Dat geeft niet, zo loop ik er ook tegen aan.lost and not found yet! schreef:Hoi Tsjok,
Dat kwam hier ook al langs;
Ik zie Tsjok reageren, dus ik denk, ik ga eens even kijken of ie een creationist een halsslagader door aan't bijten is. (de classificatie 'gehersenspoelde draadjespop' is weer treffend uitgedrukt)
Maar het is nog veel mooier, reclame:
Als ze maar over je schrijven, positief of negatief, dat maakt niet uit, ik geloof dat ie van Oscar Wilde komt maar dat weet ik niet zeker.Toch is het verhaal van Noach’s ark één van de meest bekritiseerde verhalen uit de Bijbel.
Ook op de vrijzinnige website FreeThinker.NL moest men natuurlijk een anti-ark artikel hebben.
Ondanks dat het artikel van de heer Defianth gedateerd is op maart 2004, vinden we er eigenlijk alleen maar dezelfde, oude, al lang weerlegde argumenten die we al decennia horen van de hardleerse bijbelsceptici. ...
Vreemd he, dat dat bekritiseerd wordt, je zou bijna denken dat dat verhaal van die ark ietwat onlogisch is.
Zelf hou ik mij maar zeer zelden bezig met verhalen uit boeken waar anderen blij van worden maar ik niet, dat heeft ook te maken met dat ik meer geinteresseerd ben in wat met mensen doen met hetgeen ze geloven, meer dan wat ze geloven.
Maar dit met dat bootje heb ik toegelicht, met goden weet je het nooit maar mij lijkt het onwaarschijnlijk, ik zal mezelf eens quoten:
ikzelf schreef:Ach, men gelooft maar wat men zelf wil geloven, dat doe ik ook.
Men moet toch aardig moeite doen om niet te zien dat dat verhaal plagiaat is van het Gilgamesh Epos is mijn mening.
Wat mij betreft houdt dus hier al de authenticiteit van de bijbel op.
Letterlijk ga ik dat al helemaal niet nemen, dat wordt zo verwarrend.
De koala:
Van koala's is algemeen bekend dat het lastige eters zijn, gras lusten ze niet en van muesli krijgen ze buikpijn.
Ik meen zelfs dat het erg koppige soort zelfs alleen maar een bepaalde soort eucalyptus blieft en verder helemaal niks.
Het ligt dan toch aardig in de lijn der verwachting dat die beesten (2) behoorlijke honger hebben gehad. Nou zijn die beesten al in normale toestand al niet vooruit te branden, dat komt namelijk doordat ze dan apestoned van die eucalyptusdampen zijn, maar zo'n beest met honger moet zich toch helemaal wat slapjes voelen, dat zie ik nog niet van boom naar boom (waren die er eigenlijk ueberhaupt nog wel?) hoppen, laat staan 15.000 kilometer, dan krijgt zo'n koala ongelofelijk spierpijn, neem dat maar van mij aan.
Als het beest het al haalt tot Maleisie vindt ik dat op zich al een prestatie, daarna wordt het plonzen totdat het de Indonesische archipel uit is. (los daarvan; zo'n beest zinkt als een baksteen als je dat in het water smijt heb ik zo het idee).
Maar wie weet hebben die beesten toch iets ontdekt dat ze lekker vinden, ik sluit niet graag iets uit.
Dan komen we op het volgende punt; ergens zouden er dan toch fossiele koalabotjes moeten liggen, of pootafdrukjes van als het weer eens hongerig uit zo'n boom stortte, maar tot op heden is mij daarover niks bekend.
Evenmin geloof ik dat er ooit iets dergelijks gevonden is van Tasmaanse Duivels, kangaroes of vogelbekdieren.
Gezien dat laatste beest valt creationisme ook weer niet helemaal uit te sluiten; dat beest er zo raar uit, het zou kunnen dat een scheppend goddelijk wezen dit beest op de laatste dag in elkaar gezet heeft van de resterende onderdelen. Wink
Mbt tot luiaards in Zuid-Amerika zal deels dezelfde problematiek opgaan.
Inspiratie mbt dit stukje komt hier vandaan, ik heb het alleen een beetje vrij vertaald:
[link dood]