van het roken af

Voor de mensen die depressief worden van alle ellende in de media, een forum met alleen positief nieuws.

Moderator: Moderators

Cluny
Banned

Re: van het roken af

Bericht door Cluny »

ruuddo schreef:
Tsjok45 schreef:
Ja ,en als het meezit ben je in de korste keren van beiden af :mrgreen:
en dan zetten ze je daarna vlug op dieet .... als beloning ( want straffen alleen , levert uiteindelijk niets op :angel12: ) .

Multi-verslavingen = multi afkicken .... = zoeken naar multi-substituten
Het blijft aanmodderen en uiteindelijk "de pijp aan maarten geven "
Wat heeft het dus voor een zin die zelfkastijding?
Dood gaan we allemaal.
Misschien toch beter om van het (kortere?) leven te genieten zonder al die opgelegde beperkingen?
Wat een lullige opmerking.
Roken is niet genieten. Roken is een ernstige verslaving die het lichaam sloopt en de kans op het krijgen van diverse kankersoorten verveelvoudigt.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Moeders
Forum fan

Bericht door Moeders »

Cluny schreef:Roken is niet genieten. Roken is een ernstige verslaving die het lichaam sloopt en de kans op het krijgen van diverse kankersoorten verveelvoudigt.
Totdat dat gebeurt is het genieten.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Moeders schreef:
Cluny schreef:Roken is niet genieten. Roken is een ernstige verslaving die het lichaam sloopt en de kans op het krijgen van diverse kankersoorten verveelvoudigt.
Totdat dat gebeurt is het genieten.
Zo sensationeel is de nicotinekick nou ook weer niet. In vergelijking met de schade aan het lijf.
Cannabis, vooral die van tegenwoordig, geeft een veel betere verhouding kick-lichamelijke schade.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Tsjok45
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Tsjok45 »

"een veel betere verhouding kick-lichamelijke schade."
Wordt je alleen een beetje vlugger gek van ....

Bovendien ;
....zo is ook het snuiven aan hoogtechnologische lijmen en allerlei oplosmiddelen van tegenwoordig , een lichamelijk veel nefaster bezigheid op korte termijn , dan het regelmatig inhaleren van dure poedertjes ...

1° ) -Ieder zijn meug en volgens zijn geldbuidel

2°) - Als je dan toch een verslaving dient te koesteren dan kies je natuurlijk voor dat wat je schijnbaar helpt te ontspannen = beter verder te leven ondanks al de teneerdrukkende en frustrerende vodderijen en domkopperijen rondom jou ( en ook door jou ) en waarvan je denkt dat het "best" is voor de gezondheid ... tot er tegenbericht komt natuurlijk

TER verduidelijking ;

Ik zeg alleen maar dat ik meende te hebben waargenomen in mijn omgeving ( jaja , de jazzmusici waar ik zeer regelmatig in kontakt mee kwam ) dat het typisch is voor verslavingen , dat wanneer men er succesvol van afkickt , toch velen vlug op zoek gaan naar een nieuwe verslaving ...( als ze die al niet bezaten ) ?
Anecdotisch natuurlijk

Maar uiteindelijk krijg je na vele afkick- pogingen een fractie zuipende dragonders die paffen als jonge turken en snuiven als gekke runderen met beschadigd tussenschot ( net zoiets als het jojo effect bij het verplichte vermageren )
Als je daar tussen zit , doe je het ook , al was het maar om niet teveel overlast meer te hebben van je collega's : uiteindelijk zit je dan ook solidair te wezen en te kniezen

Tenslotte ;
als je wilt stoppen dan stop je er mee / en gelijk waar .... Onmiddelijk en met veel wilskracht en met vallen en opstaan ....

Maar : welke prijzen er met stoppen te winnen vallen ?

Alleen maar:
(hopelijk) wat beter (in)zicht op de werkelijkheid en jouw resterend leven ... Maar of je dat aankan( of zonder hulpmiddelen kan verwerken ) moet je afwachten ....
'Tis trouwens voor iedereen hetzelfde ; vroeg of laat staat plotst een onomzeilbaar ding (" la Condition Humaine " en hoe ermee omgaan ) op je weg en kan je het niet meer ontlopen en/of uitstellen : m.a.w.
Verlost van alle verslavingen is net als het voorzichtige ontwaken na een jarenlange boemelpartij : een reusachtige kater : dat wat je dan ziet is niet plots mooier ,of zo ... alleen maar "nieuw" omdat je het nooit anders dan bedekt onder een rookgordijn hebt gezien : in het echt zit het onder een dikke vettige smog ...
Ni dieu , Ni maitre
Ni , Ni , Ni ( The knight of Ni )
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Tsjok45 schreef:
"een veel betere verhouding kick-lichamelijke schade."
Wordt je alleen een beetje vlugger gek van ....

Bovendien ;
.....
Veel geblowd in je leven, Tsjok45?
Tsjok45
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Tsjok45 »

Veel geblowd in je leven, Tsjok45?
Redelijk
Niets menselijks is me vreemd ... :D
Nooit erg veel ; trouwens het had niet veel effect op iemand die al grotendeels dronken en paffend rondliep
Alleszins wat neurologische schade ... als je dat bedoelt met "gekke tsjok "
___Ik heb trouwens al te veel van mijn vrienden zien aftakelen en verongelukken
... maar of dat allemaal van het "gerief" is ?

Tegenwoordig neem ik gesofistikeerde medicijnen ... dat is vrijwel hetzelfde en even duur ...
Vroeger speelde ik als aankomend broekje en angry young man voornamelijk op alcohol , tegenwoordig is dat de nestor -zuurpruim ; spelen op "spiriva en inuvair "
Gelukkig heb ik (nog ) geen pshychofarmaca nodig
:D
Ni dieu , Ni maitre
ruuddo
Forum fan

Bericht door ruuddo »

Cluny schreef: Wat een lullige opmerking.
Roken is niet genieten. Roken is een ernstige verslaving die het lichaam sloopt en de kans op het krijgen van diverse kankersoorten verveelvoudigt.
He lieverd.
Dan ben ik zeker de uitzondering op de regel.
Ik geniet er namelijk van.

ruuddo
Forum fan

Bericht door ruuddo »

Tsjok45 schreef:
Tegenwoordig neem ik gesofistikeerde medicijnen ... dat is vrijwel hetzelfde en even duur ...
Die worden toch zeker door het ziekenfonds betaalt???? :lol:

Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Wat heeft het dus voor een zin die zelfkastijding?
Dood gaan we allemaal.
Misschien toch beter om van het (kortere?) leven te genieten zonder al die opgelegde beperkingen?
ruuddo schreef:
He lieverd.
Ik vind het prima.
Dat domme en kortzichtige genieten van je.
Ik geniet al tientallen jaren van het niet-roken.
Tsjok45
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Tsjok45 »

Die worden toch zeker door het ziekenfonds betaalt????
Gedeeltelijk toch , Ja ... gelukkig maar was ik altijd in orde met mijn bijdragen aan o.a. het ziekenfonds en heb ik er altijd op gewaakt nooit uit het geboden sociaal vangnet te vallen ondanks alle troubles en moeilijkheden ...

Moet ook wel als je langer dan een kleine 45 jaar ( gemiddeld ) hoopte /wenste door te kunnen leven :
De natuurlijke (gemiddelde ) levensduur van het ( mannelijke ) wild-type homo sapiens is immers 40-45 jaar ....langer kan , als je in een "gepamperde omgeving " wordt gehouden ...

Wat echter "roken "( en andere verslavingen ) betreft ;
-Krijg je later (bijvoorbeeld ) een levensbedreigende maag- lever - keel- mond - long - hart of vaatziekte of zo , die door een ingreep kan worden (gedeeltelijk )opgelost , hou er dan maar rekening mee dat de arts(en) je heel dringend zullen aanraden te stoppen met roken ( en andere gewoontes ) ...

- Sterker nog je zal geen tweede keer moeten komen aankloppen als je dat niet deed ...
De wachtlijsten zijn lang en de artsen zullen zeker de mensen die hun raad , zomaar aan hun laars lapten niet bovenaan hun lijstje plaatsen ( sommigen principieel en anderen al helemaal niet zonder compenserende persoonlijke financieele voordelen ... )
Nog afgezien van de vraag " of de maatschappij grenzeloos de vergoedingen voor dat alles moet/kan blijven ophoesten "
Ni dieu , Ni maitre
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

ruuddo schreef: Ik geniet er namelijk van.

Dat zogenaamde genieten bestaat uit het bestrijden van de hang naar nicotine door je lichaam.

Je geniet niet echt, je onderdrukt (tijdelijk) je afhankelijkheid.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
ruuddo
Forum fan

Bericht door ruuddo »

Cluny schreef: Ik vind het prima.
Dat domme en kortzichtige genieten van je.
Ik geniet al tientallen jaren van het niet-roken.
Fantastisch voor je kerel, dat slimme en goed doordachte niet roken van je.
En nog lekker jaren genieten van het niet roken hè vriend.
Tsjok45 schreef:
Wat echter "roken "( en andere verslavingen ) betreft ;
-Krijg je later (bijvoorbeeld ) een levensbedreigende maag- lever - keel- mond - long - hart of vaatziekte of zo , die door een ingreep kan worden (gedeeltelijk )opgelost , hou er dan maar rekening mee dat de arts(en) je heel dringend zullen aanraden te stoppen met roken ( en andere gewoontes ) ...
En het zou dan zo maar kunnen dat ik er ineens heel anders (minder vrolijk?) tegenaan kijk.
Fishhook schreef:
Je geniet niet echt, je onderdrukt (tijdelijk) je afhankelijkheid.
Ik heb het 'gevoel' dat ik er van geniet.
Het is dus maar wat voor een naam het beestje heeft.

Moet ik er bij zeggen, dat ik uren zonder kan, op mijn werk niet/nauwelijks rook en ook niet
op feestjes en dergelijke omdat ik weet dat veel mensen er en probleem mee hebben.
Het leuke is, dat ik er dan totaal geen 'drang' naar heb en het is ook niet zo dat ik dan als
een speer naar huis toe moet om een peuk te scoren.

appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

ruuddo schreef:
He lieverd.

zou je je kinderen aanzetten om te beginnen roken als het toch zo genieten is?
ruuddo
Forum fan

Bericht door ruuddo »

appelfflap schreef:
zou je je kinderen aanzetten om te beginnen roken als het toch zo genieten is?
Nee, absoluut niet.
Ik ben me er terdege van bewust dat het slecht is.
Maar ik ben begonnen in een tijd dat iedereen rookte en heb gewoon nooit geprobeerd, (geen zin ook) om van mijn verslaving af te raken. (want dat is het natuurlijk wel)
Als ik in deze tijd geboren zou zijn, zou ik er zeker niet aan beginnen.
In die zin, heb ik er wel spijt van dat ik er ooit aan begonnen ben.
En laten we eerlijk zijn, de eerste sigaretten die je rookt zijn gewoon smerig.

Tsjok45
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Tsjok45 »

En het zou dan zo maar kunnen dat ik er ineens heel anders (minder vrolijk?) tegenaan kijk.
Nou ja , je ziet wel he , moest het ooit zo ver komen ...
Alles op zijn tijd (en dat betekent gewoonlijk ook op tijd kappen ermee )

Overigens mooi te vernemen dat je wel degelijk rekening wilt houden met andere personen die het meeroken niet zo leuk vinden ... Tof
Zoals je het beschrijft heb je dus geen rookverslaving ( = je heb ook de dwang niet om zonodig een peuk te gaan paffen... schrijf je )
Bij mij was het wel even anders ... ik ging s"nachts speciaal op stap op zoek naar een vers pakje sigaretten , en ik vroeg zelfs aan mijn huisgenoten om dat ook te doen ...
en ik werd ook geregeld wakker omdat ik zo nodig een sigaret moest roken waarna ik weer kon inslapen ...Soms had ik hetzelfde ook al voorgehad met jenever ...
Hola tsjok , opletten hé ... zei ik toen altiid onder het genot van een neut als slaapmiddeltje

Maar geen rookverslaving dus voor jou ... Waarom rook je dan nog wel ? om te vermageren of om op gewicht te blijven misschien ? ahahaha ....
of ben je graag een wandelende walmende asbak ?
Je bent het gewoon geraakt en het is je erg vertrouwd ?
Het stimuleerd jouw geest ?
Ik ben me er terdege van bewust dat het slecht is.
Nou ja slecht ...? Leven is ook "slecht " want je gaat er ook dood van ...
Minder gezond zeg maar ... en alleszins tijdig stop te zetten ..... kan je hopelijk wat langer en kwaliteitsvoller jouw tijd uitzitten en iets langer iets betekenen voor je omgeving
Simpel ... de keus is aan jou ...

Afbeelding
Ni dieu , Ni maitre
Plaats reactie