Nieuwe ontwikkelingen in het Midden Oosten
Moderator: Moderators
Re: Nieuwe ontwikkelingen in het Midden Oosten
Haat naar buiten toe over oorlogssituaties en oorlogshandelingen begint nare vormen aan te nemen naar forummers met andere meningen naar binnen toe.
Ik denk dat een beetje matigen in uitspraken naar elkaar toe FT forum beter zal dienen
Ik denk dat een beetje matigen in uitspraken naar elkaar toe FT forum beter zal dienen
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
-
ChaimNimsky
- Superposter
Jij haat, ik dans.
Na 7 oktober heb ik helaas ook gehaat tot mijn eigen schaamte, maar de overwinning heeft alles zoet gemaakt. Ik dans niet op het verdrijven, verminken, vermoorden van mensen, maar dans juist vredelievend en glimlachend op de melodie van andermans abjecte haatdragendheid. Laat ze maar begaan.
Zionist
Maar zie je niet dat jij in de zeer luxe positie zit om je te kunnen verkneukelen aan onze onmacht (haat)gevoelens? Gaza, waar MENSEN (gezinnen met kinderen) wonen in verwoest.ChaimNimsky schreef: ↑22 okt 2025 13:10Jij haat, ik dans.
Na 7 oktober heb ik helaas ook gehaat tot mijn eigen schaamte, maar de overwinning heeft alles zoet gemaakt. Ik dans niet op het verdrijven, verminken, vermoorden van mensen, maar dans juist vredelievend en glimlachend op de melodie van andermans abjecte haatdragendheid. Laat ze maar begaan.
Verwoest omdat Israël übermachtig is en kan doen en laten wat het wil. Jij weer in de overwinningsmodus met een dansje.
Het westen blijft om tactische reden achter het genocidale Israël staan waardoor jij wederom kunt dansen.
Dan mag IDF blijkbaar straffeloos op kinderen schieten: Wederom een dansje, wij moeten machteloos toekijken.
Annexaties op de Westoever gaan door. Let's dance! Wij Nederlanders vinden hier wel iets van maar dat wordt gewoon weggedanst met daarbij de opmerking: "Haat niet zo"
Wat rest ons meer dan haat en Israël iets vergelijkbaars toe te gaan wensen?
Hoe voel jij je als (fictief) Libanon, Syrië, Iran en Egypte straffeloos bommen op Israël mogen gaan gooien omdat b.v Poetin ze hierin actief gaat steunen en wij daardoor kwijlend een dansje gaan maken en roepen: "Eigen schuld, dikke bult"?
Want Hamas is slecht. Israël is verdorven. Juist door die superieure overmacht met steun van het westen zijn ze alle gevoelens van nuance en humaniteit kwijtgeraakt.
Straks neemt wereldwijd antisemitisme weer toe en dan wordt er weer gejankt en geschreeuwd dat dat toch echt niet kan!
Maar Palestijnen-haat en genocide is oké!
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
- TIBERIUS CLAUDIUS
- Superposter
Dat was de ander, die bracht het begrip Mongool in.Maria schreef: ↑22 okt 2025 12:46Wie begon er met dat smakeloos schelden op de persoon van een medeforummer?TIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑22 okt 2025 09:20Gemeld.lost and not found yet! schreef: ↑21 okt 2025 23:48
Je reactie zegt weer ronduit genoeg over je verstandelijke vermogens! Been there, seen it, done that! Dag hersenloze mongool! Ohhh, sorry, hersenloze mongool is wel heel dubbel!
Ps, ga jij in de komende 2 jaar ook leren om echt inhoudelijk op mijn posts in te gaan of heb je de voorkeur om een mongool zonder hersens te blijven? Wel normaal eigenlijk, inhoudelijke reacties door een mongool zijn gewoon onmogelijk!
Met tegenzin want daar houd ik niet van, maar nu ben je toch echt te ver gegaan.
Daar ik achter deze demonstraties sta was het dus ook tegen mij gericht.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
Volgens mij zijn sommigen hier een beetje de draad kwijt.
Het is feitelijk heel simel. Even in vogelvlucht. Israël wordt daar door Britten gedropped en verdrijft heel akelig de Palestijnen al die jaren. Vrede was een keer mogelijk, maar de eisen van Israël bevielen Hamas niet en wat Hamas dus deed beviel Israël niet vanzelfsprekend.
Die Palestijnen mogen stemmen en die doen dat dan flink op de militant, het verzet Hamas (logisch), dat later extremiseert tot terrorist en zelfs tot onderdrukker van de Palestijn.
Hamas doet dan een paar keer een uithaal, Israël slaat een paar keren vernietigend terug en vooral de laatste keer was de Hamas-terreur vreselijk. En oog om oog, Israël doet het ook maar weer en harder uiteraard, altijd harder. Verdelgend..
Israël denkt Hamas dan van de wereld te halen door een landstrip inclusief mensen te vermalen plus omliggende gebieden in de regio, die wordt geplaagd door activiteiten van Iran. Schade, mensenlevens, etc. ENORM..
En dan wil Trump iets 'leuks'... De rhetoriek van die Amerikanen plus Israël zal je de oren uitlopen. Nou ja, zij hebben ervaring met Indianen, de bewoners van Noord-Amerika...
Het is voor mijn gevoel waarlijk iets van een gekkenhuis. Ik vind het zó knap, dat jullie er nog wat zinnigs over kunnen zeggen...

Het is feitelijk heel simel. Even in vogelvlucht. Israël wordt daar door Britten gedropped en verdrijft heel akelig de Palestijnen al die jaren. Vrede was een keer mogelijk, maar de eisen van Israël bevielen Hamas niet en wat Hamas dus deed beviel Israël niet vanzelfsprekend.
Die Palestijnen mogen stemmen en die doen dat dan flink op de militant, het verzet Hamas (logisch), dat later extremiseert tot terrorist en zelfs tot onderdrukker van de Palestijn.
Hamas doet dan een paar keer een uithaal, Israël slaat een paar keren vernietigend terug en vooral de laatste keer was de Hamas-terreur vreselijk. En oog om oog, Israël doet het ook maar weer en harder uiteraard, altijd harder. Verdelgend..
Israël denkt Hamas dan van de wereld te halen door een landstrip inclusief mensen te vermalen plus omliggende gebieden in de regio, die wordt geplaagd door activiteiten van Iran. Schade, mensenlevens, etc. ENORM..
En dan wil Trump iets 'leuks'... De rhetoriek van die Amerikanen plus Israël zal je de oren uitlopen. Nou ja, zij hebben ervaring met Indianen, de bewoners van Noord-Amerika...
Het is voor mijn gevoel waarlijk iets van een gekkenhuis. Ik vind het zó knap, dat jullie er nog wat zinnigs over kunnen zeggen...
** Gedenk immer ons doel op 't schip naar nergens en heb engelen-geduld, begrip en compassie... en tracht niet te wanhopen **
EN DAAR DANSEN EN DRINKEN WE BLIJKBAAR GOEDKEUREND EN MET TOESTEMMING OP.Gerard R. schreef: ↑22 okt 2025 15:26 Volgens mij zijn sommigen hier een beetje de draad kwijt.
Israeliers door Britten gedropped
Palestijnen verdreven.
Stemmen vervolgens op de militant
Hamas doet dan een paar keer een uithaal, Israël slaat een paar keren vernietigend terug en oog om oog, tand om zeer, ZEER vele tanden. Verdelgend...
.....landstrip inclusief mensen te vernietigen
.. . Schade, mensenlevens, etc. ENORM..
.....iets van een gekkenhuis.
Gekmakend waardoor een pro lachend, trots en fluitend meent te kunnen uitbraken: "maak je niet druk" "ik lach je fluitend uit"
IETS(?) van een gekkenhuis?
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
ICJ eist dat Israël VN-hulp toestaat in Palestijnse Gebieden | Spanningen Midden-Oosten | NU.nl https://share.google/mwUCxYnRZDoOxGkuJ
Hahaha.....Het ICJ. We dansen op het feit dat Israël zich hier niets van aantrekt.
Hahaha.....Het ICJ. We dansen op het feit dat Israël zich hier niets van aantrekt.
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Internationaal recht lijkt dood. Veel essentieels lijkt mij dood.dikkemick schreef: ↑22 okt 2025 16:22 ICJ eist dat Israël VN-hulp toestaat in Palestijnse Gebieden | Spanningen Midden-Oosten | NU.nl https://share.google/mwUCxYnRZDoOxGkuJ
Op de Titanic speelde het orkestje ook steeds door..
** Gedenk immer ons doel op 't schip naar nergens en heb engelen-geduld, begrip en compassie... en tracht niet te wanhopen **
-
ChaimNimsky
- Superposter
Een keer? Legio malen! En vooral het voorstel van Olmert voorzag hen in alles.
Het VN-partitieplan werd door Israel aangenomen, maar door de Arabieren afgewezen. Ze vielen Israel gezamelijk aan en werden in de pan gehakt. Camp David werd ook door de PLO afgewezen. Tijdens het Taba-overleg, een soort Camp David II, kwamen Israel en de Palestijnen nog dichter bij een akkoord, maar Arafat besloot niet te tekenen, wat Clinton zeer boos heeft gemaakt, aangezien hij het had toegezegd. Daarna deed Olmert een zelfs beter aanbod in 2008 en bood toen een uitgebreide regeling aan voor Westelijke Jordaanoever, Gaza, Jeruzalem en vluchtelingen. Maar Mahmoud Abbas keerde zich uiteindelijk toch tegen ondertekening.
Er zijn legio concrete momenten waarop Palestijnse leiders voorstellen voor vrede hebben afgewezen, en in veel van deze gevallen gingen de Palestijnen daarna over tot geweld, want ze wilden alles en hebben nooit laten zien dat ze consessies wilden doen of wilden delen. Jammer voor hen, want het heeft hen telkens armer gemaakt, totdat Israel zich gedwongen voelde om z'n burgers te beschermen tegen de Palestijnse terroristen en Israel te beschermen met een veiligheidshek, checkpoints en veilige zones. Egypte deed hetzelfde.
Palestijnen veroorzaakten gewapende conflicten en een burgeroorlog in zowel Jordanië tijdens de beruchte Zwarte September, en daarna een burgeroorlog in Libanon met de lokale regering. Ze zijn ook in de honderdduizenden Koeweit uitgezet en verloren daar hun hele hebben en houden, aangezien ze Saddam Hoesseins invasie in het land openlijk steunden. Ook in Syrië hebben ze tegen het regime gevochten tussen 1970 en 1980. En ook in Egypte leidde de Palestijnse aanwezigheid tot militaire incidenten en een breuk na het Egyptisch-Israelische vredesakkoord.
In het Trump-plan - waarmee ze eindelijk akkoord zijn gegaan - verliezen ze een flink deel van de Gaza strook aan Israel voor de bufferzone aan de binnenzijde van Gaza om Israel te beschermen. Wat mij betreft hebben ze hun positie geheel aan zichzelf te danken
Zionist
- TIBERIUS CLAUDIUS
- Superposter
Echt geleefd heeft dat recht eigenlijk nooit.Gerard R. schreef: ↑22 okt 2025 16:27Internationaal recht lijkt dood. Veel essentieels lijkt mij dood.dikkemick schreef: ↑22 okt 2025 16:22 ICJ eist dat Israël VN-hulp toestaat in Palestijnse Gebieden | Spanningen Midden-Oosten | NU.nl https://share.google/mwUCxYnRZDoOxGkuJ
Op de Titanic speelde het orkestje ook steeds door..
Indien het werkte betrof het altijd personen die de VS tot vijand had verklaard.
Westerling had zware oorlogsmisdaden op zijn conto staan, men liet hem ongemoeid.
Dansen!!
Vrijgegeven lichamen van Palestijnen verminkt: 'Gewurgd en geslagen' https://share.google/m4pZMVDqwPv0PyAiH
Humaan ethisch gewurgd. In propagandaland Israël
Vrijgegeven lichamen van Palestijnen verminkt: 'Gewurgd en geslagen' https://share.google/m4pZMVDqwPv0PyAiH
Humaan ethisch gewurgd. In propagandaland Israël
Einstein/Mick
Einstein/Mick
"Echt geleefd heeft het nooit" is historisch onhoudbaar.
De afschaffing van slavernij, het verbod op genocide, de bescherming van vluchtelingen en de codificatie van oorlogsrecht zijn rechtstreeks voortgekomen uit internationale rechtsontwikkeling, met reële invloed op miljoenen levens. Internationaal Recht is geen utopie die mislukt is, maar een langzaam groeiend stelsel dat voortdurend strijdt tegen de realiteit van machtspolitiek.
- Dát het fragiel is, bewijst niet zijn dood, maar zijn noodzaak.
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
.
Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
.
.
Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
.
Als er uitspraken worden gedaan en men legt dat naast zich neer (wat dus gebeurt) dan is het Internationaal Recht op datHierEnNu schreef: ↑22 okt 2025 21:15"Echt geleefd heeft het nooit" is historisch onhoudbaar.
De afschaffing van slavernij, het verbod op genocide, de bescherming van vluchtelingen en de codificatie van oorlogsrecht zijn rechtstreeks voortgekomen uit internationale rechtsontwikkeling, met reële invloed op miljoenen levens. Internationaal Recht is geen utopie die mislukt is, maar een langzaam groeiend stelsel dat voortdurend strijdt tegen de realiteit van machtspolitiek.
moment niet meer in leven. Niet werkzaam is niet werkzaam. Met recht kan je dat misschien ooit wel weer opstarten, repareren, maar zo mag het nooit gaan naar mijn idee met recht.
- TIBERIUS CLAUDIUS
- Superposter
Wat je opsomt wordt door de Zionisten met voeten getreden, met de goedkeuring van het beschaafde Westen.HierEnNu schreef: ↑22 okt 2025 21:15"Echt geleefd heeft het nooit" is historisch onhoudbaar.
https://japantoday.com/category/world/i ... nnexation2
Maar uiteindelijk zou het er best wel van kunnen komen. Dan kan je die Palestijnse staat wel vergeten.
En laat ik nou vrezen, dat dát de bedoeling ook is...
Wetgeving kan nog wel eens lang duren.Today 05:12 am JST 3 Comments
JERUSALEM
A bill applying Israeli law to the occupied West Bank, a move tantamount to annexation of land which Palestinians want for a state, won preliminary approval from Israel's parliament on Wednesday.(..)
Members of Netanyahu's coalition have been calling for years for Israel to formally annex parts of the West Bank, territory to which Israel cites biblical and historical ties. (..)
Maar uiteindelijk zou het er best wel van kunnen komen. Dan kan je die Palestijnse staat wel vergeten.
En laat ik nou vrezen, dat dát de bedoeling ook is...