Uit je lichaam treden

Hier kan gedebateerd worden over de nieuwste ontwikkelingen in de wetenschap.

Moderator: Moderators

Jagang
Ontoombaar

Re: Uit je lichaam treden

Bericht door Jagang »

Blues-Bob schreef:
doctorwho schreef:Ik houd het er voorlopig op dat enkel levenden deze ervaringen kennen en kunnen navertellen :wink:
Char spreekt ze dagelijks :?

Ja, en ze bemiddelt ook een spelletje lingo tussen hen, en de nabestaanden. :lol:
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Blues-Bob schreef:[Char spreekt ze dagelijks :?
maar die richt zich dan ook op een hersendood publiek
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Blues-Bob
Bevlogen

Bericht door Blues-Bob »

doctorwho schreef: maar die richt zich dan ook op een hersendood publiek
Ik heb er lang over nagedacht, of ik hierop zal reageren. Enerzijds vind ik je opmerking wel aardig grappig, anderzijds weet ik het niet zo goed te interpreteren over het net. Ik mis in dit geval de non-verbale communicatie.

Ik hecht er dus aan toch even te reageren:
Ik denk dat dit een beetje een verkeerde voorstelling van zake is. Ik vind dit toch een potentiele voor mensen die haar, en collega zwevers wel geloven. Ik ken er genoeg, die nog lang niet hersendood zijn.
Mijn eigen vrouw ging niet zo lang geleden nog met een goede vriend samen naar de paranormaal beurs. Ik denk dat ze een dergelijke opmerking uit mijn mond niet zo kan waarderen.

Is dit meer grappig bedoeld dan waarheidsgetrouw, kun je dit als niet geschreven beschouwen...

Groet,

Bob
"You can think I'm wrong, but that's no reason to quit thinking." - House
Tiepvauden ondur voorbehauwt.
Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang »

‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Blues-Bob schreef: Is dit meer grappig bedoeld dan waarheidsgetrouw, kun je dit als niet geschreven beschouwen...

Groet,

Bob
Het is grappig bedoeld maar het is eigenlijk treurig dat hele volksstammen zich met cold-reading om de tuin laten leiden.
Blues-Bob
Bevlogen

Bericht door Blues-Bob »

doctorwho schreef: Het is grappig bedoeld maar het is eigenlijk treurig dat hele volksstammen zich met cold-reading om de tuin laten leiden.
Het ligt denk ik binnen onze waarneming van onszelf en de wereld om ons heen.

Ik denk dat het vooral treurig is dat er een vertroebeling plaatsvind van de berichtgeving en weging van inhoudelijke argumenten, teneinde de amusementswaarde te vergroten.

Groet,

Bob
Blues-Bob
Bevlogen

Bericht door Blues-Bob »

Blues-Bob schreef:
doctorwho schreef: Het is grappig bedoeld maar het is eigenlijk treurig dat hele volksstammen zich met cold-reading om de tuin laten leiden.
Het ligt denk ik binnen onze waarneming van onszelf en de wereld om ons heen.

Ik denk dat het vooral treurig is dat er een vertroebeling plaatsvind van de berichtgeving en weging van inhoudelijke argumenten, teneinde de amusementswaarde te vergroten.

Zeker als ik zie dat in de afgelopen aflevering van het zesde zintuig, stukken hout en beton gebruikt worden om de geloofwaardigheid van paragnosten te vergroten die wat lukrake uitspraken gedaan hebben, waarbij een niet veroordeelde man als dader neergezet wordt zonder dat ook maar 1x vermeld wordt dat door de familie van het slachtoffer aangewezen dader niet veroordeeld kan worden op basis van goed bewijs.

Groet,

Bob
Sandra30S

Bericht door Sandra30S »

Uit je lichaam treden... Ik heb het zelf meegemaakt en het is zéér beangstigend.
Zelf wist ik niet dat men dat zo noemde omdat ik eerder het gevoel had of mij het gevoel gaf dat ik iets cerebraals of cardiaals aan de hand had.

Later met een familielid gesproken te hebben, wist ze meteen te vertellen wat het was. Ik heb er intussen ook wat van gelezen en ik merk dat er mensen zijn die dit spontaan willen oproepen.
Ik zou zeggen, zeker NIET doen!
Ali
Banned

Bericht door Ali »

Sandra30S schreef:Uit je lichaam treden... Ik heb het zelf meegemaakt en het is zéér beangstigend.
Zelf wist ik niet dat men dat zo noemde omdat ik eerder het gevoel had of mij het gevoel gaf dat ik iets cerebraals of cardiaals aan de hand had.

Later met een familielid gesproken te hebben, wist ze meteen te vertellen wat het was. Ik heb er intussen ook wat van gelezen en ik merk dat er mensen zijn die dit spontaan willen oproepen.
Hoehahaha weer een verse zweefteef. Oeioei, ik klutsknikte bijna door me slappe wiebelknieën. Foei, was me dat effe schrikken Sandra 30S! Niet meer doen hoor! :lol:

Ik was bekant bijna onder me bed gedoken!

Kun jij niet beter je heil op de kermis zoeken als exploitante van het spookhuis ipv hier je geflipte panamorale psychobabbels rond te strooien?

Doe je ding maar. Randi wacht watertandend op je met een miljoen aan dollarflappen voor in je kontzak.

Sandra3OS, excusi, ik schets hierboven slechts een mix van mogelijke reacties, in een eerlijke poging de reële klap voor een newbie als jij wat te verzachten.
Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang »

@Sandra30S : Ik geloof best dat je oprecht bent.
Henry Ford
Blues-Bob
Bevlogen

Bericht door Blues-Bob »

Sandra30S schreef:Uit je lichaam treden... Ik heb het zelf meegemaakt en het is zéér beangstigend.

Jammer dat je er niet bij vertelt wat het was. Ook de termen cerebraals, en iets cardiaals... tja dat kan van alles zijn.

Waaraan dacht je aanvankelijk? Hersenletsel? Iets chemisch? Een specifieke aandoening wellicht? Of een "normale" ervaring?

Kun je de zaken wat concreter bewoorden?
Ook ben ik benieuwd naar de aard van de ervaring. Wanneer trad die op? Wat waren de omstandigheden? Is het familiair voorkomend, aangezien je familie er al bekend mee was?

Ik geloof dat je de beste bedoelingen hebt, maar je post laat weinig concrete zaken zien om over te spreken. Of is dat niet het doel van jouw post?

Groet,

Bob
Vilaine
Bevlogen

Bericht door Vilaine »

Wat een onzinnige reactie van Ali.
Als Sandra die ervaring heeft gehad, dan heeft ze die gehad. Niemand ontkent, dat mensen ervaren uit hun lichaam treden. Het is een bekend en erkend fenomeen en ook goed te verklaren door prikkeling in bepaalde hersengebieden.
De sceptici twijfelen alleen heel sterk aan het idee, dat een ziel zich loskoppelt van het lichaam en tijdelijk een eigen leven gaat leiden buiten het lichaam.
Despite the high cost of living.....
it remains popular.
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Sandra welkom,

En inderdaad een wat ongepaste reactie van Ali die de realiteit bovendien geweld aandoet daar vernoemde Randi-prijs voor "gaven" is.

Als iemand een ervaring van uittreding meemaakt wordt er op dit forum allereerst eens rustig bezien welke verklaringen daar inmiddels voor zijn.
Het is wel aardig te lezen hoe Ali één en ander zelf lijkt te ervaren als het om kritische kanttekeningen bij zaken gaat, waarbij de oorzaak niet noodzakelijkerwijs in het "bovennatuurlijke" hoeft te worden gezocht. En ja er zijn hier mythen-doorprikkers die aan mentale balonnen zwevenden weer met de voetjes op de grond te zetten. Heel vervelend als je net zo lekker aan het zweven was, hier en daar een boom kon omhelzen en onderwijl een brutale kabouter terechtwijzen door te vragen niet in je schoenen te plassen, omdat je nattigheid begint te voelen.
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Ali schreef:Sandra3OS, excusi, ik schets hierboven slechts een mix van mogelijke reacties, in een eerlijke poging de reële klap voor een newbie als jij wat te verzachten.
Valt mee he, met die ongenuaceerde reacties?

Welkom Sandra.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

Fishhook schreef: Valt mee he, met die ongenuaceerde reacties?
Dat begrijp ik ook niet helemaal.
Zeker als iemand aangeeft ervan geschrokken te zijn, dat kan ik me best voorstellen.
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
Plaats reactie