OOK als het de God van het OT blijkt te zijn? De Christelijke God??? Zou je daar in willen gaan geloven (omdat HIJ dat zou willen?) ? Zou je deze God willen aanbidden?? Ik zie Hem dan liever terecht staan.Peter van Velzen schreef:Wat als ik het mis heb?
Welaan: Als er een almachtige god zou bestaan die wil dat ik in hem geloof, dan zou ik daar zeker in geloven. Maar blijkbaar is die er niet. En geen gezeur over "vrije wil" aub. Ik wilde juist heel graag geloven in een almachtige die het goede over het kwade zou doen zegevieren, maar ik heb moeten toegeven dat er geen reden is, om te veronderstellen dat die bestaat. Dus moeten wij die klus zelf klaren.
Doe je mee of laat je het over aan je onzichtbare vriendje?
Vrijheid van religie
Moderator: Moderators
Re: Vrijheid van religie
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
- Peter van Velzen
- Site Admin
Re: Vrijheid van religie
Helaas, de God van het OT wil niet eens dat de mens kennis heeft van goed en kwaad, Die zal ons niet helpen het kwaad te overwinnen. Integendeel, hij moedigt ons aan elkaar nog meer kwaad te doen. Nee deze god is niet de god die ik mij wens. Maar gelukkige bestaat hij niet.dikkemick schreef:OOK als het de God van het OT blijkt te zijn? De Christelijke God??? Zou je daar in willen gaan geloven (omdat HIJ dat zou willen?) ? Zou je deze God willen aanbidden?? Ik zie Hem dan liever terecht staan.Peter van Velzen schreef:Wat als ik het mis heb?
Welaan: Als er een almachtige god zou bestaan die wil dat ik in hem geloof, dan zou ik daar zeker in geloven. Maar blijkbaar is die er niet. En geen gezeur over "vrije wil" aub. Ik wilde juist heel graag geloven in een almachtige die het goede over het kwade zou doen zegevieren, maar ik heb moeten toegeven dat er geen reden is, om te veronderstellen dat die bestaat. Dus moeten wij die klus zelf klaren.
Doe je mee of laat je het over aan je onzichtbare vriendje?
Ik wens u alle goeds