Wat lees je nu?

Geef hier je mening over boeken die je hebt gelezen.

Moderator: Moderators

weetniet
Forum fan

Re: Wat lees je nu?

Bericht door weetniet »

"Het diner" van Herman Koch heb ik net uit....goed geschreven maar ik werd er helemaal narrig door.
"Help ik ben blank geworden - bekentenissen van een Afrika-correspondent." Treurig maar erg interessant.
"Alleen maar nette mensen" van Vuysje vind ik wel hilarisch soms, maar de tweede helft is meer van 't zelfde.
Er ligt ook naast mijn bed een boek over "hoe het leven zal zijn na de dood".....uit de bieb hoor. Het meest verbazinswekkende van dit soort boeken vind ik dat ze in volle ernst geschreven worden. Ik hoopte er een paar ideetjes in te vinden voor een absurd verhaal, maar echt spannend schijnt het in het hiernamaals nu ook weer niet te worden.
Lekker is dat he, een hele stapel boeken achterelkaarendoorelkaarheen lezen. :lol:
CXT
Bevlogen

Bericht door CXT »

Momenteel ben ik bezig in David Baldacci's Niets dan de waarheid (The Whole Truth). Daar komt ook m'n huidige onderschrift vandaan: "Why waste time trying to discover the truth, when you can so easily create it?" Erg meegrijpend boek. Goed geschreven en interessante verhaallijn.
Edwards: Why the big secret? People are smart. They can handle it.
Kay: A person is smart. People are dumb, panicky dangerous animals and you know it.
Men in Black
CXT
Bevlogen

Bericht door CXT »

Weer naar de bibliotheek geweest. Deze keer voor Het Verloren Symbool (The Lost Symbol) van Dan Brown en Het recht van de macht (Absolute Power) van David Baldacci. Ik kan de boeken van Baldacci echt aanraden!
Kay: A person is smart. People are dumb, panicky dangerous animals and you know it.
Men in Black
weetniet
Forum fan

Bericht door weetniet »

Weer vergeten Baldacci te halen....maar ik vond een nieuwe van Sandor Marai: de meeuw. Subliem voor de liefhebber van Marai.
weetniet
Forum fan

Bericht door weetniet »

CXT schreef:Weer naar de bibliotheek geweest. Deze keer voor Het Verloren Symbool (The Lost Symbol) van Dan Brown en Het recht van de macht (Absolute Power) van David Baldacci. Ik kan de boeken van Baldacci echt aanraden!

Ik heb je advies opgevolgd en probeer me door " The collectors" van jouw geliefde Baldacci heen te worstelen. Wat een vervelend boek. Allemaal huurmoordenaars en oplichters......Blijft dat zo? :evil3:
CXT
Bevlogen

Bericht door CXT »

The collectors heb ik niet gelezen, maar als ik een beetje kijk naar de onderwerpen waar Baldacci over schrijft, zijn het meestal smerige trucjes binnen de Secret Service of soortgelijke (politieke) instanties. Ik heb er nu twee achter elkaar gelezen en wacht nu dus even met een volgende van Baldacci. Momenteel ben ik bezig in Het Michelangelo Mysterie (Michelangelo's Notebook) van Paul Christopher.
Men in Black
a.r.

Bericht door a.r. »

Een (debuut)roman..."Martin Sloane"....heb al jarenlang geen romans meer gelezen, maar kwam deze in de koopjeshoek tegen toen ik in het ziekenhuis verbleef. Een aangename verrassingen moet ik zeggen, het duurde even voor ik de draad van het verhaal goed te pakken had, maar naarmate het boek vorderde werd mijn nieuwsgierigheid steeds groter ook al omdat er zoveel facetten van de hoofdpersonen belicht worden.

"Martin Sloane" is een intrigerend boek van de Canadese schrijver Michael Redhill ISBN nr. 90 290 7206 7
uitgeverij Meulenhof-Amsterdam.
Het verhaal gaat over een jonge vrouw die op zoek gaat naar een oude geliefde. In 1984 komt Jolene Iolas in aanraking met het werk van de kunstenaar Martin Sloane. Het is het begin van een briefwisseling tussen de twee, die tenslotte uitmondt in een liefdesrelatie. Maar dan, zonder enige waarschuwing, verdwijnt Martin. Jolene raakt in een diepe depressie. Juist wanneer ze haar leven weer enigzins op orde lijkt te hebben, krijgt ze bericht dat het werk van Martin in Dublin wordt tentoongesteld. Ze reist naar Ierland in een poging het verleden te herbeleven en een antwoord te vinden op de vraag wat er met Martin Sloane gebeurd is. in deze schitterende roman staan de grillen van liefde en vriendschap, de last van de persoonlijke geschiedenis en de kracht van kunst centraal.
Chris H
Forum fan

Catechismus

Bericht door Chris H »

De Catechismus!
Volgens het schutblad zoals in het bisdom Roermond gold, kennelijk verschilt de inhoud per bisdom.
Verder niks over te melden, de ideeën van de katholieke kerk zullen jullie wel bekend zijn.
Maar wel leuk om te weten dat er zoiets is als een schismatieke en zoiets als een ketter.

En ik had er nooit bij stilgestaan dat een ketter maar voor een gedeelte van een geloofsleer afwijkt, en niet geheel op alles. Zo zie je maar weer, daadwerkelijk iets geleerd ervan! :)
AJH.van.Buuren
Forum fan

Bericht door AJH.van.Buuren »

Omdat het lezen van boeken wegens het ontbreken van ‘voorlees-boeken’ niet echt opschiet neem ik tegenwoordig steeds vaker alle hoeken en gaten van een webstek door. Op dit moment is dit Правые новости. (news.nswap.info).

AJH van Buuren
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Er zijn anders genoeg luisterboeken verkrijgbaar als je daar de voorkeur aan geeft.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
LordDragon
Bevlogen

Bericht door LordDragon »

Hier in de bib waar ik soms werk hebben ze een systeem met een daisy lezer. Daarop is al heel wat uitgebracht hoor, ik ken mensen die het gebruiken in de fille bvb.

http://www.luisterpuntbibliotheek.be/nl ... zer/daisy/

Mijn grootmoeder die ook slechtziend is gebruikt het dus om andere redenen.

Of gewoon in de bib he vanbuuren :) Dat bestaat toch nog in nederland?

MVG, LD.

PS: ik denk dat je dat gewoon eens kan navragen bij de bib in je buurt, je kan dan eerst even een daisy speler lenen en zien hoe het je bevalt.
I must not fear. Fear is the mind-killer. Fear is the little-death that brings total obliteration. I will face my fear. I will permit it to pass over me and through me. And when it has gone past I will turn the inner eye to see its path. Where the fear has gone there will be nothing. Only I will remain.
AJH.van.Buuren
Forum fan

Bericht door AJH.van.Buuren »

Ik ben bekend met het fenomeen Daisy lezer mijn waarde. Helaas zijn de luisterboeken die hiervoor beschikbaar niet naar mijn smaak (ik noem de schijfjes uit nostalgische overweging liever ‘voorlees boekjes’ dan luisterboeken).

Ik gebruik sindskort een nieuw LCD vergrootscherm. De toetsen hierop zijn programmeerbaar en ik moet zeggen deze bevalt mij eigenlijk nog het beste.

AJH
a.r.

Bericht door a.r. »

"De gevangene" geschreven door Malika Oufkir en Michele Fitoussi.

Uitgeverij Arena...ISBN nr 789089901057
Een héél indrukwekkend verhaal, dat mij met regelmaat kippevel bezorgde. Het verhaal komt wat langzaam op gang....een verwend "prinsesje" in een gouden kooi...niet heel sympa, bedacht ik mij, tijdens het begin...een zeurkont. Hoe gruwelijk echter pakte het verhaal verder uit!

De gevange is het schokkende, waargebeurde verhaal van Malika Oufkir. Op vijfjarige leeftijd wordt Malika geadopteerd door de Marokkaanse koning Hassan II als speelkameraadje voor zijn dochter. Ze brengt 11 jaar door in weelderige paleizen- tot haar vader in 1972 een mislukte staatsgreep pleegt en wordt geëxecuteerd. Aan het luxueuze leven van de familie Oufkir komt abrupt een einde. Samen met haar moeder, broertjes en zusjes wordt Malika gedeporteerd naar het zuiden van Marokko, waar ze uiteindelijk twintig jaar in gevangenschap zal doorbrengen.
Laatst gewijzigd door a.r. op 19 feb 2010 17:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Op dit moment lees ik: Martine F. Delfos, Verschil mag er zijn, Waarom er mannen en vrouwen zijn.

Een zeer verhelderend boek, dat de verschillen tussen mannen en vrouwen beschrijft en de verschillen ook verklaart vanuit een wetenschappelijk benadering. Maar heel helder en toegankelijk geschreven, met veel voorbeelden vanuit de praktijk.
Ik begin mannen, en ook mezelf, steeds beter te begrijpen. :)

Dr. Martine F. Delfos is zelfstandig gevestigd psycholoog, therapeut en publicist. Ze heeft verscheidene boeken geschreven op het gebied van de psychologie en psychopathologie.

Flaptekst:

Vanuit het perspectief van een leeuw gezien lijken wij mensen allemaal sprekend op elkaar, maar voor onszelf zijn de onderlinge verschillen enorm groot en betekenisvol.
Vooral de verschillen tussen mannen en vrouwen houden ons bezig. We zouden allemaal wel eens in de huid van de andere sekse willen kruipen, zo graag willen we weten of het nu echt zo anders is om man dan wel vrouw te zijn. In gedrag zien we vaak verschillen tussen de seksen, maar we breken ons hoofd over de vraag hoe die verschillen kunnen ontstaan. Is het nou aanleg, of niet? En wat moeten we daar dan van denken?
Verschil mag er zijn is niet het zoveelste boek over Venus en Mars of over kaartlezende mannen en vrouwen. Martine Delfos gaat dieper dan dat en zet op heldere en overtuigende wijze uiteen waarom mannen en vrouwen verschillend zijn en toch hetzelfde. Het boek gaat niet over schreeuwerige emancipatie, maar Martine Delfos maakt duidelijk dat hetzelfde kúnnen niet hetzelfde kiezen betekent. En ze is eerlijk over het feit dat er altijd verschillen tussen mannen en vrouwen zullen blijven bestaan.

Met dank aan Devious, die mij op dit boek wees.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! »

Ik heb net uit: De drinker, geschreven door Hans Fallada, pseudoniem voor Rudolf Ditzen. Fantastisch geschreven autobiografisch geïnspireerde psychologische en sociale roman.

Voor de liefhebbers: http://nl.wikipedia.org/wiki/De_drinker
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
Plaats reactie