Aanslag tegen Charlie Hebdo

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

dikkemick
Adelaar

Re: Aanslag tegen Charlie Hebdo

Bericht door dikkemick »

vegan-revolution schreef:
pallieter schreef:Dat is als vragen aan christenen om zich te distantiëren van Leviticus.
Wel, ja, waarom niet? Dat lijkt mij een prima idee.
Gaat niet lukken!
http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 05#p451850" onclick="window.open(this.href);return false;
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
pallieter
Bevlogen

Bericht door pallieter »

Ga er eens voor zitten Pallieter. Het is het derde boek in de serie van 5 van Mozes. Het speelt wanneer het Israëlisch volk in de Sinaï rondtrekt. Dit is de eerste plek waar de 10 geboden in de Bijbel voorkomt.
Het bijzondere is ook dat hier letterlijk de woorden van God staan, terwijl Hij opdrachten geeft.
Ontrafel mij, O Bonjour, de betekenis van Leviticus en ik ontmasker je als atheïst. :D
Wel, ja, waarom niet? Dat lijkt mij een prima idee.
Ik vrees dat je enkel verwarde gezichten gaat zien. En buiten Karssenberg enkel atheïsten zullen weten dat Leviticus geen bijbels personage was dat kon zweven.
"Anti-intellectualisme has been a constant thread winding its way through our political and cultural life, nurtured by the false notion that democracy means that my ignorance is just as good as your knowledge" - Isaac Asimov
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Heb hier wel enkele wenselijke gedachten uit dit derde boek

homoseksualiteit is een gruwel: Lev. 18:22
het eten van schaaldieren trouwens ook: Lev. 11:10
houd je ver van een menstruerende vrouw: Lev. 15:19-24
je dochter als slaaf verkopen: geen probleem, Ex. 21:7
slaven bezitten is ook geen probleem: Lev. 25:44. Zolang ze maar uit een ander land komen.
zo'n slaaf moet je natuurlijk af en toe kunnen afranselen: Lev. 21:20-21
iemand die werkt op de sabbath verdient de doodstraf: Ex. 35:2
mensen met een gebrek mogen niet in de buurt van het altaar komen: Lev. 21:17-23
een overhemd van katoen met een beetje polyester: mag niet, Lev. 19:19
stevig vloeken: dood door steniging, Lev. 24:10-16
een man die met een vrouw en haar moeder slaapt: allemaal verbranden, Lev. 20:14
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
pallieter
Bevlogen

Bericht door pallieter »

homoseksualiteit is een gruwel: Lev. 18:22
het eten van schaaldieren trouwens ook: Lev. 11:10
houd je ver van een menstruerende vrouw: Lev. 15:19-24
je dochter als slaaf verkopen: geen probleem, Ex. 21:7
slaven bezitten is ook geen probleem: Lev. 25:44. Zolang ze maar uit een ander land komen.
zo'n slaaf moet je natuurlijk af en toe kunnen afranselen: Lev. 21:20-21
iemand die werkt op de sabbath verdient de doodstraf: Ex. 35:2
mensen met een gebrek mogen niet in de buurt van het altaar komen: Lev. 21:17-23
een overhemd van katoen met een beetje polyester: mag niet, Lev. 19:19
stevig vloeken: dood door steniging, Lev. 24:10-16
een man die met een vrouw en haar moeder slaapt: allemaal verbranden, Lev. 20:14
Dat dient om christenen duidelijk te maken dat ze al niet meer geloven.

Laat ons misschien eerst proberen moslims zo ver te krijgen dat ze geen extremistische terroristen worden.
"Anti-intellectualisme has been a constant thread winding its way through our political and cultural life, nurtured by the false notion that democracy means that my ignorance is just as good as your knowledge" - Isaac Asimov
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

'Moslimterrorist: De loser die een held wil worden'

http://nu.nl/weekend/3969571/moslimterr ... orden.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Duidelijk artikel. Alles willen doen voor de profeet...
vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution »

pallieter schreef:Laat ons misschien eerst proberen moslims zo ver te krijgen dat ze geen extremistische terroristen worden.
Amen. En daarna dan toch ex-moslims worden hè.
                              Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Ik vermoed dat extremisten de koran alleen gebruiken asl goedpratertje voor hun daden net zoals de joden de Talmoed daar voor gebruiken.
Je kon buurvolken uitroeien want god had dat bevolen. De werkelijke problemen zitten in de cultuur die ze meebrengen en de grote hoeveelheid moslims die in een totaal andere cultuur gedropt werden.
Als de groep kleiner was geweest en hun cultuur niet zo ver van de onze afstond was het probleem nooit ontstaan.
Zie oa. immigratie van Spanjaarden, Italianen, Portugezen en Polen.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
pallieter
Bevlogen

Bericht door pallieter »

Amen. En daarna dan toch ex-moslims worden hè.
Alles op zijn tijd, Vegan. Alles op zijn tijd.

Eerst leren kruipen en leren stappen voor we aan de marathon beginnen.
Vilaine
Bevlogen

Bericht door Vilaine »

lanier schreef:'Moslimterrorist: De loser die een held wil worden'

http://nu.nl/weekend/3969571/moslimterr ... orden.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Duidelijk artikel. Alles willen doen voor de profeet...
Als je dat leest, heeft het toch met de islam te maken, tegen de mainstream gedachte in.
Misschien niet het basisprobleem, maar wel de gezochte oplossing. Je kan tenslotte ook kiezen bij het Leger des Heils te gaan.
Despite the high cost of living.....
it remains popular.
pallieter
Bevlogen

Bericht door pallieter »

Als je dat leest, heeft het toch met de islam te maken, tegen de mainstream gedachte in.
Misschien niet het basisprobleem, maar wel de gezochte oplossing. Je kan tenslotte ook kiezen bij het Leger des Heils te gaan.
Salafisme, zoals het in het artikel staat.

Ga jij de christelijke Tamil Tijgers met Karssenberg vergelijken?

Het is nogal vrij evident dat religieus terrorisme aan een religie is gekoppeld. Dat wil niet zeggen dat die religie terroristisch is. Zeer eenvoudige logica nochtans.
Vilaine
Bevlogen

Bericht door Vilaine »

pallieter schreef:
Salafisme, zoals het in het artikel staat.

Ga jij de christelijke Tamil Tijgers met Karssenberg vergelijken?

Het is nogal vrij evident dat religieus terrorisme aan een religie is gekoppeld. Dat wil niet zeggen dat die religie terroristisch is. Zeer eenvoudige logica nochtans.
Ik had het idee, dat salafisme een islamitische stroming was. Anderzijds lees en hoor ik alom, dat terrorisme zoals in Parijs en de strijd in Syrië en Irak niets met de islam te maken hebben. Ik ken overigens toch wel vreedzame salafisten. En zijn het echt salafisten? Noemen ze zichzelf zo? Salafisme is toch tegen een gewapende jihad? Interpreteren de islam toch vooral vanuit de Mekkaanse periode?
Waar het om gaat: Waarom komt terreur vooral voor onder bepaalde islamitische stromingen en veel minder onder ander religieuze stromingen. Er zal dus iets in de islam zitten, wat e.e.a. bevordert. En ze hebben toch een god die het allemaal dik in orde vindt?
Dan zal toch eens gekeken moeten worden wat dat is en wat er moet veranderen. Blijven roepen, dat het allemaal niets met de islam te maken heeft, maar "religieus (vul maar een religie in) terrorisme" lijkt me niet leiden tot het vinden van een oorzaak van het probleem van geweld als oplossing van problemen als verminderde kansen, armoe, drugs, minderwaardigheidsgevoelens, puberproblemen of wat de basis ook maar zou kunnen zijn.

Ik zie trouwens nergens staan, dat ik de islam een terroristische religie vind. Ik meen dat ik schreef, dat ik overal tegenkom, dat het allemaal niets met de islam te maken, heeft, maar dat in het aangehaalde artikel wordt beargumenteert, dat de islam wel degelijk een rol speelde bij de aanslag en niet het christendom van K, het christendom van de tamil tijgers, het anti-theïsme van Dickemick of het atheïsme van PietV.
Despite the high cost of living.....
it remains popular.
pallieter
Bevlogen

Bericht door pallieter »

Waarom komt terreur vooral voor onder bepaalde islamitische stromingen en veel minder onder ander religieuze stromingen. Er zal dus iets in de islam zitten, wat e.e.a. bevordert. En ze hebben toch een god die het allemaal dik in orde vindt?
Zeitgeist
DiMensie

Bericht door DiMensie »

NOS schreef:
Wie is de inspiratiebron van de Franse terroristen?
Gisteren, 22:35 Buitenland

De mentor van de terroristen in Frankrijk is de radicale moslim Djamel Beghal.
Zowel de twee broers die een bloedbad aanrichtten bij Charlie Hebdo als de gijzelnemer in een joodse supermarkt zijn door hem geïnspireerd en gerekruteerd.

***knip***

Te extreem voor Bin Laden

Na 11 september 2001 werd Beghal door al-Qaida gerekruteerd. Hij moest een front beginnen in Europa.

Osama bin Laden kwam later van dat besluit terug. Hij vond Beghal zo extreem dat hij afstand nam van de man.

"De aanhangers van Beghal zouden zelfs hun vaders vermoorden, wanneer ze die rokend of drinkend aantreffen", zegt een gematigde Algerijn over de extreme moslim.

Nederland

Beghal heeft mogelijk ook banden met moslimstrijders in Nederland. Zijn naam kwam naar voren na invallen bij de Hofstadgroep, waar de moordenaar van Theo van Gogh, Mohammed B., deel van uitmaakte.

Bron
ff Uitzoeken onder welke steen de rest van de aanhangers van Beghal zitten voor ze er onderuit kruipen
.
Dat beloof ik
Bevlogen

Bericht door Dat beloof ik »

Zoals Hans Teeuwen het zegt:
We moeten het natuurlijk wel hebben over de ware Islam.
De ware Islam is liefde, waarom zien we dat nou toch niet ? :lol:
http://www.dumpert.nl/mediabase/6633854 ... islam.html" onclick="window.open(this.href);return false;
“Mr. Spock, do you have a theory?”
“No captain. For a theory, one requires facts. Since we do not have any, it would be illogical to have a theory.”
(Star Trek, seizoen 1)
Samante
Ervaren pen

Bericht door Samante »

Youp van 't Hek heeft een mooie column geschreven:

http://www.nrc.nl/youp/2015/01/10/carto ... olumnisten
Albert Einstein: "Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal."
Plaats reactie