Knessetlid verscheurt Nieuwe Testament

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

Fish
Ontoombaar

Re: Knessetlid verscheurt Nieuwe Testament

Bericht door Fish »

Nando1944 schreef:
Fish schreef:
Nando1944 schreef: De afkeer van dit boek is zelfs onder seculiere Joden bijna net zo groot als de walging die "Mein Kampf" oproept.
En dan verdedig je een boek waarin genocide gemeengoed is? :?
Ik begrijp deze vraag niet. Mogelijk heb ik mij onhandig uitgedrukt maar waar verdedig ik een boek? Ik kan hooguit begrip opbrengen voor een knessetlid die dat onheilig boek verscheurt. Hoewel ik in mijn hart huiver voor het vernietigen van boeken.
Ik drukte mij ook niet handig uit zie ik nu.

Wat ik bedoel is dat 'joden' het nieuwe testament en Mein Kampf op een lijn stellen, terwijl ze zelf een boek hebben dat vol staat met door God goedgekeurde gruwelijkheden.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Nando1944

Bericht door Nando1944 »

Ik drukte mij ook niet handig uit zie ik nu.

Wat ik bedoel is dat 'joden' het nieuwe testament en Mein Kampf op een lijn stellen, terwijl ze zelf een boek hebben dat vol staat met door God goedgekeurde gruwelijkheden.
Nou, op één lijn stellen is wat te zwaar aangezet. Het Nieuw Testament roept gevoelsmatig afkeer op omdat de RK. chatechese der verguizing zijn eindpunt vond in Mein Kampf.
De juistheid van die overtuiging is vatbaar voor discussie, maar niettemin aanwezig.
Officieel worden heilige boeken van andere volken met respect behandeld, en zeker niet verscheurt.
Vandaar ook de afkeuring in Israel van deze actie.
Ik heb slechts begrip voor die actie, maar daarmee keur ik het nog niet goed.
Is dat dubbel?
Jinny

Bericht door Jinny »

Ik denk dat dat begrip an sich wel breder gedragen wordt hier, maar ook dat het wel weer lachwekkend is hoe de ene vredelievende religie de andere het licht niet in de ogen gunt.
Nando1944

Bericht door Nando1944 »

Jim schreef:dat het wel weer lachwekkend is hoe de ene vredelievende religie de andere het licht niet in de ogen gunt.
Volkomen mee eens.
De meeste religies zijn helemaal niet vredelievend, al beweren ze in koor van wel. Ga maar eens in Noord Ierland kijken. En dan gaat het zelfs nog om twee partijen die precies dezelfde goden aanbidden?!
Plaats reactie