Wat in de Koran staat is de waarheid!

Discussies over de Islam.

Moderator: Moderators

Henry II
Bevlogen

Re: Wat in de Koran staat is de waarheid!

Bericht door Henry II »

Prief schreef:Ik heb geen God theorie, ik weet enkel dat er 3 soorten mensen zijn. De slechten, de normalen en de wereldverbeteraars.
Okee, en wie gaat bepalen wie bij welke groep hoort? Heb jij daar een handleiding voor misschien? Wat de één slecht vindt, vindt de ander goed namelijk.
Vraag niet hoe het kan, maar profiteer ervan.
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

Eindbestemming van deze 3 groepen staat vast bij God, de slechten krijgen straf, de normalen hebben niks te vrezen, de wereldverbeteraars krijgen al het goede in meervoud, zo heeft Hij het bepaald volgens De Koran.
Deze indeling in 3 categorieën ben ik in de koran niet tegengekomen.

Wel duidelijk is dat alle niet-moslims naar de hel gaan, dus dat zullen de "slechten" wel zijn.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
Vilaine
Bevlogen

Bericht door Vilaine »

Prief zal ongetwijfeld de verzen kunnen geven.
Despite the high cost of living.....
it remains popular.
Prief
Forum fan

Bericht door Prief »

dikkemick schreef:
Prief schrijft
Ik heb nu voor mijzelf zekerheid dat Hij bestaat wat dat ook moge inhouden. Ik denk dat er niets zal zijn wat mij nog ooit in twijfel zal kunnen brengen over het bestaan van De God.
Prief komt bijna in aanmerking voor mijn onderschrift, ware het niet dat die van K. onovertroffen in stupiditeit/kortzichtigheid/indoctrinatie is.
Is het verkeerd om zeker te zijn van iets?
Feiten weigeren aan te nemen omdat iets geloofd wordt dat met geen 1 enkel geldig argument te beredeneren valt. Hoe gevangen kun je zitten in je eigen overtuigingen?
Levenslang voor Prief dus.
Welke feiten heb ik genegeerd?

Er was een tijd dat ik gevangen zat in de overtuigingen van anderen maar gelukkig zit ik nu levenslang gevangen in MIJN EIGEN overtuigingen. Maar maak je geen zorgen, ik heb het ongelooflijk naar mijn zin in mijn gevangenis, en ben dus ook niet van plan mezelf hieruit te bevrijden of me hieruit te laten bevrijden.
Prief
Forum fan

Bericht door Prief »

dikkemick schreef:Aanvulling:
Je hebt mijn onderschrift gehaald Prief =D> Ik moest de christen-uitspraak wel iets inkorten, maar dat was het waard, want de boodschap blijft treurig evident.
Geen discussie mogelijk. We kunnen argumenteren/redeneren/debatteren/filosoferen tot we een ons wegen. De gelovige accepteert bewijs/rede/logica/theorieën niet zodra dit tegen het geloof indruist.
Ik heb echt geen flauw idee waar je het over hebt. Kan je een voorbeeld geven waar ik dit doe?
kiks
Bevlogen

Bericht door kiks »

Prief schreef:Is het verkeerd om zeker te zijn van iets?
Soms kan het heel aardig zijn om ergens zeker van te zijn, bijvoorbeeld van het bestaan van kabouters of Sinterklaas. Goden zijn van hetzelfde laken en pak en het kan heel fout zijn om zo'n god en zijn voorschriften te volgen. Maar misschien vind jij het wel oké dat IS mensen afslacht omdat zij er zeker van zijn dat dat de wens is van zo'n god of profeet. Ik prefereer te denken dat de lessen die ik geleerd heb in de tijd dat kabouters en Sinterklaas belangrijk voor me waren zeer waardevol waren. Sommigen hebben echter helaas de educatieve waarden van zo'n periode nooit tot zich genomen. Zolang een ander daar geen last van heeft is er niets aan de hand. Maar helaas wringt daar het schoentje.

Groet

kiks
Kabouters bestaan niet, maar ze hebben wel rode puntmutsjes.
http://www.pumbo.nl/boek/volwassengeloof" onclick="window.open(this.href);return false;
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Prief schreef:
dikkemick schreef:Aanvulling:
Je hebt mijn onderschrift gehaald Prief =D> Ik moest de christen-uitspraak wel iets inkorten, maar dat was het waard, want de boodschap blijft treurig evident.
Geen discussie mogelijk. We kunnen argumenteren/redeneren/debatteren/filosoferen tot we een ons wegen. De gelovige accepteert bewijs/rede/logica/theorieën niet zodra dit tegen het geloof indruist.
Ik heb echt geen flauw idee waar je het over hebt. Kan je een voorbeeld geven waar ik dit doe?
Ik heb het over jouw uitspraak: Ik denk dat er niets zal zijn wat mij nog ooit in twijfel zal kunnen brengen over het bestaan van De God.
Dit houd wat mij betreft in dat je e.e.a. goed dichtgespijkerd hebt en dat geen argument vat op jou kan hebben.
Maar misschien heb ik het mis en sta je open voor rede...
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Prief
Forum fan

Bericht door Prief »

Labyrint schreef:Evangelisatie heb ik er niet in kunnen ontdekken. Meer overmoed en zelfoverschatting om hier het eigen varkentje proberen te wassen en een beetje toonbaar te maken.
Wat zegt zo'n bewering, zoals jij die hierboven doet, over jezelf?
Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint »

Prief schreef:
Labyrint schreef:Evangelisatie heb ik er niet in kunnen ontdekken. Meer overmoed en zelfoverschatting om hier het eigen varkentje proberen te wassen en een beetje toonbaar te maken.
Wat zegt zo'n bewering, zoals jij die hierboven doet, over jezelf?
Ff kijken .... yup dat was hier.. http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 23#p486623" onclick="window.open(this.href);return false;

Geen idee. Jij weet dat wel blijkbaar, dus zeg het maar. Dan kan ik daar eventueel een reactie op geven.
2001: "This is a memo that describes how we’re going to take out seven countries in five years, starting with Iraq, and then Syria, Lebanon, Libya, Somalia, Sudan and, finishing off, Iran" (General Wesley Clark 2007)
axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus »

Prief schreef:
dikkemick schreef:
Prief schrijft
Ik heb nu voor mijzelf zekerheid dat Hij bestaat wat dat ook moge inhouden. Ik denk dat er niets zal zijn wat mij nog ooit in twijfel zal kunnen brengen over het bestaan van De God.
Prief komt bijna in aanmerking voor mijn onderschrift, ware het niet dat die van K. onovertroffen in stupiditeit/kortzichtigheid/indoctrinatie is.
Is het verkeerd om zeker te zijn van iets?
Ja! Zekerheid is maar al te vaak een slot op de deur naar het corrigeren van foute opvattingen.
Prief schreef:Er was een tijd dat ik gevangen zat in de overtuigingen van anderen maar gelukkig zit ik nu levenslang gevangen in MIJN EIGEN overtuigingen. Maar maak je geen zorgen, ik heb het ongelooflijk naar mijn zin in mijn gevangenis, en ben dus ook niet van plan mezelf hieruit te bevrijden of me hieruit te laten bevrijden.
Ik meende mij nochthans te herrineren dat je jezelf als vrijdenker beschreef. Het bovenstaande is daarmee grondig in strijd. Het ideaal van de vrijdenker denkt niet in termen van MIJN overtuiging vs JOUW overtuiging. Die probeert te achterhalen welke overtuiging het best ondersteund wordt en zal zijn huidige overtuiging laten varen voor een nieuwe als dat nodig blijft. In de praktijk wil dat natuurlijk wel eens mislopen en laten ook vrijdenkers zich eens gevangen zetten in hun eigen overtuiging. Maar dat is omdat ze nu eenmaal mensen zijn en mensen hebben vaak problemen met het volhouden van hun idealen.

Maar wat jij hierboven schrijft is iets anders, daar beschrijf je jezelf niet als iemand die te kort schiet in de vrijdenkersidealen, daarin beschrijf je jezelf als iemand met andere idealen dan een vrijdenker. Als jij je wil opsluiten in de gevangenis van je eigen overtuiging, je zelf werend tegen elke poging om je op fouten in die overtuiging te wijzen, dan doe je maar. De vrijdenker probeert nu juist te verhinderen dat zijn overtuiging een gevangenis wordt.
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution »

axxyanus schreef:De vrijdenker probeert nu juist te verhinderen dat zijn overtuiging een gevangenis wordt.
Goed verwoord.
                              Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
Plaats reactie