Moge Allah s.w.t de inzittende moslims genadig zijn.

Discussies over de Islam.

Moderator: Moderators

Samsa
Bevlogen

Re: Moge Allah s.w.t de inzittende moslims genadig zijn.

Bericht door Samsa »

petals schreef:ik heb ook nog steeds de neiging maar ik kan niet meer ;-) ik ben verbannen.
Het helpt geen donder. Die mensen hebben eerst een gigantische basiscursus wetenschap nodig, daarna evolutieleer, maar dat zullen ze nooit tot zich nemen want ze geloven dat ze daardoor naar de hel gaan.
Ik zie dat als een voordeel. Hoe minder van die lui zo'n opleiding doen hoe minder concurrentie voor mij. Je komt toch praktisch nergens zonder wiskunde, natuurkunde en moderne biologie dus het is vooral een handicap voor henzelf. Je ziet op OI bijvoorbeeld zelden chemici, natuurkundigen, geologen, biologen, artsen, ingenieurs, etc. langskomen en als ze er zitten zijn het doorgaans de ongelovigen en de christenen.

Waarom zou dat zo zijn?
maartje
Forum fan

Bericht door maartje »

petals schreef:die Hajar uit de vorige post (ontdekislam site) leeft op een subplaneet van de planeet Islam...

Ze is daarheen geëmigreerd van de andere subplaneet van Jehova's getuige. Maar inderdaad je wordt er soms kotsmisselijk van hoe het gros van de moslims daar het presteren om alleen compassie te hebben met medemoslims.
Gelieve offtopicberichten zoals op mij persoonlijk gericht commentaar alleen via PB's te spuien.
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

Soms wordt je er misselijk van, maar het is ook wel weer consequent.
Het is haram om te bidden voor een overleden niet-moslim, om je op dezelfde manier te kleden als wij, met ons bevriend te zijn, etc.

De koran bestaat voor een aanzienlijk deel uit bedreigingen aan- weinig lovende woorden over de niet-islamitsche schepsels. Daar zit weinig compassie in.

Waarom zou je er als moslim enige compassie mee tonen als Allah dat al niet doet?
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
Nietweten en Geweten
Ervaren pen

Bericht door Nietweten en Geweten »

Oem imram:
dus waarom zou een moslim voor een ongelovige bidden voor z`n ziel?
Omdat de islam een religie is van liefde, mededogen en vergeving is in de door Allah geschapen wereld?
Alle mensen worden vrij en gelijk in waardigheid en rechten geboren. Zij zijn begiftigd met verstand en geweten, en behoren zich jegens elkander in een geest van broederschap te gedragen. Art.1 vd Universele Verklaring vd Rechten vd Mens
siger

Bericht door siger »

Nietweten en Geweten schreef:Oem imram:
Omdat de islam een religie is van liefde, mededogen en vergeving is in de door Allah geschapen wereld?
Nee, de islam is een religie voor moslims. Members only. Jij en ik, N&G, gaan in elk geval naar de hel, hoe hard je je ook uitslooft. Dus elk mededogen tegenover ons is boter aan de galg.
Nietweten en Geweten
Ervaren pen

Bericht door Nietweten en Geweten »

Ik weet het, Siger, ik en jij gaan naar de Christelijke, Joodse, Islamitische, Hindoeïstische, ... hel.
Hoe dat in de praktijk in het hiernamaals geregeld is snap ik werkelijk niets van: is er een soort spreidingsbeleid dat ongelovigen steeds een tijdje in christenhel bestraft worden voor hun 'Nee' tov de Bijbel, dan een tijdje in de moslimhel voor hun 'Nee' tov de Koran en dat in een soort eeuwige rondgang voor alle ongeloven door alle hellen? Of hoe gaat dat?
Geloof in de goddelijke waarheid die in een heilig boek staat is voor mensen natuurlijk veel belangrijker dan menselijke waar(he)den als mededogen en tolerantie... (ironie-poging)
Alle mensen worden vrij en gelijk in waardigheid en rechten geboren. Zij zijn begiftigd met verstand en geweten, en behoren zich jegens elkander in een geest van broederschap te gedragen. Art.1 vd Universele Verklaring vd Rechten vd Mens
Oem-Imran
Forum fan

Bericht door Oem-Imran »

Allah zegt ook ik heb de djinn en de mens geslechts geschapen voor aanbidding.
dus ga je daar van afwijken dan staat er wat tegen over.

zolang een ongelovige niet dood is,kan en mag je Allah vragen om die te leiden,maar is die gestorven dan houd het op.

het is best frappant waarom wil een ongelovige dat een moslim voor hem bid?
hij gelooft toch immers niet.
of gelooft die ergens toch onbewust wel.
Samsa
Bevlogen

Bericht door Samsa »

[quote="Nietweten en Geweten"...de Christelijke, Joodse, Islamitische, Hindoeïstische, ... hel.
[/quote]

Veel gelovigen wonen daarentegen nu al in de atheistische hel. Almere-stad.
Oem-Imran
Forum fan

Bericht door Oem-Imran »

siger schreef:
Nee, de islam is een religie voor moslims. Members only. Jij en ik, N&G, gaan in elk geval naar de hel, hoe hard je je ook uitslooft. Dus elk mededogen tegenover ons is boter aan de galg.

waar haal jij uit dat de islaam alleen voor een bepaalde groep mensen is?

de islaam is neer gezonden met de waarheid voor alle mensen ongeacht hun afkomst of ras.
Joe Hn
Bevlogen

Bericht door Joe Hn »

Wat doet de islam voor niet-moslims ... ?

Wat heb ik (als atheïst) aan de islam ?!
Remember kids, fly, fear, fall, flare, fight, forgive, find out. Always remember.
Oem-Imran
Forum fan

Bericht door Oem-Imran »

Samsa schreef:[quote="Nietweten en Geweten"...de Christelijke, Joodse, Islamitische, Hindoeïstische, ... hel.
Veel gelovigen wonen daarentegen nu al in de atheistische hel. Almere-stad.[/quote]

de aarde is voor een gelovige als een gevangenis,en voor de ongelovige als het paradijs.

de aarde is tijdelijk terwijl het hiernamaals eeuwig en oneindig is.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Oem-Imran schreef:
de aarde is voor een gelovige als een gevangenis,en voor de ongelovige als het paradijs.

de aarde is tijdelijk terwijl het hiernamaals eeuwig en oneindig is.
De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Oem-Imran
Forum fan

Bericht door Oem-Imran »

Joe Hn schreef:Wat doet de islam voor niet-moslims ... ?

Wat heb ik (als atheïst) aan de islam ?!

je moet de vraag anders stellen.

heeft Allah ons als zijn schepping nodig?
nee hij heeft ons niet nodig,maar wij hebben hem wel nodig.

002 De Koe (Al-Baqarah)

Geopenbaard nà de Hidjrah. Dit hoofdstuk heeft 286 strofen.

In naam van Allah, de Barmhartige, de Genadevolle.

1. Alif Laam Miem.

2. Dit is een volmaakt Boek, daaraan is geen twijfel, een richtsnoer voor de godvrezenden.

3. Die in het onzienlijke geloven en het gebed houden en die weldoen met hetgeen Wij hun hebben geschonken.

4. En die geloven in hetgeen u is geopenbaard en in hetgeen vóór u is geopenbaard, en een standvastig vertrouwen hebben in dat wat komen zal.

5. Zij zijn het, die de leiding van hun Heer volgen en dezen zullen slagen.

6. Zeker, zij die (de Waarheid) verwerpen, het is hun om het even, of gij hen waarschuwt, of dat gij hen niet waarschuwt - zij zullen niet geloven.

7. Allah heeft hun hart en oren verzegeld en over hun ogen is een sluier; hun wacht een zware straf.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Je bent vergeten de hoofdletters klein te maken.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
siger

Bericht door siger »

Oem-Imran schreef:
siger schreef:Nee, de islam is een religie voor moslims. Members only. Jij en ik, N&G, gaan in elk geval naar de hel, hoe hard je je ook uitslooft. Dus elk mededogen tegenover ons is boter aan de galg.
waar haal jij uit dat de islaam alleen voor een bepaalde groep mensen is?

de islaam is neer gezonden met de waarheid voor alle mensen ongeacht hun afkomst of ras.
Natuurlijk is de islam voor iedereen. Maar ze moeten zich wel eerst onderwerpen aan Allah, anders is het hun eigen schuld nietwaar? Jij bent een van die vele moslims die erin geoefend zijn zaken bedrieglijk te herformuleren.

Wat me bij het volgende brengt. Wat betekent de tekst op je Avatar? Ik vind dat de moderatie boodschappen in het Arabisch zouden moeten verbieden, ook op prentjes. Welke reden heb je om op dit forum naar Arabisch te grijpen? Je openheid en oprechtheid?
Plaats reactie