eef schreef: Heb je gezien hoe dik de bijbel is

? Hoe veel je nog kan leren? Mensen die de bijbel tien keer in hun leven hebben gelzen zien de elfde keer weer nieuwe dingen! Ik kan nooit alles van de bijbel weten! Dat is allemaal veel te veel!
Ja, het is verbazend hoe vaak je iets nieuws kunt ontdekken in de bijbel. Heb je de leugengeest al ontdekt? Dat zijn de demonische geesten die jouw God gebruikt om mensen te misleiden.
In 1 Koningen 22 vers 19 tot en met 23 wordt duidelijk hoe Jahwe opdracht geeft tot misleiding en bedrog en hoe Hij hiervoor een zogenaamde leugengeest gebruikt: ‘
Ik zag Jahwe, gezeten op zijn troon en heel het heir des hemels links en rechts om Hem heen. Jahwe vroeg: ‘Wie wil Achab misleiden, zodat hij oprukt naar Ramot in Gilead en daar sneuvelt?’ De een zei dit de ander dat. Toen kwam eer een geest voor Jahwe staan en zei: ‘Ik zal hem misleiden. Jahwe vroeg hem: ‘Hoe?’ Hij antwoordde: ‘Ik ga erop uit en word een leugengeest in de mond van al zijn profeten. Toen zei Jahwe: ‘Door hem te misleiden zult Gij over hem zegevieren. Ga en doet het.’ Welnu, Jahwe heeft een leugengeest gelegd in de mond van al uw profeten, want Jahwe heeft tot uw ondergang besloten.’ (zie in dit verband ook 2 Kronieken 18:21)
Jouw God is de Vader van de Leugen (even hypothetiserend dat Hij bestaat.)
En nog meer voor jou om te ontdekken;
Hosea 16
Samaria zal woest worden, want zij is wederspannig geweest tegen haar God; zij zullen door het zwaard vallen, hun kinderkens zullen verpletterd, en hun zwangere [vrouwen] zullen opengesneden worden.
Net als deze;
Jeremia 51:20
Gij zijt Mij een voorhamer, [en] krijgswapenen; en door u zal Ik.....in stukken slaan den man en de vrouw; en door u zal Ik in stukken slaan den oude en den jonge; en door u zal Ik in stukken slaan den jongeling en de jonkvrouw.
Weee, wie niet luisterd naar de duistere Heer, want anders.... Deuteronomium 32:25:
'Van buiten zal het zwaard beroven, en uit de binnenkameren de verschrikking; ook den jongeling, ook de jonge dochter, het zuigende kind met den grijzen man. Jeremia 15:7 :
'en Ik zal mijn volk, dat zich van hun doen niet bekeren wil, tot kinderlozen maken en ombrengen. 8
Hunne weduwen zullen meer worden dan het zand aan de zee; Ik zal over de moeder des jongelings doen komen een openbaren verderver, en de stad schielijk en onvoorziens doen overvallen;
De dominee vertelde mij vroeger altijd dat je nooit uitgelezen bent in de bijbel, je ontdekt steeds weer wat nieuws. En inderdaad, zo af en toe sta je weer versteld van citaatjes die je toevallig tegenkomt, en waarvan de kwaadaardigheid afdruipt.
Dit is ook zo'n smerigheid, waarin iedereen moet worden gedood, mannen, vrouwen en kinderen, behalve de jonge vrouwen. Dat is oorlogsbuit. En we weten allemaal wel wat daarmee gebeurd: 'Numeri 31:17
Nu dan, doodt al wat mannelijk is onder de kinderkens; en doodt alle vrouw, die door bijligging des mans een man bekend heeft.
18 Doch al de kinderen van vrouwelijk geslacht, die de bijligging des mans niet bekend hebben, laat voor ulieden leven.
Op nieuwe bijbels die in de winkels liggen zouden waarschuwingsstickers moeten worden geplakt. 'This book contains explicit lyrics' en van die symbooltjes die je ook op geweldfilms ziet. Hoe kan men dit kinderen aandoen?
Miss klinkt he gek, maar je gelooft er toch niet in dus re kan niks gebeuren maar vraag eens aan God of HIj een teken laten zien ofzo. Ga gewoon bidden, als er niks gebeurt heb je niks verloren, maar miss gebeurt er wel wat! Ik moet er ij zeggen, God verhoort niet jouw gebeden altijd op de manier wat jij wilt!
Probeer het eens, je verliest e niks mee, miss win je er wel wat mee !
Been there, done that! Ik ben christen geweest, en ik weet nu wat ik altijd heb gemist. Je verliest wel degelijk iets. Je beperkt jezelf in je mogelijkheden om rationeel te denken, omdat je denken is gebaseerd op oncontroleerbare aannamen.
Lees het verhaal van ex-evangelist Dan Barker eens, en zie hoe veel vreugde het kan geven om te ontdekken dat de Bijbel niet meer is dan een barbaars sprookjesboek.
Probeer eens écht oprecht kritisch te zijn op de bijbel. Probeer het eens, je verliest er niets mee, misschien win je er wel wat mee.
Vriendelijke groet..