Nieuwe ontwikkelingen in het Midden Oosten

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Re: Nieuwe ontwikkelingen in het Midden Oosten

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

dikkemick schreef: 18 okt 2025 21:13 Ik ben die superieure oorlogsverheerlijking die hier openlijk gebezigd mag worden wel zat nu.

Alsof ik Hitler, Stalin en Pol Pot op een voetstuk plaats hier. Dat ik trots ben op bovenstaande heren omdat ze supermachtig waren.
Hoe ziek kun je zijn? Weerzinwekkend dit!
Ik ben dat ook wel zat.

De verheerlijking van de meedogenloosheid en wreedheid neemt hier schandelijke vormen aan.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

ChaimNimsky schreef: 18 okt 2025 18:57
Mus schreef: 18 okt 2025 18:43
ChaimNimsky schreef: 18 okt 2025 18:02 Israel heeft de oorlogen tegen meerdere Arabische landen tegelijk - soms in recordtijd - gewonnen, en in het begin ook zonder Amerikaanse hulp.
Zonder hulp van de Amerikanen klopt maar verder niet zonder hulp.

Zonder bv de wapenleveringen uit Tsjechoslowakije e.d. en steun uit de Joodse diaspora zouden die overwinningen zeer waarschijnlijk aan het neusje van de zionistische terreurbeweging voorbij gegaan. Verder hebben ze, hier en daar, ook wat hulp van Frankrijk gehad en daarna kwam ook al snel de hulp van de VS op gang.

Dus die voortdurende zelfophemeling is toch echt een beetje te voorbarig…..
We zijn nu een grootmacht met kernwapens, een hoogtechnologische bloeiende economie, een wereldberoemde landbouwsector, een indrukwekkend start-up-klimaat, sterke hoogtechnologische defensie-industrie, inlichtingendiensten en hebben het land economisch en technologisch wereldwijd op de kaart gezet.
En het meest misdadige van onze aarde.
Het Zionisme is een kwaadaardig gezwel.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Netanyahu stelt zich weer verkiesbaar en wil zevende termijn als premier Israël | Buitenland | NU.nl https://share.google/TPHBTmJ6UpsgreGUH

Natuurlijk. Nog meer tijd rekken om niet als zionistisch oorlogsmisdadiger terecht te staan. Tegen die tijd is meneer allang weer bezig zijn superieure oorlogjes te voeren.

Gevalletje empathie:
Geblinddoekt, vastgebonden, geëxecuteerd: door Israël overgedragen lichamen wijzen op oorlogsmisdaden https://share.google/xjBciIg0aaUxBXH4X
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 19 okt 2025 08:29:scissors:
Joden hun veiligheid en thuis ontzeggen
is precies dat wat jij een 'kwaadaardig gezwel' noemt.
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
.
Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
.
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

HierEnNu schreef: 19 okt 2025 10:06
TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 19 okt 2025 08:29:scissors:
Joden hun veiligheid en thuis ontzeggen
is precies dat wat jij een 'kwaadaardig gezwel' noemt.
Die wens geeft ze niet het recht, om een ander volk uit te roeien omdat die in het beoogde gebied wonen.
Wie dat recht claimt, die streeft analoog naar de Duitse Nazi's naar Lebensraum.
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 19 okt 2025 08:29 En het meest misdadige van onze aarde.
Erger dan de Taliban die alle vrouwenrechten afschaft en waar iedereen strikt volgens de wetten van Allah moet leven.
Erger dan Soedan waar nog veel grotere aantallen mensen worden uitgehongerd en vermoord.

Misschien komt het, om de woorden van Mus te herhalen, " dankzij hun vuige en achterbakse natuur " ?
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

ChaimNimsky schreef: 18 okt 2025 19:32
Mus schreef: 18 okt 2025 19:02 Ja, dankzij jullie vuige en achterbakse natuur, ja ik zeg dat idd want dat is de ervaring met mensen van het lage statuur waar jij zo hoog van opgeeft, en daarbij de hulp en ondersteuning die jullie vanuit de verschillende buitenlanden hebben gekregen, hebben jullie dat gered.
De taal van verliezers 8*)

Vergeten dat niemand Israel toen écht wilde helpen, behalve een paar smokkelroutes en oud oorlogsmateriaal? Als ”ondersteuning uit het buitenland” betekent dat we gesaboteerd, geboycot en aangevallen werden, dan ja, die hulp was enorm.

We hebben vooral onszelf economisch en technologisch wereldwijd op de kaart gezet. Intellect en kwaliteit staan aan de basis van Israels hoogtechnologische bloeiende economie, een wereldberoemde landbouwsector, een indrukwekkend start-up-klimaat, sterke defensie-industrie, inlichtingendiensten en we zijn nu een grootmacht met kernwapens.
De grote mond van bullebakken die willen intimideren 8*). Ik ben nog een paar complimenteuze titeltjes vergeten, hier komen ze: notoire leugenaars die heel graag doen aan victimblaming, tot op het bot rascistisch en vol haat naar andere bevolkingsgroepen, e.d..

Het hele punt is dat bullebakken als de zionistische terreurstaat van hart eigenlijk angstige zwakke broeders zijn die denken dat intimidatie en geweld hen wel zal helpen, maar prik het misdadige ballonnetje door en er blijft niks over van die grote bek. Dan beginnen ze te jammeren dat ze toch zo zielig zijn want ze hebben zus of zo meegemaakt, blabla, en jullie, dit of dat, blablabla, alsof dat een goed excuus een ander volk - dat niks, maar dan ook niks, te maken heeft met jullie ellendige geschiedenis - tot op het bot te terroriseren alsof zij de oorzaak van jullie ellende waren. Met hoofdletters:” NEE, DAT IS GEEN GELDIG EXCUUS, EN DAT ZAL HET OOK NOOIT WORDEN”, al menen jullie, met jullie door trauma gedeformeerde breinen, van wel, laat die gruwelijke waarheid eens ergens doordringen in die door trauma gedeformeerde breinen.
Wat dan vervolgens dus wel oké is; het opruimen van je eigen mentale shit voor je een grote bek mag hebben over anderen. Dus als je werkelijk iets goeds wilt doen ChaimNimsky, ga je die boodschap overdragen aan jezelf en jouw gemeenschap in plaats van op te scheppen over alle kwalijke zaken die jullie hebben bereikt over de ruggen van anderen.

Dit gehad hebbende:

Het is historisch pertinent onjuist dat jullie geboycot, gesaboteerd, of aangevallen werden door het buitenland. En al helemaal niet wanneer het gaat over de tijd na het illegale uitroepen van een eigen staat, waarvan verschillende landen niet wisten hoe snel zij die staat moesten erkennen, hulp stroomde toe op alle mogelijke wijzen. En voor die staat werd uitgeroepen werden jullie ook niet geboycot, gesaboteerd, of aangevallen met de bescherming van de Balfourverklaring in de hand. Dus dat zogenaamde boycotten en dat saboteren kunnen we sowieso al van tafel vegen mbt het buitenland, waar jullie die tactieken zelf juist wel toepaste door de gemaakt afspraken met de Britten te omzeilen.
Mbt tot die zgn aanvallen, waar je het over hebt! Dat noemen wij verzet, wat een internationaal mensenrecht is, tegen een uitermate agressieve, egocentrische, van een volstrekt lotje getikte, bezetter, en dan ben ik nog vriendelijk in mijn bewoordingen, die weinig goeds in petto had voor de oorspronkelijke, niet Joodse, inwoners van Palestina, getuige de geschiedenis…..

En ondertussen, ChanimNimsky, bewijs je hier op dit forum toch minstens een paar van de door mij aangegeven complimenteuze titels. Het benoemen ervan noemen wij een confrontatie met de werkelijkheid. Een werkelijkheid die door jou, in het kader van zelfbehoud, natuurlijk rustig ontkent mag blijven worden, daar hebben we alle begrip voor, dat snap je….

💐
Laatst gewijzigd door Mus op 19 okt 2025 11:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

gerard_m schreef: 19 okt 2025 10:44
TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 19 okt 2025 08:29 En het meest misdadige van onze aarde.
Erger dan de Taliban die alle vrouwenrechten afschaft en waar iedereen strikt volgens de wetten van Allah moet leven.
Erger dan Soedan waar nog veel grotere aantallen mensen worden uitgehongerd en vermoord.

Misschien komt het, om de woorden van Mus te herhalen, " dankzij hun vuige en achterbakse natuur " ?
'Hullie doen het ook' is geen argumten.

PS.
Ik vind de Zionisten zeker zo erg als de Taliban, misschien wel erger doordat dat geen racisten zijn.
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

ChaimNimsky schreef: 18 okt 2025 22:15
dikkemick schreef: 18 okt 2025 21:13.
Ik ben die superieure oorlogsverheerlijking die hier openlijk gebezigd mag worden wel zat nu.

Alsof ik Hitler, Stalin en Pol Pot op een voetstuk plaats hier. Dat ik trots ben op bovenstaande heren omdat ze supermachtig waren.
Hoe ziek kun je zijn? Weerzinwekkend dit!
Je gooit met de grootste rotzakken die het menselijke geslacht gekend heeft om een punt te maken dat nergens op slaat.
Tja, het is misschien wat moeilijk om te verhapstukken maar het is de waarheid. Jou volkje in het midden-oosten, waar jij zo vol trots over oreert, heeft zich idd op weten te werken tot wereld’s grootste klootzakken. En dat zien wij over de hele wereld eenvoudig omdat dagelijks jullie krankzinnigheid vol trots live wordt gestreamt en vervolgens ontkent.

Dus lekker blijven zitten als ware Scrooge op al jullie zgn verworvenheden, waarvan er een heel aantal over de ruggen van anderen zijn gegaan, terwijl ondertussen, dankzij jullie zelf, langzaam het fundament onder jullie “landje” vandaan schuift en jij dat ook wel ziet en waarschijnlijk ervaart.
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Het Amerikaanse ministerie van buitenlandse zaken meldt, dat er geloofwaardige rapporten zijn, als zou Hamas van plan zijn een aanslag te plegen op 'Palestijnse burgers'.
Het kan te maken hebben met de vermeende bewapening door Israël van rivaliserende groepen van zekere signatuur.
Hamas ontkent dit fel. Israël meldt verder, dat Hamas Israëlische troepen in een aantal gevallen heeft aangevallen over de zg. 'gele lijn'. Dat zou schending van het staakt het vuren in Gaza zijn. Live BBC onder meer.

Lijkt mij niet slim. Israël wil best doorvechten en Hamas doet er niets tegen. Trump heeft gedreigd met "Als dat zo is, dan gaan 'we' er wat aan doen.

https://timesofindia.indiatimes.com/wor ... 683952.cms
Hamas on Sunday has strongly rejected a statement from US state department that cited "credible reports" indicating the terror group is planning an attack on civilians in Gaza. The Palestinian militant group said that such allegations were false.
** Gedenk frekwent ons doel op 't schip naar nergens en heb engelen-geduld, begrip en compassie... **
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

Gerard R. schreef: 19 okt 2025 11:25 Het Amerikaanse ministerie van buitenlandse zaken meldt, dat er geloofwaardige rapporten zijn, als zou Hamas van plan zijn een aanslag te plegen op 'Palestijnse burgers'.
Het kan te maken hebben met de vermeende bewapening door Israël van rivaliserende groepen van zekere signatuur.
Hamas ontkent dit fel. Israël meldt verder, dat Hamas Israëlische troepen in een aantal gevallen heeft aangevallen over de zg. 'gele lijn'. Dat zou schending van het staakt het vuren in Gaza zijn. Live BBC onder meer.

Lijkt mij niet slim. Israël wil best doorvechten en Hamas doet er niets tegen. Trump heeft gedreigd met "Als dat zo is, dan gaan 'we' er wat aan doen.
Bij mij gaan onmiddelijk alle alarmbellen af.

Ten eerste het komt van de Amerikanen en die zijn dikke maatjes met het terroristische zionistische regime, dat is al slecht nieuws. Dus na aanleiding daarvan zie ik, te tweede, de mogelijkheid van propaganda meer dan levensgroot opdoemen. Die laatste heeft namelijk een enorm belang en dat is zichzelf legitimiteit geven door te kunnen gaan met de genocide in Gaza om een deel van de droom van een groot israel, te kunnen verwezenlijken. Dus ik denk, gezien de geschiedenis, dat het één van de zoveelste leugens is van de zionistische terroristische bezettende entiteit in Palestina en dat de rest van de media daar vervolgens als makke schapen blatend achterna loopt.
Ik durf er bijna vergif op in te nemen, wanneer ik ongelijk zal blijken te hebben.
Laatst gewijzigd door Mus op 19 okt 2025 11:56, 3 keer totaal gewijzigd.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Mus schreef: 19 okt 2025 11:40
Gerard R. schreef: 19 okt 2025 11:25 Het Amerikaanse ministerie van buitenlandse zaken meldt, dat er geloofwaardige rapporten zijn, als zou Hamas van plan zijn een aanslag te plegen op 'Palestijnse burgers'.

Bij mij gaan onmiddelijk alle alarmbellen af.

Ten eerste het komt van de Amerikanen en die zijn dikke maatjes met het terroristische zionistische regime, dat is al slecht nieuws. Dus na aanleiding daarvan ik zie de mogelijkheid van propaganda meer levensgroot opdoemen. Die laatste heeft namelijk een enorm belang en dat is zichzelf legitimiteit geven door te kunnen gaan met de genocide in Gaza. Dus ik denk, gezien de geschiedenis, dat het één van de zoveelste leugens is van de zionistische terroristische bezettende entiteit in Palestina. Ik durf er bijna vergif op in te nemen, wanneer ik ongelijk zal blijken te hebben.
Je hebt vast niet ongelijk:
https://www.metronieuws.nl/in-het-nieuw ... t-op-gaza/ onder meer
Israël heeft, ondanks een bestand, luchtaanvallen uitgevoerd op de Palestijnse Gazastrook. Dat meldt de Israëlische zender Channel 12. De aanvallen volgen op berichten dat een voertuig van het Israëlische leger bij Rafah in de Gazastrook zou zijn beschoten.
Dat was een bus die naar verluidt de gele lijn over was gegaan. 11 doden...

Vanuit Gaza heb ik beelden gezien van meters diep uitgegraven straten, wat daar de bedoeling van is, is mij niet duidelijk.

We weten sel wat Netanyahu bezig houdt. :(
** Gedenk frekwent ons doel op 't schip naar nergens en heb engelen-geduld, begrip en compassie... **
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 19 okt 2025 11:10
gerard_m schreef: 19 okt 2025 10:44

'Hullie doen het ook' is geen argumten.
Jij bent zelf degene die start met de vergelijking: door te stellen dat ze het meest kwaadaardig zijn.
Ik ga in op jouw vergelijking.
PS.
Ik vind de Zionisten zeker zo erg als de Taliban, misschien wel erger doordat dat geen racisten zijn.
Merkwaardige stelling. Zijn Joden volgens jouw een ander ras dan Palestijnen?

NB: Denk je dat een Jood in Afghanistan dezelfde vrijheden zou hebben als een Palestijn in Israel?
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Staakt-het-vuren Gaza wankelt: bombardementen Israël na 'aanval op troepen' | Spanningen Midden-Oosten | NU.nl https://share.google/w2MqwdkA9ZziJMEOh

Gooi nou godgloeiende gewoon die machtige geavanceerde atoombom op Gaza en doe wat je altijd al gewild hebt regering Netanyahu. Gaza uitroeien! Doe het! Je kan het!
Maar!
Doe het ampathisch....
En...
Houd nog wat ethnisch zuivere vuurkracht over voor de westelijke Jordaan oever
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

dikkemick schreef: 19 okt 2025 16:33 Staakt-het-vuren Gaza wankelt: bombardementen Israël na 'aanval op troepen' | Spanningen Midden-Oosten | NU.nl https://share.google/w2MqwdkA9ZziJMEOh

Gooi nou godgloeiende gewoon die machtige geavanceerde atoombom op Gaza en doe wat je altijd al gewild hebt regering Netanyahu. Gaza uitroeien! Doe het! Je kan het!
Maar!
Doe het ampathisch....
En...
Houd nog wat ethnisch zuivere vuurkracht over voor de westelijke Jordaan oever
Bang voor radioactiviteit...
Plaats reactie