hmm, yes I understand. Terroristen zijn geen moslims, omdat zij de koran letterlijk nemen, en alles uit de context halen, net als meneer Wilders in zijn film fitna dat doet. Zoals GayaH het al zei, ben je moslim als je de shadaah uitspreekt(en daarna douche als je ouder dan zo'n 14 bent). Maar moslim zijn is niet genoeg. Je moet een Mu'min zijn. Iemand die alles doet(wat moet e.d). Dus iemand die aan alle plichten voldoet en ook opvolgt.Vilaine schreef:Jawel, maar dat hebben al die terroristen enz ook gedaan. Maar we hebben geleerd, dat dat dan weer geen moslims zijn, want moslims doen zo iets niet. Ook de Islamitische landen zijn niet islamitisch, want ze houden zich niet aan de islamitische regeringsvorm, maar ze noemen zichzelf wel weer moslim. Ook de alevieten hebben de shahada uitgesproken, maar zijn ook geen moslim.
Surrender waarschijnlijk ook, is ook moslim, maar gelooft niet in de sunnah en ahadith en is, volgens de soeni's weer, dan ook geen moslim. Maar hij beweert zelf weer van wel.
Begrijp je mijn verwarring?
Of Islamitische landen ook echt Islamitisch is kan ik niet zeggen. Ik ben niet iemand die daar over kan oordelen. De alevieten zijn wel moslims. Maar de Ahl-i Sunnah(Soennisme) wordt geaccepteerd als de ware weg, en Sjieten niet. Dus kan je alevieten wel in twijfel nemen. Ik ben wel een moslim. Ook volgens soeni's.
Ik houd me aan de meeste Sunnahs. Maar er zijn ahadith waarbij ik twijfel. Omdat die vaak niet overeen komen met andere hadiths. Zoals de leeftijd van Aisha(r.a). Volgens de ahadith was zij 9 wanneer zij met Profeet Mohammed(vzmh) ging trouwen. En daarna heb je ook nog het volgende gebeurtenis. Aisha(r.a) had een zus, Asima binti Abu Bakr. Zij was 10 jaar ouder dan Aisha(r.a). En zij was 100 jaar oud in het jaar 73(Islamitische kalender), en Profeet Mohammed(vzmh) en Aisha(r.a) trouwde rond het jaar 2(Islamitische kalender). Dus, 100 - 73 = 27 jaar. 27 - 10 = 17 jaar. En daarna ook nog 2 erbij, 17 + 2 = 19(ong.). En nog iets is dat Aisha(r.a) deelnam aan Bedr en Uhud. Kinderen onder de 15 werden niet aangenomen aan de oorlog. Dus als Aisha(r.a) 7 of 9 was, kon ze hier niet aan deelnemen.
Jou verwarring komt omdat er op internet, én waarheid is, én er zijn leugens. Daarom dat je, je in de war raakt.
Groeten, Surrendered