Ali schreef:En als ik vragen mag, is jouw huis van jou of van anderen die binnen komen lopen?
Sowieso komt er niemand mijn huis binnen zonder mijn toestemming. Dat is gewoon bij wet zo geregeld. En mensen die op bezoek komen, die gaan vanzelfsprekend weer weg, net zoals toeristen hier een tijdje blijven, en weer weggaan.
Maar als ik iemand uitnodig om te komen, en ik spreek vervolgens af dat ze permanent mag blijven, en dat we het huis zullen delen, en ik leg dat contractueel vast, dan ligt het voor de hand dat ze wat te zeggen krijgt over de inrichting, toch?
Zo is het dus net zo met immigranten. Die zijn hier veertig a vijftig jaar geleden door de Nederlandse overheid uitgenodigd en heengehaald terwille van de industrie; ze zijn vervolgens door diezelfde overheid genaturaliseerd, en aldus zijn het gewoon wettige onderdanen van het koninkrijk der Nederlanden, met dezelfde rechten en plichten als iedere andere burger.
Er is dus geen sprake van dat er mensen "zondermeer" binnengelaten zijn en dat "gasten" uitmaken hoe het er in 'ons huis' aan toe dient te gaan.
Wie dat wel zegt, kent zijn geschiedenis niet en kent zijn Nederlandse staatsrecht niet. Zo iemand heeft gewoon een inburgeringscursus nodig!
Maar zeg eens, Ali, wie beschouw jij in Nederland allemaal als 'gasten'? De Chinezen die in de jaren '40 zijn binnengekomen; de Molukkers die hier in de jaren '50 zijn binnengekomen; de Turken en Marokkanen die hier in de jaren '60 zijn binnengekomen; de Surinamers die hier in de jaren '70 zijn binnengekomen; de Antillianen die hier in de jaren '80 zijn binnengekomen?