De nieuwe Trump-periode

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Gerard R.
Superposter

Re: De nieuwe Trump-periode

Bericht door Gerard R. »

Maar wat wij dus heel duidelijk nu kunnen zien is waarom..?! Putin het bij het begin van de Ukraine-oorlog steeds onder meer had over de Navo die hem te dichtbij Moskou kwam ondanks verzekeringen dat niet te doen. Westerse raketten in Polen en Tsjechië z.g. om kernraketten uit Iran tegen te houden.. Waarom Kim Jong Un mogelijk die escapades met IBM's doet 'waar je ook niks van begrijpt' en militairen naar Ukraine stuurt. Nou, hij met zijn lapje grond en zijn armoede van het volk "is voorbereid" zou de gedachte kúnnen zijn... Hij is nu vriendje van Putin. Xi van China ook wel min of meer (ze zeggen heel erg).

De uitlatingen van Trump over Panama, Groenland en zelfs Canada (en eerder Israël) waren er zomaar, ik weet dat daar al heel lang over wordt nagedacht, en wat kan Trump (nu nog Navo) nog meer bedenken?... Onstabiliteit sinds zijn eerste aantreden genoeg. Men zag de bui al hangen. Men vertrouwt het Westen vast niet zo. Historie Afghanistan, de flater Irak.. En men wil zelf misschien ook nog wel eens een avontuurtje. En dat kan natuurlijk nooit door de beugel. Nu moet Europa zoiets gaan oplossen, liefst met ruggesteun van de VS.... #-o

En wíj 'altijd maar denken dat de Navo een defensieve organisatie zou zijn'. Misschien IS dat ook zo. Echter: 1 onstabiele internationale factor, een typisch manneke in dat bouwsel en je kan gedonder krijgen, zal de gedachte buiten het Westen wellicht zijn geweest. Heel wijs. Niet helemáál moeilijk te begrijpen dus. Waarmee ik niets goedpraat.
** Sommige geesten zijn als beton, goed gemengd en uitgehard.. **
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

https://www.rt.com/news/613611-pentagon ... mpaign=RSS
The Pentagon has ordered a halt to offensive cyber operations against Russia, multiple media outlets reported on Monday, citing a senior US official. The decision was reportedly made prior to the heated exchange between Ukrainian leader Vladimir Zelensky and President Donald Trump in the Oval Office last Friday.

Defense Secretary Pete Hegseth issued the order to US Cyber Command to cease activities in late February while Washington reassesses its relationship with Moscow, according to unnamed officials. (,,)
Dat Trump dat durft heh?, al gedraagt hij zich als een Russisch agent...
En dan gaat hij ervan uit, dat Moskou zich als een heilige gaat gedragen. #-o :lol:
Maar dát is nog eens ontspanning. Of domheid, maar dat zal mettertijd blijken.
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

Gerard R. schreef: 03 mar 2025 16:49 https://www.rt.com/news/613611-pentagon ... mpaign=RSS
The Pentagon has ordered a halt to offensive cyber operations against Russia, multiple media outlets reported on Monday, citing a senior US official. The decision was reportedly made prior to the heated exchange between Ukrainian leader Vladimir Zelensky and President Donald Trump in the Oval Office last Friday.

Defense Secretary Pete Hegseth issued the order to US Cyber Command to cease activities in late February while Washington reassesses its relationship with Moscow, according to unnamed officials. (,,)
Dat Trump dat durft heh?, al gedraagt hij zich als een Russisch agent...
En dan gaat hij ervan uit, dat Moskou zich als een heilige gaat gedragen. #-o :lol:
Maar dát is nog eens ontspanning. Of domheid, maar dat zal mettertijd blijken.
Ja, had het gezien. Absurde beslissing. Het betreft niet alleen offensieve, maar ook defensieve cyber-operaties. Bewust geen verdediging meer tegen de Russen! Hoe duidelijk wil je het de mensen nog maken dat je voor Rusland werkt? Geen verkeerd woord over Poetin, Zelensky een dictator noemen, alle veroverde gebieden in Oekraine weggeven aan de Russen zonder enige veiligheidsgarantie, geen cyber-beveiliging meer tegen alleen de Russen,.... Het wordt gewoon in het gezicht gewreven.
Zionist
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

ChaimNimsky schreef: 03 mar 2025 16:56 Ja, had het gezien. Absurde beslissing. Het betreft niet alleen offensieve, maar ook defensieve cyber-operaties. Bewust geen verdediging meer tegen de Russen! Hoe duidelijk wil je het de mensen nog maken dat je voor Rusland werkt? Geen verkeerd woord over Poetin, Zelensky een dictator noemen, alle veroverde gebieden in Oekraine weggeven aan de Russen zonder enige veiligheidsgarantie, geen cyber-beveiliging meer tegen alleen de Russen,.... Het wordt gewoon in het gezicht gewreven.
klopt
maar als zijn maat musk de hitlergroet brengt ga je complete ontkenningsmodus.
hetzelfde mentale mechanisme
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

appelfflap schreef: 04 mar 2025 11:13
ChaimNimsky schreef: 03 mar 2025 16:56 Ja, had het gezien. Absurde beslissing. Het betreft niet alleen offensieve, maar ook defensieve cyber-operaties. Bewust geen verdediging meer tegen de Russen! Hoe duidelijk wil je het de mensen nog maken dat je voor Rusland werkt? Geen verkeerd woord over Poetin, Zelensky een dictator noemen, alle veroverde gebieden in Oekraine weggeven aan de Russen zonder enige veiligheidsgarantie, geen cyber-beveiliging meer tegen alleen de Russen,.... Het wordt gewoon in het gezicht gewreven.
klopt
Dat was helemaal geen Hitler groet en een slechte fake montage.
Maar ja men wil dat de fake waar is, met als gelovigen volhouden dat Adam en Eva echt bestaan hebben. :lol:
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

https://www.nu.nl/spanningen-oekraine/6 ... iners.html

Wel fijn dat heer T hier nu ook achter staat. En net als mijn grote vriend BN, zal Trump de dans ook wel ontspringen.
Gerechtigheid is een groot goed, maar niet op dit wereldniveau blijkbaar.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 04 mar 2025 11:33
klopt
Maar ja men wil dat de fake waar is, met als gelovigen volhouden dat Adam en Eva echt bestaan hebben. :lol:
QED

tja
en zo is het dus ook gewoon fake en een montage wat nimsky allemaal schrijft over trump, daar is niets van waar
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

appelfflap schreef: 04 mar 2025 13:04
TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 04 mar 2025 11:33

klopt
QED

tja
en zo is het dus ook gewoon fake en een montage wat nimsky allemaal schrijft over trump, daar is niets van waar
Helaas is dat onze wereld geworden. :^o #-o Vertrouw NIEMAND NOG!
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Gerard R. schreef: 04 mar 2025 14:29
Hij is niet zo geworden, maar WIJ hebben hem zo gemaakt.

Niet van vandaag op morgen, maar over een veel langere tijd.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 04 mar 2025 15:04

'Wij'?? Ik probeer steeds het tegengestelde te maken. Maar ik ben niet zo machtig.
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Gerard R. schreef: 04 mar 2025 15:06

'Wij'?? Ik probeer steeds het tegengestelde te maken. Maar ik ben niet zo machtig.
WIJ als mensheid hebben dat gedaan.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 04 mar 2025 15:17
Gerard R. schreef: 04 mar 2025 15:06

WIJ als mensheid hebben dat gedaan.
Ah bah... 8-[
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Grappig toespraakje van die 'Amerikaanse president'. Great show. "Amerika is back". De werkelijkheid is anders.
Vol leugens, o.m. over de enorme influx van immigranten, die in het laatste deel van 1924 lager werd dan verwacjt onder Biden. Laf natrappen. Geeft niets, hij deporteert ze allemaal. Tenminste, hij zegt dat te doen. Het is een enorme operatie...

Ook 'mooi': volgens hem wordt de VS al tientallen jaren beroofd door allerlei landen, vandaar de sancties.
Het zal dus in zijn ogen zo zijn dat investeringen die de VS (terecht doet om geld te verdienen, heel normaal) tientallen jaren misbruik zijn geweest door andere landen, mogelijk te beginnen met de Marshallhulp aan Euopa na Hitler. Big Brother is er niets bij.

Het was boeiend te zien hoeveel ja-knikkers er in het Congres zijn. Ze knikten allemaal naar Trump. :lol: :(
Zelensky wil onderhandelen. Maar je moet niet vragen in welke bankschroef van 'de VS-president' die zit.
Gaza...

Ik zal maar niet zeggen wat ik zou willen dat er met dat soort machtswellustelingen/demagogen etc. :^o gebeurt.
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

Gerard R. schreef: 05 mar 2025 10:40 Ik zal maar niet zeggen wat ik zou willen dat er met dat soort machtswellustelingen/demagogen etc. :^o gebeurt.
Haha, ik heb al op 15 december 2016 gehoopt op een hartaanval voor dit personage. Ik wist toen al het antwoord op de onnozele topicvraag die toen gesteld werd (Kan Trump gevaarlijk zijn?).
Maar ja, Peter van Velzen wenste hem meteen in de volgende bijdrage juist het allerbeste toe, en hij zag zelfs reden voor hoop.
En ja, het was toen bovendien ook net vóór kerst. In de hemel, waar deze zaken beslist worden, zagen ze deze patstelling aan, maar met het oog op kerst lieten ze het naar de wens van Peter overhellen en besloot men subiet om mijn wens niet te honoreren.

Een maand later, voor de zekerheid een maand na kerst, in een topic met alweer een onnozele titel (Heeft Trump een persoonlijkheidssyndroom ?), probeerde ik het nog eenmaal. Ik maakte toen de fatale fout om er een alternatief aan vast te hopen: "We kunnen enkel nog hopen op een hartaanval voor hem of een zo spoedig mogelijke impeachment." Ditmaal werd mijn hoop op het laatste gehonoreerd, maar dat bleek een geheel futiel mechanisme te zijn. En ik verdenk de hemel ervan dat ze dat best wel wisten en grote lol hadden om mij die poets te bakken.

In 2020, toen de corona rondging, en nog wel toesloeg op een persoon met de veelbelovende voornaam Hope, ontsprong opnieuw de hoop:
"Er is nog hoop: Hope Hicks heeft corona opgelopen. Goede kans dat Trump ook geinfekteerd is. Hopelijk gaat hij eraan dood."
Maar ja, een forummer met een voorliefde voor holier-than-thou bijdragen strafte dit onmiddellijk af:
"Dus iemand dood wensen omdat je het niet [met hem] eens bent? Een moderator onwaardig, zeker op dit een forum."
En in de hemel, waar zoals gezegd dit soort zaken wordt gewikt en gewogen, knikten ze meteen. Hij kreeg weliswaar corona, maar knapte er heel gauw alweer van op.

Het is nu dus ruimschoots bevestigd dat "hopen op of wensen dat" eenvoudig een ijdele bezigheid is. :D
Born OK the first time
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Goed nieuws in barre tijden

https://www.nu.nl/economie/6348098/doll ... t-zit.html

De waarde van de dollar is de afgelopen dagen stevig gezakt. De Amerikaanse munt staat woensdag op het laagste niveau in bijna vier maanden ten opzichte van de euro

Ik zeg: Importheffingen op de euro!
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Plaats reactie