Nieuwe ontwikkelingen in het Midden Oosten

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Re: Nieuwe ontwikkelingen in het Midden Oosten

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

Gerard R. schreef: 30 okt 2025 17:04 Ja, verschrikkelijk, doorfokken moeten we allemaal met het voorbeeld het reuze welvarende Israël, bedoel je.. altijd maar doorfokken, dan kunnen we al dat gepeupel dan later weer mooi afslachten als in Darfur of Gaza bij voorbeeld. Het zal er ook nog wel van moeten komen dat we elkaar opeten ook, niet? Als we heel veel honger krijgen. Kunnen die anderen weer dansen en zingen. En dan gaan we naar een andere planeet, want zo gaat het uiteindelijk niet hier. #-o

En weet je, van holenmensen snap ik dit soort denken wel, maar van een ontwikkelde Israëli niet.
Op een forum als dit... :shock:
De grootste aanwas komt uit de orthodoxe hoek.
Dat zal op den duur wel doorwerken in de formele wetgeving.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 30 okt 2025 17:12
Gerard R. schreef: 30 okt 2025 17:04 Ja, verschrikkelijk, doorfokken moeten we allemaal met het voorbeeld het reuze welvarende Israël, bedoel je.. altijd maar doorfokken, dan kunnen we al dat gepeupel dan later weer mooi afslachten als in Darfur of Gaza bij voorbeeld. Het zal er ook nog wel van moeten komen dat we elkaar opeten ook, niet? Als we heel veel honger krijgen. Kunnen die anderen weer dansen en zingen. En dan gaan we naar een andere planeet, want zo gaat het uiteindelijk niet hier. #-o

En weet je, van holenmensen snap ik dit soort denken wel, maar van een ontwikkelde Israëli niet.
Ja?
** Schip naar nergens met rare snuiters.. heb engelen-geduld, begrip en compassie en wanhoop(t) niet **
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Gerard R. schreef: 30 okt 2025 17:15

Ja?
Dat lijkt me logisch, de meerderheid verschuift in die richting dus wordt op den duur de wet aangepast.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 30 okt 2025 17:35
Gerard R. schreef: 30 okt 2025 17:15

Ja?
Dat lijkt me logisch, de meerderheid verschuift in die richting dus wordt op den duur de wet aangepast.
Ik zal wel heel dom zijn, heel even, maar ik volg je nog steeds niet. Wat wordt in die wet aangepast? :)
Dat ze verplicht moeten fokken?
** Schip naar nergens met rare snuiters.. heb engelen-geduld, begrip en compassie en wanhoop(t) niet **
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

Gerard R. schreef: 30 okt 2025 17:04
ChaimNimsky schreef: 30 okt 2025 14:26
Gerard R. schreef: 30 okt 2025 13:44
Ja, eigenlijk is Israël nog het enige land dat telt. :roll: Heh? Toch?
Israel is het enige welvarende land ter wereld waar de bevolking nog groeit door natuurlijke aanwas, en niet alleen door immigratie.
Zonder voldoende natuurlijke aanwas dreigt voor de rest van de wereld een toekomstige catastrofe die het voortbestaan ervan in gevaar brengt.
Ja, verschrikkelijk, doorfokken moeten we allemaal met het voorbeeld het reuze welvarende Israël, bedoel je.. altijd maar doorfokken, dan kunnen we al dat gepeupel dan later weer mooi afslachten als in Darfur of Gaza bij voorbeeld. Het zal er ook nog wel van moeten komen dat we elkaar opeten ook, niet? Als we heel veel honger krijgen. Kunnen die anderen weer dansen en zingen. En dan gaan we naar een andere planeet, want zo gaat het uiteindelijk niet hier. #-o

Niet als kanonnenvoer; integendeel. Wereldwijd krijgen mensen steeds minder kinderen en dat is een trend die zich overal laat zien, van Europa tot Azië en Latijns-Amerika. De dalende geboortecijfers zijn iets waar demografen wereldwijd zich grote zorgen over maken, want ze hebben diepgaande en onherstelbare gevolgen. De economie kan niet meer worden gedragen door het vervangingsniveau, wat inhoudt dat pensioenen, gezondheidszorg en sociale voorzieningen onvermijdelijk zullen verdwijnen.

Tot nu toe is er nog geen enkel volk ter wereld in de geschiedenis van de mensheid in geslaagd om, zodra het geboortecijfer structureel onder het vervangingsniveau daalde, te herstellen. En de geschiedenis leert dat deze volken - stammen in Europa, eilandbevolkingen en inheemse volkeren die onder dat niveau raakten - een droevig einde kenden. Ook nu blijkt helder dat zelfs met miljarden aan subsidies en maatregelen, zoals in Japan, Zuid-Korea, Italië of China, het niet meer lukt om de trend te keren.

In de meeste ontwikkelde landen ligt het geboortecijfer inmiddels ver onder het vervangingsniveau van 2,1, het niveau dat nodig is om de bevolking op peil te houden, en de catastrofe is niet meer te keren. De eerste gevolgen zijn nu al voelbaar: pensioenen en gezondheidszorg komen onder druk te staan en er ontstaan tekorten in sectoren zoals zorg en techniek. Binnen 1 tot 2 generaties, dus zo'n 20–40 jaar, zal de beroepsbevolking structureel krimpen en komen deze economische en sociale systemen onherroepelijk onder een te zware spanning om nog langer te kunnen dragen.

Israel vormt daarop de opvallende uitzondering: het is het enige ontwikkelde land waar vrouwen gemiddeld nog rond de drie kinderen krijgen. Door het hoge geboortecijfer en de voortdurende bevolkingsgroei kan men de economie dragen -- de hoge arbeidsparticipatie en bevolkingsaanwas zorgen ervoor dat er genoeg mensen zijn om de economie draaiende te houden.
Zionist
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

dikkemick schreef: 29 okt 2025 21:59 Wat een afgrijselijk kille opmerking weer
En de kers op de taart: het protesterende volk in het Westen dat zich zo heeft uitgesloofd, heeft geen enkele invloed gehad op substantiële beslissingen -- integendeel: er zijn slechts symbolische maatregelen genomen om het plebs tevreden te houden, terwijl de economische banden juist zijn aangehaald. Een beetje leedvermaak is wel op z'n plaats.
Dat westen dat zich zo zorgen maakte over het leed van Palestijnse burgers.
Het heeft gelukkig voor jouw heilige grote almachtige Israël niets uitgemaakt. Allemaal loosers in dat westen. Leedvermaak alom.
Smeerpijp! Inhumane smeerpijp. Totaal geen gevoel meer in je donder. Lekker dansen op de uitkijkpost, eurootje in de verrekijker en zoeken naar kapot geschoten ballen van jonge jongens.
Wat ben jij met je opmerkingen en houding diep gezonken!

En ja, lach hier maar om. Heb je alle reden toe. Zet je verbale atoombom maar weer in en lok uit. Totaal misselijkmakend dit. Deze onbeschaamde onschenbaarheid. Van jou en van dat heilige land.

Je kunt het (door jou geconstateerde) gebrek aan empathie van je gesprekspartner, ook bekritiseren, zonder scheldwoorden te gebruiken.
Doe dat dus!
Ik wens u alle goeds
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

ChaimNimsky schreef: 30 okt 2025 23:04 ........Israël het enige ontwikkelde land waar vrouwen gemiddeld nog rond de drie kinderen krijgen. Door het hoge geboortecijfer en de voortdurende bevolkingsgroei kan men de economie dragen -- de hoge arbeidsparticipatie en bevolkingsaanwas zorgen ervoor dat er genoeg mensen zijn om de economie draaiende te houden.
En gelukkig is er nog lebensraum voldoende beschikbaar. Gaza is vrijgekomen, Westbank wordt aan gewerkt, grenzen zijn verder oprekbaar. Heerlijk als je land de killer-wapens heeft om ongeneneerd te kunnen blijven veroveren voor dit goed broedse volk.
En voor de jongentjes die geboren worden is er altijd werk: Het LEGER. Humaner kan bijna niet.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
HierEnNu
Superposter

Re: Nieuwe ontwikkelingen cynisch overdrachtelijk

Bericht door HierEnNu »

dikkemick schreef: 30 okt 2025 14:15
HierEnNu schreef: 30 okt 2025 14:01
dikkemick schreef: 30 okt 2025 11:23Als ik dans op hete kolen of op lijken vergaat mij het plezier altijd zo snel.
Echter: smaken verschillen
Wat was de reden dat jij op lijken danste?
Nooit gehoord van cynisch in de overdrachtelijke zin?
:scissors:
Nooit gelezen dat ik schreef:
  • "Ik reageer op wat iemand daadwerkelijk schrijft, althans,
    ik reageer vanuit mijn interpretatie van hetgeen iemand daadwerkelijk schrijft."
En jawel, uiteraard heb ik gehoord van cynisch in de overdrachtelijke zin, want cynisch in de overdrachtelijke zin gebruik jij hier op Freethinker al sinds jaar en dag om jezelf retorische ruimte te verschaffen voor uitspraken die je later kunt herinterpreteren.

Vaak zelfs bewust diametraal tegenovergesteld aan wat je bedoelt, of eigenlijk
moet ik schrijven waar jij je dan achteraf achter verschuilt met:
  • "Jij weet goed dat ik dat anders bedoel!"
Zo houdt jij de betekenis van je schrijfsels elastisch en
daarmee verdampt jouw verantwoordelijkheid voor wat je daadwerkelijk schrijft.

BTW:
Cynisch in de overdrachtelijke zin bekeken dans jij zelf vaak op lijken!
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
.
Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
.
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

dikkemick schreef: 31 okt 2025 06:35
ChaimNimsky schreef: 30 okt 2025 23:04 ........Israël het enige ontwikkelde land waar vrouwen gemiddeld nog rond de drie kinderen krijgen. Door het hoge geboortecijfer en de voortdurende bevolkingsgroei kan men de economie dragen -- de hoge arbeidsparticipatie en bevolkingsaanwas zorgen ervoor dat er genoeg mensen zijn om de economie draaiende te houden.
En gelukkig is er nog lebensraum voldoende beschikbaar. Gaza is vrijgekomen, Westbank wordt aan gewerkt, grenzen zijn verder oprekbaar. Heerlijk als je land de killer-wapens heeft om ongeneneerd te kunnen blijven veroveren voor dit goed broedse volk.
En voor de jongentjes die geboren worden is er altijd werk: Het LEGER. Humaner kan bijna niet.
Die aanwas laat zien dat ze eigenlijk veel dichter bij de primitieve landen horen dan bij het (beschaafde?) Westen.

Voorlopig is het trouwens zeer wenselijk dat de wereld bevolking af neemt, ook hier spelen dus de Zionisten weer een kwalijke rol.
dikkemick
Adelaar

Re: Nieuwe ontwikkelingen cynisch overdrachtelijk

Bericht door dikkemick »

HierEnNu schreef: 31 okt 2025 08:15 Zo houdt jij de betekenis van je schrijfsels elastisch en
daarmee verdampt jouw verantwoordelijkheid voor wat je daadwerkelijk schrijft.
Ah! Je wilt duidelijkheid?
Nou...alles wat ik schreef over het extreem rechtse nationalistische genocidale koloniale Israël was niet gelogen of cynisch bedoeld. Ik hoop dat het recht zegeviert en ook dat is niet cynisch bedoeld.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Helder!
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
.
Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
.
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

De Zionisten gaan van kwaad naar erger.
Ze gaan als beesten te keer op de West-Bank.

https://www.haaretz.com/israel-news/202 ... b254270000
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

dikkemick schreef: 31 okt 2025 06:35
Typisch de taal van de verliezer. Je gaat weer eens helemaal niet in op het geschrevene, maar komt - zoals altijd - aan met hetzelfde geklaag.

Dat er helaas veel burgerslachtoffers te betreuren, betekent niet automatisch dat Israel daarvoor verantwoordelijk is. Hamas voert al jaren een vorm van asymmetrische oorlogsvoering, waarbij het zich bewust tussen burgers opstelt om Israel in een onmogelijke positie te brengen. Raketten worden afgevuurd vanuit woonwijken, wapens liggen opgeslagen in en onder ziekenhuizen, scholen en moskeeën, en burgers worden letterlijk als menselijk schild gebruikt. Daardoor is elk militair optreden van Israel, hoe zorgvuldig ook, zelfs met roof-knocking en het waarschuwen van burgers voorafgaand aan een aanval, haast niet uit te voeren zonder dat ook onschuldige mensen gevaar lopen -- precies het effect dat Hamas beoogt.

Hamas heeft eieren voor z'n geld gekozen en is akkoord gegaan met het plan de gijzelaars vrij te laten, de overige lichamen over te dragen, de wapens in te leveren en zich over te geven. Israel is weer eens de duidelijke winnaar =D>
Zionist
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

ChaimNimsky schreef: 31 okt 2025 11:05Israel is weer eens de duidelijke winnaar =D>
Ik lees het!
viewtopic.php?p=670487#p670487

Let's dance! Ook op westelijke Jordaan oever komt Israël als winnaar uit de bus
Einstein/Mick
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

dikkemick schreef: 31 okt 2025 11:19
ChaimNimsky schreef: 31 okt 2025 11:05Israel is weer eens de duidelijke winnaar =D>
Ik lees het!
viewtopic.php?p=670487#p670487

Let's dance! Ook op westelijke Jordaan oever komt Israël als winnaar uit de bus
Het is een bewijs dat zware misdaden vaak lonend zijn.
Plaats reactie