Pagina 26 van 28
Re: Aanslag
Geplaatst: 29 mar 2026 11:42
door dikkemick
holog schreef: 29 mar 2026 10:29
dikkemick schreef: 29 mar 2026 09:49
Maria schreef: 29 mar 2026 09:44
Met de verschillende uitleg van antisemitisme definities valt hierop niet meer te modereren.
Volgens mij is iedereen hier intelligent genoeg om te beseffen wat antisemitisme is. Handelen naar deze begripsbepaling blijkt zeer lastig. Joden haten of slecht behandelen
OMDAT het joden zijn is antisemitisme. Kort maar krachtig.
Antisemitisme was geen pure haat tegen joden enkel omdat ze een vreemd hoedje droegen, maar omwille van 'bloedsprookjes' (blood libels) en ontmenselijkingstactieken.
Door de acties van Israël onder meer te beschrijven in termen die doen denken aan de historische bloedsprookjes het 'vergiftigen van de wereld', komt uw retoriek overeen met net deze archetypen oproepen die al eeuwenlang tot pogroms hebben geleid.
En kun je me quoten waar ik historische bloedsprookjes of het vergiftigen van de wereld door joden verkondig???
Re: Aanslag
Geplaatst: 29 mar 2026 12:07
door ChaimNimsky
holog schreef: 29 mar 2026 10:29
dikkemick schreef: 29 mar 2026 09:49
Maria schreef: 29 mar 2026 09:44
Met de verschillende uitleg van antisemitisme definities valt hierop niet meer te modereren.
Volgens mij is iedereen hier intelligent genoeg om te beseffen wat antisemitisme is. Handelen naar deze begripsbepaling blijkt zeer lastig. Joden haten of slecht behandelen
OMDAT het joden zijn is antisemitisme. Kort maar krachtig.
Antisemitisme was geen pure haat tegen joden enkel omdat ze een vreemd hoedje droegen, maar omwille van 'bloedsprookjes' (blood libels) en ontmenselijkingstactieken.
Door de acties van Israël onder meer te beschrijven in termen die doen denken aan de historische bloedsprookjes het 'vergiftigen van de wereld', komt uw retoriek overeen met net deze archetypen oproepen die al eeuwenlang tot pogroms hebben geleid.
Mee eens!
Re: Aanslag
Geplaatst: 29 mar 2026 12:17
door holog
dikkemick schreef: 29 mar 2026 11:42
holog schreef: 29 mar 2026 10:29
dikkemick schreef: 29 mar 2026 09:49
Volgens mij is iedereen hier intelligent genoeg om te beseffen wat antisemitisme is. Handelen naar deze begripsbepaling blijkt zeer lastig. Joden haten of slecht behandelen
OMDAT het joden zijn is antisemitisme. Kort maar krachtig.
Antisemitisme was geen pure haat tegen joden enkel omdat ze een vreemd hoedje droegen, maar omwille van 'bloedsprookjes' (blood libels) en ontmenselijkingstactieken.
Door de acties van Israël onder meer te beschrijven in termen die doen denken aan de historische bloedsprookjes het 'vergiftigen van de wereld', komt uw retoriek overeen met net deze archetypen oproepen die al eeuwenlang tot pogroms hebben geleid.
En kun je me quoten waar ik historische bloedsprookjes of het vergiftigen van de wereld door joden verkondig???
dikkemick schreef: 04 mar 2026 13:21
in Syrië worden ze vergiftigd door roundup
Re: Aanslag
Geplaatst: 29 mar 2026 12:28
door HierEnNu
Peter van Velzen schreef: 29 mar 2026 09:25
Bonjour schreef: 29 mar 2026 08:12
Peter van Velzen schreef: 29 mar 2026 04:12
Het plegen van aanslagen - hoe weinig schade ze ook veroorzaken op joodse instellingen in - mijns inziens - wel degelijk een vorm van jodenhaat. Dat men meent iets tegen Israël te doen is minder belangrijk dan het feit dat men - de facto - iets tegen joden doet.
Het is hetzelfde als Israël Palestijnen bombardeerd en beschiet die niet tot Hamas behoren, Jij zou de bewering dat dit geen haat jegens Palestijnen zou moeten worden genoemd. Omdat het eigenlijk doel Hamas was, en dat Palestijnen met Hamas worden geassocëerd - denk ik - ook verwerpen!
Maar vind je deze moderne 'jodenhaat' dan niet heel anders dan de jodenhaat van de Nazi's?
Het is vele malen minder kwaadaardig. zoals ik al eens heb uitgelegd, waren de Nazi's vele malen erger. zij koesterden bovendien de Jodenhaat, op het einde van een periode waarin Joden collectief in geen 1500 jaar geweld hadden gebruikt.
Het gaat hier om
Nederlandse burgers met een Joodse achtergrond,
niet om Israëliërs of vertegenwoordigers van een staat.
Juist wanneer mensen op basis van die achtergrond doelwit worden,
staat dat los van wat er in Israël gebeurt en valt dat onder
antisemitisme.
Re: Aanslag
Geplaatst: 29 mar 2026 12:49
door dikkemick
holog schreef: 29 mar 2026 12:17
dikkemick schreef: 29 mar 2026 11:42
holog schreef: 29 mar 2026 10:29
Antisemitisme was geen pure haat tegen joden enkel omdat ze een vreemd hoedje droegen, maar omwille van 'bloedsprookjes' (blood libels) en ontmenselijkingstactieken.
Door de acties van Israël onder meer te beschrijven in termen die doen denken aan de historische bloedsprookjes het 'vergiftigen van de wereld', komt uw retoriek overeen met net deze archetypen oproepen die al eeuwenlang tot pogroms hebben geleid.
En kun je me quoten waar ik historische bloedsprookjes of het vergiftigen van de wereld door joden verkondig???
dikkemick schreef: 04 mar 2026 13:21
in Syrië worden ze vergiftigd door roundup
Israël (!) strooit er roundup!!!!!!
Re: Aanslag
Geplaatst: 29 mar 2026 13:04
door HierEnNu
Bonjour schreef: 29 mar 2026 11:38
Waren het maar bloedsprookjes.
Ik ga hier niet op in zonder concrete onderbouwing.
Re: Aanslag
Geplaatst: 29 mar 2026 13:34
door HierEnNu
dikkemick schreef: 29 mar 2026 12:49
holog schreef: 29 mar 2026 12:17
dikkemick schreef: 29 mar 2026 11:42
En kun je me quoten waar ik historische bloedsprookjes of het vergiftigen van de wereld door joden verkondig???
dikkemick schreef: 04 mar 2026 13:21
in Syrië worden ze vergiftigd door roundup
Israël (!) strooit er roundup!!!!!!
Jouw bloedsprookje dat men in Syrië
vergiftigd zou worden
door middel van Roundup is ordinaire kwaadsprekerij:
- Roundup is niet alleen buiten Europa legaal toegestaan, maar zelfs binnen de EU nog onder voorwaarden toegestaan in de landbouw, bijvoorbeeld vóór het zaaien.
Re: Aanslag
Geplaatst: 29 mar 2026 13:44
door HierEnNu
dikkemick schreef: 29 mar 2026 08:47
HierEnNu schreef: 28 mar 2026 22:50
dikkemick schreef: 28 mar 2026 21:24
Ach, HierEnNu toch. Voor jou speciaal dan nog 1 keer. Maar beloof dan dat je me in het vervolg niet meer van die stupide keuzes voorlegt.
De aanslag op joden en/of joodse doelen is absoluut betreurenswaardig en te bekrisiseren, DOCH te begrijpen in die zin dat joden (imo weliswaar onterecht) vereenzelvigd worden met de terroristische staat Israël.
Helder?
100% Helder!
Dáár verschillen we dus van mening.
Voor mij valt het
"te begrijpen" van aanslagen op Joden vanwege die vereenzelviging niet los te zien van het normaliseren van antisemitisch geweld.
Dáár ligt voor mij een duidelijke grens.
Ik denk dat we hier niet dichter bij elkaar gaan komen dan
- 'Let's agree to disagree'
Laten we het daar voorlopig maar bij laten.
Oneens:
Begrijp je niet wat ik daar schrijf, of ben je het daarmee oneens:
HierEnNu schreef: 28 mar 2026 22:50
Ik denk dat we hier niet dichter bij elkaar gaan komen dan
- 'Let's agree to disagree'
Laten we het daar voorlopig maar bij laten.
Voor jouw duidelijkheid:
- IK laat het daar voorlopig bij!
Re: Aanslag
Geplaatst: 29 mar 2026 15:04
door dikkemick
HierEnNu schreef: 29 mar 2026 13:34
dikkemick schreef: 29 mar 2026 12:49
holog schreef: 29 mar 2026 12:17
Israël (!) strooit er roundup!!!!!!
Jouw bloedsprookje dat men in Syrië
vergiftigd zou worden
door middel van Roundup is ordinaire kwaadsprekerij:
- Roundup is niet alleen buiten Europa legaal toegestaan, maar zelfs binnen de EU nog onder voorwaarden toegestaan in de landbouw, bijvoorbeeld vóór het zaaien.
Israël spuit landbouwgif over buurlanden
https://share.google/mAQPRxIPROjkpaA1A
Re: Aanslag
Geplaatst: 29 mar 2026 15:37
door TIBERIUS CLAUDIUS
dikkemick schreef: 29 mar 2026 15:04
HierEnNu schreef: 29 mar 2026 13:34
dikkemick schreef: 29 mar 2026 12:49
Israël (!) strooit er roundup!!!!!!
Jouw bloedsprookje dat men in Syrië
vergiftigd zou worden
door middel van Roundup is ordinaire kwaadsprekerij:
- Roundup is niet alleen buiten Europa legaal toegestaan, maar zelfs binnen de EU nog onder voorwaarden toegestaan in de landbouw, bijvoorbeeld vóór het zaaien.
Israël spuit landbouwgif over buurlanden
https://share.google/mAQPRxIPROjkpaA1A
Een verboden manier van oorlog voeren, maar ach wie trekt zich daar wat van aan.
Re: Aanslag
Geplaatst: 29 mar 2026 16:08
door HierEnNu
dikkemick schreef: 29 mar 2026 15:04
HierEnNu schreef: 29 mar 2026 13:34
dikkemick schreef: 29 mar 2026 12:49
Israël (!) strooit er roundup!!!!!!
Jouw bloedsprookje dat men in Syrië
vergiftigd zou worden
door middel van Roundup is ordinaire kwaadsprekerij:
- Roundup is niet alleen buiten Europa legaal toegestaan, maar zelfs binnen de EU nog onder voorwaarden toegestaan in de landbouw, bijvoorbeeld vóór het zaaien.
Israël spuit landbouwgif over buurlanden
https://share.google/mAQPRxIPROjkpaA1A
Je stelt dat er sprake zou zijn van vergiftiging met Roundup.
Dat is een stevige claim die om onderbouwing vraagt.
Roundup wordt wereldwijd, en ook binnen de EU onder voorwaarden, gebruikt in de landbouw. Dat maakt het niet vanzelfsprekend dat er sprake is van
'vergiftiging' in de zin die jij suggereert.
De EU vergiftigt Europa volgens jou?
Of geldt die claim alleen als Israël Roundup gebruikt?
Daarnaast is dit opnieuw een zijpad richting Israël/Palestina,
terwijl daartoe speciaal voor jou een nieuw topic is geöpend!
Schaamteloos!
Re: Aanslag
Geplaatst: 29 mar 2026 16:13
door HierEnNu
TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 29 mar 2026 15:37
Een verboden manier van oorlog voeren, maar ach wie trekt zich daar wat van aan.
Denk je dat weer? Of ga je ook eens een keer onderbouwen?
Je stelt dat er sprake zou zijn van een verboden manier van oorlog voeren
door middel van vergiftiging met Roundup.
Dat is een stevige claim die om onderbouwing vraagt.
Roundup wordt wereldwijd, en ook binnen de EU onder voorwaarden, gebruikt in de landbouw. Dat maakt het niet vanzelfsprekend dat er sprake is van
'vergiftiging' in de zin die jij suggereert.
De EU vergiftigt Europa volgens jou?
Of geldt die claim alleen als Israël Roundup gebruikt?
Re: Aanslag
Geplaatst: 29 mar 2026 16:28
door TIBERIUS CLAUDIUS
HierEnNu schreef: 29 mar 2026 16:13
TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 29 mar 2026 15:37
Een verboden manier van oorlog voeren, maar ach wie trekt zich daar wat van aan.
Denk je dat weer? Of ga je ook eens een keer onderbouwen?
Je stelt dat er sprake zou zijn van een verboden manier van oorlog voeren
door middel van vergiftiging met Roundup.
Dat is een stevige claim die om onderbouwing vraagt.
Roundup wordt wereldwijd, en ook binnen de EU onder voorwaarden, gebruikt in de landbouw. Dat maakt het niet vanzelfsprekend dat er sprake is van
'vergiftiging' in de zin die jij suggereert.
De EU vergiftigt Europa volgens jou?
Of geldt die claim alleen als Israël Roundup gebruikt?
Het valt onder de ABC wapens.
Ook is het verboden burgers opzettelijk te doden.
Gif strooien is gif strooien ook al zet men er landbouw voor.
Re: Aanslag
Geplaatst: 29 mar 2026 16:32
door dikkemick
HierEnNu schreef: 29 mar 2026 16:13
Roundup wordt wereldwijd, en ook binnen de EU onder voorwaarden, gebruikt in de landbouw. Dat maakt het niet vanzelfsprekend dat er sprake is van
'vergiftiging' in de zin die jij suggereert.
Onder voorwaarden!!!!!!
Staat er op de verpakking dat je roundup mag gebruiken om een bufferzone te creëren???
Re: Aanslag
Geplaatst: 29 mar 2026 16:35
door Bonjour
Als een boer gif strooit over het land van zijn buurman om hem weg te pesten is dat strafbaar.
Als hij het doet terwijl de buurman op het land is en geen maatregelen ertegen kan nemen, is het vergiftiging.
Ik zie weer een staaltje pro-semitisme.