axxyanus schreef:Geef eens een voorbeeld van wie zo'n recht een beperking vind. Geef een voorbeeld van mensen die geen vrijheid van religie willen of vrijheid van mening of vrijheid van vereniging, of het recht op leven.
Dat zijn er genoeg, maar je stopt nu dus meerdere "rechten" bij elkaar, waardoor het moeilijk is om specifiek een groep eruit te halen, maar bij verschillende aspecten apart kan ik denken aan zwaar gelovigen,bijv Tibetaanse Boedhisme onder de Dailai lama voordat ie verdreven was, Wahabisten, wellicht mormomen etc marxisten, of imperialisten of wellicht landen zoals Singapore en India (met hun onraakbaren) om maar een kelin aantal voorbeelden te noemen.
axxyanus schreef:
Geen zaken door elkaar halen. Het is niet omdat je niet wil dat een ander land je komt plat bombarderen om op die manier de mensenrechten in te voeren, dat je tegen de mensenrechten bent.
Ik haal niks door elkaar het betreft in dit geval landen die menen dat ze voorstander zijn van die universele mensenrechten andere landen platbombarderen, waarbij ik dus al aangaf dat dit totaal geen verzekering (zogenaamde universele mensenrechten) is dat het niet mis kan gaan. En op het moment dat je "platbombardeert" neem je dus die mensen een heleboel (rechten) weg, dus daar verschillen wij in mening van.
axxyanus schreef:Kijk eens elke mens kan binnen de mensenrechten ervoor kiezen om zich onvoorwaardelijk naar de wensen van welke autoriteit dan ook te richten. Dus als er iemand is die van mening is dat vrijheid niet voor hem is, dat hij een ander nodig heeft om hem te vertellen wat moet, wat mag en wat verboden is, dan kan dat ook.
Loze woorden, die voor mensen die platgebombardeerd zijn geen enkele waarde hebben. Bovendien als die "autoriteit" waarnaar die persoon dus streeft in strijd is (zijn politiek) met de mensenrechten klopt er al helemaal geen bal meer van.
Karl Jaspers; those who committed war crimes were morally guilty, and those who tolerated them without resistance were politically guilty, leading to collective guilt for all.