Israël gaat op deze manier de "vijand" nooit uitschakelen omdat het op deze manier gewoon voortdurend het ontstaan van nieuwe vijand in de hand werkt. Dit soort acties van Israël zal de aanhang van Hamas of soortgelijke organisaties laten groeien, niet doen slinken.ChaimNimsky schreef: ↑13 okt 2023 11:54 Nu zijn we voor het eerst weer in oorlog: ditmaal is het Hamas die de Joden wil uitroeien en bereid is de eigen bevlkin ervoor op te offeren in plaats van de strijd elders te beslechten. Ze zijn ook bereid 2 miljoen mensen van de dorst en honger om te laten komen in plaats van hun gijzelings-misdaad simpel goed te maken en de gijzelaars vrij te laten. Zo'n apathische en fanatieke vijand die het bloed van z'n eigen bevolking aan de handen heeft, is natuurlijk niet zonder grondoorlog uit te schakelen.
Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!
Moderator: Moderators
Re: Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
Wat Hamas vind is van weinig belang. Wat van belang is, is hoe je de aantrekkingskracht van Hamas bij de Palestijnen zodaning vermindert dat zijn aanhang onbeduidend wordt.gerard_m schreef: ↑13 okt 2023 12:12Klopt helemaal.dikkemick schreef: ↑13 okt 2023 09:38 Amos Oz heeft t mooi verwoord destijds.
Hamas is niet alleen maar een terroristische organisatie. Hamas is een idee, een wanhopig en fanatiek idee, dat zijn oorsprong vindt in de troosteloze uitzichtloosheid en frustratie van vele Palestijnen. Geweld heeft nog nooit een idee kunnen overwinnen. Om een idee te verslaan, moet je een beter idee hebben, een aantrekkelijker en aanvaardbaarder idee...'
Helaas vinden aanhangers van Jihadistische organisaties (zoals Hamas) ideeen zoals democratie of een soevereine Joodse staat naast Palestina niet aanvaardbaarder dan het vernietigen van Israel.
-
ChaimNimsky
- Superposter
Relevant is dat de Israelische overheid de Israelische burgers veiligheid kan garanderen tegen dit afzichtelijke terrorisme. Dat zal gebeuren. Houd in gedachten dat dit geen conflict of een militaire operatie is, maar een echte oorlog (voor het eerst sinds Jom Kipoer 1973). Israel heeft nog nooit een oorlog verloren. Het zal Hamas - ten koste van alles - uitschakelen en er daarna voor zorgdragen dat er vanaf Palestijnse kant nooit meer zo'n afzichtelijke daad tegen onschuldige Israelische burgers zal plaatsvinden. Het hek was in ieder geval niet genoeg. Wellicht dat er nu een hele hoge muur komt en dat het leger er overal door de straten zal patrouilleren plus een aantal extra maatregelen, gok ik.axxyanus schreef: ↑13 okt 2023 12:25Israël gaat op deze manier de "vijand" nooit uitschakelen omdat het op deze manier gewoon voortdurend het ontstaan van nieuwe vijand in de hand werkt. Dit soort acties van Israël zal de aanhang van Hamas of soortgelijke organisaties laten groeien, niet doen slinken.ChaimNimsky schreef: ↑13 okt 2023 11:54 Nu zijn we voor het eerst weer in oorlog: ditmaal is het Hamas die de Joden wil uitroeien en bereid is de eigen bevlkin ervoor op te offeren in plaats van de strijd elders te beslechten. Ze zijn ook bereid 2 miljoen mensen van de dorst en honger om te laten komen in plaats van hun gijzelings-misdaad simpel goed te maken en de gijzelaars vrij te laten. Zo'n apathische en fanatieke vijand die het bloed van z'n eigen bevolking aan de handen heeft, is natuurlijk niet zonder grondoorlog uit te schakelen.
Zionist
Door de Palestijnen in Gaza te laten wonen, wellicht. Zoals ik het begrijp heeft Hamas daar een dictatuur gevestigd en zijn de meeste Palestijnen daar bepaald niet gecharmeerd van Hamas.axxyanus schreef: ↑13 okt 2023 12:31Wat Hamas vind is van weinig belang. Wat van belang is, is hoe je de aantrekkingskracht van Hamas bij de Palestijnen zodaning vermindert dat zijn aanhang onbeduidend wordt.
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)
Als iemand mij naar de bekende weg vraagt,
dan stuur ik die meestal express de verkeerde kant op:
- hoeveel lebensraum heeft de Islam zichzelf
sinds de geboorte van Mohammed in 570 inmiddels toegeëigend?
in 1947 leefden er kennelijk iets van 1.181.000 'Palestijnen' [Palestijnen bestonden toen nog niet, dat label kregen ze later pas!] in de huidige Palestijnse gebieden en het gebied welk nu Israël genoemd wordt.
Tegenwoordig leven er ongeveer 10 miljoen Palestijnen waarvan op de Gazastrook, Westbank en in Israël zelf [Arabische Israëliërs] ongeveer 5 miljoen.
Toch zijn er mensen zoals jij die onbeschaamd de Israëliërs Nazi's noemen omdat ze genocide zouden plegen op de Palestijnen.
Een volk toestaan om te groeien van 1 miljoen naar 10 miljoen en
dat vervolgens genocide plegen noemen?
Vandaar mijn opmerking:
- Zulks is de meest merkwaardige wijze van uitroeien die mij bekend is!

Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
. . . . . . . . . . . . We will dance again!
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
Tja, wat zouden we eraan kunnen doen?
Enorme bedragen aan jaarlijkse ontwikkelingshulp sturen ---> doen we al vele jaren
Israel zich laten terugtrekken uit Palestijns gebied --> is al gebeurd in Gaza, vervolgens werd Hamas gekozen.
De laatste 20 jaar is ondanks zelfbestuur en heel veel hulp nagenoeg niets tot stand gebracht, behalve het verdubbelen van de bevolking en het bouwen van tunnels en raketten.
Heel wat massaal verdreven volkeren (Sudetenduitsers, Indianen, Balten, Joden uit Islamitische landen, Armeniers) of volkeren die nog geen vierkante meter aan eigen staat hebben (Basken, Koerden, Tibetanen) gaan anders met hun situatie om.
Ik zou niet weten hoe we de mindset kunnen veranderen.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
Hamas uitschakelen zal geen veiligheid garanderen tegen afzichtelijk terrorisme. Zelfs Israël er is slaagt het huidig Hamas uit te schakelen zullen er door dit soort acties binnen de korste keren nieuwe cellen ontstaan.ChaimNimsky schreef: ↑13 okt 2023 12:39Relevant is dat de Israelische overheid de Israelische burgers veiligheid kan garanderen tegen dit afzichtelijke terrorisme. Dat zal gebeuren. Houd in gedachten dat dit geen conflict of een militaire operatie is, maar een echte oorlog (voor het eerst sinds Jom Kipoer 1973). Israel heeft nog nooit een oorlog verloren. Het zal Hamas - ten koste van alles - uitschakelen en er daarna voor zorgdragen dat er vanaf Palestijnse kant nooit meer zo'n afzichtelijke daad tegen onschuldige Israelische burgers zal plaatsvinden. Het hek was in ieder geval niet genoeg. Wellicht dat er nu een hele hoge muur komt en dat het leger er overal door de straten zal patrouilleren plus een aantal extra maatregelen, gok ik.axxyanus schreef: ↑13 okt 2023 12:25 Israël gaat op deze manier de "vijand" nooit uitschakelen omdat het op deze manier gewoon voortdurend het ontstaan van nieuwe vijand in de hand werkt. Dit soort acties van Israël zal de aanhang van Hamas of soortgelijke organisaties laten groeien, niet doen slinken.
Hmmm ...dikkemick schreef: ↑13 okt 2023 08:06Volgens mij is niemand hier positief over Hamas.lost and not found yet! schreef: ↑12 okt 2023 22:55 Krijg ik net binnen via Telegram:
Hoe extreem wil je Hamas hebben? Daar kun je echt alleen maar een negatieve sympathie voor opbrengen!Hamas announced tomorrow (friday the 13th), as the day of global jihad!
Israelis living abroad were urged to be especially vigilant!
Hamas is waarschijnlijk nog erger als IS!
... jij vond dit mooi verwoord, maar zulks was niet positief bedoeld?
- "Hamas is niet alleen maar een terroristische organisatie.
Hamas is een idee, een wanhopig en fanatiek idee,
dat zijn oorsprong vindt in de troosteloze uitzichtloosheid en
frustratie van vele Palestijnen."
Een klein groepje jongens die hun levenslessen ter harte nemen met tragische gevolgen ...
Heel wat projecten die hulp moeten bieden aan Palestijnen binnen Israël worden door Israël weer afgebroken.
Voor zover ik op de hoogte ben komt dat omdat Israël de werking van de vorige Palestijnse overheid dwarsboomde.
Toen ik jong was, kwam de Baskische beweging in het nieuws wegens haar aanslagen. Ook de PKK heeft aanslagen gepleegd, nog vrij recent zijn ze daarmee in het nieuws gekomen.gerard_m schreef: ↑13 okt 2023 12:54 Heel wat massaal verdreven volkeren (Sudetenduitsers, Indianen, Balten, Joden uit Islamitische landen, Armeniers) of volkeren die nog geen vierkante meter aan eigen staat hebben (Basken, Koerden, Tibetanen) gaan anders met hun situatie om.
Ik zou niet weten hoe we de mindset kunnen veranderen.
Is het echt zo moeilijk om in het hier en nu te blijven en
waar te nemen wat die Hamasbeesten recent hebben geflikt?
Moet je om je stokpaardje te kunnen berijden
nou echt de ellende van de Holocaust misbruiken om je discussiegelijk te behalen?
Jij bent voorstander om jeugd in Nederland preventief hun knieschijven te verbrijzelen om te voorkomen dat ze met een fiets smijten en jij wil Nederland veranderen in een 'Big Brother' staat zodat jij geen last meer hebt van voetbal hooligans, maar BassiHamassie [en het waren niet alleen Hamasleden maar ook Gaza burgers die recent tekeer gingen in Israël!] die wil jij nota bene door Israël, dat die gevoed, gelaafd en verwarmd worden? Duhhh!!!
Dat laatste vat ik op als persoonlijke belediging! Aperte onzin!! En dat weet jij ookChaimNimsky schreef: ↑13 okt 2023 12:22Inderdaad. Vanaf het begin was de uitroeiing van de Joden hun credo en ondanks alle kansen op vrede en economische voorspoed die hen zijn geboden, hebben ze ervoor gekozen aan hun oude credo vast te houden. Daarom leven ze dan ook in een kooi.
Ben zeer blij dat de VS, de EU en vele andere landen - waaronder Oekraine - Israel steunen, maar er is helaas een klein groepje op dit forum die - net als Iran - volhoudt dat de Joden hun verbrande baby's, onthoofde kinderen en ouden van dagen, verkrachte vrouwen die levenloos onder Palestijns feestgedruis door de straten werden geparadeeerd, gewoon aan hunzelf te danken hebben.
Belachelijk dat je dit durft te posten!
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Een zwerende vinger klopt ook!gerard_m schreef: ↑13 okt 2023 12:12Klopt helemaal.dikkemick schreef: ↑13 okt 2023 09:38 Amos Oz heeft t mooi verwoord destijds.
Hamas is niet alleen maar een terroristische organisatie. Hamas is een idee, een wanhopig en fanatiek idee, dat zijn oorsprong vindt in de troosteloze uitzichtloosheid en frustratie van vele Palestijnen. Geweld heeft nog nooit een idee kunnen overwinnen. Om een idee te verslaan, moet je een beter idee hebben, een aantrekkelijker en aanvaardbaarder idee...'
Helaas vinden aanhangers van Jihadistische organisaties (zoals Hamas) ideeen zoals democratie of een soevereine Joodse staat naast Palestina niet aanvaardbaarder dan het vernietigen van Israel.
Mijn Leermeester tijdens mijn opleiding tot grafisch vakman had ook een zwerende vinger waarmee hij jarenlang 'voor de lieve vrede'
... soms is het beter om iets wat helemaal klopt rücksichtslos te amputeren!
Nadat mijn Leermeester die vinger heeft laten amputeren leeft hij nog steeds in vrede!
Laatst gewijzigd door HierEnNu op 13 okt 2023 13:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Wijze woorden!
My peace [SIC] of cake:
- Door Hamas met wortel en tak uit te roeien
zal Hamas nooit meer aanhang hebben!
Nou, nou! Ik had diezelfde indruk als ChaimNimsky hoor ...dikkemick schreef: ↑13 okt 2023 13:23Dat laatste vat ik op als persoonlijke belediging! Aperte onzin!! En dat weet jij ookChaimNimsky schreef: ↑13 okt 2023 12:22Inderdaad. Vanaf het begin was de uitroeiing van de Joden hun credo en ondanks alle kansen op vrede en economische voorspoed die hen zijn geboden, hebben ze ervoor gekozen aan hun oude credo vast te houden. Daarom leven ze dan ook in een kooi.
Ben zeer blij dat de VS, de EU en vele andere landen - waaronder Oekraine - Israel steunen, maar er is helaas een klein groepje op dit forum die - net als Iran - volhoudt dat de Joden hun verbrande baby's, onthoofde kinderen en ouden van dagen, verkrachte vrouwen die levenloos onder Palestijns feestgedruis door de straten werden geparadeeerd, gewoon aan hunzelf te danken hebben.
Belachelijk dat je dit durft te posten!
... wat nou beledigd? Waarom benoem jij Israël als Nazi's als je zelf zo lange teentjes hebt?
Je was niet eens met name genoemd ... uhhh:
- wie de schoen past?