Gaza

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

GayaH
Bevlogen

Re: Gaza

Bericht door GayaH »

siger schreef:<< >>
Er is ook niemand die vindt dat ze moeten vertrekken.
GayaH schreef:Niemand? Was die recentelijk door Israël geliquideerde terroristenleider volgens jou de laatste dan?
Ik vind dat niets om grappig over te zijn. De Israelische moordaanslagen zijn ongehoord, en
hebben als enige reden om het conflict aan te stoken door kwaadwillige terreur.
<< >>
Nee, het is om te huilen, maar toch moet ik lachen als ik dan lees
De liquidatie van Jaabari was noodzakelijk: hij was verantwoordelijk voor de ontvoering van Gilad Shalit, Ahmed Jaabari kreeg (mijns inziens zijn verdiende!) loon naar werk.
  • Maar wellicht heb je wel een punt, schijnbaar was Jaabari (hoofd van de militaire tak van Hamas) niet alleen geïnteresseerd in een staakt-het-vuren op lange termijn, maar was hij ook degene die verantwoordelijk was voor eerdere wapenstilstanden die door de Egyptische geheime dienst waren voorbereid. De morgen dat hij werd gedood had Jaabari een voorstel ontvangen voor een langdurig staakt-het-vuren met Israël, compleet met afspraken over het afdwingen van de overeenkomst. Dit voorstel werd aanvaard door Ghazi Hamad.

In het voorstel dat Jaabari enkele uren voor zijn dood onder ogen kreeg, wordt voorgesteld dat Israëlische informatie middels de Egyptenaren zou worden doorgegeven aan Jaabari zodat hij actie kon ondernemen om een aanval op Israël te voorkomen. Jaabari en zijn troepen zouden dan een kans krijgen aan te tonen dat ze het meenden toen ze medewerkers van de Egyptische geheime dienst vertelden dat ze niet in escalatie geïnteresseerd waren.

Bron: 'Israël heeft met liquidatie Jaabari een grote fout gemaakt'
*
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
        • Materie ...
          • ... bestaat niet!?!?
*
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

siger schreef:
En ik heb geen idee hoeveel van de in Gaza levende mensen verjaagd zijn.
In ieder geval kun je weer stellen dat er een hoop slachtoffers vallen. Het aantal gewonden zal eerstdaags weer naar de 1000 gaan. Vermoedelijk zullen de achterblijvers blijven schieten vanuit hun gevangenis. Hier een blog van een Nederlandse vrouw die in Gaza zit en de situatie ter plekke kan beoordelen. Zonder tussenkomst van de Israëlische propaganda machine.

http://asecondglance.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
GayaH
Bevlogen

Bericht door GayaH »

Ik heb ook niet zoveel zin in spelletjes terwijl er een oorlog aan de gang is.

Hoezo spelletjes? Ik reageer gewoon op wat jij schrijft, zoals:
  • siger schreef:Er is een verschil als de mensen die verjaagd zijn nog leven, vind je niet?
en
  • siger schreef:En die mensen zijn het niet eens met de Israelische politiek,
    die hun leven al een halve eeuw vergalt.
    << >>
Volgens mij klopt dat niet wat jij daaro stelt, vandaar dat ik er vragen over stel.

*
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
        • Materie ...
          • ... bestaat niet!?!?
*
siger

Bericht door siger »

GayaH schreef:
GayaH schreef:Niemand? Was die recentelijk door Israël geliquideerde terroristenleider volgens jou de laatste dan?
Ik vind dat niets om grappig over te zijn. De Israelische moordaanslagen zijn ongehoord, en
hebben als enige reden om het conflict aan te stoken door kwaadwillige terreur.
<< >>
Nee, het is om te huilen, maar toch moet ik lachen als ik dan lees
*
Mij maak je in elk geval misselijk met je moorddadige rommel. Walgelijk!
siger

Bericht door siger »

GayaH schreef:
Ik heb ook niet zoveel zin in spelletjes terwijl er een oorlog aan de gang is.

Hoezo spelletjes? Ik reageer gewoon op wat jij schrijft, zoals:
  • siger schreef:Er is een verschil als de mensen die verjaagd zijn nog leven, vind je niet?
en
  • siger schreef:En die mensen zijn het niet eens met de Israelische politiek,
    die hun leven al een halve eeuw vergalt.
    << >>
Volgens mij klopt dat niet wat jij daaro stelt, vandaar dat ik er vragen over stel.

*
Als je van hier terugleest
http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 36#p357036" onclick="window.open(this.href);return false;
zal je zien (maar misschien ook niet) dat het niet over Gaza ging.
Dat is gewoon jouw verdraaiing omdat je een slim antwoord wou geven.
GayaH
Bevlogen

Bericht door GayaH »

@ Siger
*
Israel heeft geen enkel excuus nodig om te bestaan en
een seculiere wereld die steunt op mensenrechten bestaat niet en
zal ook niet kunnen bestaan zolang grote wereldreligies veel invloed blijven hebben.
Er is geen enkel excuus voor het bestaan van Israel in een seculiere wereld die steunt op mensenrechten. Er is enkel een reden te bedenken voor het bestaan van Israel in de christelijke hebzucht en oorlogszucht.
<< >>
Israel heeft geen enkel excuus nodig om te bestaan en
het Israelische volk heeft alle recht om zichzelf te verdedigen.

*
Als je van hier terugleest
http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 36#p357036
zal je zien (maar misschien ook niet) dat het niet over Gaza ging.
<< >>
Zanik niet man! Kijk eens naar de topic titel en
vertel me dan nog eens dat ik dingen verdraai als ik er van uit ga dat we het hier over Gaza hebben ...
Dat is gewoon jouw verdraaiing omdat je een slim antwoord wou geven.
Sjongejonge, wat toch weer een paar domme insinuaties! Projectie?

*
Mij maak je in elk geval misselijk met je moorddadige rommel. Walgelijk!
Dat heb ik nou als ik lees hoe de jarenlange raketbeschietingen op Israelissche burgers door de Hamasterroristen niet worden veroordeeld of zelfs worden verdedigd

*
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
        • Materie ...
          • ... bestaat niet!?!?
*
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

GayaH schreef: Dat heb ik nou als ik lees hoe de jarenlange raketbeschietingen op Israelissche burgers door de Hamasterroristen niet worden veroordeeld of zelfs worden verdedigd
*
uiteraard worden die verdedigd (door mij althans)
volkeren-, mensen- en oorlogsrecht geven mensen het recht zichzelf te verdedigen.
zoals siger reeds aanhaalde
bezet je een gebied, zoals Israel doet, dan heeft het bezette volk het recht voor haar vrijheid te vechten.

ik zie geen reden om palestijnen te veroordelen die zich met de beschikbare middelen, hoe belachelijk ze ook zijn, trachten te verdedigen tegen een militaire reus en onderdrukkingsmacht als Israel.
zoals reeds gesteld. Israel heeft recht op maximaal 55% vd beschikbare grond (VN) en niet 80% + totale controle over de resterende 20.
dan is zelfverdediging of vrede een zielig en lachwekkend argument.
wei doelbewust in gejat gebied gaat wonen moet niet verbaasd opkijken als er weerstand is. ik weet ook dat de mensen daar ofwel religieuze gekken zijn ofwel met veel geld gelokt zijn

trouwens
op de westbank is er nauwelijks verzet. zeg mij eens op welke manier de palestijnen daar nu voordelen uit halen?
minder nederzettingen, geen muur meer, geen diefstal van watervoorraden meer of andere grondstoffen, minder checkpoints, minder pesterijen van Israelische militairen en kolonisten?
ik dacht het niet. de Israelische religieus geïnspireerde politiek wordt onverminderd voortgezet.
de weerstand vd palestijnen is vervelend voor Israel maar Israel zal nooit echt onderhandelen
zij willen met de 'vredesgesprekken' gewoon hun criminele daden legaliseren.
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

appelfflap schreef: bezet je een gebied, zoals Israel doet, dan heeft het bezette volk het recht voor haar vrijheid te vechten.

.
Het doel van Hamas is te lezen in het zesendertig artikelen tellende Handvest (1988). Hamas streeft naar een islamitische staat in Palestina tussen de Middellandse Zee en de Jordaan. Met Palestina wordt het gecombineerde grondgebied van de staat Israël, de Gazastrook en de Westelijke Jordaanoever bedoeld. Het Handvest spreekt over vernietiging van Israël[3][4] en zegt dat heel Palestina voor altijd een islamitische waqf (schenking) is (art. 11). Het zegt verder dat Hamas "een humane organisatie" is, die de rechten van de mens en verdraagzaamheid tegenover andere godsdiensten in acht neemt. Zo kunnen de drie godsdiensten islam, christendom en jodendom "samenleven in veiligheid". Hieraan wordt echter toegevoegd dat dit slechts mogelijk is "onder de schaduw van de islam" (art. 31).
http://nl.wikipedia.org/wiki/Hamas" onclick="window.open(this.href);return false;

Misschien moet hamas dan eerst akkoord gaan met de twee staten oplossing?
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Klikzoi
Ervaren pen

Bericht door Klikzoi »

Het is gewoon misselijkmakend Hamas voor de camera te zien met hun ziekmakende propaganda.

Laat er geen misverstand over bestaan. Hamas provoceert Israël door meer dan 500 raketten op hun grondgebied af te schieten en bovendien hun raketinstallaties midden in druk bevolkte woonwijken te plaatsen. Daar kán en daar mág je nooit sympathie voor tonen. Het is terrorisme pur-sang. Nogmaals, dit zijn geen mensen maar beesten.

Helaas spreken we over een gebied ter grootte van Texel met anderhalf miljoen inwoners die nu door deze terroristen worden ingezet als kanonnenvoer. Dezelfde beesten die niet schroomden palestijnse vrouwen en kinderen in te zetten voor zelfmoordaanslagen binnen druk bevolkte israelische gebieden.

Mensen wees verstandig, trap er niet in!

De israeliërs zijn zeker geen lieverdjes, maar het wordt tijd dat de internationale gemeenschap wel het gehele plaatje beziet. Obama was er glashelder in: ieder land wat bestookt wordt door meer dan 500 raketten heeft het recht zich te verdedigen. Helaas worden onschuldige burgers telkens het slachtoffer van deze waanzin.
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

Klikzoi schreef: Helaas spreken we over een gebied ter grootte van Texel met anderhalf miljoen inwoners die nu door deze terroristen worden ingezet als kanonnenvoer. Dezelfde beesten die niet schroomden palestijnse vrouwen en kinderen in te zetten voor zelfmoordaanslagen binnen druk bevolkte israelische gebieden..
2 bedenkingen

- WIE heeft die 1,5 miljoen mensen opgesloten en van de buitenwereld afgesloten? Hamas kan het niet geweest zijn want 60j geleden bestond die organisatie nog niet
lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! »

Rereformed schreef:
lost and not found yet! schreef:Rest my case! Op 21 januari 2027 staat er op pagine 3, in de Washington post, dat het vredesproces in het Midden-Oosten weer is begonnen! Wil iemand mij dan wakker maken?
Dat laatste hoeft niet; een half jaar later breekt het vredesproces toch weer af.
:D Je hebt gelijk! Zoals in de afgelopen 3000 jaar! Maak me wakker wanneer het voor de komende 5 jaar vrede is! Dat wil ik wel meemaken! :D
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
Dee dee ramone
Geregelde verschijning

Bericht door Dee dee ramone »

Mensen trap niet in de israelische propaganda; gebruik van fosfor en clusterbommen in dichtbevolkt gebied is minstens net zo erg als raketten van Hamas.
lost and not found yet!
Bevlogen

appelfflap schreef:
Klikzoi schreef: Helaas spreken we over een gebied ter grootte van Texel met anderhalf miljoen inwoners die nu door deze terroristen worden ingezet als kanonnenvoer. Dezelfde beesten die niet schroomden palestijnse vrouwen en kinderen in te zetten voor zelfmoordaanslagen binnen druk bevolkte israelische gebieden..
2 bedenkingen

- WIE heeft die 1,5 miljoen mensen opgesloten en van de buitenwereld afgesloten? Hamas kan het niet geweest zijn want 60j geleden bestond die organisatie nog niet
Wie waren er wel de oorzaak van dan?
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
Dee dee ramone
Geregelde verschijning

Bericht door Dee dee ramone »

lost and not found yet! schreef:
appelfflap schreef:
2 bedenkingen

Wie waren er wel de oorzaak van dan?
Niet de Palestijnen in ieder geval. Verder is het gewoon gestoord een heel volk collectiefte straffen.
lost and not found yet!
Bevlogen

Ik ben absoluut niet pro Israel, maar ik moet ze wel gelijk geven in de keuzes die ze nu maken! Wat zou Nederland doen indien er raketten op Zeeland afgeschoten werden vanuit Belgie? De vergelijking kun je eigenlijk niet maken, omdat je je het niet kunt voorstellen! Maar daar gebeurd dat dus! Maar nogmaals, been there, seen it, done that, en ik ben 26 november ter plekke! :D
We will dance again!
Plaats reactie