Nee, het is om te huilen, maar toch moet ik lachen als ik dan leessiger schreef:<< >>
Er is ook niemand die vindt dat ze moeten vertrekken.Ik vind dat niets om grappig over te zijn. De Israelische moordaanslagen zijn ongehoord, enGayaH schreef:Niemand? Was die recentelijk door Israël geliquideerde terroristenleider volgens jou de laatste dan?
hebben als enige reden om het conflict aan te stoken door kwaadwillige terreur.
<< >>
De liquidatie van Jaabari was noodzakelijk: hij was verantwoordelijk voor de ontvoering van Gilad Shalit, Ahmed Jaabari kreeg (mijns inziens zijn verdiende!) loon naar werk.
- Maar wellicht heb je wel een punt, schijnbaar was Jaabari (hoofd van de militaire tak van Hamas) niet alleen geïnteresseerd in een staakt-het-vuren op lange termijn, maar was hij ook degene die verantwoordelijk was voor eerdere wapenstilstanden die door de Egyptische geheime dienst waren voorbereid. De morgen dat hij werd gedood had Jaabari een voorstel ontvangen voor een langdurig staakt-het-vuren met Israël, compleet met afspraken over het afdwingen van de overeenkomst. Dit voorstel werd aanvaard door Ghazi Hamad.
In het voorstel dat Jaabari enkele uren voor zijn dood onder ogen kreeg, wordt voorgesteld dat Israëlische informatie middels de Egyptenaren zou worden doorgegeven aan Jaabari zodat hij actie kon ondernemen om een aanval op Israël te voorkomen. Jaabari en zijn troepen zouden dan een kans krijgen aan te tonen dat ze het meenden toen ze medewerkers van de Egyptische geheime dienst vertelden dat ze niet in escalatie geïnteresseerd waren.
Bron: 'Israël heeft met liquidatie Jaabari een grote fout gemaakt'