CAK lijkt vatbaar voor islamisering

Kritische maatschappij gerichte hersenspinselen...:)

Moderator: Moderators

HierEnNu
Superposter

Re: CAK lijkt vatbaar voor islamisering

Bericht door HierEnNu »

Georgie schreef: 07 apr 2025 00:50
Maria schreef: 07 apr 2025 00:40.
Commentaar op de moderatie kan in een feedbacktopic. Regel T12 [/modinfo]
Weet ik en ik heb het ook even overwogen.
Maar een heel nieuw topic openen voor zo'n onbenulligheid leek me wat overdreven.
Wat mij betreft was en is de kous hiermee af.
Fijn dat je bereid bent mij voortaan bij mijn forumnaam HierEnNu
te noemen en ophoudt met mij uit te schelden voor H&N.
Dan is ook wat mij betreft de kous hiermee af.

---------------

Georgie schreef: 07 apr 2025 00:09:scissors:
Dat lukt niet als je voortdurend op de (naar mijn mening grovelijk óverschatte)
gevaren van islamisering blijft hameren en het christendom blijft pamperen.
Ik zie ook geen enkele reden waarom het Christendom gepamperd zou
moeten worden, maar het Christendom staat in dit topic niet ter discussie.

Los daarvan zijn het inderdaad op de eerste plaats het Christendom en de Islam
die een sterke neiging hebben andersdenkenden te bekeren of te vernietigen.
Dat heeft alles met macht en machtsuitoefening te maken. Het is een
concurrentiestrijd om de macht en die wordt met alle beschikbare middelen
gestreden, inclusief grootschalig geweld en beestachtige wreedheid.

Met alle beschikbare middelen! Daar hoort ook bij:
  • zorgen dat er voor religieuze gebruiken, zoals in dit geval het Islamitische
    gebed en Iftar, faciliteiten komen binnen een neutrale, niet-religieuze ruimte,
    zodat het onderscheid tussen werk, onderwijs en religie vervaagt doordat
    gebouwen bedoeld voor seculiere doeleinden [zoals kantoren of universiteiten]
    permanent of tijdelijk worden aangepast aan religieuze behoeften.
Als dit voor andere religies gebeurt ben ik daar ook op tegen!
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
.
Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
.
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

gerard_m schreef: 06 apr 2025 11:53 Waarom kun je niet accepteren dat ook je opponenten er zelf over nagedacht hebben, maar tot een andere conclusie komen?
Er zijn talloze argumenten gegeven. Daar mag je het mee oneens zijn. Maar je opponenten op deze manier framen, is nodeloos op de man spelen en helpt een discussie niet verder.
na 3 berichten draaide dit topic al rond terrorisme,
ik ben nog steeds benieuwd wat nu het grote risico was voor de medewerkers vh CAK om niet deel te nemen aan zo'n iftar.

bedrijven en overheden mogen neits religieus organiseren?
je mag ertegen zijn maar enkel dan fulmineren als je iets leest over een islamitisch evenement is toch een heel klein beetje hypocriet. dan de suggestie van islamisering wekken zonder te duiden wat je er nu mee bedoelt is ook niet ok.
iedereen hier verstaat er iets anders onder.
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

appelfflap schreef: 07 apr 2025 09:43
gerard_m schreef: 06 apr 2025 11:53 Waarom kun je niet accepteren dat ook je opponenten er zelf over nagedacht hebben, maar tot een andere conclusie komen?
Er zijn talloze argumenten gegeven. Daar mag je het mee oneens zijn. Maar je opponenten op deze manier framen, is nodeloos op de man spelen en helpt een discussie niet verder.
na 3 berichten draaide dit topic al rond terrorisme,
Ja en?
Ik ben hier niet over terrorisme begonnen en zie ook geen verband tussen religieuze events op het werk en terrorisme.
ik ben nog steeds benieuwd wat nu het grote risico was voor de medewerkers vh CAK om niet deel te nemen aan zo'n iftar.
Ook dat heb ik niet beweerd, dus je stelt je vragen aan de verkeerde.

Elk event op het werk levert sociale druk op. Een atheist die niets van religie wil weten, zal toch enige sociale druk voelen.
Dat is geen " groot risico" , hooguit vervelend.
bedrijven en overheden mogen neits religieus organiseren?
De overheid dient neutraal te zijn en overheidsinstanties moeten geld besteden aan waar ze voor zijn.

Een particulier bedrijf moet dat helemaal zelf weten.
je mag ertegen zijn maar enkel dan fulmineren als je iets leest over een islamitisch evenement is toch een heel klein beetje hypocriet. dan de suggestie van islamisering wekken zonder te duiden wat je er nu mee bedoelt is ook niet ok.
iedereen hier verstaat er iets anders onder.
Dit zijn de gebruikelijke losse flodders die ik helaas vaak in je berichten lees. Ik herhaal speciaal voor jou nogmaals: als de overheid bijv. kerkdiensten of hindoeistische feesten zou gaan organiseren, zou ik daar ook op tegen zijn. De overheid kan binding en ontmoeting tussen collega's prima organiseren met niet-religieuze events zoals een teamdag.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
Mullog
Bevlogen

Bericht door Mullog »

gerard_m schreef: 07 apr 2025 20:23 ...
De overheid dient neutraal te zijn en overheidsinstanties moeten geld besteden aan waar ze voor zijn.

Een particulier bedrijf moet dat helemaal zelf weten.
...
Neutraliteit bestaat niet. Geen aandacht aan levensbeschouwing schenken kan geïnterpreteerd worden als een voorkeur voor atheïsme. Een naaldboom in de hal met kerst zal de JG die er werkt tegen de borst stuiten. Het houdt nooit op.

Daarnaast wordt binnen organisaties altijd geld besteedt aan zaken voor personeel. Als je het zo stelt moeten overheidsinstellingen geen personeelsfeestjes meer geven, niet meer vieren dat mensen 12,5 jaar in dienst zijn of bijzondere beloningen uitdelen voor bijzondere prestaties en meer van dat soort.

Overheidsinstellingen hebben vaak al een populariteitsprobleem. Dat wordt dan alleen maar erger of helpt op zijn minst niet mee. En het is werkelijk een non-issue het onderwerp van dit topic.
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

appelfflap schreef: 07 apr 2025 09:43 ik ben nog steeds benieuwd wat nu het grote risico was voor de medewerkers vh CAK om niet deel te nemen aan zo'n iftar.
Men zal zeker niet op staande voet worden ontslagen,
dat zou dan met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid door de rechter nietig worden verklaard.
Ik denk echter dat de leiding van het GAK net als een aantal forumers hier er groot belang aan hechten tot op een drammerige zendingsgedachte toe.

Dan kan dat bij een functionnerings/beoordelings gesprek indirect aan de orde komen zo van:
"U neemt nauwelijks deel aan het sociale leven van uw naaste collega's!"
Bedenk dat die WEL een rede tot niet bevorderen of zelfs tot ontslag kan zijn
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

gerard_m schreef: 07 apr 2025 20:23 Ik ben hier niet over terrorisme begonnen en zie ook geen verband tussen religieuze events op het werk en terrorisme.
Jouw claim is dat opponenten talloze argumenten gegeven hebben tegen een iftar op het werk. Ik mag deze argumenten in vraag stellen, daarom is dit een discussieforum
1 vd opponenten begon na 3 berichten al over terrorisme, nimsky.
Ik ben blij dat je eveneens erkent dat dit onzin is
Ook dat heb ik niet beweerd, dus je stelt je vragen aan de verkeerde.
dit is wel een claim vd opponenten waar je naar verwijst, mensen die volgens jou talloze argumenten tegne een iftar gegeven hebben
bv axxyanus
Tiberius meent effectief dat niet deelname dan toch tot ontslag zou kunnen leiden. volstrekte waanzin of overdrijf ik en moet ik meegaan in deze paranoia?
Elk event op het werk levert sociale druk op. Een atheist die niets van religie wil weten, zal toch enige sociale druk voelen.
Dat is geen " groot risico" , hooguit vervelend.
geldt dit dan ook voor de islamitische of joodse werknemer die de hele kerst of paasperiode aan zich laat voorbij gaan?
of is deze bewering dan weer een losse flodder?
Dit zijn de gebruikelijke losse flodders die ik helaas vaak in je berichten lees. Ik herhaal speciaal voor jou nogmaals: als de overheid bijv. kerkdiensten of hindoeistische feesten zou gaan organiseren, zou ik daar ook op tegen zijn. De overheid kan binding en ontmoeting tussen collega's prima organiseren met niet-religieuze events zoals een teamdag.
veel bedrijven organiseren teambuildings.
de overheid organiseert in de kerstperiode allerlei dingen die uiteraard een religieuze connotatie hebben, da's geen losse flodder maar een feit
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

appelfflap schreef: 08 apr 2025 10:15:scissors:
veel bedrijven organiseren teambuildings.
de overheid organiseert in de kerstperiode allerlei dingen die uiteraard
een religieuze connotatie hebben, da's geen losse flodder maar een feit
Dat is geen argument om vóór door de overheid georganiseerde Iftars te zijn, integendeel,
zulks is juist een argument om tegen allerlei door de overheid georganiseerde dingen met
een religieuze connotatie te zijn. Maar hier wel degelijk een losse flodder, want off-topic.
.
.
Georgie
Ervaren pen

Bericht door Georgie »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 08 apr 2025 09:50 Ik denk echter dat de leiding van het GAK net als een aantal forumers hier er groot belang aan hechten tot op een drammerige zendingsgedachte toe.
Ik weet niet zeker wie je met die drammerige forummers bedoelt, maar ik vermoed dat ik er een van ben.
Welnu, ik herken mijzelf daar absoluut niet in.
In mijn eerste reactie op dit topic, op pag 1 stel ik “Wat het CAK doet lijkt mij de eerste stap in de richting van de ontwikkeling van religieus feest naar ordinair volksfeest. Dus inderdaad in de richting van diversiteit en inclusie.”

Ik heb op de daarop volgende 27 pagina’s niets anders gedaan dan die stelling met redeneringen en feiten onderbouwd verdedigen tegen niet onderbouwde pogingen mij van het tegendeel te overtuigen.

Maar als we dan toch met verdenkingen en beschuldigingen bezig zijn heb ik er ook wel eentje:
Ik verdenk mijn opponenten, met name Gerard_M, H&N, axxianus en Tiberius Claudius –en misschien past Lostendnotfoundyet ook in dit rijtje– van een koppig en onredelijk vasthouden aan een negatief vooroordeel, geworteld in het het evolutionair ontwikkelde “fight-fllight-freeze” instinct, oftewel de inherent menselijke neiging “De Ander” met argwaan en andere negatieve voorgevoelens tegemoet te treden,

Er is wat mij betreft geen enkele reden onze islamitische landgenoten zo tegemoet te treden.
Er is geen enkele aanwijzing dat er bij hen ook maar de minste neiging is onze samenleving te “islamiseren”, integendeel, veruit de meesten zijn volledig geïntegreerd en dragen hun steentje bij aan onze veelkleurige seculiere samenleving.
Het enige dat nog ontbreekt is acceptatie door het dominante autochtone bevolkingsdeel.

Het zijn Wilders cs die dat vooroordeel vanuit hun eigen islamofobe en zucht naar macht dit vooroordeel exploiteren en aanwakkeren en acceptatie blokkeren.
Ik vind het vrij teleurstellend dat er zo veel vrijdenkers en forumdeelnemers zijn die erin trappen.
Ik denk (vrij) dus ik ben (vrij)
(vrij) naar René Descartes
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Georgie schreef: 08 apr 2025 11:54:scissors:
H&N
Kennelijk is een vriendelijk verzoek van Moderating niet genoeg
om jou te doen stoppen mij uit te blijven schelden voor H&N:
  • houd daar mee op! Je gaf aan mij te gaan negeren, prima!
Laat mij in ieder geval buiten de discussie door mij als H&N te benoemen!
Mijn forumnaam is HierEnNu, er is geen enkele reden om zulks af te korten tot H&N
en nogmaals: ik geef daar niemand toestemming voor!
.
.
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Georgie schreef: 08 apr 2025 11:54 Het zijn Wilders cs die dat vooroordeel vanuit hun eigen islamofobe en zucht naar macht dit vooroordeel exploiteren en aanwakkeren en acceptatie blokkeren.
Ik vind het vrij teleurstellend dat er zo veel vrijdenkers en forumdeelnemers zijn die erin trappen.
Je trekt alweer de Wilders-kaart om je opponenten te framen. (je trekt nog net die ander kaart)
Ook het oude verhaal: je opponenten zijn dom.

Inhoudelijk kom je met niets, dan dat je claimt het gelijk aan je zijde te hebben.
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Georgie schreef: 08 apr 2025 11:54 Maar als we dan toch met verdenkingen en beschuldigingen bezig zijn heb ik er ook wel eentje:
Ik verdenk mijn opponenten, met name Gerard_M, H&N, axxianus en Tiberius Claudius –en misschien past Lostendnotfoundyet ook in dit rijtje– van een koppig en onredelijk vasthouden aan een negatief vooroordeel, geworteld in het het evolutionair ontwikkelde “fight-fllight-freeze” instinct, oftewel de inherent menselijke neiging “De Ander” met argwaan en andere negatieve voorgevoelens tegemoet te treden,
Over koppig en onredelijk gesproken.
Daar je heel bewust doorgaat met HierEnNu te verbasteren tot wat jijzelf wil en de moderatie te kakken wil zetten en gewoon doorgaat, heb je nu een waarschuwing, dat je een volgende keer een waarschuwing hiervoor krijgt.
Tiberius Claudius, benoemen als TC of lost end not found yet als Lanfy zijn duidelijk de afkortingen die wel zijn toegestaan, mede daar zij ooit eerder hebben gemeld daar geen probleem mee te hebben.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Maria schreef: 08 apr 2025 13:13
Georgie schreef: 08 apr 2025 11:54 Maar als we dan toch met verdenkingen en beschuldigingen bezig zijn heb ik er ook wel eentje:
Over koppig en onredelijk gesproken.
Daar je heel bewust doorgaat met HierEnNu te verbasteren tot wat jijzelf wil en de moderatie te kakken wil zetten en gewoon doorgaat, heb je nu een waarschuwing, dat je een volgende keer een waarschuwing hiervoor krijgt.
Tiberius Claudius, benoemen als TC of lost end not found yet als Lanfy zijn duidelijk de afkortingen die wel zijn toegestaan, mede daar zij ooit eerder hebben gemeld daar geen probleem mee te hebben.
Dat is niet zo.
Ik heb wel eens aangeven geen probleem met TC te hebben omdat ze dat op andere forums ook doen.
Ook Peter van Velzen noemt me wel eens Tiberius waar ik ook geen probleem mee heb.

Dat ik voor dom wordt versleten vind ik natuurlijk minder plezant.

PS.
Uiteraard streek ik hier slechts voor me zelf.
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 08 apr 2025 13:21 Dat is niet zo.
Ik heb wel eens aangeven geen probleem met TC te hebben omdat ze dat op andere forums ook doen.
Ook Peter van Velzen noemt me wel eens Tiberius waar ik ook geen probleem mee heb.

Dat ik voor dom wordt versleten vind ik natuurlijk minder plezant.

PS.
Uiteraard.
Laten we dit verder behandelen in een Feedback topic.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Georgie
Ervaren pen

Bericht door Georgie »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 08 apr 2025 13:21 Dat ik voor dom wordt versleten vind ik natuurlijk minder plezant.

PS.
Als ik de indruk wek jou dom te vinden spijt mij dat.
Dat is nooit de bedoeling geweest en ik bied je daarvoor mijn oprechte excuses aan.
Ik denk (vrij) dus ik ben (vrij)
(vrij) naar René Descartes
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Georgie schreef: 08 apr 2025 15:25
TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 08 apr 2025 13:21 Dat ik voor dom wordt versleten vind ik natuurlijk minder plezant.

PS.
Als ik de indruk wek jou dom te vinden spijt mij dat.
Dat is nooit de bedoeling geweest en ik bied je daarvoor mijn oprechte excuses aan.
Oké, we praten er niet meer over.
Plaats reactie