Ik zeg dus maar gewoon wat ik denk en geloof en ieder moet er maar mee doen wat hij/zij wil. Ik zal ook niet te vaak iets schrijven denk ik want waarom vertellen over geloof als een ieder al z'n standpunt heeft? Dat inclusief vooroordeel. Heb ik ook hoor het is geen jullie wel en ik niet. Ik verhef me niet maar ik ben ook niet minder. Dus schelden of belachelijk maken is prima maar soms zal ik terug prikken.
Goed de laatste bijbel zou ik koesteren als het mooiste wat ik maar kan wensen als iets wat er over kan blijven.
@Huib, je hebt je in het hol van de leeuw gewaagd en dát is moedig van je. We hebben hier vaker gelovigen over de vloer (gehad)..christenen van diverse pluimage, moslims, homeopathieaanhangers, iemand die geloofde dat wij allemaal ruimteschepen waren, jehova's, orthodoxe joden, is wat mij zo gauw te binnen schiet, maar ik vergeet er vast een aantal. Daar waren mensen bij die met tromgeroffel en bazuingeschal hier binnenstampten en dat maakte mij (en anderen) ongelooflijk nijdig. Er waren er ook die hier een kijkje kwamen nemen, vriendelijke, wellevende mensen waarmee je in wederzijds respect een gesprek kon voeren.
Sommige van die mensen (ook die met tromgeroffel en bazuingeschal binnenstampten) zijn toch op hun woorden terug gekomen, doordat ze geconfronteerd werden met zaken die ze nog nooit "op die manier" bekeken hadden, er waren erbij die er een kort poosje nodig hadden en ook die er jaren over gedaan hebben alsmede mensen die hun geloof behielden. Weet je, ik heb natuurlijk een beetje meegegluurd op dat cipgebeuren, gelezen wat die collega vrijdenkers schreven en ook wat jij bijv schreef...ik zag je worstelingen met die vrijdenkers en met met het beleid van het cip. Je lijkt me zeker geen dogmaticus, wel een worstelaar met het leven...ik geef om worstelaars, ze roepen herkenning bij mij op. Ik sta denk ik, bekend als de (ongeduldige) tough lady van het forum, maar de mensen die mij kennen weten dat ik ook een andere kant heb....een kant van (bijna) eindeloos begrip en mensen tijd geven om hun worstelingen uit te vechten.
Ik heb een mening, een mening die gevormd is door veel worstelingen, denken en lezen.Een mening die ik niet langer onder stoelen of banken steek.Ik ben een a(nti)theist en ik bestrijd religieuze overtuiging met woorden, met argumenten en ik hoop altijd dat er zo af en toe iemand zich vrij weet te vechten uit de religieuze doctrine, maar ik realiseer me ook dat dát zelden het geval is. Ga je gewoon eens rustig inlezen hier, je hoeft echt niet overal op te reageren, stel de vragen die je hebt, of plaats je kritische kanttekeningen, niemand zal je daarop aanvallen of belachelijk maken. Wellicht vind je mij of ons soms kortaf of bot oid, maar probeer dan eens die andere kant(en) van die a(nti) theisten te lezen...of bewaar dit schrijven van mij aan jou op de plek waar het hoort!

Zoals ik oa jouw post hierboven heb gelezen en bewaar waar het hoort!
Ik houd het hier maar even bij, je zult wanneer je een bericht of opmerking plaatst, voor jou soms ongelooflijk scherpe antwoorden krijgen, antwoorden die je niet prettig zult vinden, maar de antwoorden die je krijgt, zijn altijd ingegeven door een recht door zee mentaliteit.
PS ....ik las dat je naar concert geweest en heb even gegoogeld naar die band, kon er niets van vinden, maar misschien weet jij wel, of en waar ze op youtube oid te vinden zijn?
Kwestie van linkje kopieeren. plakken en tussen Img plaatsen.