-
We hebben inmiddels al wat
´gebotst´ ...
... wellicht dat ik daardoor nieuwsgierig werd naar je intro, maar toch:
Alsnog van harte welkom
Qualia!
Het doet me deugd zulks te lezen van de hand van een wetenschappelijk geschoolde dame:
qualia schreef:... ...
Ik geloof in energie. Dat is eigenlijk geen geloof maar een wetenschappelijke constatering. Het geloof begint dan bij mijn aanname dat er geen verschil is tussen zichtbare/voelbare en onzichtbare/onvoelbare energie, ik denk dat bijvoorbeeld sterke emoties zich materieel kunnen manifesteren. In de vorm van gebeurtenissen of zelfs in de vorm van entiteiten, wie zal het zeggen.
De dood is de ultieme 'test' omtrent geloof of niet geloof denk ik. Ik geloof in een bepaalde vorm van reïncarnatie. Maar niet in de vorm van behoud van een ziel of een persoonlijkheid. Wel in de vorm van een behoud van de energie die in je zit. Maar hier zit voor mij geen persoon-achtig iets achter. Er is niets buiten de natuur, het universum en alles daarachter voor mij.
... ...
Ook valt me de hoge mate van correctheid op van de vorm waarin je discussiëert ...
... daar zou ik nog wat van kunnen leren, dat ben je vast wel met me eens.
Ik heb meestal niet zo last van schroom ten aanzien van mijn eigenste discussiestijl,
want och, ieder vogeltje zingt het mooiste zoals het nou eenmaal gebekt is,
maar na het lezen van jouw intro en naar aanleiding daarvan
ook nog wat andere reacties van jouw hand gelezen te hebben, voel ik inmiddels toch iets van schaamte
in verband met de manier waarop ik jou tot dusverre te woord stond.
-
Hmmm ...
... het hoort nou eenmaal bij GayaH weet je, dus dat ga ik ook niet veranderen,
maar ik beloof toch alvast dat ik wat meer ga proberen
om zulke
onnodig scherpe botheid als tot nu toe jegens jou te vermijden.
-
Qualia: zeer toepasselijke nick die volgens mij goed bij je past,
mijn excuses voor eventuele kwetsing vanwege mijn
onnodig scherpe botheid maar
hopelijk
'no harm done'?
-