Dit zal elke Christen wel aan het denken zetten..

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

Plaats reactie
collegavanerik
Superposter

Re: Dit zal elke Christen wel aan het denken zetten..

Bericht door collegavanerik »

"Mohammed: The more you know about him, the more you want to be like him."

toen ben ik maar gestopt met kijken.

Ik weet te veel van mohammed, degenen die echt op hem lijken bestuurden de vliegtuigen van 9/11
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
petals
Ervaren pen

Bericht door petals »

maar wacht even hoor... Het probleem is niet dat ik niet zie dat er verschil tussen zit. Het probleem dat ik signaleer is juist dat de christenen hier met een probleem zitten. Het OT hoort toch gewoon nog bij de bijbel? Dat wil zeggen, op een gegeven moment is Jezus gekomen en heeft het voorhangsel weggescheurd of zoiets, dus de wetten van het OT gelden niet meer. Ok, dat was me vanaf het begin duidelijk, zie mijn eerste post.
Maar Christenen geloven toch dat de god van het OT in ieder geval in die tijd, van Mozes en Aaron en al die andere lui, zo handelde? Of niet dan?

Gerard, jij schrijft:
Ik zie in de bijbel (chronologisch) een ontwikkeling van het beeld dat de mens van God heeft, waarbij de oudere gedeelten nogal primitief overkomen (naar mijn bescheiden mening).
Geloof jij dan dat god in het OT verkeerd optrad? Of geloof je dat het OT vervormd / verdraaid is door de mensen, of niet geinspireerd door God?
petals
Ervaren pen

Bericht door petals »

collegavanerik schreef:"Mohammed: The more you know about him, the more you want to be like him."

Ik weet te veel van mohammed, degenen die echt op hem lijken bestuurden de vliegtuigen van 9/11
Juistem. Op een gegeven moment kom je in aanraking met de minder mooie kanten, dan weet je gewoon te veel en laat je je niet meer beetnemen door die softe vredelievende verhaaltjes en promopraatjes.
maartje
Forum fan

Bericht door maartje »

petals schreef:
collegavanerik schreef:"Mohammed: The more you know about him, the more you want to be like him."

Juistem. Op een gegeven moment kom je in aanraking met de minder mooie kanten, dan weet je gewoon te veel en laat je je niet meer beetnemen door die softe vredelievende verhaaltjes en promopraatjes.
Goed zo, Petals. Vasthouden, hoor

Van de topicstarter ontbreekt inmiddels ieder spoor.
Gelieve offtopicberichten zoals op mij persoonlijk gericht commentaar alleen via PB's te spuien.
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

petals schreef:Geloof jij dan dat god in het OT verkeerd optrad? Of geloof je dat het OT vervormd / verdraaid is door de mensen, of niet geinspireerd door God?
Ik geloof niet dat God bestraffingen uitvoerde met Tsunami's en meer van dat soort ellende. Ik denk dat de mensen in die dagen het wel zo zagen (net als in sommige kringen nog steeds het geval is). Zo zijn de verhalen in de Joodse geschriften terecht gekomen, en die boeken vormen nu het OT. Het is God vanuit het perspectief van de mensen uit die tijd. Een aantal van deze verhalen hebben wel een symbolische waarde, zoals het scheppingsverhaal, maar ik kan ze niet lezen als letterlijk "God aan het werk".

Het OT heeft dus wel een functie (zie ook de posten van Demiurg), als je die boeken weggooit is het lastiger om het NT te snappen. Maar als je ze gaat lezen als de Waarheid over God, kom je m.i. tot vreemde conclusies.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

De topicstarter is verdwenen. Zien jullie nog brood in dit topic?
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Elberfeld
Forum fan

Re: Dit zette geen enkele Christen aan het denken..

Bericht door Elberfeld »

PietV. schreef:De topicstarter is verdwenen. Zien jullie nog brood in dit topic?
Ja, hallo!
Jij was het die schreef:
PietV. schreef:Laten we de persoon even het voordeel van de twijfel gunnen. Wat is de reactie van de aanwezige christenen?
En nu vraag je aan de rest hoe het verder moet?

Persoonlijk heb ik een behoorlijke aversie tegen mensen die in vijf tellen een linkje op het forum plaatsen, waarna een andersdenkende maar de rest van de avond aan een weerwoord mag gaan werken.

Oftewel:topicstarter speelt het baasje dat een tak gooit, en nou mag de christenhond gaan rennen, de blubber inspringen, en met de tak in de mond en onder de modder terugrennen.

Dat is een vorm van trollen, en dat is niet de manier van discussieren die ik weet te waarderen.
Laatst gewijzigd door Elberfeld op 14 sep 2011 17:55, 1 keer totaal gewijzigd.
"Wie ben ik? Wat doe ik hier? Waar is mijn Roddelflop?"
Uit: "Donald Duck: Een geniale weddenschap"
Door Mau Heymans en Kirsten De Graaf
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

Daar ben ik het helemaal mee eens, maar de anderen hebben er daarna toch een aardig topic van gemaakt.

(het was al snel duidelijk dat we de topicstarter niet meer zouden terugzien, voor de hassanaat puntjes is het plaatsen van wat links kennelijk al voldoende. Allah belast niemand boven zijn vermogen).
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
Flowerpower

Bericht door Flowerpower »

Hiëronymus schreef:
Flowerpower schreef:Bekijk het maar, je zal geen spijt krijgen. Ik zal wel effe kort uitleggen over wat het gaat.

Het gaat over een ex christelijke prediker die jaren geleden het licht heeft gezien en nu predikt voor de Islam en waar hij ook zijn verhaal doet hoe hij naar de Islam is geleidt. In dat eerste filmpje gaat hij in gesprek met een Christelijk man die op het einde van het het filmpje bekeerd naar de Islam.
Moet toegeven dat ik niet echt goed ben in uitleggen en daarom dat je het filmje maar beter zelf kunt bekijken :lol:

En een forumcarriere? Nee dankjewel heb wel wat beters te doen; )
Als je niet goed bent in uitleggen en alleen linkjes kunt plaatsen moet je wellicht naar Digg.com gaan in plaats van een discussieforum. Dat je iets beters te doen hebt dan netjes discussiëren geloof ik niet. Het plaatsen van linkjes naar YouTube is namelijk sterk inferieur aan daadwerkelijk discussiëren. Als je werkelijk iets beters te doen had zou je dat ook niet doen. Of laat ik het correcter zeggen: niet moeten doen.

Wel Ik had het meer over uitleggen als in het uitleggen van een filmje uiteraard want zo ver mijn hersenen werken weet ik ook wel dat dit een discussieforum is. Ja ik doelde ook op het feit dat je het over een forumcarriere had en daarop mijn antwoord dat ik wel wat beters te doen heb. Want ja dat lijkt me wel vrij logisch dat als ik hier reageer op dit moment niets beters te doen heb indd, Jeezzz je hoeft niet alles zo serieus op te vatten :) En jah we moeten wel met iets beginnen om een discussie te starten eh slimmerd.
'Islam begon als iets vreemds en het zal eindigen als iets vreemds, dus geef blijde tijding aan de vreemdelingen'.
(Sahih Muslim, Boek 1, Hadith 270).
Flowerpower

siger schreef:
Flowerpower schreef:Bang om de waarheid onder ogen te zien?: )
Nee, je boodschap is gewoon niet aan mij gericht. Ik ben atheist.
Maar het verbaast me natuurlijk niet dat jij denkt in termen van angst inboezemen.
Oh nee dat was helemaal niet mijn bedoeling om angst in te boezemen, mijn excuses daarvoor als dat zo is overgekomen. Eigenlijk is mijn boodschap ook naar atheisten gericht want die man laat de ware kant van de Islam zien. En niet de Islam die we van de media kennen.
'Islam begon als iets vreemds en het zal eindigen als iets vreemds, dus geef blijde tijding aan de vreemdelingen'.
Flowerpower

PietV. schreef:
Flowerpower schreef: Het gaat over een ex christelijke prediker die jaren geleden het licht heeft gezien en nu predikt voor de Islam en waar hij ook zijn verhaal doet hoe hij naar de Islam is geleidt. In dat eerste filmpje gaat hij in gesprek met een Christelijk man die op het einde van het het filmpje bekeerd naar de Islam.
Moet toegeven dat ik niet echt goed ben in uitleggen en daarom dat je het filmje maar beter zelf kunt bekijken :lol:
Op een paar apologeten na, wordt dit forum vooral bevolkt door atheïsten. Wat zijn de voordelen om over te stappen naar een andere religie? Heeft het op het sociale vlak voordelen, verbetert het je gezondheid, levert het je nieuwe inzichten op hoe de wereld in elkaar zit. etc. Graag zelf vertellen; even geen filmpjes.
Ach je zou eens moeten weten;)
biemer
Ervaren pen

Bericht door biemer »

Ik heb je filmpjes versneld bekeken. Ik zie alleen een oude man in tuinkabouter kostuum die continu allah al akhbar roept. Hoe verheffend en overtuigend! Tip; ga naar cip.nl daar heb je een hele grote vijver om in te vissen. Succes verzekerd!
"Overtuiging is een grotere vijand van de waarheid dan leugens." (Uit het boek Menselijk, al te menselijk, deel 1 §483)
Flowerpower

Erik schreef:Whahahaha!!!! :lol: :lol:
Een misleide islamiet die op een forum vol met vooral atheïsten, misleide christenen middels lullige propagandafilmpjes op het "rechte" pad probeert te brengen. :lol: :lol: 8*)
Het moet niet komischer worden, ik pis bijna in m'n broek.

ps.
Ik heb genoten van de links. ik heb in tijden niet meer zo gelachen. =D>
Wel het is niet dat ik Moslima ben dat ik zomaar alles klakkeloos overneem, als dit serieus een propaganda filmpjes was zou ik dat ook wel hebben gemerkt en der verder lak aan hebben gegeven. Maar wat die man daar predikt is gewoon de waarheid.

Ps: Wel fijn dat je genoten hebt van de links maar als je serieus door die filmpjes in tijden niet meer hebt gelachen hoef ik niet te vragen naar je dagelijkse leven.
Flowerpower

Moeders schreef:
Flowerpower schreef:Bekijk het maar, je zal geen spijt krijgen. Ik zal wel effe kort uitleggen over wat het gaat.

Het gaat over een ex christelijke prediker die jaren geleden het licht heeft gezien en nu predikt voor de Islam en waar hij ook zijn verhaal doet hoe hij naar de Islam is geleidt. In dat eerste filmpje gaat hij in gesprek met een Christelijk man die op het einde van het het filmpje bekeerd naar de Islam.

En een forumcarriere? Nee dankjewel heb wel wat beters te doen; )
En met welk doel heb je dit gepost?
Het ware geloof te laten zien.
Flowerpower

Destinesia schreef:
Dit zal elke Christen wel aan het denken zetten..
En waarover gaat elke christen dan precies denken?
Moet ik hier serieus op antwoorden?
Plaats reactie