wil, gave van het geloof enzovoorts). Hoe dat zit kan ik niet begrijpen. Ik kan Hem alleen loven om Zijn goedheid ;)

Nee, niet iedereen kent de Wet. Maar naar wat je wél weet zal je geoordeeld worden.
Het is onmogelijk om je aan de Wet te houden, dus dan heb je wel een probleem als je geoordeeld wordt, jullie weten veel van de inhoud van de Bijbel. Dat alles zal tegen je getuigen..
Wat geweldig dat Jezus naar de aarde is gekomen voor iedereen die in Hem gelooft, dat Hij de schuld voor hen heeft betaald 8)
Plaats reactie