Covid-19

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Joost_de_groot
Forum fan

Re: Covid-19

Bericht door Joost_de_groot »

Peter van Velzen schreef: 17 dec 2021 02:22
beste mensen.
Dr discussie is sinds gisteren afgedwaalt van de ziekte en gaat alleen nog over de betrouwbaarheid van personen. Dat is niet het onderwerp. Het onderwerp is covid-19. Gelieve dáár wat over te zeggen en over hoe ze wel of niet bestreden moet worden en niet over personen. Als men dat tóch doet zal ik die berichten - van wie dan ook - in de prullebak kieperen, Wie daarvoer wil discusiëren doet dat verder maar in een ander onderwerp (je mag daar wel verwijzen naar wat er hier (helaas al te veel) al over gezegd is.
Maria schreef: 22 dec 2021 08:03
lost and not found yet! schreef: 21 dec 2021 22:46 Kwam deze vandaag meerdere malen tegen:

https://youtube.com/watch?v=ybRDpWMwq_8&feature=share

Iemand hier er een idee over? Of nemen ze bij de GGD iedereen aan?
Door zijn onwetendheid over de gang van zaken en zijn persoonlijke onzekerheid daarover te profileren en zelfs mee te gaan in de twijfels van de vraagstellers, geeft hij signalen af tot meer scepsis,

Zie de reacties, hoe gemakkelijker zo iemand wordt geloofd vanwege zijn functie.
Niet om zijn deskundigheid over gegevens waarvoor hij is ingehuurd en wordt geraadpleegd, maar omdat mensen hun eigen negatieve twijfels en zelfs afweer uit onwetendheid nu bevestigd zien.
Zijn we toch weer afgedwaald naar de betrouwbaarheid van personen. Ik dacht dat deze berichten verwijderd zouden worden [-X :roll: ? Of mogen alleen de leden die aan de goede kant van de discussie staan hierover discusieren binnen dit draadje? Wel knap dat je uit dit gesprek haalt dat hij onzeker is. Hoeft toch helemaal niet? Misschien is hij wel heel zelfverzekerd aan de hand van verkeerde informatie.

Maar goed op de inhoud. Het lijkt me vrij evident dat ze niet elke positive gaan controleren op het soort virus. Lijkt me een onhaalbaar en zeer kostbaar. Zal ongetwijfeld met steekproeven gebeuren.
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Joost_de_groot schreef: 22 dec 2021 10:20 Maar goed op de inhoud. Het lijkt me vrij evident dat ze niet elke positive gaan controleren op het soort virus. Lijkt me een onhaalbaar en zeer kostbaar. Zal ongetwijfeld met steekproeven gebeuren.
Inderdaad middel de kiemsurveillance
https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-1 ... rveillance
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

Joost_de_groot schreef: 22 dec 2021 10:20Het lijkt me vrij evident dat ze niet elke positive gaan controleren op het soort virus. Lijkt me een onhaalbaar en zeer kostbaar. Zal ongetwijfeld met steekproeven gebeuren.
Het is mogelijk zoiets te automatiseren, zodat er op een lab gemakkelijk een duizend per dag kunnen worden verwerkt.

Maar dat ontwikkelen is nogal duur en kost heel veel tijd, de kans is dan groot dat het probleem er niet meer is.

Helaas zitten er aan steekproeven als deze nogal wat haken en ogen, wat tot grote bandbreedtes leidt.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Joost_de_groot schreef: 22 dec 2021 10:20
Peter van Velzen schreef: 17 dec 2021 02:22
beste mensen.
Dr discussie is sinds gisteren afgedwaalt van de ziekte en gaat alleen nog over de betrouwbaarheid van personen. Dat is niet het onderwerp. Het onderwerp is covid-19. Gelieve dáár wat over te zeggen en over hoe ze wel of niet bestreden moet worden en niet over personen. Als men dat tóch doet zal ik die berichten - van wie dan ook - in de prullebak kieperen, Wie daarvoer wil discusiëren doet dat verder maar in een ander onderwerp (je mag daar wel verwijzen naar wat er hier (helaas al te veel) al over gezegd is.
Zijn we toch weer afgedwaald naar de betrouwbaarheid van personen. Ik dacht dat deze berichten verwijderd zouden worden [-X :roll: ? Of mogen alleen de leden die aan de goede kant van de discussie staan hierover discusieren binnen dit draadje?
Heb je dit gelezen?
Maria schreef: 15 dec 2021 16:01 Zou je dit topic even willen doornemen?
Welkom nieuwe leden.
We hebben maar weinig regels, maar wel een aantal dingen hier benoemd, Forumregels en adviezen
T12 :: Afhankelijk van de ernst kunnen moderators ingrijpen met een opmerking in roodbruine tekst of strenger toespreken in rood. Moderatoropmerkingen dienen niet becommentarieerd te worden in het lopende topic. Elk moderatoroptreden streeft naar een zo soepel mogelijk verder verloop van de discussie. Eventuele reacties van onbegrip of gevoel van onrechtvaardige behandeling naar aanleiding van moderatie dienen gegeven te worden in het klachtenforum, waar er verder over gesproken kan worden, of kies voor een directe benadering en ga via een pb in conclaaf met de desbetreffende moderator of vraag advies aan de admin.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Joost_de_groot schreef: 22 dec 2021 10:20
Maria schreef: 22 dec 2021 08:03
lost and not found yet! schreef: 21 dec 2021 22:46 Iemand hier er een idee over? Of nemen ze bij de GGD iedereen aan?
Door zijn onwetendheid over de gang van zaken en zijn persoonlijke onzekerheid daarover te profileren en zelfs mee te gaan in de twijfels van de vraagstellers, geeft hij signalen af tot meer scepsis,

Zie de reacties, hoe gemakkelijker zo iemand wordt geloofd vanwege zijn functie.
Niet om zijn deskundigheid over gegevens waarvoor hij is ingehuurd en wordt geraadpleegd, maar omdat mensen hun eigen negatieve twijfels en zelfs afweer uit onwetendheid nu bevestigd zien.
..........
Wel knap dat je uit dit gesprek haalt dat hij onzeker is. Hoeft toch helemaal niet? Misschien is hij wel heel zelfverzekerd aan de hand van verkeerde informatie.
Misschien moet je de volle 7 minuten nog eens afluisteren.

Het hele onderwerp Corona is zoveel omvattend, dat al gauw veel zaken door elkaar gaan lopen.
Het gaat hier niet om medische uitleg, waar alleen al in Nederland blijkbaar een paar miljoen "deskundigen" zich laten horen, maar om het traject van handelingen via de GGD.

Om de uitvoering van de diverse maatregelen, afspraken maken en vragen daarover, waar mensen voor zijn aangesteld en voor worden betaald om duidelijkheid te geven over de procedures voor zover bekend.
Vragen, die hij niet kan beantwoorden vanuit zijn positie, dient hij ook als zodanig te behandelen.
Zo kort en efficiënt mogelijk.
In dit gesprek kwam van het één het ander............,
Maar goed op de inhoud. Het lijkt me vrij evident dat ze niet elke positive gaan controleren op het soort virus. Lijkt me een onhaalbaar en zeer kostbaar. Zal ongetwijfeld met steekproeven gebeuren.
Precies, dat is hetgeen geantwoord had moeten worden.
Niet meer en niet minder.

Ipv. van een minutenlang persoonlijk gesprek over alle onzekerheden waar mensen mee kunnen komen te zitten in een periode waarin de GGD duidelijk overbelast is door de vele aanvragen ivm. de laatste maatregelen, die zaterdag zijn afgekondigd.

Maandag halverwege de ochtend kreeg ik de melding, dat het communicatie systeem van de GGD hier in Goes was gecrasht.
Dat is ook wat ik in gedachten had, toen ik mijn bericht schreef, mede gevoed door de reacties op de video, die ik nu las op YouTube.
Dit hele gesprek had afgedaan kunnen worden binnen 1 minuut.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

lost and not found yet! schreef: 21 dec 2021 22:46 Kwam deze vandaag meerdere malen tegen:

Dat zegt alleen maar iets over de medewerker zelf en niets over het beleid van de GGD.
elle
Ervaren pen

Bericht door elle »

Het lijkt er op dat nogal wat mensen spijt hebben van hun vaccinaties tegen covid 19.
Het Nederlands Woord van het Jaar 2021 is 'prikspijt'
Het woord prikspijt is overtuigend gekozen tot woord van het jaar 2021. De term kreeg 82,2 procent van de stemmen
Bron: Het Parool
Non sum qualis eram
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

lanier schreef: 22 dec 2021 13:11

Dat zegt alleen maar iets over de medewerker zelf en niets over het beleid van de GGD.
Toch wel.

Wie ze wel of niet aannemen behoort immers tot het beleid.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

elle schreef: 22 dec 2021 18:14 Het lijkt er op dat nogal wat mensen spijt hebben van hun vaccinaties tegen covid 19.
Het woord prikspijt is overtuigend gekozen tot woord van het jaar 2021. De term kreeg 82,2 procent van de stemmen
Nee, dat gebeurt als je bepaalde groepen mensen oproept om massaal op social media hun stem te geven-in dit geval de antivaxxers.

Het pijnlijke is dat in het ziekenhuis waar ik werk "prikspijt" regelmatig voorkomt onder IC patiënten die op het punt staan aan om afscheid van hun dierbaren te nemen en aan de beademing te gaan.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

elle schreef: 22 dec 2021 18:14 Het lijkt er op dat nogal wat mensen spijt hebben van hun vaccinaties tegen covid 19.
Gestimuleerd vanuit social media bubble van prikvermijders. Ik had er voor deze nominatie niet van gehoord maar mogelijk wordt deze term in mijn kringen niet gebezigd. :)
Het woord 'prikspijt' is, dankzij een onlinecampagne, gekozen tot Woord van het Jaar 2021. ... Dat het woord zo overtuigend komt bovendrijven, lijkt het gevolg van een oproep op sociale media van vooral ongevaccineerden om op het woord te stemmen, zegt Ton den Boon, hoofdredacteur van de Dikke van Dale.
bron Volkskrant
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

Vroeger dan ik had gedacht heeft men inn Engeland (even dicht bevolkt als Nederland ontdekt dat de Omikron variant tot ongeveer 45% mmider ziekenhuisopnames leidt. Hetgeen fijn lijkt maar op de middellange termijn allerminst fijn is, want de grotere besmettelijkheid uit zich in eerste instantie in een exponentiële groei zodat er een maand later toch véél meer mensen in het ziekenhuis terecht komen.

Zie dit filmpje:
waarom-een-mildere-maar-besmettelijke-coronavariant-gevaarlijker-is.

Ik vermoed overigens nog steeds dat er een verband is tussen besmettelijkheid en ernst. Bij een mildere infectie speelt het immuunsysteem - denk ik - een geringere rol.
Ik wens u alle goeds
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

Nee, nu verwar je 2 dingen. Er was een actie op de sociale media om prikspijt de winnaar te maken van deze verkiezing. Dat zegt niets over het aantal mensen met prikspijt.
Ik heb wel van een aantal gevallen gehoord van prikspijt, maar dan in de betekenis "Ik wou dat ik me had laten prikken".
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
elle
Ervaren pen

Bericht door elle »

Hoe dan ook
Definitie van prikspijt: spijt die iemand heeft van het feit dat hij zich heeft laten vaccineren tegen een bepaalde besmettelijke ziekte
https://woordvanhetjaar.vandale.nl/nl
En niet de betekenis gaan omdraaien.

Een paar redenen van prikspijt:
Menstruatiestoornissen na vaccinatie
Hartproblemen
Herhaaldelijk bloedneus hebben

De gevaccineerden zijn terug bij af. Booster staat klaar en vierde prik wordt ahw al gereed gemaakt.
Was de belofte niet dat de maatregelen konden afgeschaft worden na vaccinatie?
Velen geloven er niet meer in en bedanken daarom voor de booster.
Non sum qualis eram
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

elle schreef: 23 dec 2021 11:05 Een paar redenen van prikspijt:
Menstruatiestoornissen na vaccinatie
Hartproblemen
Herhaaldelijk bloedneus hebben
Deze verschijnselen doen zich vaker voor na een corona besmetting dan na vaccinatie en zijn tijdelijk.
Vandaar dat prikspijt in jouw betekenis vrij zeldzaam is, en vooral wordt gebruikt door mensen die geen prik hebben genomen (in de hoop dat anderen ook afhaken bij boosters).
De gevaccineerden zijn terug bij af. Booster staat klaar en vierde prik wordt ahw al gereed gemaakt.
Nee hoor, nog steeds aanzienlijke bescherming tegen ernstige ziekte, ook met omikron weer op peil na een booster.
Waarom is het nemen van een prikje zo erg? Als kind heb je er tientallen gehad, voor ziektes als difterie ook meerdere achter elkaar.
Veel mensen nemen elk jaar een griepprik.
Was de belofte niet dat de maatregelen konden afgeschaft worden na vaccinatie?
Velen geloven er niet meer in en bedanken daarom voor de booster.
Je verwart een politieke belofte met iets dat feitelijk heel verstandig is om je risico te verminderen.
Het overgrote deel van de mensen neemt een vaccin om niet ernstig ziek te worden, niet omdat Hugo de Jong iets heeft beloofd.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Als je naar 'de tropen' gaat krijg je een cocktail, net als met de jaarlijkse griepprik. Allemaal volkomen geaccepteerd. 8*)
** In een wereld barstens vol 'ruis' regeert nog slechts virtualiteit.. ook zó tijdelijk.. **
Plaats reactie