Kun je ook concretiseren WAT volgens jou zo kwaad is [en zelfs erger is] aan dat plan?Gerard R. schreef: ↑13 okt 2024 21:11
https://www.presstv.ir/Detail/2024/10/1 ... -Miller---Van kwaad tot erger.Israeli Prime Minister Benjamin Netanyahu is examining a plan to seal off humanitarian aid to northern Gaza in an attempt to starve out hundreds of thousands of Palestinians unwilling or unable to leave their homes.
Under the proposed plan, seen by the Associated Press, civilians who remain in northern Gaza would be classified as combatants, allowing Israeli troops to kill them. They would be denied access to food, water, medicine, and fuel.
The plan proposed to Netanyahu by a group of retired generals, calls for Israel to maintain control over the north for an indefinite period to attempt to create a new administration, splitting the Gaza Strip in two. (..)
Netanyahu bewerkt zijn tuintje Gaza heel grondig, daar heeft het wel wat van wat mij betreft.
Ik zie daarmee namelijk kansen richting vrede ontstaan en zelfs de mogelijkheid tot een onafhankelijke en zelfstandige staat Gaza in de wat verdere toekomst.
---------------
Carlijne Vos vat het goed samen.
Althans, deze zin in dat artikel vat het goed samen:
- "Geweld is daarom een heilloze weg die de hele regio kan ontwrichten
met bovendien grote vluchtelingenaantallen tot gevolg."
Dat terroristisch geweld jegens Israël vanuit Islamistische motieven een heilloze weg is om de idealen van de Palestijnen te bereiken en tevens de hele regio kan ontwrichten met bovendien grote vluchtelingenaantallen tot gevolg vind ik een prima samenvatting!
De conclusie die de Internationale Gemeenschap hier uit zou moeten trekken
is mijns inziens dat men Israël in woord en daad moet steunen in de strijd
tegen dat terroristisch geweld vanuit Islamistische motieven. Net zoals de
Internationale Gemeenschap de strijd tegen IS gezamenlijk zou moeten voortzetten.
Zoveel te eerder de bevolking van de Levant en omstreken bevrijd[!] is
van de tirannieke onderdrukking en uitbuiting door middel van terroristisch geweld
vanuit Islamistische motieven, zoveel te eerder krijgt de samenleving daar de kans
om in vreedzame coëxistentie naast elkaar te bestaan, volgens mij een voorwaarde
om echt in vrede te kunnen SAMEN[!]leven.