Zo zie je maar weer.
Ondanks vaccinatie, geen zekerheid dat je het niet krijgt.
Gelukkig niet al te ernstig.
Moderator: Moderators
Zo zie je maar weer.
Dit soort reacties begrijp ik niet want dat weten we al sinds begin dit jaar
Ik denk, dat je me verkeerde begrijpt en aan het verkeerde adres bent.appelfflap schreef: ↑24 nov 2021 21:50Dit soort reacties begrijp ik niet want dat weten we al sinds begin dit jaar
vaccins werken wel maar geen 100%, ze verminderen de kans op besmet raken of het virus doorgeven maar sluiten het niet uit
kans op ziekte en erger verminderd wel met een factor 10 en meer
vaccins werken voor pakweg 90%, zijn dus alle belgen gevaccineerd is er een groep van 1 miljoen die nog ziek kunnen worden.
meer als genoeg om de zorg te doen instorten
ik ben dus minder en minder geneigd om het op de ongevaccineerden te steken, ook al gaan die zwaar in de fout

De video vind ik op de website van café Welrschmerz inderdaad niet meer terug, maar de hele discussie van de video is als geluidsbestand in zijn geheel nog steeds hier wel op de website van café Weltschmerz te beluisteren.Mullog schreef: ↑24 nov 2021 12:54Onderstaand debat is daarvoor tekenend.gerard_m schreef: ↑24 nov 2021 09:56 @ Vegan-Revolution:
Café Weltschmerz presenteert zich als alternatief voor de partijdige media, maar censureert zelf ieder geluid dat de complotterij tegenspreekt.
Aantoonbaar staat dit kanaal bol van valse informatie over corona, vaccins, etc. Zacht gezegd een dubieuze bron.
Maar nu je deze bron toch aanhaalt, nodig ik je uit om ook de aangifte zelf te lezen.
Als de daar gestelde beweringen waar zijn, wat vind je daar dan van?
Café Weltschmerz - Ab Gietelink en Maarten Keulemans coronadebat
Als je het debat kijkt dan veegt Keulemans de vloer aan met Gietelink en is dat de werkelijke reden van het offline halen.Backup van de video die door Café Weltschmerz niet online gegooid werd/offline gehaald werd omdat het Weltschmerz het van 'beide kanten een ondermaats debat' noemde.
Akkoord. Wat in de video naar voren komt is dat Willem Engel niet slechts een achtergrond heeft inzake danstechniek en mamagement van een dansschool, maar ook wel enige ondergrond heeft inzake biofarmacie. Willem Engel ontkent het bestaan van het coronavirus niet, Wel staat hij kritisch tegenover de classificering van het virus en maatregelen waarmee beoogd wordt het coronavirus te bestrijden. Voor het publiek zal het lastig zijn om dit goed te beoordelen, lijkt mij, aangezien het al snel vrij technisch wordt. Zoals het gepresenteerd wordt heeft het er de schijn van dat Willem Engel zich grondig verdiept heeft in totstandkoming van Europese wetgeving inzake vaccins en gentechnologie. Volgens Willem Engel wordt het goede werk voor de totstandkoming van die wetgeving nu grondig verkracht (niet zijn letterlijke formulering, maar wel waar het volgens mij samengevat op neerkomt).Maria schreef: ↑24 nov 2021 12:18vegan-revolution schreef: ↑24 nov 2021 02:48
center]size=150]size=150]Dit is Willem Engel – oordeel zelf[/size][/size]
youtube]3UALy8Hzhp8[/youtube][/center]
.Dit is niet de manier waarop je hier een argument kunt binnenbrengen.
Geen eigen uitleg en hoe je daar over denkt en niet eens aangegeven hoelang we hiernaar moeten gaan kijken om te weten, wat jij ermee wil zeggen. Nl. 55 min.
Dit is bekend, zeker bij elk forumlid dat hier al langer meeloopt en de volgende keer kan hier een waarschuwing op volgen.
Zo prominent in beeld brengen door extra grote letters en vetgedrukt en in kleur zal niet helpen.
Correctie: Vaccins oefenen het imuunsysteem, maar dat begint pas te werken NA besmetting, Dus tegen besmettting kunnen ze niet werken, Wel tegen de gevolgen. Doorgeven wordt een factor 3 kleiner.appelfflap schreef: ↑24 nov 2021 21:50 vaccins werken wel maar geen 100%, ze verminderen de kans op besmet raken of het virus doorgeven maar sluiten het niet uit
Ik lees bij aangifte tegen Willem Engel en "Waarom aangifte tegen Willem Engel?" het volgende :gerard_m schreef: ↑24 nov 2021 09:56 @ Vegan-Revolution:
Café Weltschmerz presenteert zich als alternatief voor de partijdige media, maar censureert zelf ieder geluid dat de complotterij tegenspreekt.
Aantoonbaar staat dit kanaal bol van valse informatie over corona, vaccins, etc. Zacht gezegd een dubieuze bron.
Maar nu je deze bron toch aanhaalt, nodig ik je uit om ook de aangifte zelf te lezen.
Als de daar gestelde beweringen waar zijn, wat vind je daar dan van?
De klachten zijn dus :In het debat rondom de coronacrisis en de bijbehorende maatregelen is Willem Engel (dansleraar van beroep) een buitengewoon storende factor. Hij is niet alleen de hoofdverantwoordelijke en oprichter van de stichting Viruswaarheid, maar geniet opzichtig als "bekende" leider van een organisatie die zich in allerlei opzichten tegen de geldende regels opstelt. Hierbij maakt Engel zich schuldig aan opruiing, verspreidt hij desinformatie over medicatie die door de Inspectie van Gezondheidszorg en Jeugd expliciet verboden zijn, gebruikt hij donatiegelden voor privégebruik, jaagt hij een deel van de bevolking vrees aan en zet mensen op tegen de overheid. Waar anderen voor dergelijke vergrijpen veroordeeld worden, ontspringt Willem Engel steeds de dans. Met deze aangifte is het Openbaar Ministerie nu echt aan zet...
Ik heb in het verleden (hoor mij, begin coronacrisisvegan-revolution schreef: ↑25 nov 2021 03:02 ... Wat in de video naar voren komt is dat Willem Engel niet slechts een achtergrond heeft inzake danstechniek en mamagement van een dansschool, maar ook wel enige ondergrond heeft inzake biofarmacie. ...
 ) het eerste interview van Engel gezien en daarna wat onderzoek naar zijn cv. Wat mij bij staat is dat hij een paar jaar onderzoek naar aerosolen heeft gedaan. Dan gaat het niet over wat het virus zelf doet maar hoe het verspreid. Overigens was hij toen niet op de hoogte van onderzoeken uit de eerste helft van de vorige eeuw over het gedrag van die dingen.
 ) het eerste interview van Engel gezien en daarna wat onderzoek naar zijn cv. Wat mij bij staat is dat hij een paar jaar onderzoek naar aerosolen heeft gedaan. Dan gaat het niet over wat het virus zelf doet maar hoe het verspreid. Overigens was hij toen niet op de hoogte van onderzoeken uit de eerste helft van de vorige eeuw over het gedrag van die dingen.Dat hangt ervan af wat je juist bedoeld met "het op iemand steken".appelfflap schreef: ↑24 nov 2021 21:50Dit soort reacties begrijp ik niet want dat weten we al sinds begin dit jaar
vaccins werken wel maar geen 100%, ze verminderen de kans op besmet raken of het virus doorgeven maar sluiten het niet uit
kans op ziekte en erger verminderd wel met een factor 10 en meer
vaccins werken voor pakweg 90%, zijn dus alle belgen gevaccineerd is er een groep van 1 miljoen die nog ziek kunnen worden.
meer als genoeg om de zorg te doen instorten
ik ben dus minder en minder geneigd om het op de ongevaccineerden te steken, ook al gaan die zwaar in de fout
nope, de huidige variant is echt te besmettelijk. zelfs met 100% vaccinatiegraad stort het zorgsysteem in als je naar de explosie cijfers kijkt, volgens mij althans.
het helpt niet dat ze niet willen en erg is dat dit gewoon laaghangend fruit isZij zijn in ieder geval een belangrijke factor waardoor we in deze situatie terechtgekomen zijn.
In de aanklacht staan een hoop feiten die de aanklacht onderbouwen.vegan-revolution schreef: ↑25 nov 2021 03:26 De klachten zijn dus :De vraag is dan uiteraard waar dit op gebaseerd is. Het kritisch onderzoeken van informatie en op basis van goed onderbouwde argumenten een beleid aanvechten lijkt mij niet verkeerd. En is het gebruik van donatiegelden voor rechtszaken en allerlei kosten die daarmee samenhangen in te delen bij "privégebruik" ? Is het uiten van terechte kritiek hetzelfde als "angst zaaien" ?
- opruiing
- het verspreiden van desinformatie
- gebruik van donatiegelden voor privégebruik
- angst zaaien
Enfin, het zal bij een rechtszaak hopelijk duidelijk worden hoe het precies zit. Maar welke reden zou ik nu hebben om zo'n aangifte nu te ondersteunen?
Hoe werkt dat dan? Het zal in het lichaam van mensen die gevaccineerd zijn minder vermenigvuldigen, maar de antistoffen voorkomen echt niet dat het je lichaam binnen komt Wel dat het cellen binnen komt. Ach ik heb het woord besmetting verkeerd geïnterpreteerd! Blijkbaar spreekt men pas van besmetting als het virus de cellen binnen komt!appelfflap schreef: ↑25 nov 2021 09:38 Peter
vaccinatie helpt tegen de hele keten
virus oppikken is minder,