Duizend-en-één redenen om geen moslim te willen worden.

Discussies over de Islam.

Moderator: Moderators

Theoloog

Re: Duizend-en-één redenen om geen moslim te willen worden.

Bericht door Theoloog »

Oem-Imran schreef:Ja dat gebeurt zeker wel.de mensen hebben dan vaak spijt van hun gedrag en zien daarna wat het ze zelf op brengt.
Begrijp ik nu goed dat jij zegt dat het op grote schaal voorkomt dat moslims eerst hun ondergeschikten misbruiken en dan later spijt krijgen uit vrees voor Allah?

Heb je daar enig bewijs voor dat dit op grote schaal voorkomt? Dat ze spijt krijgen bedoel ik.
Oem-Imran
Forum fan

Bericht door Oem-Imran »

wil je me dan aangeven waar ik zeg dat het op grote schaal gebeurt?

dat het voorkomt ook onder de moslims geef ik toe net zoals allerlei misstanden die voor komen bij anders en niet gelovige.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Oem-Imran schreef:
Cluny schreef:Het onvermogen tot herkennen van lullige moslimverhaaltjes was al nummer 9.
We zeggen ook wel doof en stom.
Moge Allah mij daar niet toe doen behoren.
Toch stond jij niet vooraan toen Allah de mandjes met boerenverstand uitdeelde.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Oem-Imran
Forum fan

Bericht door Oem-Imran »

Toch stond jij niet vooraan toen Allah de mandjes met boerenverstand uitdeelde.[/quote]

ik zal er maar geen acht opslaan,want ik hoor het al weer wie het zegt.
dus zal dit zeer zeker ook naast me neerleggen
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Toch wil ik het best wel, doen wat Allah overduidelijk heeft nagelaten. Of zou dan de bodem eruit scheuren?
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Oem-Imran
Forum fan

Bericht door Oem-Imran »

wat ik zei deze onzin is niet aan mij besteed.
Theoloog

Bericht door Theoloog »

Oem-Imran schreef:
Theoloog schreef:
Oem-Imran schreef:Ja dat gebeurt zeker wel.de mensen hebben dan vaak spijt van hun gedrag en zien daarna wat het ze zelf op brengt.
Begrijp ik nu goed dat jij zegt dat het op grote schaal voorkomt dat moslims eerst hun ondergeschikten misbruiken en dan later spijt krijgen uit vrees voor Allah?

Heb je daar enig bewijs voor dat dit op grote schaal voorkomt? Dat ze spijt krijgen bedoel ik.
wil je me dan aangeven waar ik zeg dat het op grote schaal gebeurt?
Ik beweer niet dat je dat zegt, ik vraag jou of ik goed heb begrepen dat je dit zegt. Je schrijft namelijk:
Oem-Imran schreef:"Ja dat gebeurt zeker wel. De mensen hebben dan vaak spijt van hun gedrag"
Maar nogmaals: hoe kom je hier bij? Welke aanwijzingen heb je daarvoor?
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Oem-Imran schreef:
Cluny schreef:
wat ik zei deze onzin is niet aan mij besteed.
Dat lijkt met echt wel wat voor Allah.
Eerst juist de moslims met mandjes met zo weinig mogelijk boerenverstand toebedelen en dan voor alle zekerheid de mandjes zelf met een zwakke bodem maken zodat het onherroepelijk mis gaat als er toch te veel boerenverstand in terecht komt.
Oem-Imran
Forum fan

Bericht door Oem-Imran »

Theoloog schreef: Ik beweer niet dat je dat zegt, ik vraag jou of ik goed heb begrepen dat je dit zegt. Je schrijft namelijk:
Oem-Imran schreef:"Ja dat gebeurt zeker wel. De mensen hebben dan vaak spijt van hun gedrag"
Maar nogmaals: hoe kom je hier bij? Welke aanwijzingen heb je daarvoor?
elk weldenkend mens weet dat er helaas uit schot bestaat en zo ook onder de mensen die zich uit geven voor moslims.
dus dan is het ook aannemelijk dat dit gebeurt.
ik heb voor jou geen cijfers waaruit blijkt dat dit voorkomt,maar ik heb wel hier en daar gezien dat schofterige gedrag in meer of mindere maten voor komt.

dit ga je hopelijk toch niet ontkennen?

dat slavernij afgeschaft is in het westen nog niet zolang,als in de islaam,maar we moeten zeker niet ontkennen dat het niet voorkomt.
Samsa
Bevlogen

Bericht door Samsa »

Oem-Imran schreef: dat slavernij afgeschaft is in het westen nog niet zolang,als in de islaam,maar we moeten zeker niet ontkennen dat het niet voorkomt.

Klopt, in Kuweit bijvoorbeeld, en in Saudie-Arabie daar is nog steeds slavernij, maar dan met een chique naam. En in een boel Zuid-Amerikaanse landen ook!
Oem-Imran
Forum fan

Bericht door Oem-Imran »

wat te denken van Nederland zelf?
Samsa
Bevlogen

Bericht door Samsa »

Vertel? Volgens mij is dat strafbaar dus dan kunnen we beter gelijk aangifte gaan doen..
Oem-Imran
Forum fan

Bericht door Oem-Imran »

ga dan al die pooiers eens opzoeken zou ik zeggen.
en de vrouwen die naakt (bijna naakt) de straat vullen op posters.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Graag weer on topic.
Gewoon kijken naar posters met meer dan levensgrote dames in ondergoed noemen we maar nummer 10.
Sloggi slipjes bijvoorbeeld!
Afbeelding
Theoloog

Bericht door Theoloog »

Oem-Imran schreef:dat slavernij afgeschaft is in het westen nog niet zolang, als in de islaam, maar we moeten zeker niet ontkennen dat het niet voorkomt.
Ik wil niet lullig doen, maar het is dus juist andersom. Het Westen is begonnen met de afschaffing van de slavernij en de Arabische wereld heeft het Westen daarin gevolgd.
Wikipedia schreef:Slavery in Morocco was outlawed in the 1930s.[114] As recently as the 1950s, Saudi Arabia had an estimated 450,000 slaves, 20% of the population.[115][116] It is estimated that as many as 200,000 black south Sudanese children and women (mostly from the Dinka tribe sold by the Sudanese Arabs of the north) have been taken into slavery in Sudan during the Second Sudanese Civil War.[117][118] In Mauritania it is estimated that up to 600,000 men, women and children, or 20% of the population, are currently enslaved, many of them used as bonded labor.[119] Slavery in Mauritania was criminalized in August 2007.
Plaats reactie