Betekent dit dat je vertrekt? Zou ik jammer vinden.Hiëronymus schreef:En ik heb het weer gezien.
Hiëronymus stelt zich voor
- The Prophet
- Bevlogen
- Contacteer:
Re: Hiëronymus stelt zich voor
Omni Padhni Disney Iceman Acme Leary Marx Illuminatus Christus Clark
Ik sluit me bij The Prophet aan. Mocht je de intentie hebben om te vertrekken, dan kan ik je wel meegeven dat je een uiterst plezierige gesprekspartner bent/was. Een verademing tussen de honderden humorloze en uiterst voorzichtig laverende gelovigen.Hiëronymus schreef:En ik heb het weer gezien.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Ja, ik zou het ook jammer vinden als je verdwijnt van het forum, heb je bijdrage's met plezier gelezen.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Ook ik zou het jammer vinden.Hiëronymus schreef:En ik heb het weer gezien.
Ik geloof niet. In Spanje slaan alle 22 spelers een kruisje voordat ze het veld opkomen, als het werkt, zal het dus altijd een gelijkspel worden.
Johan Cruijff
Johan Cruijff
Hiëronymus schreef:En ik heb het weer gezien.
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
Henry Ford
Helaas is het hier niet zo'n verademing als hieronymus voor hier is... 
"You can think I'm wrong, but that's no reason to quit thinking." - House
Tiepvauden ondur voorbehauwt.
Rommelig geformuleerd.Blues-Bob schreef:Helaas is het hier niet zo'n verademing als hieronymus voor hier is...
Nog eens?
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
Henry Ford
Mannen en dubbeltaken...Jagang schreef:Rommelig geformuleerd.Blues-Bob schreef:Helaas is het hier niet zo'n verademing als hieronymus voor hier is...
Nog eens?
Helaas is het hier niet zo'n verademing voor hieronymus als hieronymus voor hier is...
Groet,
Bob
"You can think I'm wrong, but that's no reason to quit thinking." - House
-
a.r.
En dát vind ik dus echt heel jammer! Ik hoop dat mijn plagerijtjes daar niet toe bijgedragen hebben. Eerlijk gezegd zou me dat ook van je tegenvallen..omdat je je mannetje leek te staan en humor leek te vertonen.Hiëronymus schreef:En ik heb het weer gezien.
- Rereformed
- Moderator
- Contacteer:
Ik vind het ook heel jammer.
Het allerbeste toegewenst, wat het ook moge zijn voor jou.
Het allerbeste toegewenst, wat het ook moge zijn voor jou.
Born OK the first time
- Hiëronymus
- Ervaren pen
Nee, niemand heeft me hier weggejaagd.a.r. schreef:En dát vind ik dus echt heel jammer! Ik hoop dat mijn plagerijtjes daar niet toe bijgedragen hebben. Eerlijk gezegd zou me dat ook van je tegenvallen..omdat je je mannetje leek te staan en humor leek te vertonen.
-
a.r.
Daar ben ik blij om!
Maak iets moois van je leven en dat van anderen.
Ik heb weinig geschreven in de onderwerpen waar jij in meedeed.Hiëronymus schreef:Net als Blues-Bob ben ik hier door een lid van Freethinker naartoe gesleurd. Door dezelfde nog wel. Ik heb begrepen dat dit een atheïstisch forum is, dat ben ik zelf niet, of misschien net iets minder dan de meesten hier want er zijn zoveel goden waar ik niet in geloof. Ik ben belijdend protestant, theologiestudent. Naar de maatstaven van mijn orthodoxe mede-studenten wellicht erg vrijzinnig probeer ik toch een consistent beeld te krijgen van wat ik geloof. Dit doe ik graag door te discussiëren met anderen, er achter te komen hoe zot mijn ideeën zijn om ze dan daarna nog weer eens goed te overdenken.
![]()
Maar eigenlijk zou ik nu ik dit schrijf gewoon Hebreeuws moeten leren!
echter wel hier en daar gelezen.
Ik hoop niet voor jou, dat je nu denkt dat hier lid worden, de grootste miskleun van je leven was.
Je was al vrijzinnig gelovig, zoals je schreef,
Nu schrijf je 11-11
Zou je dit ook al zo onder woorden gebracht hebben voor je hier lid werd?Hiëronymus schreef:
Ik weet ook niet of Jezus Christus daadwerkelijk bestaan heeft, ..............
Misschien wel.
Of niet.
Maar hier schrijf je het zwart op wit.
Misschien moet je inderdaad weer verder met je studie en je hebreeuws.
Veel sterkte en wijsheid gewenst bij je keuzes in je verdere leven.
Het was me een genoegen.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
- Hiëronymus
- Ervaren pen
Zeker die opmerking over Jezus Christus had ik eerder ook al gemaakt, heb wel meer nare dingen gezegd over de beste man. Waar dit forum me wel bij heeft geholpen is om meer inzicht te krijgen in hoe ik persoonlijk over God denk. Mijn denken is niet heel erg veranderd, alleen wat gestroomlijnd. Ik was sowieso al meer nominalist dan realist als het om theïsme gaat, daarmee bedoel ik dat ik de woorden van het Christendom gebruik voor fenomenen die atheïsten ook ervaren zonder te veronderstellen dat achter die woorden een andere natuur zit dan die de wetenschap kan onderzoeken. Aan de andere kant was ik wel wat voorzichtig omdat ik bang was het kind met het badwater weg te gooien, ik wil me ook niet buiten de discussie met studiegenoten plaatsen. Maar goed, dat lukt toch al bijna niet want als het om vrouwenrechten of homoseksualiteit ga voel ik me niet geroepen om te discussiëren op basis van het Schrift, de menselijke rede acht ik veel hoger. Dus dan kom ik met vrij goede argumenten krijg ik het volgende verwijt: "Ja, maar jij kijkt naar de realiteit, ik naar de Bijbel".
Dus in de realiteit heb ik gelijk, in de alternatieve wereld van het Schrift niet. Wel jammer dat ze die vrouwen en homo's dan niet in de alternatieve wereld van het Schrift achterstellen, dat doen ze gewoon in de realiteit.
De reden waarom ik hier voorlopig niet meer mee ga discussiëren is dat ik weet dat het forummen heel snel mijn tijd vreet en dat terwijl het al snel nauwelijks nog toegevoegde waarde heeft.
Dus in de realiteit heb ik gelijk, in de alternatieve wereld van het Schrift niet. Wel jammer dat ze die vrouwen en homo's dan niet in de alternatieve wereld van het Schrift achterstellen, dat doen ze gewoon in de realiteit.
De reden waarom ik hier voorlopig niet meer mee ga discussiëren is dat ik weet dat het forummen heel snel mijn tijd vreet en dat terwijl het al snel nauwelijks nog toegevoegde waarde heeft.
Ik hoop toch dat je nog eens terugkomt.Hiëronymus schreef:De reden waarom ik hier voorlopig niet meer mee ga discussiëren is dat ik weet dat het forummen heel snel mijn tijd vreet en dat terwijl het al snel nauwelijks nog toegevoegde waarde heeft.
Henry Ford
Henry Ford