De anti-koran film van Geert Wilders
-
Theoloog
Wees nou blij dat Nederlandse moslims de schade een beetje proberen te beperken door uit te leggen hoe dat in Nederland werkt en Wilders een beetje 'in context' te plaatsen.
Die christelijke leiders gaan o.a. mee omdat ze bezorgd zijn over de positie van christenen in de islamitische wereld. Want die zijn de kop van jut als het om de woedeuitbarstingen gaat.
Lekker makkelijk praten, Wim, hier vanachter je computertje. Jij hoeft daar niet te leven.
Ik stel voor dat je naar Saoudi-Arabie gaat en je net zo uitlaat als op die websites. Kijken hoe lang je nog zo'n grote mond hebt.
Die christelijke leiders gaan o.a. mee omdat ze bezorgd zijn over de positie van christenen in de islamitische wereld. Want die zijn de kop van jut als het om de woedeuitbarstingen gaat.
Lekker makkelijk praten, Wim, hier vanachter je computertje. Jij hoeft daar niet te leven.
Ik stel voor dat je naar Saoudi-Arabie gaat en je net zo uitlaat als op die websites. Kijken hoe lang je nog zo'n grote mond hebt.
Citaat:Theoloog schreef:Wees nou blij dat Nederlandse moslims de schade een beetje proberen te beperken door uit te leggen hoe dat in Nederland werkt en Wilders een beetje 'in context' te plaatsen.
Tolerant
CMO-voorman Boujoufi: "We gaan nu eerst in Egypte bij sjeik Tantawi benadrukken dat Nederland nog steeds een tolerant land is waar moslims alle ruimte krijgen om moskeeën te bouwen. En we willen ook duidelijk maken dat Wilders slechts een klein segment van de samenleving vertegenwoordigt."
Volgens het artikel gaat men deze sjeik Tantawi vertellen dat Nederland nog steeds een tolerant land is en dat de moslims alle ruimte krijgt tot het bouwen van moskeeen, Van overheidswege is dit idd waar. Echter is het de vraag of de Nederlandse bevolking dit ook zo ziet. Persoonlijk zie ik met lede ogen aan hoe in mijn woonplaats weer een tweede moskee verrijst. Ook de islamitische slagers, bakkers en supermarkten nemen toe. Vele winkelpanden hebben borden met Arabische teksten e.d.. Ook het feit dat moslims snel grijpen naar geweld indien zij zich beledigd voelen draagt bij dat ik vrees voor onze vrijgheden. Mijn vrouw verzocht in de sportschool vriendelijk of zij even bij een toestel mocht aangezien de groep Marokkanen deze niet gebruikten. Een agressieven reactie was het gevolg en gelukkig schoot een Nederlandse man haar te hulp zodat ze inbonden. Mijn ervaring is dat zij zich gedragen alsof de hele wereld van hun is. Oorzaak m.i. de te tolerante en toegeeflijke houding jaren geleden begonnen. Nu menen deze lieden zich alles te kunnen permiteren. Dus mijn tolerantie is inmiddles behoorlijk gedaald tot het nulpunt. In het huizenblok waar ik woon heb ik drie islamitische buren die alleen rekening met zichzelf rekening houden. Dus het CMO spreekt niet namens mij!
Dat is waar, maar moet dat echt zo onderdaning en door het stof kruipend?Die christelijke leiders gaan o.a. mee omdat ze bezorgd zijn over de positie van christenen in de islamitische wereld. Want die zijn de kop van jut als het om de woedeuitbarstingen gaat.
Waar ik nu woon moet ik ook al oppassen!Lekker makkelijk praten, Wim, hier vanachter je computertje. Jij hoeft daar niet te leven.
Er bestaat kwaad, dus God is ofwel niet in staat, ofwel niet van zins het op te heffen. Als God het kwaad niet kán opheffen is hij niet almachtig. Als hij het niet wíl opheffen is hij kwaadaardig. Als hij het niet kán of niet wíl opheffen, waarom zou je hem God noemen? (Epicurus)
Ik heb een half jaar in Egypte geleefd en! En jij?Theoloog schreef:Wees nou blij dat Nederlandse moslims de schade een beetje proberen te beperken door uit te leggen hoe dat in Nederland werkt en Wilders een beetje 'in context' te plaatsen.
En wat is je krtiek nu precies?
En welke schade moeten we eigenlijk beperken?
De schade is in de islamitische wereld!
Ik ga me niet verontschuldigen over een film die nog niemand gezien heeft en waarvan ik verwacht dat de inhoud overeenkomt met de realiteit! Bijvoorbeeld deze realiteit:
http://youtube.com/watch?v=16je0v1M2gM&feature=related
Ik merk, maar dit is slechts mijn subjectieve mening, dat je mij bij voorbaat al veroordeelt ongeacht wat ik zeg. Waarom zo vijandig? Zo'n reactie lokt natuurlijk ook weer een reactie bij mij uit.
Geef in plaats daarvan eens aan met welke argumenten ik fout zit!
Zit ik fout met de link: CDHRI===>Al-Azhar===>Mufti?
Het getuigt, o.a., natuurlijk van achterlijkheid als je als professor in de Islamrecht (de Sharia dus!) beweerd dat er geen lesbiennes in Egypte zijn! Zie:
http://be.gayid.eu/news.html?newsid=4379&lang=nl
En tegenover dit soort achterlijkheid wil ik me niet verontschuldigen!
Ik beschouw het als een eer om dadelijke conomisch net zo hard getroffen te worden als Denemarken.
Maar dat is slechts een persoonlijke mening!
Zit ik fout met de opmerking van die professor (Aboe Zaid) die sinds 1997 noodgedwongen in ballingschap leeft?
Vond deze Al-Azhar professor 'sanctuary' in de Al-Azhar universiteit of de Al-Azhar moskee? Absoluut niet!
Bron (zie o.a): http://www.trouw.nl/religieenfilosofie/ ... 42537.html
Wat mankeert er aan mijn argument dat ik me niet wens te verontschuldigen aan zo'n instituut?
Moet er soms ook een nederlandse delegatie naar de paus gestuurd worden om te verontschuldigen dat er condooms verkocht en gebruikt worden in Nederland?
Ik kan ook je opmerking "Lekker makkelijk praten, Wim, hier vanachter je computertje. Jij hoeft daar niet te leven." niet helemaal plaatsen.
Wat heeft daar leven te maken met de delegatie die naar Egypte gaat?
Dat, en mijn bezwaar daarop, was namelijk het kernargument van mijn laatste posting.
Oh ja!...Die christenen in Egypte, daar maak ik mij geen zorgen over.
En ja!..Mijn vakantie naar Egypte komende november gaat nog steeds door.
Bovendien is het mijn mening dat nu een knieval maken er alleen maar toe resulteert dat een grote groep geloofsfanatici denkt dat ze in hun goddelijke gelijk staan. Dit schept juist een gevaarlijk(ere) toekomstig precedent. Maar dat is slechts mijn persoonlijk mening!
MvG, Wim Ahlers.
Only two things are infinite: the universe and human stupidity;
and I'm not certain about the universe. (Albert Einstein, 1879-1955)
and I'm not certain about the universe. (Albert Einstein, 1879-1955)
-
Theoloog
Jij duidt die delegatie, Wim, als een knieval.
Ik durf te wedden dat jij in Egypte ook een iets andere toon aanslaat dan je hier nogal eens doet (je lijkt bij tijd en wijlen wel een hysterische baardman). Hmmm?
Is dat (jouw gematigder toon in Egypte) ook een knieval?
Ik daag je uit, Wim: zoek bij je bezoek in Egypte een imam op en zegt 'm recht in z'n gezicht dat Mohammed en perverse, sadistische, roverhoofdman en kinderverkrachter was. Als je dat durft.
Ik durf te wedden dat jij in Egypte ook een iets andere toon aanslaat dan je hier nogal eens doet (je lijkt bij tijd en wijlen wel een hysterische baardman). Hmmm?
Is dat (jouw gematigder toon in Egypte) ook een knieval?
Ik daag je uit, Wim: zoek bij je bezoek in Egypte een imam op en zegt 'm recht in z'n gezicht dat Mohammed en perverse, sadistische, roverhoofdman en kinderverkrachter was. Als je dat durft.
-
Theoloog
Dat zouden ze inderdaad moeten doen; en Geert dan in gesprek laten gaan met een paar imams met hersens.Fenomeen schreef:En weg was de Fitna-site.
De Nederlandse Moslim Omroep die het misschien aandurft?
FitnatheMovie.com schreef:This site has been suspended while Network Solutions is investigating whether the site's content is in violation of the Network Solutions Acceptable Use Policy. Network Solutions has received a number of complaints regarding this site that are under investigation. For more information about Network Solutions Acceptable Use Policy visit the following URL: http://www.networksolutions.com/legal/aup.jsp
Hosted by Network Solutions.
Zo te zien gaat het feest helemaal niet door. Vreemd trouwens, want ik dacht dat er in de VS absoluut recht van meningsuiting was.
Ik geloof dat het gebruikelijk is dat men bij klachten de site eerst platlegt, en daarna pas vragen stelt (dit om te voorkomen dat een indruk ontstaat dat er laks met klachten wordt omgegaan). Aangezien er niets op die site te zien was waar aanstoot aan kon worden genomen, krijgen we nu de curieuze situatie dat een site wordt onderzocht op intentie, en niet op inhoud. Dolle pret, in ieder geval.
Het vreemde is wel dat sites als Polinco en Stormfront probleemloos vanuit de VS opereerden. Ik heb dus het sterke vermoeden dat er op een hoger niveau wordt gekloot.
Trouwens, Fitna begint wel een regelrechte soap te worden, zeg. Wilders rekt en rekt maar en dreigt nu de film vóór het dienen van een kort geding uit te zenden, maar zegt er en passant bij dat 'De Film' dan misschien nog steeds niet 'presentatieklaar' is. (Ik hoorde dit bericht op de radio en moet citeren op geheugen.) Volgens mij is Fitna al lang en breed klaar; als je ziet hoe snel een tegenfilmpje in elkaar wordt geflanst... Wilders wil volgens mij het moment alleen rekken om zo de bokkesprongen van zijn paniekerige en vrijwel radeloze tegenstanders aan de kaak te kunnen stellen (er is immers nog niets bekend over Fitna): elke goeie horrorateur weet dat het meest angstaanjagende element in een verhaal de eigen fantasie is. Maar hij weet volgens mij ook dat het na Fitna gedaan is met z'n mediaaandacht---in ieder geval in deze mate. Alleen een aanslag zal het evenaren
.
Het vreemde is wel dat sites als Polinco en Stormfront probleemloos vanuit de VS opereerden. Ik heb dus het sterke vermoeden dat er op een hoger niveau wordt gekloot.
Trouwens, Fitna begint wel een regelrechte soap te worden, zeg. Wilders rekt en rekt maar en dreigt nu de film vóór het dienen van een kort geding uit te zenden, maar zegt er en passant bij dat 'De Film' dan misschien nog steeds niet 'presentatieklaar' is. (Ik hoorde dit bericht op de radio en moet citeren op geheugen.) Volgens mij is Fitna al lang en breed klaar; als je ziet hoe snel een tegenfilmpje in elkaar wordt geflanst... Wilders wil volgens mij het moment alleen rekken om zo de bokkesprongen van zijn paniekerige en vrijwel radeloze tegenstanders aan de kaak te kunnen stellen (er is immers nog niets bekend over Fitna): elke goeie horrorateur weet dat het meest angstaanjagende element in een verhaal de eigen fantasie is. Maar hij weet volgens mij ook dat het na Fitna gedaan is met z'n mediaaandacht---in ieder geval in deze mate. Alleen een aanslag zal het evenaren
Laatst gewijzigd door cymric op 22 mar 2008 23:34, 1 keer totaal gewijzigd.
I think, and ever shall think, that it cannot be wrong to defend one's opinions with arguments, founded upon reason, without employing force or authority. ---Niccolò Machiavelli
Dat klopt, de enige eventueel van toepassing zijnde beperkingen zijn een verbod van aanzet tot geweld (tegen een persoon) en een verbod op laster. Waar het hier echter om gaat zijn voorwaarden bij het afnemen van het product van een bedrijf. Op basis van de huidige inhoud is een afsluiting moeilijk te verdedigen, ook niet aan de hand van de "Acceptable Use Policy" waar men naar verwijst. De website zou wel als overtreding op punt 13 II gezien kunnen worden: "You acknowledge and agree that it is a violation of this AUP for your services to cause an interruption or degradation of, interference with, or disproportionate burden on the operations of Network Solutions' systems or the services of other customers, regardless of whether such interruption, degradation, interference or burden is the result of your actions or those of a third party over which you have no control." Naar verwachting zal de website bij het uitkomen van de film een gigantische hoeveelheid verkeer krijgen. Vergelijkbaar met een Denial-of-Service aanval die als gevolg heeft dat ook andere websites die zich op de server bevinden niet langer bereikbaar zijn. Een logische verklaring, echter heeft men het in het bericht over "a number of complaints", wat het weer minder aannemelijk maakt.Theoloog schreef:Zo te zien gaat het feest helemaal niet door. Vreemd trouwens, want ik dacht dat er in de VS absoluut recht van meningsuiting was.
Absoluut niet, een goede webshost zal eerst de aard van de klacht onderzoeken, en indien deze terecht is contact zoeken met de klant. Slechts in noodgevallen is directe afsluiting gerechtvaardigd. Zomaar afsluiten kost een hosting provider heel veel negatieve publiciteit en kan bovendien een flinke schadeclaim tot gevolg hebben. Dergelijke zaken staan niet in verhouding met de mogelijkheid dat een derde partij eventueel het idee zou kunnen hebben dat men laks met klachten omgaat. Gratis webshosting is een ander verhaal, daarvan is het bekend dat men vaak niet al teveel tijd steekt in het afhandelen van klachten. Simpelweg omdat dit een kostenpost is en men zich niet tegenover een betalende klant hoeft te verantwoorden.cymric schreef:Ik geloof dat het gebruikelijk is dat men bij klachten de site eerst platlegt, en daarna pas vragen stelt (dit om te voorkomen dat een indruk ontstaat dat er laks met klachten wordt omgegaan).
- Secularizer
- Banned
- Contacteer:
Dit zouden fragmenten kunnen zijn ...
Vooral de rol van de tekst van de arabist Hans Jansen is opmerkelijk, maar zeker consistent te noemen.
Zijn stem is het zeker, kijk maar hier.
Vooral de rol van de tekst van de arabist Hans Jansen is opmerkelijk, maar zeker consistent te noemen.
Zijn stem is het zeker, kijk maar hier.
Laatst gewijzigd door Secularizer op 24 mar 2008 21:32, 1 keer totaal gewijzigd.
"A secular world is a sane world" - Pat Condell
Nee dit is hem niet, en ook geen samenvatting:Secularizer schreef:Dit zou hem toch wel kunnen zijn, een soort samenvatting !
Vooral de rol van de arabist Hans Jansen is opmerkelijk, maar zeker consistent te noemen.
1) Delen zijn rechtstreeks uit Obsession gejat
2) Geert Wilders heeft aangegeven dat zijn film ongeveer 15 min duurt (deze is nog geen 5 min)
3) Gezien uitspraken van Geert Wilders zullen er geen (negatieve) verwijzingen naar het christendom te zien zijn
Deze is nep..
Ik ken diverse gevallen waarin men eerst afsloot en daarna pas vragen stelde. Toegegeven, die zijn al weer een tijdje terug en hebben alle met de beruchte DMCA te maken, maar het gedrag van providers loog er niet om!Zonde schreef:Absoluut niet, een goede webshost zal eerst de aard van de klacht onderzoeken, en indien deze terecht is contact zoeken met de klant. Slechts in noodgevallen is directe afsluiting gerechtvaardigd.cymric schreef:Ik geloof dat het gebruikelijk is dat men bij klachten de site eerst platlegt, en daarna pas vragen stelt (dit om te voorkomen dat een indruk ontstaat dat er laks met klachten wordt omgegaan).
Absoluut. Van beide zijden, wel te verstaan. De ene partij claimt onschuld, en de ander dreigt met processen en dure advocaten. Als provider moet je een keus maken, en die valt niet altijd gunstig uit voor de klant van de provider.Zomaar afsluiten kost een hosting provider heel veel negatieve publiciteit en kan bovendien een flinke schadeclaim tot gevolg hebben.
Maar zoals ik al zei: gezien het feit dat de grootste bagger zonder problemen op Amerikaanse servers draait en Fitna nog niet eens online is, zou ik niet gek opkijken van stille contacten op een veel hoger niveau dan dat van een simpel netwerkbeheerdertje bij een grote provider.
I think, and ever shall think, that it cannot be wrong to defend one's opinions with arguments, founded upon reason, without employing force or authority. ---Niccolò Machiavelli
- Secularizer
- Banned
- Contacteer:
Ja, maar dat werd ook verwacht ! Wilders recycled alleen maar denkbeelden die er al zijn.Zonde schreef: 1) Delen zijn rechtstreeks uit Obsession gejat..
Dat bedoel ik nou met 'samenvatting'...Zonde schreef:2) Geert Wilders heeft aangegeven dat zijn film ongeveer 15 min duurt (deze is nog geen 5 min)..
Toch is dat niet te vermijden als je de Islam slechter wilt noemen dan het christendom.Zonde schreef:3) Gezien uitspraken van Geert Wilders zullen er geen (negatieve) verwijzingen naar het christendom te zien zijn [...]
Wilders heeft een kenmerk dat niemand hier noemt en dat is een verregaande onzekerheid die hem soms verlamt. Heel menselijk hoor !
In de tijd dat hij zijn 'onafhankelijkheidsverklaring' uitgaf, was dat wel heel duidelijk.
Wanneer hij moet verwachten, ook in de toekomst ergens op afgerekend te worden, krijgt hij het moeilijk.
De steun van de Arabist Hans Jansen komt goed van pas, want :
Wilders durft zelf nauwelijks iets te zeggen, iemand zou hem later eens op een fout kunnen betrppen !
Laatst gewijzigd door Secularizer op 23 mar 2008 01:02, 1 keer totaal gewijzigd.
"A secular world is a sane world" - Pat Condell
Waarom zou Wilders een samenvatting op you tube zetten? Dat lijkt me zeer onwaarschijnlijk. En ook totaal nutteloos.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)
Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)
En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)
En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.