Wat lees je nu?
Moderator: Moderators
Re: Wat lees je nu?
Op dit moment lees ik het nieuwe boek van Dan Brown: Het verloren symbool. Boeiend en spannend vanaf de eerste bladzijde. En weer een leuke mix van fictie en werkelijkheid. De vrijmetselaars spelen hier een grote rol in, en de mystiek ook wetenschap komt aan de orde. Het mag dan geen literatuur zijn, maar wel heel leuk om te lezen.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)
Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)
En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Ach.... 'literatuur', dat is net zoiets als 'het enige ware geloof'.Kitty schreef: Het mag dan geen literatuur zijn, maar wel heel leuk om te lezen.
Ik lees nu 'The Brain that changes itself', van Norman Doidge. Het gaat over neuroplasticiteit; ofwel, het vermogen van de hersenen om zichzelf te transformeren.
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
Devious, dan vind je het maakbare brein vast ook leuk! Van een neuro-psychologe uit Brabant (unief tilburg dacht ik). Heel leet geschreven dus voor iedereen toegankelijk, mocht je het aan je grootmoeder willen kunnen uitleggen
Op het moment lees ik 25 eeuwen westerse filosofie, na episode I van starwars en the lost symbol van dan brown te hebben afgesloten. Voor op mn werk in de pauze's heb ik nu een verhaal wat tussen episode I en II ni zit. Iets met the lost world, of the green planet ofzo.. En voor thuis dan 25 eeuwen westerse filosofie.

Op het moment lees ik 25 eeuwen westerse filosofie, na episode I van starwars en the lost symbol van dan brown te hebben afgesloten. Voor op mn werk in de pauze's heb ik nu een verhaal wat tussen episode I en II ni zit. Iets met the lost world, of the green planet ofzo.. En voor thuis dan 25 eeuwen westerse filosofie.
Op het moment luister ik in de auto naar The Greatest Show On Earth van Richard Dawkins.
Het maakbare brein is zeker leuk. Het boek is van Margiet Sitskoorn trouwens. Maar dat is bepaald geen science fiction, maar pure wetenschap.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)
Jaa dat was haar naam.. Kon er even niet opkomen en was te lui om te googelen. Wist wel dat het ene magriet of margreet was ofzo. Het levende voorbeeld dat de info in haar boek klopt zijn mijn ouders.. Allebei wat ouder, maar nog heel goed in staat bepaalde stof snel aan te leren! Ik vond vooral het stukje over spiegelneuronen erg interessant... Geeft een hele nieuwe kijk op 'geweld op tv' bijv.
Het boek was hoe dan ook een eyeopener als je meer wilt weten van de werking van het brein. Echt een aanrader, ook omdat het goed te volgen is en ze het van veel dagelijkse voorbeelden voorziet.
Ik zag vandaag een advertentie in de Sp!ts over een boek dat ik vanmiddag dus maar ga lenen bij de bieb: Het Luciferevangelie van Paul Christopher.
Edwards: Why the big secret? People are smart. They can handle it.
Kay: A person is smart. People are dumb, panicky dangerous animals and you know it.
Men in Black
Kay: A person is smart. People are dumb, panicky dangerous animals and you know it.
Men in Black
- LordDragon
- Bevlogen
CXT, ik heb dat ook ergens maar digitaal, wel interessant.
MVG, LD.
MVG, LD.
I must not fear. Fear is the mind-killer. Fear is the little-death that brings total obliteration. I will face my fear. I will permit it to pass over me and through me. And when it has gone past I will turn the inner eye to see its path. Where the fear has gone there will be nothing. Only I will remain.
- Rereformed
- Moderator
- Contacteer:
Heb je een link waar je dat kunt downloaden? Ik luister ook graag in de auto naar audio books.Locutus schreef:Op het moment luister ik in de auto naar The Greatest Show On Earth van Richard Dawkins.
Born OK the first time
Is dat dezelfde vrouw die 's morgens bij Max geheugentrainer zit (of was het nou Nederland in beweging)?Kitty schreef:Het maakbare brein is zeker leuk. Het boek is van Margiet Sitskoorn trouwens. Maar dat is bepaald geen science fiction, maar pure wetenschap.
Groet
kiks
Kabouters bestaan niet, maar ze hebben wel rode puntmutsjes.
http://www.pumbo.nl/boek/volwassengeloof" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.pumbo.nl/boek/volwassengeloof" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja.kiks schreef: Is dat dezelfde vrouw die 's morgens bij Max geheugentrainer zit (of was het nou Nederland in beweging)?
Op dit moment ben ik bezig in het boekje Opgeruimd leven met ADHD - Praktische organiseertips en -strategieën van Kolberg & Nadeau. Dat is overigens niet het enige boekje dat ik aan het lezen ben. Ik heb nog zo'n twaalf andere boeken liggen, daarnaast ben ik nog bezig met het doornemen van enkele sites (waaronder die van Reref).
P.T. Barnum: "There's a sucker born every minute". Stel jezelf de vraag: Ben ik er eentje van?
Sergeant Joe Friday (serie Dragnet): "All we want are the facts, ma'am". Ken jij daadwerkelijk de feiten?
Sergeant Joe Friday (serie Dragnet): "All we want are the facts, ma'am". Ken jij daadwerkelijk de feiten?
Ik heb het via bittorrent gedownload. Moet je even zoeken op isohunt.com (je moet de 800Mb versie hebben).Rereformed schreef:Heb je een link waar je dat kunt downloaden? Ik luister ook graag in de auto naar audio books.
Weet je niet hoe BitTorrent werkt, dan kun je naar deze site gaan, die biedt het boek via Rapidshare, in 5 delen. Denk er even om dat je de Unabridged-versie pakt.
Via Rapidshare zal het trouwens wel wat langer duren, omdat je zonder Premium-account niet achter mekaar door mag blijven downloaden.
Enjoy!
Religion is futile, you will be secularized!!!
Je kan het ook gewoon kopen als luisterboek bij bol.com.
http://www.bol.com/nl/p/boeken-engels/t ... index.html
- Rereformed
- Moderator
- Contacteer:
Ik heb de boeken waar ik naar wil luisteren altijd al in boekvorm gekocht en gelezen. Ik rijd veel en lang in de auto en luister dan graag naar engels. Sommigen, zoals van Dawkins, Hitchens, Nietzsche en Ingersoll beluister ik wel tig keer. De stem is van Dawkins of Hitchens zelf, of in de laatste twee gevallen de stem van zeer bijzondere woordkunstenaars waar ik met volle teugen van geniet.Kitty schreef:Je kan het ook gewoon kopen als luisterboek bij bol.com.
Born OK the first time