Nieuwe ontwikkelingen in het Midden Oosten

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Re: Nieuwe ontwikkelingen in het Midden Oosten

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

dikkemick schreef: 10 okt 2025 09:21 Net de 70.000 niet aangetikt.

Het dodental is opgelopen, tot inmiddels ruim 67 duizend in totaal, grotendeels vrouwen en kinderen. Het doel van het Israëlische leger om Hamas tot de laatste strijder 'te vernietigen', waarbij voor iedere gedode strijder honderden burgerdoden voor lief werden genomen, bleek uitgelopen op uitzichtloze genocide.

ZEVENENZESTIG DUIZEND! En Hamas is niet uitgeroeid. Wat een waanzin oorlog
Hamas bestaat effectief niet meer.

De Zionisten gebruiken dit alleen om met hun moordpartij te kunnen doorgaan.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 10 okt 2025 09:30
dikkemick schreef: 10 okt 2025 09:21 Net de 70.000 niet aangetikt.

Het dodental is opgelopen, tot inmiddels ruim 67 duizend in totaal, grotendeels vrouwen en kinderen. Het doel van het Israëlische leger om Hamas tot de laatste strijder 'te vernietigen', waarbij voor iedere gedode strijder honderden burgerdoden voor lief werden genomen, bleek uitgelopen op uitzichtloze genocide.

ZEVENENZESTIG DUIZEND! En Hamas is niet uitgeroeid. Wat een waanzin oorlog
Hamas bestaat effectief niet meer.

De Zionisten gebruiken dit alleen om met hun moordpartij te kunnen doorgaan.
Dat Hamas ophoud te bestaan ben ik blij mee. En zo blij ben ik ook als de extreem-rechtse nationalistische genocidale regering van Israël terecht komt te staan.
Stel ik voor dit openlijk te doen op Sderot cinema, zodat de nog levende Palestijnen hier getuige van kunnen zijn.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

Het staakt-het-vuren gaat vandaag in, na de laatste 24 uur. Dan worden volgende week alle gijzelaars vrijgelaten, waarna de laatste restjes van wat er nog over is van Hamas, uiteindelijk z'n wapens inlevert, zich overgeeft, uit Gaza vertrekt en geen rol meer speelt in het toekomstige Gaza.

Daarmee heeft Israel alle oorlogsdoelen behaald: veiligheid van Israel's noordergrens zodat de inwoners aan de noordelijke grensgebieden weer konden terugkeren naar hun woonplaatsen; de vernietiging van Hezbollah's raket- en aanvalsinfrastructuur en leiderschap, hen terugdringen tot over de Litani rivier; het uitschakelen van de Iraanse luchtdoelraketten en luchtafweer, zodat Israel de nucleaire infrastructuur schade kon toebrengen en de atoomwetenschappers kon neutraliseren en het programma voor een tijd terugzet; het creëren van een bufferzone in zuidelijk Syrië; en nu Hamas eieren voor z'n geld heeft gekozen, ook de demilitarisering van Gaza, de vrijlating en overdracht van alle gijzelaars en vervanging van de politieke infrastructuur door een Israel vriendelijkere regering, die nu geleid gaat worden door Tony Blair onder direct toezicht van Trump.

Aangezien de helft van de Gazanen graag uit Gaza wil vertrekken, wordt hen die mogelijkheid straks geboden.

Heb er gisteren al een wijntje op gedronken!
Laatst gewijzigd door ChaimNimsky op 10 okt 2025 10:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Zionist
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

https://nos.nl/l/2585887
Het kabinet van Israël heeft ingestemd met de "hoofdlijnen" van een akkoord voor de vrijlating van gijzelaars die door Hamas worden vastgehouden. Dat heeft het kantoor van premier Benjamin Netanyahu vannacht bekendgemaakt na een stemming in het kabinet.

Het besluit is een belangrijke stap richting de uitvoering van een staakt-het-vuren en een uitwisseling van de nog levende gijzelaars en de stoffelijke overschotten van de overleden gijzelaars tegen Palestijnse gevangenen, een plan dat is bemiddeld door de Amerikaanse president Trump. Tijdens en voorafgaand aan de bijeenkomst van het kabinet werd Gaza nog onder vuur genomen.
(..)
Over de overige onderdelen van Trumps voorstel om een einde aan de oorlog te maken werd niets gezegd. Veel details blijven nog onduidelijk. Zo is nog niets bekend over de ontwapening van Hamas. Ook over de toekomst van de Gazastrook zijn nog volop vraagtekens.
Kost een paar levens, geeft wat puin, maar dan héb je ook wat... :roll:
https://mondoweiss.net/wp-content/uploa ... x1024.jpeg
Minacht de onzin, het kwaad. het vuil, de dood. En onthecht van de gruwel, maar blijf menselijk..
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

ChaimNimsky schreef: 10 okt 2025 10:36
Heb er gisteren al een wijntje op gedronken!
Ik gun je dat wijntje.
Maar! Verslik je er niet in.

Je drinkt o.a op enorm veel onschuldige slachtoffers. Hoeveel weet ik niet en interesseert me in deze nu ook niet. Jij gooit het immers op humaan collateral damage.

Verslik je ook niet in het feit dat zionistisch Israël nog lang niet klaar is met Palestijntje pesten/landjepik. De Westelijke Jordaanoever ligt nog te wachten voor jullie zionisten.

En verslik je niet in het feit dat Israël inmiddels een pariastaat is geworden.

Als laatste: Drink voorzichtig en met mate want ik denk dat wereldwijd de woede bij Palestijnen inmiddels heel diep zit.
En ja, dat kun je veel de kop indrukken met je militair geavanceerde humane overmacht, maar ook daar zitten grenzen aan.

Ik trek hopelijk binnenkort een biertje (ben niet zo'n wijnleut) open op de arrestatie van Netanyahu met zijn extreem rechtse nationalistische zionistische genocidale makkers.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
ChaimNimsky
Superposter

Ik drink niet op onschuldige slachtoffers of genocide, maar op het gegeven dat Israel alle oorlogsdoelen heeft gehaald. Ik drink op het gegeven dat Israel de veiligheid van de noordergrens heeft verzekerd en drink op de vernietiging van Hezbollah's raket- en aanvalsinfrastructuur en leiderschap, op dat ze zijn teruggedrongen tot over de Litani rivier; ik drink op het uitschakelen van de Iraanse luchtdoelraketten en luchtafweer, zodat Israel de nucleaire infrastructuur schade kon toebrengen en de atoomwetenschappers kon neutraliseren en het programma voor onbepaalde tijd heeft terugzet; ik drink op de val van Syrië en vervolgens het creëren van een veilige bufferzone in zuidelijk Syrië; en ik drink erop dat Hamas eieren voor z'n geld heeft gekozen, op de demilitarisering van Gaza, op de vrijlating en overdracht van alle gijzelaars en op de vervanging van de politieke infrastructuur door een Israel-vriendelijkere regering, die nu geleid gaat worden door Tony Blair onder direct toezicht van Trump.

Ik drink ook op de helft van de Gazanen die graag uit Gaza wil vertrekken en op het gegeven dat hen die mogelijkheid straks wordt geboden.

Israel heeft tegenwoordig zeer goede banden met een groot aantal Arabische, Europese en andere landen, zoals de VS. En daar komen binnenkort Saudi-Arabië, Syrië, Azerbeidzjan en Mauritanië bij via de Abraham-akkoorden.

Allemaal goede zaken, waar zoveel pro-Palestijnen blijkbaar geen feest om kunnen vieren, maar voor mij veel meer dan dat wijntje waard zijn.
Zionist
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

ChaimNimsky schreef: 10 okt 2025 11:42 Allemaal goede zaken, waar zoveel pro-Palestijnen blijkbaar geen feest om kunnen vieren.
Jouw voordelen die je noemt en waar je het glas op heft is ten koste gegaan van burgers. (Jonge) onschuldige mannen, vrouwen en zeer vele kinderen die op de meest gruwelijje wijze (humaan) zijn verminkt.
Je drinkt op meer dan 60 procent vernietiging van gebouwen. Woonhuizen van gezinnen die ALLEMAAL familie hebben verloren.
Vergeet ook niet te drinken op die smerige terroristische ambulance verpleegkundigen!
Een slokje op kapot geschoten ballen (of nekschot) van jonge jongens. Proost!

En dan vraag jij je af waarom Palestijnen geen feest vieren?? Hoeveel familieleden ben jij in dit conflict kwijt geraakt?

Lees even mee: Onderzoek Amnesty toont oorlogsmisdrijven Israël aan https://share.google/xlaJWRi4TRPDQVst6

Amnesty International heeft bewijs gevonden van oorlogsmisdrijven door Israëlische strijdkrachten, waaronder directe aanvallen op burgers of willekeurige aanvallen, evenals andere onwettige aanvallen en collectieve bestraffing van de burgerbevolking.

Op 16 april om ongeveer 15.40 uur kwamen bij een Israëlische luchtaanval op het al-Maghazi vluchtelingenkamp in het centrum van Gaza tien kinderen in de leeftijd van 4 tot 15 jaar om het leven. Ook vijf mannen in de leeftijd van 29 tot 62 jaar kwamen om. Onder de mannen die bij de aanval omkwamen waren een kapper, een falafelverkoper, een tandartsassistent, een voetbaltrainer en een oudere man met een beperking. Meer dan een dozijn inwoners, de meesten van hen kinderen, raakten gewond.

De munitie landde midden op een marktstraat waar kinderen aan het spelen waren rond een tafelvoetbaltafel. Amnesty International bekeek vier video’s en 22 foto’s, gemaakt door bewoners en journalisten en ter plaatse door Amnesty’s veldwerkers.

En die kutPalestijnen vieren geen eens feest! Ondankbare honden.

PROOST
Einstein/Mick
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

Laten we over een week eens kijken hoe het gegaan is, deze week.
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
ChaimNimsky
Superposter

dikkemick schreef: 10 okt 2025 11:51
ChaimNimsky schreef: 10 okt 2025 11:42 Allemaal goede zaken, waar zoveel pro-Palestijnen blijkbaar geen feest om kunnen vieren.
En die kutPalestijnen vieren geen eens feest! Ondankbare honden.
Heb het niet over kutPalestijnen, maar proPalestijnen.

Palestijnen vieren feest, net als de Israeli's. Het zijn juist de proPalestijnen waarvan er zovelen blijkbaar geen feest kunnen vieren nu de oorlog voorbij is.

PROOST
Cheers!
Zionist
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Heen...

En weer terug...

Minacht de onzin, het kwaad. het vuil, de dood. En onthecht van de gruwel, maar blijf menselijk..
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

Hebben we dat al niet eens eerder gezien?
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Bonjour schreef: 10 okt 2025 13:28 Hebben we dat al niet eens eerder gezien?
Je ziet het steeds weer. Sommige Palestijnen zijn al voor de 15e keer aan de wandel. Niet te vatten. Dit was vanmorgen
volgens diverse tv-kanalen.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Gerard R. schreef: 10 okt 2025 14:18
Je ziet het steeds weer. Sommige Palestijnen zijn al voor de 15e keer aan de wandel. Niet te vatten. Dit was vanmorgen
Daar drinken we er dan 1 op! 1 Grote euforie. En de schietschijven trekken massaal naar het (verwoeste) noorden.
En wat lees ik....o verrassend! Netanyahu in verklaring: 'IDF blijft in Gaza voor druk op Hamas'
En:
Ondanks weerstand binnen kabinet zet Israël stap richting rust, maar: ’Hamas ís Hitler’
Aldus Idi Dzjengis Stalin
Einstein/Mick
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

dikkemick schreef: 10 okt 2025 15:33
Gerard R. schreef: 10 okt 2025 14:18
Daar drinken we er dan 1 op! 1 Grote euforie. En de schietschijven trekken massaal naar het (verwoeste) noorden.
En wat lees ik....o verrassend! Netanyahu in verklaring: 'IDF blijft in Gaza voor druk op Hamas'
En:
Ondanks weerstand binnen kabinet zet Israël stap richting rust, maar: ’Hamas ís Hitler’
Aldus Idi Dzjengis Stalin
Inderdaad, het volgende stukje geschiedenis ziet er anders uit:

dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Gerard R. schreef: 10 okt 2025 16:22 Inderdaad, het volgende stukje geschiedenis ziet er anders uit
Ik vraag me af, want dit is geschiedenis, of dit bekend is aan b.v ChaimNinsky en/of inwoners van Israël? Zou je je als inwoner van dit zionistisch koloniaal gebied niet de ogen uit je kop schamen?
Dat ipv er een wijntje op drinken...
Einstein/Mick
Plaats reactie