Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!
Moderator: Moderators
Re: Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!
Is het tot degenen die Hamas de hand boven het hoofd houden en/of Israël voor Nazi uitmaken en dergelijke wel doorgedrongen dat Hamas behalve vele Israëliërs ook rücksichtslos daar aanwezige Britten, Amerikanen, Fransen, Canadezen, Thai en Nepalezen heeft vermoord en/of ontvoerd? En dat zich onder hen ook kinderen bevonden? Voor zover bekend[!] zijn er geen Nederlanders gedood of gegijzeld ... voor zover bekend!
Kennelijk slacht Hamas alles wat niet-Islam is medogenloos af zodra zij de kans krijgen!
Sollidariteit met Israël lijkt me volledig terecht.
Kennelijk slacht Hamas alles wat niet-Islam is medogenloos af zodra zij de kans krijgen!
Sollidariteit met Israël lijkt me volledig terecht.
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
. . . . . . . . . . . . We will dance again!
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
-
ChaimNimsky
- Superposter
Eerst 200 mensen gijzelen en gaan klagen als we aanbieden de kraan open te draaien als ze simpel de gijzelaars laten gaan? Wat is het probleem? Dat we naast de meest afzichtelijke slachtpartijen eveneens begrip moeten hebben voor het feit dat ze hun gijzelaars willen houden? Laat ze gewoon gaan en de kraan gaat weer open! Maar ze geven liever de Joden op de schuld: "Zie eens wat ze ons aandoen! Wij hebben maar 200 gijzelaars en zij 2 miljoen".
Net als het gegeven dat ze zich terugtrekken tussen hun burgers die anders verder helemaal geen strategisch militair doel zouden zijn voor Israel, in plaats van de strijd elders te beslechten. Gewoon om te kunnen zeggen: "Zie eens wat ze ons aandoen! Wij hebben maar 1200 mensen gedood en zij tienmaal zoveel". Het zijn gewoon losers die een goede economische toekomst hadden kunnen hebben, vele kansen aangeboden hebben gekregen, maar er telkens voor kozen consessieloos de ambitie hoog te houden de Joden uit te roeien. Het is terecht dat ze in een kooi leven.
Laatst gewijzigd door ChaimNimsky op 12 okt 2023 18:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Zionist
Hamas uiteindelijk resultaat - Palestijns-Arabische voormannen uitten zich al vanaf de jaren twintig van de vorige eeuw al in 'genocidale' termen tegenover de Joodse aanwezigheid daar.
Smerige oorlog dus. Het doel heiligt de middelen.. zolang je maar sterk genoeg bent. En anders doet de andere partij het.
Afschuwelijk ja.
** Sommige geesten zijn als beton, goed gemengd en uitgehard.. **
- VseslavBotkin
- Diehard
Niet alle Palestijnen zijn Hamas en verdienen het dus "in een kooi te leven" en dat weet je ook wel.ChaimNimsky schreef: ↑12 okt 2023 18:13Eerst 200 mensen gijzelen en gaan klagen als we aanbieden de kraan open te draaien als ze simpel de gijzelaars laten gaan? Wat is het probleem? Dat we naast de meest afzichtelijke slachtpartijen eveneens begrip moeten hebben voor het feit dat ze hun gijzelaars willen houden? Laat ze gewoon gaan en de kraan gaat weer open! Maar ze geven liever de Joden op de schuld: "Zie eens wat ze ons aandoen! Wij hebben maar 200 gijzelaars en zij 2 miljoen".
Net als het gegeven dat ze zich terugtrekken tussen hun burgers die anders verder helemaal geen strategisch militair doel zouden zijn voor Israel, in plaats van de strijd elders te beslechten. Gewoon om te kunnen zeggen: "Zie eens wat ze ons aandoen! Wij hebben maar 1200 mensen gedood en zij tienmaal zoveel". Het zijn gewoon losers die een goede economische toekomst hadden kunnen hebben, vele kansen aangeboden hebben gekregen, maar er telkens voor kozen consessieloos de ambitie hoog te houden de Joden uit te roeien. Het is terecht dat ze in een kooi leven.
Palestina had gewoon een joodse minderheid die prima overweg kon met iedereen voordat de zionistische immigratie, met als expliciet doel een joodse staat, begon. "A land without a people for a people without a land".

Die extreme vijandigheid tussen radicale moslims en radicale joden is ook iets dat uit die periode stamt. Die laatsten leefden onder dhimmi in islamitische rijken en werden veelal getolereerd op een manier waar Middeleeuws Europa jaloers op mag zijn. [edit: ik ben natuurlijk niet vóór dhimmi-status en theocratie, lol, bedoel dit in historische context]
"Any proposition passing the lips of a priest is necessarily totally false, excepting only insidiouses whose message is momentarily misunderstood. It is impossible to deny him without discovering some buried fragment or reality." (Nick Land)
https://fanged-nominals.blogspot.com/
Het Israëlische publiek is piswoest op (hier in brede kring als 'dictator' geziene) Netanyahu https://m.jpost.com/israel-news/article-767880
Dat 'prima overweg kunnen' kwam door de Dhimmi-status van Joden in Palestina.
De Dhimmi status hoefde niet beter uit te pakken dan het Anti-Judaïsme in Europa.
Een Joodse staat is in deze wereld noodzakelijk gebleken. Dat hadden de 'Zionisten' goed ingeschat.
De Dhimmi status hoefde niet beter uit te pakken dan het Anti-Judaïsme in Europa.
Een Joodse staat is in deze wereld noodzakelijk gebleken. Dat hadden de 'Zionisten' goed ingeschat.
Laatst gewijzigd door B.S. op 12 okt 2023 19:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Er wordt hier door sommigen klakkeloos beweerd dat Israël Nazi's zijn en de Palestijnen uit willen roeien, maar als ik naar dat plaatje kijk waren er daar in 1947 dus iets meer dan 1.181.000 Palestijenen en tegenwoordig alleen al op de Gaza strook meer dan 2.000.000, dus bijna meer dan verdubbeld en zulks nog afgezien van de West Bank en Palestijnen die in Israël zelf wonen.
Zulks is de meest merkwaardige wijze van uitroeien die mij bekend is!
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
- Rereformed
- Moderator
- Contacteer:
Dit is wel een heel fraaie uitspraak van je. Uit het feit dat ik bewonder dat Israel er alles aan doet om onschuldige landgenoten die barbaren dreigen te doden vrij te krijgen, in plaats van ze eenvoudig op te vatten als ’collateral damage’, moet ik met haat vervuld zijn? Hoe gek kun je het nog maken? O wacht, je presteert het ook nog mij ”Nederlander die in Finland woont” te noemen.appelfflap schreef: ↑12 okt 2023 16:26zulke uitspraken bewijzen maar 1 dingRereformed schreef: ↑12 okt 2023 13:25 Onzin, het is juist het enige en allerslimste wat Israel kon doen om die 200 onschuldige burgers vrij te krijgen. (...) Het is juist het omgekeerde van een oorlogsmisdaad:
als de haat bij jou, een Nederlander die in Finland woont, al zo ontzettend diep zit.
Hoe moet het dan zijn in Israel en de bezette gebieden?
Nee dat ben ik niet. Ik ben Fin.
Overdenk maar eens wat een essentieel verschil tussen die twee verschillende aanduidingen is. Maak deze fout nooit weer.
Born OK the first time
Heb je dit verdisconteerd voor grondgebied ook?HierEnNu schreef: ↑12 okt 2023 19:10Er wordt hier door sommigen klakkeloos beweerd dat Israël Nazi's zijn en de Palestijnen uit willen roeien, maar als ik naar dat plaatje kijk waren er daar in 1947 dus iets meer dan 1.181.000 Palestijenen en tegenwoordig alleen al op de Gaza strook meer dan 2.000.000, dus bijna meer dan verdubbeld en zulks nog afgezien van de West Bank en Palestijnen die in Israël zelf wonen.
Zulks is de meest merkwaardige wijze van uitroeien die mij bekend is!![]()
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
- VseslavBotkin
- Diehard
Dat gold voor alle dhimmi, niet alleen voor joden. Waarmee ik dus het punt wil maken dat er nooit sprake is geweest van een a priori Arabisch antisemitisme.
Haha, 'zionisten' is nu ook al een propagandawoord of hoe bedoel je je scare quotes? Hoe moet ik ze dan noemen volgens jou, die mensen die een Joodse staat wilden stichten en mensen aanspoorden om massaal te emigreren?Een Joodse staat is in deze wereld noodzakelijk gebleken. Dat hadden de 'Zionisten' goed ingeschat.
"Any proposition passing the lips of a priest is necessarily totally false, excepting only insidiouses whose message is momentarily misunderstood. It is impossible to deny him without discovering some buried fragment or reality." (Nick Land)
Nee, eerst decennia getreiterd worden, uitgemoord worden, talloze kinderen bij bombardementen verliezen, leven zonder perspectief. Dan een actie doen om dat te vereffenen en dan dit. Je kan het éém niet zonder het ander zien.ChaimNimsky schreef: ↑12 okt 2023 18:13Eerst 200 mensen gijzelen en gaan klagen als we aanbieden de kraan open te draaien als ze simpel de gijzelaars laten gaan? Wat is het probleem? Dat we naast de meest afzichtelijke slachtpartijen eveneens begrip moeten hebben voor het feit dat ze hun gijzelaars willen houden? Laat ze gewoon gaan en de kraan gaat weer open! Maar ze geven liever de Joden op de schuld: "Zie eens wat ze ons aandoen! Wij hebben maar 200 gijzelaars en zij 2 miljoen".
Er i geen andere plek dan tussen hun burgers. Israël heeft ze opeen gepakt, weet je nog.
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
- VseslavBotkin
- Diehard
Dit is een reliëf van de Gazastrook in vergelijking met de Waddeneilanden. Ter referentie, de Waddeneilanden hebben samen 80000 inwoners.
-
appelfflap
- Banned
Je bent dus een Fin
je vindt 2 miljoen burgers, waarvan 40% <15 jarigen, uithongeren, platbombarderen verstandig en slim.
Ik blijf het toch gewoon haat noemen en die zit verdomd diep.
los vh feit hoe je het voor jezelf rationaliseert,
- chromis
- IT Tech. & Moderator
Op CNN is een "population density map" te vinden met uitleg, zie: https://edition.cnn.com/2023/10/11/midd ... index.htmlVseslavBotkin schreef: ↑12 okt 2023 19:43 Dit is een reliëf van de Gazastrook in vergelijking met de Waddeneilanden. Ter referentie, de Waddeneilanden hebben samen 80000 inwoners.
“But Marge, what if we chose the wrong religion? Each week we just make God madder and madder.” - Homer Simpson.