Kan Trump gevaarlijk zijn?

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Gerard R.
Superposter

Re: Kan Trump gevaarlijk zijn?

Bericht door Gerard R. »

Ja. of voldoende balans om zaken redelijk veilig te laten verlopen.
'Kleine... ongelukken', overal ter wereld vertellen het verhaal verder...
In het groot kan het ook weer....
¥¥ O ja lastig.. bij meten bestens 1 en dezelfde maat gebruiken...
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

Grote oorlogen gaan draaien om natuurlijke bronnen en klimaatverandering. Niet om ideologie of om het verschuiven van machtsverhoudingen of economisch gewin.
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

Yay! Er is nog een sprankje hoop voor deze wereld: er schijnt een groep van tenminste 20 Republikeinse kiesmannen te zijn die op 19 November weigeren te stemmen op Donald Trump. Indien deze groep aangroeit tot 37 zal de benoeming van Trump tot president geblokkeerd worden (gaat de beslissing naar het Huis van Afgevaardigden). En dat laatste is mogelijk, aangezien 50 kiesmannen geëist hebben voor de 19e alle informatie te krijgen over mogelijke Russische beïnvloeding van de verkiezingscampagne.

PS. De kiesmannen zijn verplicht te stemmen overeenkomstig de resultaten van de verkiezing in hun deelstaat, "unless there is an overriding moral reason not to vote that way".

Born OK the first time
Willempie
Bevlogen

Bericht door Willempie »

Dat geeft helemaal geen hoop want dan breekt er een revolutie uit. En je gelooft toch niet in complottheorieën? Of nu ineens wel?
Hallo meneer God, met Anna.
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

Dat betekent niet dat Clinton dan automatisch president wordt. Wie zijn de baas in het HvA?
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Stil maar, wat de ex-KGB-er doet is nou eenmaal geen probleem voor velen en de hork 'is lief'.
Heel opmerkelijk wat mij betreft. :?
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

lanier schreef:Dat betekent niet dat Clinton dan automatisch president wordt. Wie zijn de baas in het HvA?
Daar heb je gelijk in. Ze krijgen de keus tussen drie.
Ik kan beter gewoon maar hopen op een fatale hartaanval voor Trump. :wink:
Born OK the first time
Willempie
Bevlogen

Bericht door Willempie »

Rereformed schreef: Ik kan beter gewoon maar hopen op een fatale hartaanval voor Trump.
Een mooie wens, zo vlak voor de kerst.
Hallo meneer God, met Anna.
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

Ik wens Trump het beste toe, zijn running mate is niet bepaald meer te vertrouwen.
In elk geval kan Trump plotseling het omgekeerde beweren en dan volhouden dat hij altijd al die mening had.
Dat geeft hoop. . .
Ik wens u alle goeds
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

De uitleg die ik hoorde was dat de "russen" helemaal niet uit waren op Trump als president maar dat ze meer hoopte op oproer als Clinton gekozen zou worden.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus »

Fish schreef:De uitleg die ik hoorde was dat de "russen" helemaal niet uit waren op Trump als president maar dat ze meer hoopte op oproer als Clinton gekozen zou worden.
Dat lijkt me in tegenspraak met wat er gelekt werd. Als dat de intentie was, dan zou ik verwacht hebben dat de lekken vooral de republikeinen zouden beschadigd hebben om bij die aanhang het gevoel van bedrogen te zijn aan te wakkeren als daarna zou blijken dat de russen hen de overwinning hebben afgepakt.
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Wat er is gebeurt (als het waar is) is dat Clinton werd beschadigd terwijl ze zelf, de russen, overtuigt waren dat Clinton zou winnen en dat na de verkiezing van een beschadigde Clinton oproer zou uitbreken.
lijkt mij geen onlogische redenatie?
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Samante
Ervaren pen

Bericht door Samante »

Rereformed schreef:Yay! Er is nog een sprankje hoop voor deze wereld: er schijnt een groep van tenminste 20 Republikeinse kiesmannen te zijn die op 19 November weigeren te stemmen op Donald Trump. Indien deze groep aangroeit tot 37 zal de benoeming van Trump tot president geblokkeerd worden (gaat de beslissing naar het Huis van Afgevaardigden). En dat laatste is mogelijk, aangezien 50 kiesmannen geëist hebben voor de 19e alle informatie te krijgen over mogelijke Russische beïnvloeding van de verkiezingscampagne.

PS. De kiesmannen zijn verplicht te stemmen overeenkomstig de resultaten van de verkiezing in hun deelstaat, "unless there is an overriding moral reason not to vote that way".
Stel dat de benoeming van Trump geblokkeerd gaat worden, dan breekt de pleuris uit in de VS. Dat wordt denk ik een burgeroorlog (de laatste is alweer een tijdje geleden) en dat wordt wat met allemaal burgers met vuurwapens.
Albert Einstein: "Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal."
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

De crux zit 'm in het laatste zinnetje van het tekstje.
Dat soort dingen heb je ook met 'afzetten' of impeachment. Jammer voor de sympathisanten.
En ja, de VS is één hoop wapens. Hebben ze zelf gewild....
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

Rereformed schreef:Yay! Er is nog een sprankje hoop voor deze wereld: er schijnt een groep van tenminste 20 Republikeinse kiesmannen te zijn die op 19 November weigeren te stemmen op Donald Trump. Indien deze groep aangroeit tot 37 zal de benoeming van Trump tot president geblokkeerd worden (gaat de beslissing naar het Huis van Afgevaardigden). En dat laatste is mogelijk, aangezien 50 kiesmannen geëist hebben voor de 19e alle informatie te krijgen over mogelijke Russische beïnvloeding van de verkiezingscampagne.

Ook CNN bericht nu over die mogelijkheid (al is het zeer onwaarschijnlijk dat de kiesmannen massaal 'gaan deserteren'): http://edition.cnn.com/2016/12/16/polit ... index.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Zionist
Plaats reactie