even voorstellen

Vertel hier iets over jezelf,..wie je bent en wat je bezig houdt.
petals
Ervaren pen

Re: even voorstellen

Bericht door petals »

@Kitty,

zo simpel als jij het beschrijft ligt het niet. Ik ben moslim geworden ruim voordat ik mijn partner tegenkwam, op het moment dat ik het prima naar mijn zin had met mezelf. Het is dus geen klassiek geval van atheistisch meisje ontmoet Marokkaan / Turk / Pakistaan en wordt moslim. Ik geloofde het echt oprecht, ging me er uit mezelf in verdiepen, ging uit mezelf bidden, hoofddoek dragen etc. En voor mij was het DAAROM niet meer dan logisch om een moslim partner te zoeken, bewust dus. Niet andersom.
Ik weet dat er zat mensen zijn die zoals jij het beschrijft zijn. Grappig genoeg krijg je hetzelfde commentaar soms ook van moslims, als je stopt met geloven ben je nooit echt gelovig geweest of je deed het voor je partner. Het is wel zo, dat ik me altijd meer thuis voelde in de 'gematigde' islam, de meer seculiere islam, inclusief muziek, soefisme etc. Je kan een westerse opvoeding niet zomaar opzij zetten, ook al geloof je dan in God en deden je ouders dat niet. Ik dacht oprecht dat dat ook echt islam is, je ziet immers zat moslims die dat ook allemaal zo beleven, en daarin geloofde ik dus. Het kost best wel wat tijd om je echt helemaal te verdiepen in de islam, en pas gaandeweg kwam ik er voor mezelf achter wat de echte, complete islam inhoudt. Dat was het moment dat ik erachter kwam dat ik het niet voor mezelf meer kon vasthouden.
Petals, ik las net ff jouw reacties op ontdekislam. Jij schrijft daar ergens dat je de stap hebt genomen om te geloven in God. En jouw reacties daar gaan vooral over de onvrede die bij jou heerst en dat je niet kunt leven met de gedachte dat "lieve" atheïsten naar de hel gaan. Mijn vraag is nu; heb je je religie verlaten omdat je niet meer gelooft in God. Of heb je je religie verlaten omdat veel volgens jou erg onlogisch is en je het niet eens bent met de wetten en regels van Allah. Want als het 2e het geval is, dan ben je geen atheïst.
Mujahied, als je mijn reacties allemaal hebt gelezen, dan zul je zien dat het vele redenen zijn.
De reden die jij noemt is inderdaad een hele belangrijke. Maar als islam nou ECHT zo ondubbelzinnig overtuigend was, en gestoeld op harde bewijzen, tja dan was het moeilijk geweest voor mij om me neer te leggen bij de keuze van Allah, maar had ik het gedaan. Niemand wil naar de hel, toch? Ik ben juist een ontzettend gedisciplineerd persoon, dat prima 5 keertjes per dag kan bidden en me houden aan allerlei regels. Daarnaast dank ik God / de levensenergie of hoe je het ook wilt noemen ontelbare keren per dag voor alles wat ik aan positieve dingen met mijn leven mag doen. Het is dus ook geen ondankbaarheid. En ik aanbid ook geen bomen, engelen, Jezus, of een andere partner naast Allah, de reden die in de Qur'aan steeds weer als voornaamste godslastering wordt genoemd.

De doorslaggevende reden dat ik inzag dat islam niet klopt, is de wetenschap. Islam zit boordevol dingen die gewoon niet kloppen, het hele scheppingsverhaal klopt gewoon NIET met de werkelijkheid zoals we die kennen, maar met de kennis die de mensen toen van de aarde hadden. Het is een 'boodschap' gebaseerd op toen, het KAN dus niet een universele boodschap zijn voor de hele mensheid. De redenen die in de Qur'aan worden genoemd om niet in islam te geloven, zijn nog niet eens universeel: het gaat steeds over het aanbidden van partners naast God, bijna niet over echt atheisme en al helemaal nergens wordt de evolutietheorie genoemd. Allah heeft een hele Qur'aan nodig en 23 jaar om de mensen van toen te waarschuwen tegen shirk in de situatie van het 7e eeuwse Mekka en Medina, waarom krijgen de mensen van nu dan niks meer dat gaat over de situatie van nu? Een beetje vooruitziende God met een echt universele boodschap had ons toch ook expliciet gewaarschuwd om niet in Darwin te geloven, en de vele vele bewijzen die ervoor zijn te negeren als het werk van de duivel.

Ik ben dus niet per se een atheist, maar geloof niet meer in Islam. Ik heb ook geprobeerd om een topic te starten over islam en wetenschap, en ben druk bezig met alles op een rijtje te zetten. Wilde dat op het forum daar posten maar ja, voor je het weet ben je gebanned en krijg je de kans dus niet meer. Dat vind ik flauw. Maar goed nodig je vrienden daar maar uit om mee te komen lezen hier als ze echt oprechte interesse hebben in wat ik vind. Ik vermoed van niet.
Mujaheed1
Forum fan

Bericht door Mujaheed1 »

Petals schreef;
Mujahied, als je mijn reacties allemaal hebt gelezen, dan zul je zien dat het vele redenen zijn.
De reden die jij noemt is inderdaad een hele belangrijke. Maar als islam nou ECHT zo ondubbelzinnig overtuigend was, en gestoeld op harde bewijzen, tja dan was het moeilijk geweest voor mij om me neer te leggen bij de keuze van Allah, maar had ik het gedaan. Niemand wil naar de hel, toch? Ik ben juist een ontzettend gedisciplineerd persoon, dat prima 5 keertjes per dag kan bidden en me houden aan allerlei regels. Daarnaast dank ik God / de levensenergie of hoe je het ook wilt noemen ontelbare keren per dag voor alles wat ik aan positieve dingen met mijn leven mag doen. Het is dus ook geen ondankbaarheid. En ik aanbid ook geen bomen, engelen, Jezus, of een andere partner naast Allah, de reden die in de Qur'aan steeds weer als voornaamste godslastering wordt genoemd.

De doorslaggevende reden dat ik inzag dat islam niet klopt, is de wetenschap. Islam zit boordevol dingen die gewoon niet kloppen, het hele scheppingsverhaal klopt gewoon NIET met de werkelijkheid zoals we die kennen, maar met de kennis die de mensen toen van de aarde hadden. Het is een 'boodschap' gebaseerd op toen, het KAN dus niet een universele boodschap zijn voor de hele mensheid. De redenen die in de Qur'aan worden genoemd om niet in islam te geloven, zijn nog niet eens universeel: het gaat steeds over het aanbidden van partners naast God, bijna niet over echt atheisme en al helemaal nergens wordt de evolutietheorie genoemd. Allah heeft een hele Qur'aan nodig en 23 jaar om de mensen van toen te waarschuwen tegen shirk in de situatie van het 7e eeuwse Mekka en Medina, waarom krijgen de mensen van nu dan niks meer dat gaat over de situatie van nu? Een beetje vooruitziende God met een echt universele boodschap had ons toch ook expliciet gewaarschuwd om niet in Darwin te geloven, en de vele vele bewijzen die ervoor zijn te negeren als het werk van de duivel.

Ik ben dus niet per se een atheist, maar geloof niet meer in Islam. Ik heb ook geprobeerd om een topic te starten over islam en wetenschap, en ben druk bezig met alles op een rijtje te zetten. Wilde dat op het forum daar posten maar ja, voor je het weet ben je gebanned en krijg je de kans dus niet meer. Dat vind ik flauw. Maar goed nodig je vrienden daar maar uit om mee te komen lezen hier als ze echt oprechte interesse hebben in wat ik vind. Ik vermoed van niet.
Oke, vrij duidelijke antwoorden. Wat betreft deze reactie van jou; waarom krijgen de mensen van nu dan niks meer dat gaat over de situatie van nu? Een beetje vooruitziende God met een echt universele boodschap had ons toch ook expliciet gewaarschuwd om niet in Darwin te geloven, en de vele vele bewijzen die ervoor zijn te negeren als het werk van de duivel.

De mensen van nu krijgen niks meer? De koran is toch voldoende? Allah weet toch wat er in de toekomst gaat gebeuren, dus het is niet nodig om nu opnieuw een profeet te sturen of met een nieuw boek te komen. De koran is dus wél universeel. In Darwin geloven is óók Shirk, je ontkent daarmee het bestaan van Allah..en dat staat meer dan voldoende beschreven in de Koran. Begrijp dus jouw reactie niet helemaal. Had je gewild dat de naam van Darwin zwart op wit in de Koran zou staan?

Verder; dus als ik het goed begrijp leer je nog steeds over de islam en zoek je nog steeds antwoorden op de vragen en de "fouten" volgens jou in de Koran. Ik wilde dat ik alles kon beantwoorden, maar zover reikt mijn kennis nog lang niet. Stop i.i.g. niet met jouw zelfstudie, wie weet komen de antwoorden en wordt alles helder en duidelijk. Laatste vraag; je bent dus geen atheïst, maar als je wel in God gelooft maar geen enkele religie accepteert..dan klopt er iets niet toch? God heeft de mensen niet voor niets geschapen, of ben je het daar niet mee eens? Dank voor je antwoorden.
Denken zij dan niet na over de Koran? En wanneer (die) anders dan van Allah geweest was, dan zouden zij daarin veel tegenstrijdigs vinden.
"De Edele Koran 4:82 (pagina 113)"
petals
Ervaren pen

Bericht door petals »

De mensen van nu krijgen niks meer? De koran is toch voldoende? Allah weet toch wat er in de toekomst gaat gebeuren, dus het is niet nodig om nu opnieuw een profeet te sturen of met een nieuw boek te komen. De koran is dus wél universeel. In Darwin geloven is óók Shirk, je ontkent daarmee het bestaan van Allah..en dat staat meer dan voldoende beschreven in de Koran. Begrijp dus jouw reactie niet helemaal. Had je gewild dat de naam van Darwin zwart op wit in de Koran zou staan?
Ik ben nu op de helft met lezen en heb een analyse gemaakt van de verzen in de Qur'aan, de context en de 'soorten ongelovigen' die worden genoemd. Ik ben nog maar 1 vers tegengekomen, dat kan verwijzen naar iemand zoals in het westen nu: dat vers gaat over iemand die zijn eigen verlangens tot God neemt.
De rest gaat stuk voor stuk over de Quraishieten, Joden en Christenen, die wel allemaal in God geloven, maar aan God partners toeschrijven (zonen, dochters, engelen, bomen, hun eigen verlangens en wat al niet meer). Nergens wordt in de Qur'aan ook maar enigszins verwezen naar de grote twijfel die bij de sterkste gelovige kan ontstaan als hij zich ECHT gaat verdiepen in de feiten van de evolutie. Er wordt slechts gezegd dat Adam en Hawa de eerste mensen zijn, speciaal geschapen los van het dierenrijk. Dat geloof ik dus niet, alle FEITEN wijzen op iets anders. Ik ontken dus niet het bestaan van een God, maar wat in de Qur'aan staat beschreven kan gewoon geen boodschap van God zijn. Tenzij je wilt aannemen, dat God de feiten allemaal opzettelijk de verkeerde kant op laat wijzen, en ons erin laat trappen. Dat is dan een uiterst wrede God.
Verder; dus als ik het goed begrijp leer je nog steeds over de islam en zoek je nog steeds antwoorden op de vragen en de "fouten" volgens jou in de Koran. Ik wilde dat ik alles kon beantwoorden, maar zover reikt mijn kennis nog lang niet. Stop i.i.g. niet met jouw zelfstudie, wie weet komen de antwoorden en wordt alles helder en duidelijk. Laatste vraag; je bent dus geen atheïst, maar als je wel in God gelooft maar geen enkele religie accepteert..dan klopt er iets niet toch? God heeft de mensen niet voor niets geschapen, of ben je het daar niet mee eens? Dank voor je antwoorden.
Ja, ik ben nog steeds bezig, maar het wordt steeds minder met de intentie mijn religie weer terug te krijgen. Ik kijk nu met een open blik. Ik blijf studeren, dat zit nou eenmaal in mijn aard.
Jij redeneert vanuit een bepaalde overtuiging, en daarom zeg je dat mijn overtuiging niet klopt (wel een God, maar geen religie). Ik denk inderdaad dat God de mensen (en de apen, honden, katten, ezels, mieren) niet voor niets heeft geschapen. Wij zijn hier om vredelievend te zijn en te leren van elkaar, als het leven al een doel heeft, is het dat wel. Een God die de mensheid verdeelt in goed en slecht en in vijanden en vrienden, is mij net iets te menselijk. Je maakt er God juist kleiner mee, naar mijn mening. Wij zijn precies hetzelfde als elk ander levend wezen, we moeten ons geen illusies maken. En jij bent precies hetzelfde als ik.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Zonder religie en zonder een god is het allemaal nog logischer en gemakkelijker.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Mujaheed1
Forum fan

Bericht door Mujaheed1 »

petals schreef: Een God die de mensheid verdeelt in goed en slecht en in vijanden en vrienden, is mij net iets te menselijk. Je maakt er God juist kleiner mee, naar mijn mening. Wij zijn precies hetzelfde als elk ander levend wezen, we moeten ons geen illusies maken. En jij bent precies hetzelfde als ik.
[quote ingekort door Devious: gaarne kort en bondig quoten a.u.b.]

Ik ben ook een beginner, maar heb al veel gelezen en ik ben zelf niets tegengekomen waarvan ik denk; nee dit is onmogelijk of dit kan niet kloppen. Ik weet dan ook niet veel over "wetenschap" zal daar nog wat boeken over aanschaffen. Maar ik weet dat God bestaat, als hij bestaat moet er ook een doel zijn. Hij laat de mensen niet zomaar over aan hun lot over en vrijheid is blijheid. Hij laat ons dus weten hoe wij dienen te leven en hoe wij Hem om hulp kunnen vragen etc. etc. Als er geen religie is, dan is het erg chaotisch en is veel onduidelijk. Neem bijv. alleen de "smeekbeden". Binnen de islam zijn er dua'boekjes waarin smeekbeden staan voor vrijwel elke situatie. Wat er ook gebeurt, Allah is altijd klaar om te helpen en hij verhoort de smeekbede van iemand die tot Hem smeekt. Ik heb dit zelf ervaren, ik zat in een put van 100 m. onder de grond en ben er tegen al mijn verwachtingen uitgekomen. Dit is niet anders dan met hulp van God! Enfin, nu heb ik een heel "offtopic" verhaal geschreven...veel succes met je studies verder. Misschien een tip hé, waarom ga je niet naar een grote geleerde die ook Engels spreekt en veel over wetenschap weet etc. om daar je verhaal te doen en jouw vragen voor te leggen? Is dat geen idee?
Denken zij dan niet na over de Koran? En wanneer (die) anders dan van Allah geweest was, dan zouden zij daarin veel tegenstrijdigs vinden.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Mujaheed1 schreef: Maar ik weet dat God bestaat, als hij bestaat moet er ook een doel zijn.
Alles kan beter!
Maar ik geloof dat God bestaat, als hij bestaat moet er ook een doel zijn.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
LordDragon
Bevlogen

Bericht door LordDragon »

muja
God heeft de mensen niet voor niets geschapen, of ben je het daar niet mee eens? Dank voor je antwoorden.
Ik zou graag willen weten wat je onder "scheppen" verstaat.

MVG, LD.
I must not fear. Fear is the mind-killer. Fear is the little-death that brings total obliteration. I will face my fear. I will permit it to pass over me and through me. And when it has gone past I will turn the inner eye to see its path. Where the fear has gone there will be nothing. Only I will remain.
petals
Ervaren pen

Bericht door petals »

@ Mujahied
Ik ben ook een beginner, maar heb al veel gelezen en ik ben zelf niets tegengekomen waarvan ik denk; nee dit is onmogelijk of dit kan niet kloppen. Ik weet dan ook niet veel over "wetenschap" zal daar nog wat boeken over aanschaffen.
Er staat in de Qur'aan dat de mens uit klei is geschapen, los van alle andere dieren, als een speciale schepping. Vind jij het dan niet opvallend dat wij in uiterlijk zoveel lijken op apen? En niet alleen in uiterlijk, maar ook in DNA, genen? En nog op vele andere punten, want uit wetenschappelijk onderzoek blijkt dat apen zich op een aantal punten gedragen als mensen (of andersom). Ze voelen mee met anderen (empathie), herkennen zichzelf in een spiegel, hebben een goed ontwikkeld sociaal gedrag. Dat nog maar in een notendop. De Qur'aan daarentegen zegt dat de mens totaal verschillend is van andere dieren.

Nog los van de mens, staat er in de Qur'aan en hadith dat eerst de hemel en aarde in 'ruwe' vorm worden geschapen, en pas nadat de aarde is gemaakt, worden de hemelen gemaakt en de laagste hemel met sterren versierd. Als je ook maar een heel klein beetje van sterrenkunde weet, zul je zien dat het andersom was: eerst de sterren, daarna de planeten eromheen (als 'afval' van de sterren zeg maar).

Bergen zijn in de Qur'aan bedoeld om de aarde te stabiliseren. Als je ook maar een beetje van geologie weet, zul je zien dat de bergen ontstaan zijn door het tegen elkaar aan komen van tectonische platen, die de grond omhoog stuwen. Ze zijn niet op de aarde 'geplaatst' zoals de Qur'aan letterlijk zegt. Ze zijn in een langzaam proces gevormd. En vaak juist in gebieden die gevoeliger zijn voor aardbevingen of verdere geologische ontwikkeling.

Was Allah onwetend over deze dingen?

Ik wil je graag op weg helpen om boeken te vinden waar je echt veel kan leren over deze dingen, als je wilt.
Het probleem is vooral, dat veel van deze gedachtengang meteen wordt afgeschilderd als 'afvallig' of gevaarlijk, tenminste dat is mijn ervaring. Daar moet je eerst vanaf, voordat je echt met een open blik kan kijken.
Ik heb dit zelf ervaren, ik zat in een put van 100 m. onder de grond en ben er tegen al mijn verwachtingen uitgekomen. Dit is niet anders dan met hulp van God!

Anderen ervaren het door het christendom, boeddhisme of andere spiritualiteit. Ik vind het ontzettend fijn voor je dat je door islam uit de put bent gekomen, ik ervaarde het toen ook zo. Ik geloof ook nog steeds dat er iets hogers is dat je altijd kan vragen om hulp. Ik geloof echter niet meer dat dat hogere dan andere mensen in de hel gaat gooien.
Mujaheed1
Forum fan

Bericht door Mujaheed1 »

Er staat in de Qur'aan dat de mens uit klei is geschapen, los van alle andere dieren, als een speciale schepping. Vind jij het dan niet opvallend dat wij in uiterlijk zoveel lijken op apen? En niet alleen in uiterlijk, maar ook in DNA, genen? En nog op vele andere punten, want uit wetenschappelijk onderzoek blijkt dat apen zich op een aantal punten gedragen als mensen (of andersom). Ze voelen mee met anderen (empathie), herkennen zichzelf in een spiegel, hebben een goed ontwikkeld sociaal gedrag. Dat nog maar in een notendop. De Qur'aan daarentegen zegt dat de mens totaal verschillend is van andere dieren.
Weet jij hoe de apen zijn ontstaan vanuit islamitisch oogpunt? En zelfs als we zoveel lijken op apen en viceversa, concludeer jij daarom dat de mensen niet "geschapen" kunnen zijn?
Bergen zijn in de Qur'aan bedoeld om de aarde te stabiliseren. Als je ook maar een beetje van geologie weet, zul je zien dat de bergen ontstaan zijn door het tegen elkaar aan komen van tectonische platen, die de grond omhoog stuwen. Ze zijn niet op de aarde 'geplaatst' zoals de Qur'aan letterlijk zegt. Ze zijn in een langzaam proces gevormd. En vaak juist in gebieden die gevoeliger zijn voor aardbevingen of verdere geologische ontwikkeling.
Dat betekent dan toch niet dat wat in de Koran staat onwaar is. Het klopt nog steeds, in de koran word niet het hele proces van begin tot eind beschreven maar dat is ook niet nodig. Wat de functie van de bergen betreft dat klopt gewoon dat ze de aarde stabiel houden. Aardbevingen gebeuren met de wil van Allah.
Ik wil je graag op weg helpen om boeken te vinden waar je echt veel kan leren over deze dingen, als je wilt.Het probleem is vooral, dat veel van deze gedachtengang meteen wordt afgeschilderd als 'afvallig' of gevaarlijk, tenminste dat is mijn ervaring. Daar moet je eerst vanaf, voordat je echt met een open blik kan kijken.
Ik onderzoek ook bepaalde aspecten binnen de islam, maar ik blijf wel binnen de grenzen van de islam. Als het écht zo zijn dat veel dingen zoals jij zegt; "onwaar" zijn..dan zouden veel moslims toch niet meer geloven. En dit heeft niets te maken met "bang om gedood te worden". Als bijv. de grote islamitische geleerden écht zouden inzien dat de islam vol fouten zit zoals jij beweert en er fouten in de koran zitten, dan zouden ze toch hun geloof opgeven. Maar het punt is; er zitten gewoon geen fouten in de koran. Veel misinterpretaties etc. maar als je ziet wat veel freethinkers als "fouten" bestempelen dan moet je toch wel heel eerlijk zijn en erkennen dat ze gewoon alles doen om de islam in een negatief daglicht te stellen. Moet je eens een kijkje nemen in het topic; Fouten in de koran. Als je ziet wat zij als "fouten" bestempelen dan ga je het inzien. Graag je reactie hierop, jij als "geleerde" kan die zogenoemde "fouten" zo weerleggen. Ben benieuwd!.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Mujaheed1 schreef: Ik onderzoek ook bepaalde aspecten binnen de islam, maar ik blijf wel binnen de grenzen van de islam.
Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand.
Mujaheed1
Forum fan

Bericht door Mujaheed1 »

Cluny schreef:
Mujaheed1 schreef: Ik onderzoek ook bepaalde aspecten binnen de islam, maar ik blijf wel binnen de grenzen van de islam.
Voor jou is het misschien celstraf, voor de ander is het heel rustgevend. Bovendien, de profeet saws. heeft gezegd; de wereld is een gevangenis voor een gelovige en een paradijs voor de ongelovige.
Destinesia

Bericht door Destinesia »

Mujaheed1 schreef:Bovendien, de profeet saws. heeft gezegd; de wereld is een gevangenis voor een gelovige en een paradijs voor de ongelovige.
Waarom zei hij dat?

Mujaheed1 schreef:
Cluny schreef:
Voor jou is het misschien celstraf, voor de ander is het heel rustgevend. Bovendien, de profeet saws. heeft gezegd; de wereld is een gevangenis voor een gelovige en een paradijs voor de ongelovige.
Fixeer je in die stelling niet zo op die "celstraf" maar fixeer je op het "verstand". Zoals ik gisteren al zei: "Slangen kunnen niet praten".

"Echt niet?" :toothy9:

Nee, echt niet.

EDIT: Oh god zit ik weer in een voorsteltopic te praten .... :-# .... ik heb dat weer gewoon niet door he? Lastige regel dit. Ik ben weg.
Mujaheed1
Forum fan

Bericht door Mujaheed1 »

Fixeer je in die stelling niet zo op die "celstraf" maar fixeer je op het "verstand". Zoals ik gisteren al zei: "Slangen kunnen niet praten".

"Echt niet?" :toothy9:

Nee, echt niet.

EDIT: Oh god zit ik weer in een voorsteltopic te praten .... :-# .... ik heb dat weer gewoon niet door he? Lastige regel dit. Ik ben weg.
Kom gezellig langs in "mijn" topic; Vragen aan mujaheed1
Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious »

Mujaheed1 schreef: Dat betekent dan toch niet dat wat in de Koran staat onwaar is. Het klopt nog steeds, in de koran word niet het hele proces van begin tot eind beschreven maar dat is ook niet nodig. Wat de functie van de bergen betreft dat klopt gewoon dat ze de aarde stabiel houden. Aardbevingen gebeuren met de wil van Allah.
Nee, bergen houden de aarde niet stabiel; ze hebben ook geen functie; bergen zijn simpelweg het produkt van tectonische activiteit.
En nee, aardbevingen gebeuren niet met de wil van Allah, maar ontstaan door de wrijving van langs elkaar bewegende aardschollen.
De Koran is een grappig boek. Lees maar: 78:6-7. ‘Hebben Wij niet de aarde gemaakt tot een uitgestrekt vlak en de bergen tot pinnen?’

De Koranschrijver wist niet beter - we kunnen het hem niet kwalijk nemen - hij beschreef de aarde als een tapijt dat met pennen moest worden vastgezet, om te voorkomen dat het wegwaait.
Ik onderzoek ook bepaalde aspecten binnen de islam, maar ik blijf wel binnen de grenzen van de islam.
En dat moet je juist niet doen. Wie wil leren moet de wijde wereld instappen; zaken vanuit verschillende invalshoeken bestuderen.
Als bijv. de grote islamitische geleerden écht zouden inzien dat de islam vol fouten zit zoals jij beweert en er fouten in de koran zitten, dan zouden ze toch hun geloof opgeven.
Als mensen ergens heel graag in willen geloven dan zullen ze nimmer hun geloof opgeven, hoe dwaas en onzinnig het ook is. Kijk maar naar scientology, mormonisme, hare krishna, en uiteraard de Islam.

Gegroet.
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious »

Oh, ik heb nu pas door dat dit een voorsteltopic was :oops:

Welkom Petals (als ik dat niet al heb gedaan; kan me niet herinneren).
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
Plaats reactie