Nieuwe ontwikkelingen in het Midden Oosten

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Gerard R.
Superposter

Re: Nieuwe ontwikkelingen in het Midden Oosten

Bericht door Gerard R. »

ChaimNimsky schreef: 05 nov 2025 23:33
dikkemick schreef: 05 nov 2025 18:20 ... bovenstaande misselijke feestvreugde ...
Jij interpreteert alles op een misselijke manier, behalve wanneer zionisten of Israel voortdurend worden beledigd -- dan is het allemaal prima. Geen medelijden voelen met de tegenstanders van Israel? Dat is gewoon een feit. Israel heeft zijn oorlogsdoelen bereikt en er is nu uitzicht op vrede -- dus vier feest, drink en dans, in plaats van oneindig terug te keren naar wat voorbij is. "Er is een tijd om te verwoesten en een tijd om op te bouwen; er is een tijd om te huilen en een tijd om te lachen; een tijd om te rouwen en een tijd om te dansen". (Prediker 3) 8*).
Je spreekt niet de waarheid. Er wordt nog gebombardeerd. Vanaf het uitroepen van het staakt het vuren(??...) zijn er grofweg 250 Palestijnen gedood. (Let wel: zomaar een voorbeeldje: bij de Bijlmerramp met dat Israëlische vrachtvliegtuig dat een flat binnenvloog kwamen 43 mensen om; Nederland is er nog jaren mee beziggeweest... MH17 ook...) Bij die 250 daar zal je ook wel een reden voor aanvoeren en bij 70.000 anderen + 300.000 ofzo verminkten ook wel, maar die vrede die je noemt, die moet IK nog zien komen en dat zal er dan vast wel een moeten worden met een golfende meneer Trump, dure hotels en prima renderende resorts... of weet ik wat.. Ik zou dáár niet gerust op zijn; die Palestijnse Miep de Badlap en haar familie en volk blijven nergens, denk ik. Ja, heel misschien een paar werkers en die goed onder de plak uiteraard. En de West Bank wordt ook niet leuk. En de rest ook niet, vrees ik. En voorbij is het decennia niet.
** Heb engelen-geduld, begrip en compassie en wanhoop(t) niet **
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

dikkemick schreef: 05 nov 2025 18:20 ... bovenstaande misselijke feestvreugde ...
Jij interpreteert alles op een misselijke manier, behalve wanneer zionisten of Israel voortdurend worden beledigd -- dan is het allemaal prima. Geen medelijden voelen met de tegenstanders van Israel? Dat is gewoon een feit. Israel heeft zijn oorlogsdoelen bereikt en er is nu uitzicht op vrede -- dus vier feest, drink en dans, in plaats van oneindig terug te keren naar wat voorbij is. "Er is een tijd om te verwoesten en een tijd om op te bouwen; er is een tijd om te huilen en een tijd om te lachen; een tijd om te rouwen en een tijd om te dansen". (Prediker 3) 8*).
Als iemand zonder reden een hekel heeft aan Israël, Nederland of België zal ik vragen naar de reden, naar het waarom.
Als iemand joden haat OMDAT het joden zijn kan ik daar geen begrip voor opbrengen.
Wat een tegenstelling met jou! Alles wat riekt naar Palestijn en omgebracht wordt is oké, WANT collateral damage voor het goede doel.
Het is als mijn buurman mijn gezin iets aandoet, ik wil vergelden en dus mijn hele dorp maar in de as bombardeer omdat ik mijn buurman niet in zijn tunnels durf aan te pakken met al mijn superieure oorlogsmiddelen.

En omdat de familie van mijn buurman (die ik nog steeds zoek met bommen) onder het puin ligt, ga ik schaamteloos dansen en verkondig dat hier vol trots! Dat is Nimsky's werkwijze.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

In deze documentaire zien we de gevaarlijke (religieuze) waanzinnigheid van inwoners van de zionistische terroristische bezettende entiteit.

Gaza border: Yama Wolasmal challenges israeli settlers

NRK Middle East correspondent Yama Wolasmal attends a settler-organized event on the Gaza border to directly challenge participants about plans to displace Palestinians and resettle Gaza. This report provides unfiltered access to settler leaders, activists, and an Israeli government minister. The documentary focuses on a more radical part of Israel's settler movement - the Nachala organization.

En zien we overduidelijk gedemonstreerd wat in de video in de onderstaande link werd besproken.

The israeli psyche explained

viewtopic.php?p=670723#p670723

Tgt schokkend en de moeite waard om één en ander naast elkaar te zien.

Vooral wanneer je bedenkt dat vanaf- en voor de bezetting van Palestina de door de zionisten bruut afgeslachte Palestijnen het aantal omgekomen zionisten door gewapend verzet ver, heel ver, overtreft.
Laatst gewijzigd door Mus op 06 nov 2025 09:50, 3 keer totaal gewijzigd.
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

dikkemick schreef: 06 nov 2025 06:38
Als iemand zonder reden een hekel heeft aan Israël, Nederland of België zal ik vragen naar de reden, naar het waarom.
Als iemand joden haat OMDAT het joden zijn kan ik daar geen begrip voor opbrengen.
Wat een tegenstelling met jou! Alles wat riekt naar Palestijn en omgebracht wordt is oké, WANT collateral damage voor het goede doel.
Het is als mijn buurman mijn gezin iets aandoet, ik wil vergelden en dus mijn hele dorp maar in de as bombardeer omdat ik mijn buurman niet in zijn tunnels durf aan te pakken met al mijn superieure oorlogsmiddelen.

En omdat de familie van mijn buurman (die ik nog steeds zoek met bommen) onder het puin ligt, ga ik schaamteloos dansen en verkondig dat hier vol trots! Dat is Nimsky's werkwijze.
Je vergat nog een zeer wezenlijk dingetje in je vergelijking: de reden dat jou gezin wordt aangevallen, iets dat niet vaak genoeg benoemd kan worden door ieder van ons.

En laten we niet van buurman spreken wanneer ons huis door slinksheid werd gekaapt en we met bruut geweld werden en worden uitgezet. Tot grote ergernis van de kapers, zijn we als dak en thuislozen op de stoep van ons huis blijven zitten waar we af en toe, tot grote woede van de kapers, een bommetje door de brievenbus gooien om te laten weten dat we er nog zijn en ze niet zonder slag of stoot laten wegkomen met hun misdaad. En nu, godzijdank, zijn de buren wakker geworden van de klap en zijn zich gaan interesseren voor de ons, de dak en thuislozen, op die stoep en leren dat het we de oorspronkelijke bewoners zijn van huis waar de kapers nu hun intrek hebben genomen.
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

ChaimNimsky schreef: 05 nov 2025 18:00
Is het niet interessant dat sommigen maar blijven treuren om de collateral damage in Gaza? Ik voel er niks bij en vier liever de grootse daden van Israel dan dat ik het gepiep van de verliezers aanhoor. Proost!
En toch zal ons piepen als een storende tinitus door blijven gaan, wat, zoals een goede tinitus betaamd, toch iets van de heerlijke feestvreugde zal dempen. We horen je smeken om toch te stoppen en vooral mee te feesten op de lijken van een afgeslacht volk.

Nee, bedankt, ik dans niet op de lijken van een afgeslacht volk of het nu het mijne of het jouwe is. Piep, Piiiiiiiiiiiiiieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeep,………. 👍🏼💐
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Mus schreef: 06 nov 2025 10:08
Is het niet interessant dat sommigen maar blijven treuren om de collateral damage in Gaza? Ik voel er niks bij en vier liever de grootse daden van Israel dan dat ik het gepiep van de verliezers aanhoor. Proost!
En toch zal ons piepen als een storende tinitus door blijven gaan, wat, zoals een goede tinitus betaamd, toch iets van de heerlijke feestvreugde zal dempen. We horen je smeken om toch te stoppen en vooral mee te feesten op de lijken van een afgeslacht volk.

Nee, bedankt, ik dans niet op de lijken van een afgeslacht volk of het nu het mijne of het jouwe is. Piep, Piiiiiiiiiiiiiieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeep,………. 👍🏼💐
Mus, er zijn mensen die ongevoelig voor welke piiiiiieeeeeeeep dan ook zijn
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

dikkemick schreef: 06 nov 2025 10:24
Mus schreef: 06 nov 2025 10:08

Mus, er zijn mensen die ongevoelig voor welke piiiiiieeeeeeeep dan ook zijn
Dat lijkt maar zo. Trap niet in de grootspraak, kijk er doorheen. Deze mensen zullen steeds harder gaan schreeuwen om niet ten prooi te vallen aan de tinitus die hen ongemerkt via de waanzin naar de werkelijkheid drijft.

Het moet eerst erger worden voor het beter wordt.
Laatst gewijzigd door Mus op 06 nov 2025 10:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

lost and not found yet! schreef: 04 nov 2025 22:26
dikkemick schreef: 04 nov 2025 21:35 Heeeeeeeel veel plannen en blabla....

Gaza wordt gekoloniseerd! Is het niet vandaag is het morgen.

Let's dance

En weer on topic! Terug uit Israël! Was een fantastische bruiloft! De dochter van mijn beste vriend is getrouwd! Wat een feest!
De beste bruiloften zijn niet de Griekse maar de Israelische! En dansen, dat kunnen ze daar! Onwaarschijnlijk!
Ps, wat zou jij voor oplossing willen voorstellen?

Ps1, Gaza is al gekoloniseerd door Hamas! Wat begrijp jij daar niet aan?
Hey Lanfy, welkom terug! Goed te horen dat je een fantastische tijd hebt gehad in Israel. Had niet anders verwacht.

Laat dit soort uitlatingen achterwege. Mensen treuren om het verdiet dat men elkaar aandoet om overleden mensen, waar jij blijkbaar niets om geeft. Jij lijkt deze mensen blijkbaar niet de moeite waard te vinden. Jouw gebrek aan menselijke empathie ergert mij al lange tijd. Je kunt jezellf niet veranderen, maar het is volstrekt onnodig dat je discussiepartners alsmaar onder de neus te wrijven.

Probeer wat meer begrip te hebben. Voor hen die treuren over onschuldige slachtoffers.
Of blijf anders weg van dit forum!
Ik wens u alle goeds
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Laten we ook Libanon niet vergeten in relatie tot de agressor. Ik lees:

Deze maand is het een jaar geleden dat er een staakt-het-vuren kwam tussen de militante beweging Hezbollah in Libanon en het Israëlische leger. Op papier geldt dat bestand nog steeds, en toch wordt het op dagelijkse basis geschonden met bombardementen en beschietingen - zo vaak dat het nauwelijks nog de krantenkoppen haalt. Die schendingen (gemiddeld vijftien per dag) komen vrijwel allemaal voor rekening van het Israëlische leger. Het staakt-het-vuren werkt hoofdzakelijk één kant op. In de woorden van sommige critici: 'U staakt, wij vuren.'
Einstein/Mick
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

ISF International Stabilization Force krijgt langzaam vorm.

NOS Nieuws - vrijdag, 21:12 schreef:

Troepenmacht moet orde brengen in Gaza, met moslimlanden in de hoofdrol

De oprichting van een internationale troepenmacht in de Gazastrook, een cruciaal onderdeel van het '20-puntenplan' van de Amerikaanse president Trump, krijgt langzaam vorm. Van Istanbul tot Caïro, en van Doha tot Tel Aviv en Washington worden diplomatieke gesprekken gevoerd over mandaat, uitvoering en het gebrek aan wederzijds vertrouwen.

De aankomst van de hoge Amerikaanse generaal Dan Caine in Israël gisteren onderstreept de rol van Washington als drijvende kracht achter de missie. Volgens Israëlische media wordt Caines bezoek intern de "Bibi-sitter-missie" genoemd, een verwijzing naar premier Netanyahu.

Caines opdracht bestaat vooral uit het toezien op de naleving van het staakt-het-vuren en het versnellen van de voorbereidingen voor de inzet van de stabilisatiemacht, ook wel International Stabilization Force (ISF) genoemd.

Islamitische troepen, geen westerse

De ISF is bedoeld om veiligheid te garanderen in gebieden waar Israël zich terugtrekt en om wapensmokkel naar Gaza te voorkomen. De troepenmacht moet, volgens het plan van Trump, uitsluitend bestaan uit Arabische en islamitische landen, niet uit westerse legers, om te vermijden dat Palestijnen de missie zien als een buitenlandse bezetting.

:scissors:

Voormalig Israëlische generaal Giora Eiland, oud-hoofd van Israëls nationale veiligheidsraad, noemt Israëls belangen eenvoudig, maar hard. "We moeten de helft van Gaza die we nu controleren behouden tot volledige demilitarisatie is bereikt. Geen Palestijnse terugkeer, geen herbouw voordat de tunnels vernietigd zijn. Die grond is ons enige drukmiddel."

Volgens Eiland accepteert Israël deelname van moslimlanden aan ISF alleen onder Amerikaanse druk. "Wij zijn niet enthousiast, maar we willen ook niet de partij zijn die het plan torpedeert", zegt hij. "Dat andere landen bereid zijn troepen te sturen is hun risico. Ik wens ze veel succes, want Hamas zal zijn wapens niet zomaar neerleggen."
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Welke force er ook komt, Israël zal het wel niet erkennen en de staakt-het-vuren schenden.
Eens een oorlogsmisdadiger, altijd een oorlogsmisdadiger.
Einstein/Mick
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Voor het eerst weer BBC verslag Gaza... Even een proefje. Originele verslag is veel langer met meer beeld...

https://www.youtube.com/shorts/GsI7LXXmjdM

Terug naar af. :crybaby:
** Heb engelen-geduld, begrip en compassie en wanhoop(t) niet **
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Reden om de dansschoenen weer aan te trekken. Ik lees:

De Nederlandse staat hoeft zich niet harder in te spannen om genocide en Israëlische oorlogsmisdaden in de Palestijnse gebieden te voorkomen. Dat heeft het gerechtshof in Den Haag donderdag geoordeeld.

En denk: Waarom dan?
Einstein/Mick
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

dikkemick schreef: 07 nov 2025 06:58 Reden om de dansschoenen weer aan te trekken. Ik lees:

De Nederlandse staat hoeft zich niet harder in te spannen om genocide en Israëlische oorlogsmisdaden in de Palestijnse gebieden te voorkomen. Dat heeft het gerechtshof in Den Haag donderdag geoordeeld.

En denk: Waarom dan?
Mijn gevoel zegt:
"Dit is een politieke uitspraak!"
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Israeli military launches strikes across southern Lebanon against what it says are Hezbollah targets | CNN https://share.google/xlrt9UIpcnEpL9SNU

Libanon, poets de dansvloer maar op.

The Israeli military carried out a series of strikes across southern Lebanon on Thursday, saying it was targeting Hezbollah in response to what it described as the militant group’s attempts to rebuild operations in the region.

The Israel Defense Forces (IDF) said the strikes targeted weapons storage facilities belonging to Hezbollah’s elite Radwan Force. It claimed the group was working to “reestablish terrorist infrastructure” in southern Lebanon.

En als het humane IDF dit zegt, dan is het zo!
Het gaat maar door....de oorlogsdoelen halen. The world is not enough?
Einstein/Mick
Plaats reactie