Een zucht van opluchting

Discussies over de Islam.

Moderator: Moderators

siger

Re: Een zucht van opluchting

Bericht door siger »

Theoloog schreef:Ja, vreselijk onrecht wordt mannen met die voorstelling gedaan...
Allemaal vrije vrouwen, Theoloog. Behalve die links achteraan in haar burka.
Clipboard01.jpg
Clipboard01.jpg (73.46 KiB) 1160 keer bekeken
Laatst gewijzigd door siger op 30 jul 2010 12:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Theoloog

Bericht door Theoloog »

petals schreef:Ik heb je nog niet zien ingaan op mijn punten over de onzuiverheden die zwangerschap en ongesteldheid heten, iets waar de man liever ook vanaf zou zijn blijkens de islam.
Vrouwen daarentegen zijn maar wat gehecht aan hun menstruatiecyclus en lopen graag tot in eeuwigheid met een maandverband in hun broek.
Theoloog

Bericht door Theoloog »

siger schreef:
Theoloog schreef:Quizvraagje: sinds wanneer is verkrachting binnen het huwelijk een misdrijf voor de Nederlandse wet? Is dat...

a) Sinds 1891
b) Sinds 1951
c) Sinds 1991
Je bedoelt toch in de sharia?
Nee, we hebben het over de Nederlandse wet. Sinds wanneer stelt de Nederlandse wet verkrachting binnen het huwelijk strafbaar? Daarvóór was de redenering dat verkrachting binnen het huwelijk geen verkrachting was, omdat seks behoorde tot de 'huwelijkse plichten'.
siger

Bericht door siger »

Theoloog,

Wat wil je bewijzen met aan te geven dat dergelijke misstanden in het Westen tot recent wettelijk beschermd waren?

Dat zou een argument zijn tegen racistische of discriminerende beschuldigingen tegen de islam. Maar die zijn niet gemaakt, ook al impliceer je dat.

Ik heb het hier over discriminatie van vrouwen in de islam. Erop wijzen dat er niet zolang geleden in Westerse landen wetten tegen verkrachting binnen het huwelijk zijn gestemd, is eerder een vingerwijzing aan moslims dat het hoog tijd wordt er ook maar eens aan te beginnen, dan een excuus om er mee door te gaan.
LordDragon
Bevlogen

Bericht door LordDragon »

theoloog schreef
Vrouwen daarentegen zijn maar wat gehecht aan hun menstruatiecyclus en lopen graag tot in eeuwigheid met een maandverband in hun broek.
:?: Ik kan soms kop noch staart knopen aan jouw reacties, als ik me niet vergis is petals zelf een vrouw en ook iemand die uit de islam gestapt is, waarom doe je zo tegen haar?

petals schreef
Ofwel men probeert de verontruste vrouw gerust te stellen met straks ben je niet meer jaloers hoor... de enkeling die dan nog doorzaagt wordt de mond gesnoerd met: 'ben je dan niet tevreden met wat Allah je geeft? Ben je wel echt moslim?'
daar heb je het al, de almachtige baarddrager wordt ten tonele geroepen en zwijgen zal je, of je beledigt hem.

vraagje bestaat dat eigenlijk moslima feministen?

MVG, LD.
I must not fear. Fear is the mind-killer. Fear is the little-death that brings total obliteration. I will face my fear. I will permit it to pass over me and through me. And when it has gone past I will turn the inner eye to see its path. Where the fear has gone there will be nothing. Only I will remain.
siger

Bericht door siger »

LordDragon schreef:vraagje bestaat dat eigenlijk moslima feministen?
Zolang moslims geen kritiek willen horen bestaan ze enkel als overgangsvorm.
ex-moslima femisten daarentegen zijn een kracht in de Europese samenleving (en hopelijk ook meer en meer daarbuiten): http://www.niputesnisoumises.com/

Lees ook voor een goede orientatie http://www.time.com/time/europe/hero2004/amura.html
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

@petals
Je moet het zo zien. Theoloog zet je meer dan wie ook aan tot het schrijven van vurige en onderbouwde betogen. Zonder hem zou je ons niet getracteerd hebben op die mooie posten van je.
Born OK the first time
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Theoloog schreef:[“Intercourse is a duty on the man – i.e., the husband should have intercourse with his wife – so long as he has no excuse. This is also the opinion of Maalik.” (al-Mughni, 7/30)

Shaykh al-Islam Ibn Taymiyah said: “It is obligatory for the husband to have intercourse with his wife as much as is needed to satisfy her, so long as this does not exhaust him physically or keep him away from earning a living… If they dispute over this matter, the judge should prescribe more in the way of intercourse just as he may prescribe more in the way of spending.” (Al-Ikhtiyaaraat al-Fiqhiyyah min Fataawa Shaykh al-Islam Ibn Taymiyah, p. 246)

Intercourse betekend niet 'bevredigen', maar omgang, geslachtsgemeenschap en sociaal verkeer.
Laatst gewijzigd door Fish op 30 jul 2010 20:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Theoloog schreef:
petals schreef:Ik heb je nog niet zien ingaan op mijn punten over de onzuiverheden die zwangerschap en ongesteldheid heten, iets waar de man liever ook vanaf zou zijn blijkens de islam.

Ahh, nu komt de aap uit de mouw, Theoloog heeft verborgen frustraties. :D
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Theoloog

Bericht door Theoloog »

Fishhook schreef:Intercourse betekend niet 'bevredigen', maar omgang, geslachtsgemeenschap en sociaal verkeer.
Wat denk jij dat 'as much as is needed to satisfy her' betekent? Ik heb hierboven zelfs een verhaal geciteerd waarin duidelijk werd gemaakt dat manuele manipulatie van de vagina oké is als de vrouw dat prettig vindt.
petals
Ervaren pen

Bericht door petals »

Theoloog schreef:
grappig Theoloog dat dit alles is wat je kunt doen, je hebt nu twee keer een 'grappige' reactie op mijn posts gegeven zonder inhoudelijk op mijn punten in te gaan. Als vrouw ga ik maar even aan deze laatste reactie van je voorbij en hoop dat er nog iets inhoudelijkers komt.
petals
Ervaren pen

Bericht door petals »

LordDragon schreef:
daar heb je het al, de almachtige baarddrager wordt ten tonele geroepen en zwijgen zal je, of je beledigt hem.

vraagje bestaat dat eigenlijk moslima feministen?

MVG, LD.
je hebt zeker vrouwen die zichzelf vinden opkomen voor vrouwenrechten en die zichzelf moslima vinden.
Maar zoals je zelf al aangeeft, bepaalde rechten kun je gewoon niet opeisen als je je strikt aan islam houdt, want je loopt tegen de grenzen aan die Allah stelt. Je kan wel zeggen tegen je man rot op als hij met je wil sexen maar je wil niet, maar goed dan ben je niet echt een moslima die Allah vreest want je neemt dan zijn vervloeking op je schouders. Ik vind dat vrijwel hetzelfde als iemand dwingen tot sex, de geestelijke druk voor een vrouw moet immens zijn. De meeste wat meer moslima's zwijgen er dus maar over zoals ik al zei, of ze maken er hun eigen islam van en zijn kritischer.
Ongeloveloos
Banned

Bericht door Ongeloveloos »

petals schreef:
Theoloog schreef:
grappig Theoloog dat dit alles is wat je kunt doen, je hebt nu twee keer een 'grappige' reactie op mijn posts gegeven zonder inhoudelijk op mijn punten in te gaan. Als vrouw ga ik maar even aan deze laatste reactie van je voorbij en hoop dat er nog iets inhoudelijkers komt.
Dan kan je lang wachten Petals !
Treat religion like your penis.
Dont show it off in public and don't shove it down your children's throat...
Vilaine
Bevlogen

Bericht door Vilaine »

Ik herinner me nog, dat toen in Iran Komeyni aan de macht kwam, er een feministisch congres was in, ik meen, Kopenhagen.
Een westerse feministe ging in een toespraak fel te keer tegen de Iraanse clerus, die de vrouwen onderdrukten. Mochten niet meer naar school na hun 16de, moesten zich geheel bedekken, mochten nauwelijks het huis meer uit, moesten zich volledig wijden aan man, kinderen en huishouden.

Er waren ook Iraanse feministes. Zij waren het totaal niet met de spreker eens. Komeyni had ze juist bevrijd. Nu konden ze zich weer wijden aan hun echte feministische taken: Zorgen voor man, kinderen en huishouden, zich verbergen onder sluiers tegen mannelijke blikken. Hoefden het huis niet meer uit. Hoefden niet meer verplicht naar school. De mannen hadden de plicht voor hen te zorgen. Kortom, ze waren door de Islam bevrijd!
Despite the high cost of living.....
it remains popular.
Theoloog

Bericht door Theoloog »

gerard_m schreef:Je spreekt over "positieve achting voor sexualiteit" in de islam, maar wat vind je zelf van een verplichting tot sex voor de echtgenote / slavin?
O, ik vind dat uitermate kwalijk. Ik heb dat ook al tweemaal erkend:
Theoloog schreef:
gerard_m schreef:Je voorbeelden waaruit moet blijken dat de vrouw er ook plezier in mag hebben, nemen de negatieve punten die ik noemde natuurlijk niet weg.
Gerard; nee, het neemt het niet weg, (...)
Theoloog schreef:Je zult mij niet horen ontkennen dat de islam mannen bevoordeelt boven vrouwen. Logisch ook, want alle gezaghebbende teksten werden geschreven door mannen.
Het heeft in mijn optiek geen directe relatie met de positieve waardering die de islam heeft van seksueel genot. Het is namelijk niet zo dat die positieve waardering voor seks ineens verdwijnt als moslimgeleerden zouden zeggen: die passages in de werken van geleerden dat mannen hun echtgenoot mogen dwingen tot seks door ze te slaan, daar moeten we maar eens van af.
Plaats reactie