Wat gebeurd er op de "dag des oordeels" met de jod

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

bad_religion

Bericht door bad_religion »

eef schreef:Ik zal een voor beeld geven, stel ik denk dat jij je anders voordoet dan je werkelijk bent, dan kan ik zeggen jij doet je anders voor dan je bent of ik kan zeggen ik denk dat jij je anders voordoet. Daar zit een verschil in. Ik hoop dat je dat nu snapt, heb het namelijk al eens eerder uitgelegt om wille van Bad relation.
Ha eef, wat jij misschien een beetje mist is dat er altijd een zekere argumentatie ten grondslag mag liggen, hoewel jouw argumentatie hoe dan ook subjectief is geeft het de ander gelegenheid om te reageren.

Overigens kwam het er toen al op neer dat ik verplicht was jezus niet een "miezerig lulletje" te noemen ten einde een normaal gesprek te kunnen hebben, tja en daar zit het probleem, 'k vind het nog steeds een miezerig lulletje en god een megalomane despoot... [-(
distiple
Ervaren pen

Bericht door distiple »

schr(eef);
Heb je gezien hoe dik de bijbel is ? Hoe veel je nog kan leren? Mensen die de bijbel tien keer in hun leven hebben gelzen zien de elfde keer weer nieuwe dingen! Ik kan nooit alles van de bijbel weten! Dat is allemaal veel te veel!
En nog heeft men niet door dat die "bijbel" een bron is van aanzettingen tot jegens andersgelovigen, moord, discriminatie, etc. etc.

schr(eef);
Ik loop niet ergens blind achteraan, dat heb ik meerdere keren uitgelegt maar da lijkt niet echt door te dringen. Voor mij is de bijbel de volle waraheid, ik zie bewijzen om mij heen. Die bewijzen worden door andere bewijzen voior de evolutietheorie genoemt. Het is niet blind achter iets aan lopen.
Je geeft zelf aan dat je zelfs na 11 keer lezen nog nieuwe dingen ontdekken(duidelijkheid boven alles??). Maar in ieder geval, je volgt de bijbel, maar blijft dingen ontdekken. Je neemt hem aan als waarheid, terwijl je de waarheid nog niet eens kent dus. Eeeer, dat lijkt wel op blindelings ergens achteraanlopen hoor.

schr(eef);
Miss klinkt he gek, maar je gelooft er toch niet in dus re kan niks gebeuren maar vraag eens aan God of HIj een teken laten zien ofzo. Ga gewoon bidden, als er niks gebeurt heb je niks verloren, maar miss gebeurt er wel wat! Ik moet er ij zeggen, God verhoort niet jouw gebeden altijd op de manier wat jij wilt!

Probeer het eens, je verliest e niks mee, miss win je er wel wat mee!
Waarom moet je overal om vragen bij jou GOD? En ja, er waren momenten dat ik dacht (zelfs in mezelf vroeg) Als je bestaat, waarom doe je me dit dan aan? Mischien gebeurt er niks, en misschien wel??? Als er dan iets zou gebeuren schrijf je dat aan GOD toe?? Je weet niet eens of er iets gebeurt, garandeert het niet, wat heeft het dan voor waarde? En achter een GOD aanlopen die zoveel wreedheden op z'n naam heeft? Nee dank je, ik kan zelf wel in vullen wat kan en wat niet. En je zei dat je de bewijzen van GOD overal kon zien, verklaar. Waarin zie je dat?

Groeten Distiple.
Wat de oren vertellen, zien de ogen.
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

eef schreef:
Je krijgt een leven lang om je schuld af te leggen! een leven lang! en dan noem je dat niet liefhebbend? sommige schuldijsers komen na een jaar met deurwaarders!ach, ik denk dat jij een andere definitie hebt van liefdevol.. dat zal het zijn...
De deurwaarders bestaan wel echt, en jij hebt dan wel echt schulden meisje :)
en schulden MOET je in principe terugbetalen.
't is maar dat je het weet :)
pieps
Forum fan

Bericht door pieps »

eef schreef :De Joden zijn Gods volk, dat zijn ze altijd al geweest. God heeft een plan met de Joden, ik denk niet dat ze in de hel komen, als de dag des oordeels is gekomen komt er natuurlijk nog heel wat aan voor af Wat weet ik niet precies maar dan moet je openbaringen maar eens lezen, volgens mij wordt daar ook in duidelijk wat er met de Joden gebeurt. Weet het niet cker...

Hoe kom je daar nou bij Eef ... dat de Joden g$ds volk zijn ... dat waren toch de Eskimo's ?
Onlangs zijn in Groenland eeuwenoude geparkamenteerde zeehondenvellen gevonden , waarin beschreven staat dat g$d een plan had met de Eskimo's ...

En als je dat lulkoekjes vindt , dan heb je gelijk ... maar dat vind ik ook van jouw verhaal over de Joden . Omdat de één of andere Leip 20 eeuwen geleden , op het eiland Patmos ( als ik het wel heb ) roggebrood met moederkoren ( bevat aan LSD gelijke alkoloïden ) had gegeten , en daarna compleet geflipt allerlei waanzin begon neer te pennen hoef je dat absoluut niet voor wáár aan te nemen hoor .
Of geloof je dat Pinkeltje en don Quichotte ook echt hebben bestaan om dat het in een BOEK staat ? .... nou dan !
Bijbel het raam uitkiepen en zelf na gaan denken , en zeker geen onzin herhalen omdat het in een boek staat .

groetjes Pieps

P.S. don Quichotte moet je echt eens proberen , zou een broer van Jezus kunnen zijn , maar wel veel meer lachen .
nogmaals gr. P.
Politics is the entertainment branch of industry.
Frank Zappa
bad_religion

Bericht door bad_religion »

pieps schreef: Of geloof je dat Pinkeltje en don Quichotte ook echt hebben bestaan om dat het in een BOEK staat ? .... nou dan !
Ik kan me nog het boek herrinneren "Pinkeltje naar de Efteling" stel dat na duizenden jaren mensen dit boek gaan zien als overlevering van een almachtige God (in dat geval Pinkeltje dus), dan wordt de Efteling de hemel.......

Moet je eens heen gaan met twee van je nazaten die onder de tien jaar zijn op een warme dag van dertig graden....is de hemel gauw een hel, waarbij je de taak moet vervulllen om alles leuk te vinden en te blijven lachen.... :roll:
Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious »

eef schreef: Heb je gezien hoe dik de bijbel is :wink: ? Hoe veel je nog kan leren? Mensen die de bijbel tien keer in hun leven hebben gelzen zien de elfde keer weer nieuwe dingen! Ik kan nooit alles van de bijbel weten! Dat is allemaal veel te veel!
Ja, het is verbazend hoe vaak je iets nieuws kunt ontdekken in de bijbel. Heb je de leugengeest al ontdekt? Dat zijn de demonische geesten die jouw God gebruikt om mensen te misleiden.
In 1 Koningen 22 vers 19 tot en met 23 wordt duidelijk hoe Jahwe opdracht geeft tot misleiding en bedrog en hoe Hij hiervoor een zogenaamde leugengeest gebruikt: ‘Ik zag Jahwe, gezeten op zijn troon en heel het heir des hemels links en rechts om Hem heen. Jahwe vroeg: ‘Wie wil Achab misleiden, zodat hij oprukt naar Ramot in Gilead en daar sneuvelt?’ De een zei dit de ander dat. Toen kwam eer een geest voor Jahwe staan en zei: ‘Ik zal hem misleiden. Jahwe vroeg hem: ‘Hoe?’ Hij antwoordde: ‘Ik ga erop uit en word een leugengeest in de mond van al zijn profeten. Toen zei Jahwe: ‘Door hem te misleiden zult Gij over hem zegevieren. Ga en doet het.’ Welnu, Jahwe heeft een leugengeest gelegd in de mond van al uw profeten, want Jahwe heeft tot uw ondergang besloten.’ (zie in dit verband ook 2 Kronieken 18:21)
Jouw God is de Vader van de Leugen (even hypothetiserend dat Hij bestaat.)
En nog meer voor jou om te ontdekken;
Hosea 16 Samaria zal woest worden, want zij is wederspannig geweest tegen haar God; zij zullen door het zwaard vallen, hun kinderkens zullen verpletterd, en hun zwangere [vrouwen] zullen opengesneden worden.
Net als deze;
Jeremia 51:20 Gij zijt Mij een voorhamer, [en] krijgswapenen; en door u zal Ik.....in stukken slaan den man en de vrouw; en door u zal Ik in stukken slaan den oude en den jonge; en door u zal Ik in stukken slaan den jongeling en de jonkvrouw.
Weee, wie niet luisterd naar de duistere Heer, want anders.... Deuteronomium 32:25: 'Van buiten zal het zwaard beroven, en uit de binnenkameren de verschrikking; ook den jongeling, ook de jonge dochter, het zuigende kind met den grijzen man. Jeremia 15:7 : 'en Ik zal mijn volk, dat zich van hun doen niet bekeren wil, tot kinderlozen maken en ombrengen. 8 Hunne weduwen zullen meer worden dan het zand aan de zee; Ik zal over de moeder des jongelings doen komen een openbaren verderver, en de stad schielijk en onvoorziens doen overvallen;

De dominee vertelde mij vroeger altijd dat je nooit uitgelezen bent in de bijbel, je ontdekt steeds weer wat nieuws. En inderdaad, zo af en toe sta je weer versteld van citaatjes die je toevallig tegenkomt, en waarvan de kwaadaardigheid afdruipt.
Dit is ook zo'n smerigheid, waarin iedereen moet worden gedood, mannen, vrouwen en kinderen, behalve de jonge vrouwen. Dat is oorlogsbuit. En we weten allemaal wel wat daarmee gebeurd: 'Numeri 31:17 Nu dan, doodt al wat mannelijk is onder de kinderkens; en doodt alle vrouw, die door bijligging des mans een man bekend heeft.
18 Doch al de kinderen van vrouwelijk geslacht, die de bijligging des mans niet bekend hebben, laat voor ulieden leven.

Op nieuwe bijbels die in de winkels liggen zouden waarschuwingsstickers moeten worden geplakt. 'This book contains explicit lyrics' en van die symbooltjes die je ook op geweldfilms ziet. Hoe kan men dit kinderen aandoen?
Miss klinkt he gek, maar je gelooft er toch niet in dus re kan niks gebeuren maar vraag eens aan God of HIj een teken laten zien ofzo. Ga gewoon bidden, als er niks gebeurt heb je niks verloren, maar miss gebeurt er wel wat! Ik moet er ij zeggen, God verhoort niet jouw gebeden altijd op de manier wat jij wilt!

Probeer het eens, je verliest e niks mee, miss win je er wel wat mee !

Been there, done that! Ik ben christen geweest, en ik weet nu wat ik altijd heb gemist. Je verliest wel degelijk iets. Je beperkt jezelf in je mogelijkheden om rationeel te denken, omdat je denken is gebaseerd op oncontroleerbare aannamen.
Lees het verhaal van ex-evangelist Dan Barker eens, en zie hoe veel vreugde het kan geven om te ontdekken dat de Bijbel niet meer is dan een barbaars sprookjesboek.
Probeer eens écht oprecht kritisch te zijn op de bijbel. Probeer het eens, je verliest er niets mee, misschien win je er wel wat mee.

Vriendelijke groet..
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
Plaats reactie