De anti-koran film van Geert Wilders

Wat is jouw politieke voorkeur, je kunt het hier kwijt!

Een dergelijke film is een goed initatief.

ja
30
34%
ja, maar dan ook graag een film over de Bijbel
25
28%
nee
23
26%
ik weet het niet
11
12%

Totaal aantal stemmen: 89

Kochimodo
Bevlogen

Bericht door Kochimodo »

Marinus schreef:
Kochimodo schreef:Wat ik goed vind aan Luuk Koelmans stuk is hoe hij dat bericht relativeerd. De Winter maakt een heel theatraal en dramatisch statement en hier wordt dat eigenlijk simpelweg lek geprikt. Sterk.
Het is vrij simpel maar redelijk briljant. :D
He, was jij niet moe? Moet je nog niet slapuh? :lol:
Er bestaat kwaad, dus God is ofwel niet in staat, ofwel niet van zins het op te heffen. Als God het kwaad niet kán opheffen is hij niet almachtig. Als hij het niet wíl opheffen is hij kwaadaardig. Als hij het niet kán of niet wíl opheffen, waarom zou je hem God noemen? (Epicurus)
Marinus
Bevlogen

Bericht door Marinus »

Kochimodo schreef:
Marinus schreef:
Kochimodo schreef:Wat ik goed vind aan Luuk Koelmans stuk is hoe hij dat bericht relativeerd. De Winter maakt een heel theatraal en dramatisch statement en hier wordt dat eigenlijk simpelweg lek geprikt. Sterk.
Het is vrij simpel maar redelijk briljant. :D
He, was jij niet moe? Moet je nog niet slapuh? :lol:
Scheet: als een zombie achter mijn comp zitten terwijl ik over mijn toetsenbord kwijl van vermoeidheid is wat mijn betreft een prima manier om mijn avond door te brengen :D
Jonathan Rauch: (apatheism is) "a disinclination to care all that much about one's own religion and even a stronger disinclination to care about other people's"
Incognito

De anti-koran film van Geert Wilders is een goed initatief

Bericht door Incognito »

NEE, daar ben ik het niet mee eens!
Niet de vraag of een dergelijke film geproduceerd / vertoond zou mogen worden.

Maar zoals ik ook geen christelijke of andere godsdienstige waarden opgedrongen wil krijgen door een overheid, vind ik het ook niet aan een politicus om anti-religiefilms te produceren. Als Wilders de film industrie in wil is dat aan hem maar dan zit hij op de verkeerde stoel!
Hoezo scheiding van Kerk en Staat in NL :? ?
Free Your Mind
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Verdere discussie over Scheiding tussen kerk en staat afgesplitst zie:

http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 1724453c0f

Hier verder nu on topic over de film van Wilders.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Joe Hn
Bevlogen

Bericht door Joe Hn »

Wanneer komt 'ie nou ... ?

Dan kunnen we eindelijk iets er over zeggen wat ergens op slaat.
Remember kids, fly, fear, fall, flare, fight, forgive, find out. Always remember.
Kochimodo
Bevlogen

Bericht door Kochimodo »

Kort geding door moslims

DEN HAAG - De Nederlandse Islamitische Federatie (NIF) heeft een kort geding aangespannen tegen politicus Geert Wilders over de vertoning van zijn anti-Koranfilm Fitna.

De organisatie wil juridisch afdwingen dat een onafhankelijke expert de film voor de première beoordeelt of hij grievend is voor moslims en de islam. Als dat het geval is, wil de NIF op basis daarvan de vertoning van de film verbieden.

Dat heeft de rechtbank in Den Haag vrijdag laten weten. Het kort geding dient vrijdag 28 maart.

De federatie gaat ervan uit dat Wilders zijn film niet naar buiten brengt voordat het kort geding heeft gediend.

Wet

"Als meneer Wilders stelt dat zijn uitlatingen binnen de wet vallen, kan hij ook wel even wachten tot de wet dat al dan niet heeft bevestigd", stelt raadsman E. Köse van de NIF. Een andere vordering in de dagvaarding is dat de PVV-leider stopt met zijn kwetsende opmerkingen jegens de islam.

Het is nog niet duidelijk waar de zaak dient. Wellicht verplaatst de rechtbank het geding naar een rechtbank met een makkelijker te bewaken gebouw dan Den Haag.

Geert Wilders was vrijdagmiddag niet voor commentaar bereikbaar.
Er bestaat kwaad, dus God is ofwel niet in staat, ofwel niet van zins het op te heffen. Als God het kwaad niet kán opheffen is hij niet almachtig. Als hij het niet wíl opheffen is hij kwaadaardig. Als hij het niet kán of niet wíl opheffen, waarom zou je hem God noemen? (Epicurus)
The Prophet
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door The Prophet »

Ik wil wel als expert optreden. Als Profeet weet ik immers precies waar het om gaat.

Nootjes erbij, pilsje erbij. Gezellig naar de bioscoop voor de Fillem van Ome Wilders.
Omni Padhni Disney Iceman Acme Leary Marx Illuminatus Christus Clark
Kochimodo
Bevlogen

Bericht door Kochimodo »

The Prophet schreef:Ik wil wel als expert optreden. Als Profeet weet ik immers precies waar het om gaat.

Nootjes erbij, pilsje erbij. Gezellig naar de bioscoop voor de Fillem van Ome Wilders.
Uh, geen pilsje erbij als er ook moslims samen met de expert mee mogen kijken.......
Joe Hn
Bevlogen

Bericht door Joe Hn »

Heeft Wilder zelf al iets losgelaten over zijn eigen film, of laat hij anderen maar wat speculeren ... ?
Remember kids, fly, fear, fall, flare, fight, forgive, find out. Always remember.
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Het is de vraag of men Wilders van te voren kan aanpakken als hij weigert zijn film van te voren te laten bekijken. Dus kun je worden verplicht hieraan mee te werken? Kun je aangeklaagd worden op zaken die nog niet bekend zijn?
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Marinus
Bevlogen

Bericht door Marinus »

Kitty schreef:Het is de vraag of men Wilders van te voren kan aanpakken als hij weigert zijn film van te voren te laten bekijken. Dus kun je worden verplicht hieraan mee te werken? Kun je aangeklaagd worden op zaken die nog niet bekend zijn?
Dat hoop ik toch niet eigenlijk en het lijkt me vrij onwaarschijnlijk. En anders hangt mijn hele straat vol met spotprenten van Mo denk ik :twisted:
Jonathan Rauch: (apatheism is) "a disinclination to care all that much about one's own religion and even a stronger disinclination to care about other people's"
Theoloog

Bericht door Theoloog »

Marinus schreef:
Kitty schreef:Het is de vraag of men Wilders van te voren kan aanpakken als hij weigert zijn film van te voren te laten bekijken. Dus kun je worden verplicht hieraan mee te werken? Kun je aangeklaagd worden op zaken die nog niet bekend zijn?
Dat hoop ik toch niet eigenlijk en het lijkt me vrij onwaarschijnlijk. En anders hangt mijn hele straat vol met spotprenten van Mo denk ik :twisted:
Afbeelding
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

De Telegraaf meldde vandaag:

Verzoeningsreis naar Cairo d

door Joost de Haas

AMSTERDAM - Christelijke en islamitische leiders uit Nederland gaan op audiëntie bij de grootimam van Egypte in een poging de schade te beperken die de anti-Koranfilm van Geert Wilders teweeg zou kunnen brengen.

De Nederlandse delegatie zal komende week in Caïro worden ontvangen door de grootimam Muhammed Sayyed Tantawi. Hij wordt beschouwd als de hoogste religieuze autoriteit in de islamitische wereld.

De opmerkelijke verzoeningsreis is gisteravond bevestigd door Driss el-Boujoufi, voorzitter van het Contactorgaan Moslims en Overheid (CMO).

De delegatie bestaat verder uit vertegenwoordigers van de Contact Groep Islam, de Protestantse Kerk Nederland en de Raad van Kerken. Sjeik Tantawi is de grootimam van de Al-Azhar-moskee en rector van de gelijknamige islamitische universiteit in Caïro. Na verschijning van de Wildersfilm willen de organisaties op bezoek bij andere geestelijken, zoals de omstreden prediker Yusuf al-Qaradawi.

Tolerant
CMO-voorman Boujoufi: "We gaan nu eerst in Egypte bij sjeik Tantawi benadrukken dat Nederland nog steeds een tolerant land is waar moslims alle ruimte krijgen om moskeeën te bouwen. En we willen ook duidelijk maken dat Wilders slechts een klein segment van de samenleving vertegenwoordigt."

De delegatie hoopt verder te bereiken dat de verhoudingen tussen de godsdiensten niet onder druk komen te staan en wil een boycot van Nederlandse producten voorkomen.

Geweld
De Nederlandse moslimorganisaties hebben ook contact gelegd met de grootmoefti van Syrië, die in januari bij een bezoek aan het Europees Parlement verklaarde dat Wilders verantwoordelijk moet worden gesteld als zijn film leidt tot geweld en bloedvergieten. De grootmoefti heeft laten weten onjuist geciteerd te zijn, aldus Boujoufi. De christelijke en islamitische organisaties spraken zich eerder deze week uit tegen het bespotten en krenken van religies. " Wij wijzen het met kracht af als de Koran en de profeet Mohammed geminacht en belasterd worden", aldus hun verklaring.

Kochimodo
Bevlogen

Bericht door Kochimodo »

De delegatie bestaat verder uit vertegenwoordigers van de Contact Groep Islam, de Protestantse Kerk Nederland en de Raad van Kerken. Sjeik Tantawi is de grootimam van de Al-Azhar-moskee en rector van de gelijknamige islamitische universiteit in Caïro. Na verschijning van de Wildersfilm willen de organisaties op bezoek bij andere geestelijken, zoals de omstreden prediker Yusuf al-Qaradawi.
Ik vind het beschamend hoe de christenen in het stof kruipen voor de moslims. Ongelooflijk! Wie de koran heeft gelezen mbt de christenen en de joden kan gewoon constateren dat de islam totaal geen tolerantie kent tegenover deze andere religies. Andersom likken de christenen wel de hielen van de moslims. Beschamend. Zo zie je maar weer dat (dreiging met) geweld helaas toch meer resultaat heeft dan men wil toegeven.
CMO-voorman Boujoufi: "We gaan nu eerst in Egypte bij sjeik Tantawi benadrukken dat Nederland nog steeds een tolerant land is waar moslims alle ruimte krijgen om moskeeën te bouwen. En we willen ook duidelijk maken dat Wilders slechts een klein segment van de samenleving vertegenwoordigt."
Is dat echt zo? Heeft de meerderheid van de Nederlandse bevolking er geen moeite mee dat overal moskeeen verrijzen? Ik betwijfel het. En andersom? Krijgen de kerken dezelfde ruimte in islamitische landen om kerken te bouwen? M.i. is het enkel en alleen eenrichtingsverkeer naar de moslims toe!
De delegatie hoopt verder te bereiken dat de verhoudingen tussen de godsdiensten niet onder druk komen te staan en wil een boycot van Nederlandse producten voorkomen
Aha hier komt de aap uit de mouw! Eigen belang en economisch belang is dus de drijfveer van dit beschamende hielen likken van de moslims. Geen nobele spirituele motieven. Nee, nee, de eigen kerkjes redden en de eigen beurs.
De Nederlandse moslimorganisaties hebben ook contact gelegd met de grootmoefti van Syrië, die in januari bij een bezoek aan het Europees Parlement verklaarde dat Wilders verantwoordelijk moet worden gesteld als zijn film leidt tot geweld en bloedvergieten. De grootmoefti heeft laten weten onjuist geciteerd te zijn, aldus Boujoufi. De christelijke en islamitische organisaties spraken zich eerder deze week uit tegen het bespotten en krenken van religies. " Wij wijzen het met kracht af als de Koran en de profeet Mohammed geminacht en belasterd worden", aldus hun verklaring.
He, deze 'vredelievende' grootmoeftie heeft dus in het EP notabene gedreigd met geweld en bloedvergieten! Geen woord te bekennen dat hij de moslims zal oproepen zich te beheersen! En nu de hielenlikkers zijn gearriveerd is deze man verkeerd begrepen! Tuurlijk, want hij heeft zijn doel al bereikt! Een diepe knieval voor de islam! Deze laatse 2 zinnen zijn nog mooier. Men wijst het krenken en bespotten van religies (mv) af en vervolgesn noemt men alleen de koran en mohammed! What about Jezus en de bijbel? What about de joden en de tanach? Er staat toch echt religies in het meervoud dus.

Moraal van dit verhaal: pleeg geweld en moord uit en de wereld ligt aan je voeten en men likt je hielen en maakt een diepe knieval voor je! Bah!
wahlers
Bevlogen

Bericht door wahlers »

Kitty (extract) schreef:De Telegraaf meldde vandaag:

Verzoeningsreis naar Cairo d

door Joost de Haas

AMSTERDAM - Christelijke en islamitische leiders uit Nederland gaan op audiëntie bij de grootimam van Egypte in een poging de schade te beperken die de anti-Koranfilm van Geert Wilders teweeg zou kunnen brengen.

...

...
En als ze daar dan toch zijn kunnen ze ook gelijk even door de groot mufti van deze universiteit opgestelde rechten van de mens - de islamitische versie dus! - ondertekenen!

Wat een idiotie! Als ik in deze delegatie zou zitten zou ik ook naar deze groot Mufti gaan...maar dan om excuses te eisen van de discriminerende conventies die op deze universiteit gedoceerd worden!
Het is nota bene de universiteit om sharia geleerde te worden! Dit houd het Mufti zijn immers in!

Deze groot Mufti probeert zichzelf te verkopen als 'gematigd' zoals ook blijkt uit het volgende artikel waarvan hier een citaat:
As Gomaa sees it, what the best Muslim jurists have always done is to focus on the intent of sharia to foster faithfulness, dignity, intellectual growth, and other core values. Called al makased, this method of seeking to apply the law through an understanding of its purposes is at the core of Gomaa's scholarship and jurisprudence and is being spread by his scores of students and followers.
Bron: bron

Maar hoe is dit te rijmen met de Cairo Declaration of Human Rights in Islam (CDHRI)?

Wat een hypocrisie! Of het is gewoon een idioot die niet weet wat het woord 'gematigd' inhoud!
In beide gevallen hoeven we geen respect voor deze idioot te hebben!

...maar misschien zijn er nog andere opties...de groot Mufti kan ook gewoon waanzinnig zijn!
Maar dit blijkt niet uit het feit dat hij nog steeds actief is als groot Mufti en nog steeds werkzaam is op de Al-Azhar universiteit.

MvG, Wim Ahlers.

p.s. Ja! Ik heb de hele bron gelezen! Dus ook (o.a.) de opmerking dat er een fatwa is die nu wel toestaat dat je de Islam mag verlaten! Los van het feit dat dit slechts een flauwe opmerking is, is de opmerking ook nog eens incorrect! Er bestaat geen 'gematigde' Sharia! Dit blijkt ook uit het feit dat hoe-heet-die-professor-ook-al-weer die de Al-Azhar universiteit en Egypte moest ontvluchten (naar Nederland) omdat hij het in zijn hoofd haalde om kritische vragen te stellen aangaande de oorsprong van de Islam!
Only two things are infinite: the universe and human stupidity;
and I'm not certain about the universe. (Albert Einstein, 1879-1955)
Plaats reactie