95 stellingen / vragen aan een christen (Believer in Jahwe)

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

Gesloten
siger

Re: 95 stellingen / vragen aan een christen.

Bericht door siger »

Siegfried Stahl schreef:Je vraagt hier even of de believer even de aard van God wil doorgronden.....domme jongen...dat kan een mens toch niet......zie het steeds weer hier; waarom heeft God dit, waarom heeft God dat...alsof wij dat voor je kunnen beantwoorden...
Jamaar Siegfried Stahl, je moet dan ook consequent zijn. Als er iets te krijgen valt weten gelovigen (hier in de persoon van Believer) wél wat Gad gaat doen, want ze hebben zeker de hemel verdiend en famille en dan moet hij met voorspelbare zekerheid rechtvaardig zijn, tegen alle gewoonte in.

Maar als men eens vraagt hoe dat zo zeker is, dan krijgen we te horen dat niemand hem kent.
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

Het bewijs dat God niet aardig is is dat er geen godin is die het met hem uithoudt.
Born OK the first time
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Believer in YHWH schreef:Dat waren 100 reacties. Genoeg tijd besteed aan een zinloze activiteit zou ik denken.

De Here zegene u en behoede u;
de Here doe zijn aangezicht over u lichten en zij u genadig;
de Here verheffe zijn aangezicht over u en geve u vrede.

Het ga jullie goed.
Je vergeet de balans voor jezelf op te maken.
Wat mij in al die 100 reacties opviel is dat jij volkomen ongetalenteerd bent als christenevangelist.
Volgens mij is er geen enkele meelezer die net zoals jij wil worden. Integendeel.
En aan jouw beoogde doel, de uitbreiding van het christendom, heb jij dus een negatieve bijdrage geleverd.
Of ben je op zoek naar begrip geweest?
Ook die heb je hier niet gevonden.
Christenbekeerlingen zoals jij, van normaal atheïst naar wereldvreemde bijbelbabbelaar, tonen altijd een stuitende inkrimping van het gezonde verstand en een schofterige christelijke anti-logica (jouw helverzinseltjes en jouw denkseltjes betreffende de godgenocides).
Daarvoor is hier geen begrip.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Yours
Ervaren pen

Bericht door Yours »

@Believer in JHWH,

Bedankt voor de Wikipedia-link over het begrip 'Kenosis', dat ik als zodanig nog niet kende.

Ik zie dat je niet langer deelneemt aan het forum.
Het ga je ook goed.
🕉️ Reïncarnatie is de verbindende factor binnen het bewustzijnsproces van de mens ☯️
Tsjok45
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Tsjok45 »

Antoon zit in mijn persoonlijke vijanden lijstje ... houden zo
Daardoor ben ik o.a. niet ongewild / verplicht , zijn dingetjes onder ogen te krijgen ...
Hij wordt automatisch geblokkeert op mijn computer-versie van "freethinkers"

Af en toe klik ik die stoorzender toch eens aan ( ik wil wel af en toe wel eens weten of hij al is veranderd en ik wil af en toe wel eens onbedaarlijk lachen met absurd maar ongewild humoristisch cabaret .... genieten met mate dan ) maar dat doet eigenlijk verder NOOIT iets aan de verdere afwikkeling van een lopend topic .Hoe het vervolg (meestal oerstomme en zichzelf -vernederend ) betoog van zijn zielsverwanten ook moge wezen, die antonius augustinus - kerel voegde blijkbaar , zelfs dan , niets wezenlijks toe
Het internet-verschijnsel "Antoon" is gewoon een soort continue polluerende bladvulling ...gelukkig is er een ( door mij vrij gekozen ) speciale afvoer geinstalleerd voor diens pulp .... Bedankt voor deze technische mogelijkheid ...

PS
(Ikzelf ben tochwel een groot liefhebber van gepaste en ongepaste leestekens :lol: )
Antoon , doe geen moeite .... Ik lees jouw dingetjes toch niet meer
Maar het is wél mijn enige echte , finale , niet onder stoelen of banken gehouden ,recht voor de raapse , ongezouten , persoonlijke mening over jouw internet- en fora bijdragen en mijn eindevaluatie/inschatting van jouw debiel en ietwat "leugenachtig(?)" gedoe en het achternageloop van allerlei creationisten waaronder jouw nieuwe verafgode boodschapper van de messias , en kruim /ster van het poldercreationisme PeeBee ____ na al die jaren ...

Ofwel ( in jouw jargon )
" Laat ons bidden ...... Van deze gesel , verlos ons Heer ...." :angel12:
Alhoewel ik al vanaf mijn kinderijd geen beroep meer doe op de voedoe hulp van een zombie
Ni dieu , Ni maitre
Ni , Ni , Ni ( The knight of Ni )
Stanhope
Ervaren pen

Bericht door Stanhope »

Ik begrijp dat Believer in YHWH andere zinvolle activiteiten gaat doen, jammer. Hij had ook even wat rust kunnen nemen en de tijd kunnen nemen om bijvoorbeeld terug te komen met argumenten en/of bewijzen. Van mij had hij ook aan kunnen geven dat hij bepaalde dingen zus of zo geloofd. Op dit forum is daar m.i. alle ruimte voor.
Opvallend was het dreigen met de hel. Ik mistte de tongentaal en gebedsgenezing, mogelijk is hij nog niet volledig begiftigd met het ware geloof.

Wat mij opvalt is dat de evangelischen op de straat en bij winkels weer wat actiever zijn en fanatieker. Onlangs werd ik op de binnenwegplein nog aangevallen door een evangelische tante, een normale discussie was niet mogelijk. Rotterdam is m.i. een gevaarlijke stad.

Ajuus,

Stan
Famous Sam McCloud quotes:
-Will you hold my bomb just a minute? Just a minute. I got a pebble in my boot.
-*There* yuh go!
Daniel
Geregelde verschijning

Bericht door Daniel »

Stanhope schreef:Wat mij opvalt is dat de evangelischen op de straat en bij winkels weer wat actiever zijn en fanatieker. Onlangs werd ik op de binnenwegplein nog aangevallen door een evangelische tante, een normale discussie was niet mogelijk. Rotterdam is m.i. een gevaarlijke stad.
O ja, levensgevaarlijk!
Het volgende is echt gebeurd:

Mijn vrouw en ik liepen op een mooie dag over de Oude Binnenweg. Op het Eendrachtsplein stond het busje van God en voor de ijssalon stond een dikkige, morsige man een op een piemel gelijkende tekkel te piepen uit zo'n worstballon. Zijn toeschouwers waren een meisje dat voor hem stond en, op een wat veiliger afstand, haar ietwat schimmelige ouders. Toen hij klaar was gaf hij de piemel aan het meisje en vroeg met de stem van Kees Prins: "Zeg eeeeeh, heb jij wel eens van Jezus gehoord?"

Ik heb geen camera's gezien dus opnames voor een nieuwe serie Jiskefet kunnen het niet geweest zijn...
Als het leven geen zin heeft, dan máákt het maar zin!
Gertjan van Leeuwen
vuurdoorn
Forum fan

Bericht door vuurdoorn »

O ja, levensgevaarlijk!
Het volgende is echt gebeurd:
Het kan nog veel erger!

ik kreeg onlangs in mijn mailbox een goednieuwsbrief van iemand die een christelijke praktijk heeft voor psychotherapie. Wat er in stond kun je wel raden. Ik heb hierop gereageerd en kreeg als antwoord dat hij meerdere malen in zijn praktijk had meegemaakt dat mensen gevangen zaten in satan en hoe bevrijdend het evangelie was! Het klassieke verhaal van mensen in psychische nood die bekeerd worden. Hier heb ik weer op gereageerd en zijn antwoord was toen: Hij was het niet met me eens, maar respecteerde mijn mening, maar we hoefden er niet over te discuseren! Wel maakte hij zich zorgen om mij dat ik de kant van "satan" koos, want die wilde dat je dingen op eigen kracht ging doen!

tja.......

Groet Kristel
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Stanhope schreef:
Wat mij opvalt is dat de evangelischen op de straat en bij winkels weer wat actiever zijn en fanatieker. Onlangs werd ik op de binnenwegplein nog aangevallen door een evangelische tante, een normale discussie was niet mogelijk. Rotterdam is m.i. een gevaarlijke stad.
Dat is me ook opgevallen. Vooral op Koninginnedag ben ik tot drie keer toe lastig gevallen door evangelische groeperingen. "Victory Outreach" benaderde mij erg agressief. Een knul begon aan mijn arm te trekken. Aan zijn pupilgrootte te zien, hoefde ik geen gesprek te beginnen. Maar het is tegenwoordig bar en boos. In de zomermaanden hoef je geen park meer in te lopen of er staat niet een tent. Tent-evangelisatie.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Lucretius

Bericht door Lucretius »

Als Kaïn en Abel de enige kinderen van Adam en Eva waren, hoe konden zij zich dan voortplanten?
Daarenboven zagen ze, dat de hemelverschijnselen en de verschillende jaarseizoenen in een vaste orde evolueerden en ze waren niet in staat uit te vorsen door welke oorzaken dit gebeurde
Dus hadden ze als toevlucht alles toe te schrijven aan de goden en te maken dat alles door een knik van hen werd gestuurd
Samante

Bericht door Samante »

Lucretius schreef:Als Kaïn en Abel de enige kinderen van Adam en Eva waren, hoe konden zij zich dan voortplanten?
Nou ja, je zoekt een chirurg die een rib uit hun lijf neemt en dan ga je daarmee naar een of andere kloonfirma en laat je een vrouw klonen. En dan hoef je niet meer naar de kloonfirma, deze is ook verschrikkelijk duur omdat gezinsplanning is geschrapt uit de verzekering, en dan kun je met die gekloonde rib (welke vrouw genoemd wordt) kinderen maken. Simpel toch?

Oh ja, en mocht ze lesbisch zijn, dan vraag je gewoon je geld terug van die kloonfirma.

Zo'n vrouw kost je letterlijk een rib uit je lijf dus je moet niet te vaak van de diensten van die kloonfirma gebruikmaken.
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

Genesis 5 schreef:3 Toen Adam 130 jaar was, verwekte hij een zoon die op hem leek, die zijn evenbeeld was. Hij noemde hem Set. 4 Na de geboorte van Set duurde Adams leven nog 800 jaar. Hij verwekte zonen en dochters. 5 In totaal leefde hij 930 jaar. Daarna stierf hij.
Set is dus de derde zoon. Hoe het zit met de vruchtbaarheid van Adam en Eva, dat ze na 130 jaar nog maar drie zonen had gebaard is niet geheel duidelijk.
Pas wel op met het gebruik van bijbelteksten als je maar weinig van de Bijbel kent.

quote hersteld@Piet.
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
Lucretius

Bericht door Lucretius »

Ik wist niet dat ze nog andere kinderen hadden naast Kaïn en Abel, hoe dan ook komt er incest aan te pas, iets dat de Bijbel niet zo erg lijkt te vinden. Ik weet dat er een ander bijbelverhaal is waarin twee dochters hun vader dronken voeren om er dan kinderen mee te verwekken.
Daarenboven zagen ze, dat de hemelverschijnselen en de verschillende jaarseizoenen in een vaste orde evolueerden en ze waren niet in staat uit te vorsen door welke oorzaken dit gebeurde
Dus hadden ze als toevlucht alles toe te schrijven aan de goden en te maken dat alles door een knik van hen werd gestuurd
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Lucretius schreef:Ik wist niet dat ze nog andere kinderen hadden naast Kaïn en Abel, hoe dan ook komt er incest aan te pas, iets dat de Bijbel niet zo erg lijkt te vinden. Ik weet dat er een ander bijbelverhaal is waarin twee dochters hun vader dronken voeren om er dan kinderen mee te verwekken.
pietv schreef:16. Waarom laat jouw god; lot en zijn dochters in leven om ze hierna incest te laten bedrijven? En welke vader geeft zijn dochters aan een op sex beluste meute?
Eén van mijn vragen.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Believer in YHWH schreef:Kwestie van voorleven.
Kwestie van indoctrineren!

Werkt op de zelfde manier bij andere godsdiensten/religies.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Gesloten