Otter schreef: Gezien mensen verschillende niveaus van kennis hebben is ook de logica verschillend.
Neen!
Er is maar één logica, maar door verkeerde informatie, gebrek aan kennis, zelfbedrog en tientallen andere oorzaken kunnen mensen tot verkeerde conclusies komen. Op 1 + 1 is maar één juist antwoord mogelijk, en dat is 2. Iemand die zegt, 'het is 3', die heeft het gewoon verkeerd.
(dit is geen sneer naar de gelovigen, maar is slechts bedoeld om in te gaan op het bovenstaande)
Vriendelijke groet...
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’Epicurus (341-271vc)
Otter schreef:
In dit draadje heb ik weleens getracht logica te verduidelijken zoals ik het zie: Logica is de waarheid gebaseerd op kennis. Gezien mensen verschillende niveaus van kennis hebben is ook de logica verschillend. En aangezien niemand alles weet kan in ieder geval met zekerheid gezegd worden dat wanneer iemand roept dat iets logisch is dat je dan rustig een glimlach op je mond kan laten komen.
Gegroet
Otter,
Is het logisch dat je antwoord geeft op vragen van Wim. Of ontbreekt de logica om hier een goed antwoord op te geven.
grt,
Tjeerdo.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
mysterieus2000 schreef:God heeft de engelen geschapen. Engelen zijn net als mensen wezens met een karakter. Een karakter kan gekenmerkt worden door liefde en dan wil je het beste voor je medemens, dan ben je bereid om te dienen en een ander hoger te schatten dan jezelf. Je karakter kan ook gekenmerkt worden door egoïsme, trots en machtwellust. Ingekort.
Ik vind het ten hemelschreiend dat hele volksstammen dit waanidee aanhangen. Laat ik dat vooropstellen. Wat een kinderlijke en krampachtige verklaring voor de wereld en het leven die duidelijk niet begrepen worden.
Als ik er nog een beetje open voor blijf staan, vraag ik me af waarom de onmiddellijk door God beloofde verlossing nog steeds niet heeft plaatsgevonden.
Ook vraag ik me af of die heerschappij van Lucifer inderdaad beperkt wordt door de christenen die in Jezus naam authoriteit over hem hebben. Immers, alleen al die pedofiele christenen die kinderen misbruiken zou ik scharen onder het kwaad van Satan. Zelfs als christen is Satan dus duidelijk te machtig.
En waarom pas op het einde die Satan gevangen zetten en zorgen dat hij geen invloed meer op de mensen kan hebben?
Samante schreef:
Ik vind het ten hemelschreiend dat hele volksstammen dit waanidee aanhangen. Laat ik dat vooropstellen. Wat een kinderlijke en krampachtige verklaring voor de wereld en het leven die duidelijk niet begrepen worden.
Als ik niet beter wist, zou ik denken dat ik te maken had met een naief kind. Die sprookjes verteld en hier veel plezier aan beleefd. Want wat is er nou mooier dan te leven in je eigen fantasiewereld. Maar het ergste is dat wij te maken hebben met een volwassene, die fictie en nonfictie niet meer van elkaar kan onderscheiden. Is dit het christelijke gedachtengoed anno 2006. Of hebben wij te maken met een uitwas van deze sekte. Mensen die geen reeel besef meer hebben.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Wat een kinderlijke en krampachtige verklaring voor de wereld en het leven die duidelijk niet begrepen worden.
Tjeerdo schreef:
Maar het ergste is dat wij te maken hebben met een volwassene, die fictie en nonfictie niet meer van elkaar kan onderscheiden. Is dit het christelijke gedachtengoed anno 2006. Of hebben wij te maken met een uitwas van deze sekte. Mensen die geen reeel besef meer hebben.
HarrieMe schreef over Daan: (uit ander draadje)
Je klinkt als een slechte verkoper, die zijn eigen product niet vertrouwt, maar het ten koste van alles het toch probeert te verkopen.
Tamara schreef: (uit ander draadje)
Klaar met Daniella? Ben ik nu aan de beurt?
Ach, waarom niet. Zolang het maar vermakelijk blijft en we niet middels het zwaard gedwongen worden om al die onzin (van Daan en Tam) voor waar aan te nemen.
Ajuus,
Stan
P.S. Ik zit heerlijk aan het bier naar voetbal te kijken.
Otter schreef:
In dit draadje heb ik weleens getracht logica te verduidelijken zoals ik het zie: Logica is de waarheid gebaseerd op kennis. Gezien mensen verschillende niveaus van kennis hebben is ook de logica verschillend. En aangezien niemand alles weet kan in ieder geval met zekerheid gezegd worden dat wanneer iemand roept dat iets logisch is dat je dan rustig een glimlach op je mond kan laten komen.
Gegroet
Otter,
Is het logisch dat je antwoord geeft op vragen van Wim. Of ontbreekt de logica om hier een goed antwoord op te geven.
grt,
Tjeerdo.
Op details ontbreekt de logica mij. Maar de logica van Wim is af en toe 1+1=3, zoals Devious het omschreef.
Some minds are like concrete, thoroughly mixed up and
permanently set......
Otter schreef: Gezien mensen verschillende niveaus van kennis hebben is ook de logica verschillend.
Neen!
Jawel. Zoals men het ERVAART is het zeker wel zo! Ik ben het volledig met je eens dat er maar 1 logica is ! 1 waarheid, maar hoe men ervaart kan een wereld van verschil inzitten. Wat men aan kennis baseert is de fundering voor wat ze logisch vinden. Wanneer 2 mensen dezelfde kennis hebben over feiten zullen ze wellicht meer geneigd zijn het met elkaar eens te zijn. Daarnaast is de lkevens beschouwing (hoe men naar zaken kijkt, levensvragen (probeert) te beantwoorden.
Er is maar één logica, maar door verkeerde informatie, gebrek aan kennis, zelfbedrog en tientallen andere oorzaken kunnen mensen tot verkeerde conclusies komen. Op 1 + 1 is maar één juist antwoord mogelijk, en dat is 2. Iemand die zegt, 'het is 3', die heeft het gewoon verkeerd.
(dit is geen sneer naar de gelovigen, maar is slechts bedoeld om in te gaan op het bovenstaande)
Zo ervaar ik het ook niet Het bevestigd wat ik zei! Ik voeg daar alleen aan toe dat een IEDER in deze wereld hier onder lijdt! Daarom zou het een ieder sieren niet al te hoog van de toren te blazen (Degene die oren heeft die hore!)
Vriendelijke groet...
Gegroet
Some minds are like concrete, thoroughly mixed up and
permanently set......