Iran.

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

collegavanerik
Superposter

Re: Iran.

Bericht door collegavanerik »

R.Hermans schreef:
collegavanerik schreef:we zullen zien hoeveel geduld israel heeft met iran. Ik denk niet dat europa zich in dit wespennest wil storten met een militaire actie.
Ik denk dat Europa zich veel te afwachtend opsteld. Het wordt tijd dat Europa eens wat ballen toont. Zoals Pim al zei voor zijn dood. Het is vijf minuten voor twaalf en niet alleen in Nederland maar in heel Europa.
Veel succes met lobbyen maar ik geef je voorlopig weinig kans van slagen, het hangt helemaal ervan af hoe Iran de kernwapentroefkaart gaat spelen.
Als Iran massavernietigingswapens heeft, is er een casus belli (zie Irak). Ik denk dat Khamenei en Ahmadinejad dat ook wel weten.
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
R.Hermans
Geregelde verschijning

Bericht door R.Hermans »

collegavanerik schreef:Veel succes met lobbyen maar ik geef je voorlopig weinig kans van slagen, het hangt helemaal ervan af hoe Iran de kernwapentroefkaart gaat spelen.
Als Iran massavernietigingswapens heeft, is er een casus belli (zie Irak). Ik denk dat Khamenei en Ahmadinejad dat ook wel weten.
Ik ben bang dat die er zich weinig van aantrekken. Vergeet niet dat het een strikt moslimland is en ze geen hol om hun eigen leven geven daar laat staan dat van hun burgers.
Richard Dawkins:
...when two opposite points of view are expressed with equal intensity, the truth does not necessarily lie exactly halfway between them. It is possible for one side to be simply wrong.
333/ILPP4BJP0
Banned
Contacteer:

Bericht door 333/ILPP4BJP0 »

• R.Hermans schreef:
Die opmerking begrijp ik even niet.
Ik had tegenover jouw betoog niets in te brengen, omdat het voor mij niet relevant leek gezien het voor mij puur om de Islam ging, en het topic over Iran gaat.
Maar in tweede instantie;
Ik ben blij dat je nog vraagt, gezien het misschien wel wat laf van mij was.

Dan bij deze;
  • Zoals ik zelf al schreef:
gezien mohammed oorlog voerde, en daarmee doode (vast werd er ook gemoord, zoals het tegenwoordig ook nog is gebeurd, maar dan incidenteel).
Geef ik jouw gelijk.

Maar de aantallen zijn mij onbekend, heb je misschien een link naar de bron, waar je aan deze
  • R.Hermans schreef:
Je vergeet even dat Muhamad zelf tussen de 200 en 300 mensen eigenhandig vermoord heeft.
info bent gekomen, gezien ik wel benieuwd ben in welke context dit staat.
Mijn wereld; met als createur Niccolò Machiavelli, welkom.
collegavanerik
Superposter

R.Hermans schreef:
collegavanerik schreef:Veel succes met lobbyen maar ik geef je voorlopig weinig kans van slagen, het hangt helemaal ervan af hoe Iran de kernwapentroefkaart gaat spelen.
Ik ben bang dat die er zich weinig van aantrekken. Vergeet niet dat het een strikt moslimland is en ze geen hol om hun eigen leven geven daar laat staan dat van hun burgers.
Schaak is een persische uitvinding. :D
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
R.Hermans
Geregelde verschijning

Bericht door R.Hermans »

333/ILPP4BJP0 schreef:Maar de aantallen zijn mij onbekend, heb je misschien een link naar de bron, waar je aan deze info bent gekomen, gezien ik wel benieuwd ben in welke context dit staat.
Ik kan je helaas geen link geven naar de moorden gepleegd door Muhamad zelf maar wel naar een vertaald artikel op een Nederlandstalige site m.b.t. tot moorden waar hij de opdracht toe heeft gegeven.

Zie hier de link.

Hier een van de Hadits:
Volume 8, Book 82, Number 795:

Narrated Anas:

The Prophet cut off the hands and feet of the men belonging to the tribe of 'Uraina and did not cauterise (their bleeding limbs) till they died.
Muhamad stelde dat een ieder gevraagd moest worden om zich te bekeren tot de Islam weigerden ze dit dan moesten ze zich onderwerpen aan de Islam en leven als slaven. Bij weigering van laatst genoemde diende de persoon gedood te worden.

Meer intressante links omtrend dit onderwerp:

http://www.usc.edu/schools/college/crcc ... 2.sbt.html
http://www.usc.edu/schools/college/crcc ... 9.sbt.html
http://www.usc.edu/schools/college/crcc ... 2.sbt.html
Richard Dawkins:
...when two opposite points of view are expressed with equal intensity, the truth does not necessarily lie exactly halfway between them. It is possible for one side to be simply wrong.
R.Hermans
Geregelde verschijning

Bericht door R.Hermans »

collegavanerik schreef:Schaak is een persische uitvinding. :D
Leuk maar schaken is verboden voor moslims gezien het niet haram is.
Sahih Muslim Hadith
Hadith 5612
Narrated by Buraydah ibn al-Hasib:
Allah's Apostle (peace be upon him) said: He who played chess is like one who dyed his hand with the flesh and blood of swine.
Richard Dawkins:
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

R.Hermans schreef:
Sahih Muslim Hadith
hoe komt het dan dat al die moslimlanden een nationale ploeg schaken hebben?
collegavanerik
Superposter

R.Hermans schreef:
Sahih Muslim Hadith
Hadith 5612
Narrated by Buraydah ibn al-Hasib:
Allah's Apostle (peace be upon him) said: He who played chess is like one who dyed his hand with the flesh and blood of swine.
van Khomeini mag het :D
http://weblogs.nrc.nl/schaken/2009/02/0 ... revolutie/
Afbeelding Hebr 6:
333/ILPP4BJP0
Banned
Contacteer:

R.Hermans:

Ik kan je wel gelijk geven, maar ik hoop dat je ook inziet dat het gedeeltelijk met oorlogvoering te maken heeft.
Terwijl er ook religeuze daden tussen zitten, die ik niet wil verdedigen.

Maar voor mij komt dit alles neer op dat hij ook een mens was, dan wel met een sterk geestelijk inzicht.
Die hij waarschijnlijk ontwikkeld heeft door het maken van fouten, hele grote fouten (naar zijn eigen inziens, qua schuldgevoel).

En nog bedankt voor de link, lijkt mij het weder-keren zeker waard.
The Prophet
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door The Prophet »

Weer een zinloze oorlog? Zie ik niet zittten. Vergeet niet dat Iran vele malen groter is dan Irak, zowel qua oppervlakte als qua inwoners.

Verder is het wel heel gemakkelijk om het regime als "gekken" neer te zetten, daarmee neem je de realiteit niet erg serieus. Ahmadinejad mag er dan nare ideen op na houden, dom of gek is hij niet. Hij weet donders goed wat hij wel en niet kan maken.

Verder worden we door sommige media en politici langzaamaan klaargestoomd voor een aanval op Iran, net als dat bij Irak gebeurde.
Omni Padhni Disney Iceman Acme Leary Marx Illuminatus Christus Clark
collegavanerik
Superposter

The Prophet schreef:Weer een zinloze oorlog? Zie ik niet zittten. Vergeet niet dat Iran vele malen groter is dan Irak, zowel qua oppervlakte als qua inwoners.

Verder is het wel heel gemakkelijk om het regime als "gekken" neer te zetten, daarmee neem je de realiteit niet erg serieus. Ahmadinejad mag er dan nare ideen op na houden, dom of gek is hij niet. Hij weet donders goed wat hij wel en niet kan maken.

Verder worden we door sommige media en politici langzaamaan klaargestoomd voor een aanval op Iran, net als dat bij Irak gebeurde.
Iran is wel bezig met uraniumverrijking, ver boven wat nodig is voor civiele doeleinden....
Enge gedachte voor een land dat israel van de kaart wil vegen.
Afbeelding Hebr 6:
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

Israel schijnt er klaar voor te zijn en gaat dit verhaaltje straks uitblazen.
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
collegavanerik
Superposter

Fenomeen schreef:Israel schijnt er klaar voor te zijn en gaat dit verhaaltje straks uitblazen.
het gaat wel heel snel nu
http://www.telegraaf.nl/buitenland/6034 ... html?p=3,1
Clinton vreest militaire dictatuur in Iran
DOHA - De Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken Hillary Clinton vreest dat Iran opschuift naar een militaire dictatuur. Dat zei ze maandag in Qatar tegen studenten.

Clinton liet weten dat de VS niet uit zijn op militaire actie tegen Iran om de nucleaire ambities van dat land in toom te houden. Washington wil dat bereiken door internationale druk via de VN-Veiligheidsraad, aldus de bewindsvrouw. Dergelijke druk „ zal vooral gericht zijn tegen die bedrijven die gecontroleerd worden door de Revolutionaire Garde, die volgens ons in feite de regering van Iran aan het vervangen is”.
Afbeelding Hebr 6:
R.Hermans
Geregelde verschijning

Bericht door R.Hermans »

collegavanerik schreef:van Khomeini mag het :D
http://weblogs.nrc.nl/schaken/2009/02/0 ... revolutie/
Hahaha. Ja, de meeste zijn terug gekomen op dat verbod. Aldus hen ging het zich er om dat het toen der tijd gebruikt werd als een gokspel en nu niet meer. Maar het was ook meer bedoeld als een grap. :wink:
333/ILPP4BJP0 schreef:R.Hermans:Ik kan je wel gelijk geven, maar ik hoop dat je ook inziet dat het gedeeltelijk met oorlogvoering te maken heeft.
Ik begrijp heel goed dat het met oorlogsvoering te maken heeft. En ik ben me er van bewust dat sommige mensen niet veel hebben met de term "oorlog" in positieve zin. Maar we zullen de harde werkelijkheid toch een keer onder ogen moeten komen. Als oorlog de enige optie is dan moet ook die worden overwogen.
333/ILPP4BJP0 schreef:En nog bedankt voor de link, lijkt mij het weder-keren zeker waard.
Ik raad vooral aan de Hadiths te lezen. Die beschrijven hoe een moslim dient te leven. De andere link is naar de website van Iranier en ex moslim Ali Sina.
collegavanerik schreef:Iran is wel bezig met uraniumverrijking, ver boven wat nodig is voor civiele doeleinden....
Enge gedachte voor een land dat israel van de kaart wil vegen.
Jups. En dat vergeten de meesten. Als het daadwerkelijk voor alleen energie opwekking gebruikt zou worden en Iran kon dat aantonen was er geen probleem geweest. Maar voor energie heb je geen uranium nodig dat zo ver verrijkt is.
Fenomeen schreef:Israel schijnt er klaar voor te zijn en gaat dit verhaaltje straks uitblazen.
Ik hoop het.
Richard Dawkins:
333/ILPP4BJP0
Banned
Contacteer:

• R.Hermans schreef:
Als oorlog de enige optie is dan moet ook die worden overwogen.
Ben ik het niet helemaal mee eens;
Er is altijd een keus, maar wanneer een iemand, nadat hij nietmeer in staat was met woorden, iemand te bevechten, zijn verlies niet wil toegeven, dan trekt deze altijd de lichamelijke-strijd in.
Behalve wanneer je aangevallen wordt, maar van mij heb je altijd het recht je te verdedigen.
Gezien defensieve oorlog voor mij geen strijd-voeren is.
  • R.Hermans schreef:
Ik raad vooral aan de Hadiths te lezen.
En dat zal ik in de loop-der-tijd zeker doen, bedankt voor dit gepast advies.
Plaats reactie