Nieuwe ontwikkelingen in het Midden Oosten
Moderator: Moderators
Re: Nieuwe ontwikkelingen in het Midden Oosten
Waarom worden deze humane soldaten vervolgd?
Hoogste advocaat van Israëlisch leger bekent dat ze martelvideo heeft gelekt | Spanningen Midden-Oosten | NU.nl https://share.google/5LdHlzR4weildyQnp
Tenminste, ik neem aan dat ze humaan verantwoord martelen.
Hoogste advocaat van Israëlisch leger bekent dat ze martelvideo heeft gelekt | Spanningen Midden-Oosten | NU.nl https://share.google/5LdHlzR4weildyQnp
Tenminste, ik neem aan dat ze humaan verantwoord martelen.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Vanwege off-topic voorkomen antwoord hier geplaatst.
betalen onschuldigen de rekening. Oplossingen moeten dus
zowel veiligheid als de rechtsstaat garanderen.
zoals verwacht, maar diegenen verscholen zich vervolgens tussen Gazaanse burgers.
Daardoor kregen ook Gazaanse burgers de deksel op de neus.
Daar aan werken kan mijns inziens met name via de opvoeding. Mensen zijn afhankelijk van de volwassenen die hen vormen na hun dropping hier op aarde. Opvoeding is volgens mij de kern: volwassenen vormen kinderen en daarmee de toekomst. Wie structureel geweld blijft kiezen, en zeker die verantwoordelijkheid dragen bij die groeperingen en hun leiders, moeten via rechtsstatelijke en internationale middelen worden gestopt, zodat burgers niet langer de prijs betalen. Zolang strijders zich tussen burgers verschuilen,Gerard R. schreef: ↑01 nov 2025 11:02Wie kaatst kan de bal verwachten. Het is vaak tóch tweerichtingverkeer hier op aarde. Allemaal fout, maar wel de natuur.HierEnNu schreef: ↑01 nov 2025 09:38
Never Again?
Uitgave 02 oktober 2025
Uit de samenvatting op BOL:
How the West betrayed the Jews and itself is an urgent new polemic from the author of the acclaimed Israelophobia, which discloses the social and historical causes of the maze of hostility in which Jews are now trapped. Charting the development of this dangerous cultural and geopolitical moment through a collapse in Western leadership since the Second World War, the award-winning columnist, broadcaster and foreign correspondent Jake Wallis Simons offers a searing analysis of the state of the West, arguing that we must remember our older values and stand up for them before it is too late.
Mensen moeten gewoon fijn kunnen leven na onze dropping hier op aarde.
Dus daar zouden we aan moeten werken.
betalen onschuldigen de rekening. Oplossingen moeten dus
zowel veiligheid als de rechtsstaat garanderen.
- Welk soort opvoeding stel je voor om te komen
tot een fijn leven voor de meeste mensen?
zoals verwacht, maar diegenen verscholen zich vervolgens tussen Gazaanse burgers.
Daardoor kregen ook Gazaanse burgers de deksel op de neus.
- Diegenen die telkens opnieuw beginnen met kaatsen,
die moeten definitief gestopt worden!
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
.
Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
.
.
.
Wat van mij is, is van mij (tenzij ik vrijwillig wil delen), wat van jou is, is van jou (tenzij je vrijwillig wilt delen).Welk soort opvoeding stel je voor om te komen
tot een fijn leven voor de meeste mensen?
Of: Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet"
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
-
ChaimNimsky
- Superposter
De Joden die slachtoffer van antisemitisme zijn, hebben een staat waar ze naar toe kunnen. Het Westen kan daarentegen nergens meer naar toe.
Het Westen is in de late fase: de demografische implosie van het ontwikkelde Westen is aantoonbaar in volle gang. Binnen 20–40 jaar kan de economie niet meer worden gedragen door het vervangingsniveau, wat inhoudt dat pensioenen, gezondheidszorg en sociale voorzieningen onvermijdelijk zullen verdwijnen. Het Westen heeft gebloeid, vrucht gedragen en zal binnen 1 tot 2 generaties verwelken. Er is geen enkel volk ter wereld in de geschiedenis van de mensheid in geslaagd om het vervangingsniveau te herstellen ondanks miljarden aan subsidies en maatregelen.
Israel is de enige ontwikkelde uitzondering die boven het vervangingsniveau zit.
Zionist
Is dit de wederopstanding van J. Goebbels?ChaimNimsky schreef: ↑01 nov 2025 17:12.
Israel is de enige ontwikkelde uitzondering die boven het vervangingsniveau zit.
Voor jou is Israël werkelijk het heilige beloofde land he?
Alles en iedereen naar de kloten, behalve Israël.
Maar misschien krijg je gelijk en hebben we over een aantal jaar:
Afrika
Amerika
Azië
Australië
Israël
Europa gekoloniseerd. 1 Groot dansfeest!!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
-
ChaimNimsky
- Superposter
Het betreft simpel feiten (Bron: OECD en JNS).dikkemick schreef: ↑01 nov 2025 17:22Is dit de wederopstanding van J. Goebbels?ChaimNimsky schreef: ↑01 nov 2025 17:12.
De Joden hebben nu een staat waar ze naar toe kunnen.Voor jou is Israël werkelijk het heilige beloofde land he?
Is dit de wederopstanding van Calimero? Wie kaatst kan de bal verwachten.Alles en iedereen naar de kloten, behalve Israël.
Zionist
Ik zou absoluut niet willen wonen in een rechts extremistisch koloniaal land. Ik heb geleerd van Hitler Duitsland, Israël overduidelijk niet.
Einstein/Mick
Einstein/Mick
- TIBERIUS CLAUDIUS
- Superposter
Dat ben ik niet met je eens, ook zij hebben het nodige geleerd.
Helaas wel wat anders dan wij.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
In Israël worden ook leden van de IDF vervolgd als ze ergens van verdacht worden,
omdat Israël nog altijd een democratische rechtstaat is.
Waarom worden de leden van Hamas&Co dan niet vervolgd,
terwijl ze openlijk en publiekelijk hun eigen Gazaanse volk onderdrukken en vermoorden?
Waar blijft dáár de rechtsstaat?
Vóór de stichting van Israël was er in dat gebied nergens sprake van een rechtsstaat.
Maar zodra Hamas & Co daar eindelijk verdwenen zijn, krijgt Gaza opnieuw een kans,
- mits de Gazanen bereid zijn in vrede en co-existentie met Israël te leven.
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
.
.
.
.
-
ChaimNimsky
- Superposter
Zoals antisemitisme?
Dan kun je altijd nog naar Israel verhuizen, een pluriforme democratische rechtsstaat met vrije verkiezingen, een onafhankelijke rechtspraak volgens gangbare politieke en historische definities.Ik zou absoluut niet willen wonen in een rechts extremistisch koloniaal land.
Als je alles wat je moreel afkeurt nazi noemt, wordt morele taal inflatoir. Als jij iets nazi noemt, valt het dus wel mee.Ik heb geleerd van Hitler Duitsland, Israël overduidelijk niet.
Zionist
Nimsky
Ik keur rechts extremisme af
Ik keur nationalisme af
Ik keur oorlogsmisdaden af
Ik keur kolonisatie af
Ik keur propaganda af
Ik keur martelingen af
En DUS keur ik Israël af.
Ik keur rechts extremisme af
Ik keur nationalisme af
Ik keur oorlogsmisdaden af
Ik keur kolonisatie af
Ik keur propaganda af
Ik keur martelingen af
En DUS keur ik Israël af.
Einstein/Mick
Einstein/Mick
ChaimNimsky schreef: ↑01 nov 2025 17:12De Joden die slachtoffer van antisemitisme zijn, hebben een staat waar ze naar toe kunnen. Het Westen kan daarentegen nergens meer naar toe.
Het Westen is in de late fase: de demografische implosie van het ontwikkelde Westen is aantoonbaar in volle gang. Binnen 20–40 jaar kan de economie niet meer worden gedragen door het vervangingsniveau, wat inhoudt dat pensioenen, gezondheidszorg en sociale voorzieningen onvermijdelijk zullen verdwijnen. Het Westen heeft gebloeid, vrucht gedragen en zal binnen 1 tot 2 generaties verwelken. Er is geen enkel volk ter wereld in de geschiedenis van de mensheid in geslaagd om het vervangingsniveau te herstellen ondanks miljarden aan subsidies en maatregelen.
Sommige mensen kunnen zo onverbeterlijk rechtlijnig denken heh?
Zij weten niet dat de werkelijkheid VAN ALLES toelaat. Zó willen we niet meer dan 2% van het BBP aan defensie
betalen en als het puntje bij het paaltje komt gaat een procent of 5 ook. Zo kan het ook gaan met aanwas. Enz.
Maar... ik zie wat de wens is bij ChaimNimsky, die zou dan de vader van de gedachte kunnen zijn.
Ik voel me daar niet op mijn gemak bij kan ik meedelen.
'Welzijn' nog even anders blijft het zo droog hier:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Welzijn
** Heb engelen-geduld, begrip en compassie en wanhoop(t) niet **
Een beetje Nationalisme mag wel van mij hoor. Maar meer vooral niet.
Verder ben ik het geheel met je eens.
De wereld gaat mede kapot aan lui die jouw punten goed keuren.
Ik vind overigens dat mensen niet te hard moeten roepen als ze heel veel bloed aan de handen hebben.
Dat is nogal schaamteloos.
ChaimNimsky heeft het over aantoonbare demografische trends in het Westen en de implicaties daarvan. jij reageert met algemene uitspraken over 'de werkelijkheid die van alles toelaat' en een vergelijking met defensie-uitgaven, maar dat zijn geen argumenten die de feiten weerleggen.Gerard R. schreef: ↑01 nov 2025 19:34ChaimNimsky schreef: ↑01 nov 2025 17:12De Joden die slachtoffer van antisemitisme zijn, hebben een staat waar ze naar toe kunnen. Het Westen kan daarentegen nergens meer naar toe.
Israel is de enige ontwikkelde uitzondering die boven het vervangingsniveau zit.![]()
Sommige mensen kunnen zo onverbeterlijk rechtlijnig denken heh?
Zij weten niet dat de werkelijkheid VAN ALLES toelaat. Zó willen we niet meer dan 2% van het BBP aan defensie
betalen en als het puntje bij het paaltje komt gaat een procent of 5 ook. Zo kan het ook gaan met aanwas. Enz.
Maar... ik zie wat de wens is bij ChaimNimsky, die zou dan de vader van de gedachte kunnen zijn.
Ik voel me daar niet op mijn gemak bij kan ik meedelen.
'Welzijn' nog even anders blijft het zo droog hier:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Welzijn
![]()
geboortecijfers zijn geen beleidsvoorkeuren die men kan bijsturen zoals een begrotingspost. ze volgen patronen die diep verweven zijn met kultuur en toekomstvertrouwen. historische data laten zien dat geen enkel ontwikkeld land, ondanks forse stimulansen, dit ooit te boven is gekomen. Israël is de enige uitzondering, en dat maakt het fenomeen juist des te relevanter.
de werkelijkheid is hier niet meervoudig of relatief ze is meetbaar. de cijfers zijn publiek, de trend is consistent, en de gevolgen zijn voorspelbaar.
je wiki link over welzijn onderstreept precies het punt: het debat over de toekomst van het Westen wordt vaak vervangen door woorden over gevoel terwijl de structurele werkelijkheid onbesproken blijft.
Degrowth is a civilation-killer, it's the little death that brings total annihilation. mass scale demoralization from cultural steering. growth is life, degrowth is death. it's that simple.
Ik heb vroeger geleerd dat je niet te zeer moet formaliseren, dus rechtlijnig en vol verwachting moet denken en doen.
Het kan zijn dat ik met iets bezig ben of dat ik iets verwacht en daar mijn maatregelen op neem en dat het verhaal dan
heel anders loopt. Praktijk.
Nu weet ik dat. En als ik kan helpen doe ik dat graag.
Het kan zijn dat ik met iets bezig ben of dat ik iets verwacht en daar mijn maatregelen op neem en dat het verhaal dan
heel anders loopt. Praktijk.
Nu weet ik dat. En als ik kan helpen doe ik dat graag.